Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: pát 03.01.2020 23:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5095 Bydliště: Praha 6
|
Tohle zní logičtěji a odpovídá to rozměrově fotce . Věřil bych výrobci. Pokud bys přece jenom trval na pojistné fixaci viděl bych tři možnosti. 1/ Provrtat to komplet a místo dvou červíků jeden šroub na závit. 2/ Jenom lehce zahloubit červík. Napřed sestavit, s citem dotáhnout aby se vytvořily otisky červíků na trubce, pak to vzít z obou stran vrtákem. Pokud je ta drážkovaná hřídelka plná tak vrtat 2-3mm max. Znova nasunout, dotáhnout a zajistit červíky Loctitem. 3/ Nechat červíky jak jsou a v kolmici to provrtat komplet pro 2mm čep.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: sob 04.01.2020 10:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Je to tak, jak píše Falkon. Mám to na svém Siouxovi a funguje to bez sebemenších problémů. S tou variáckou těžkopádností v některých případech souhlasím, ale když si představím, kdy většina věcí vznikala a je prověřena desítky let! Navíc, kdo nám na zeměkouli může nabídnout něco podobnýho v tomhle rozsahu?
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 05.01.2020 16:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Máte pravdu, já to blbě pochopil.Omlouvám se V sobotu jsem si vyfrézoval z duralu novou páku pro táhlo vrtulky, které je umístěné na úhlové převodovce v ocasu. Ta původní plastová není zas špatná, ale hlavně mě štvaly ty závity M2 pro kulové čepy. Stačí nepatrně přitáhnout a je po nich. Moje páčka sice vzhledově není nic moc ale na funkci o to nebude mít vliv. Ještě jsem mezi dvě ložiska na kterých se to otáčí vložil podložky aby se vnitřní kroužky stáhly vůči sobě a vymezila se vůle, což vario tam žádné podložky nedalo a stačilo malinko víc dotáhnout šroub a kuličky se sekly.
Přílohy: |
7EC90799-4CA2-4660-92B3-1EB6AE699041.jpeg [ 107.3 KiB | Zobrazeno 3719 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 05.01.2020 17:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5095 Bydliště: Praha 6
|
Závity do plastu mě štvaly u Traxxas expedičních aut taky. Kovové nápravy a díly stály vyšly na hrozné finance ale auto je mnohem stabilnější a závity v pohodě.
Tyhle věci je lepší řešit nekompromisně, stejně jako u heli.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 05.01.2020 20:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 05.01.2020 22:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5095 Bydliště: Praha 6
|
Vypadá to jako špatně vyrobené,,,,,,,,,,
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 06.01.2020 14:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Jsou ty plechy symetricke ? Nechteji jen otocit ?
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
11marty11
|
Napsal: pon 06.01.2020 17:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 26.9.2018 Příspěvky: 125
|
Není tady fotka z horního pohledu ... Ale pravděpodobně bude stačit jen zkrátit tu část kulička/tyčka (myšleno samozřejmě na straně ložiska) ....
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: pon 06.01.2020 22:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Ty plechy jsem otáčel ale jsou stejné. Navíc jsem si všiml že kuželový díl s kuličkou na koci háže už od pohledu a převodovka se v jednom místě trošičku sekne. Tak jsem to proměřil hodinkama a naměřil jsem házivost 0.15mm což si myslím že při nějakých 5000 tisících otáčkách to může být slušný vibrátor. Nicméně se mi to nelíbí zdá se mi to moc, házení by mělo být tak 0.05 mm max. to bych bral. Jde to vidět i na stole při otáčení jak to šmatle bokem. Tak jsem udělal model a zítra by si to měl vzít jeden člověk z vedlejší firmy a udělá mi nový díl.
Jinak to zkrácení tyčky nepomůže. Dle návodu se má převodovka vložit do ocasu a zadním otvorem pro vrtulky prostrčit tu tyčku až do ložisek v převodovce. To proto aby se udělala souosost mezi vrtulkou a převodovku a v této poloze pak převodovku zalepit do trupu. Ale já tu trubky nemůžu do těch ložisek dostat protože jejich osa jde strašně nízko pod konec ocasu. Musí se zvětšit úhel převodovky z 17 na cca 20 možná i víc stupňů. Za podmínky že osa hřídele mezi vrtulkou a převodovkou musí jít přímo do středu kuličky. Jinak to fungovat nebude.
Na obrázcích jsem s převodovkou a tou tyčkou jsem chtěl jen znázornit jak jde osa hřídele mezi vrtulkou a převodovkou úplně mimo střed kuličky při zvětšení úhlu převodovky ( tak jak dovolily vůle v dírách pro šroubky jsem ten úhel zvětšil)
Jinak kompletní převodovka je níže.Na konec se zuby dojde pružná spojka která je i na vrtulce a spojí se tou hřídelí.
Přílohy: |
E462C683-E6B2-46DC-ABBF-1A57C29453BF.jpeg [ 82.74 KiB | Zobrazeno 3531 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: úte 07.01.2020 1:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Mě to tedy v této chvíli připadá OK.Ta poslední fotka je celek tak jak je od výrobce a sešroubovaný? Předchozí fota jsou trochu matoucí protože není jasné nakolik je vše zasunuto na svých místech.Celek jak máš položený na zemi s ocasní laminátovou trubkou mi po překreslení a přenesení na sebe ůhlově pasuje tak jak je v manualu.Fotka nafocená zezadu od vrtulky poukazující na to že ůhel je malý mi spíš připadá že je to tam celé(hlavní trubka do trupu) moc zasunuté a tedy to způsobuje tento efekt. Nevím taky nakolik je tohle závislé na celé mechanice v trupu a vzdálenosti od ní.
Tyhle kardany používám v rc bugynách. Než změníš zvětšíš ůhel,přesvědči se žes pochopil manual,nebo neudělal nějakou chybu.Dost klame že ůhel mechaniky se neshoduje s ůhlem trupu.Nevím kolik mají rezervy ale překročením nějaké meze ůhlu nastanou problémy s funkčností.Možná proto mají ten ůhel co nejmenší.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
rc127
|
Napsal: úte 07.01.2020 13:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.7.2019 Příspěvky: 12
|
Ten úhel pochopitelně minimalizují, neboť s rostoucím úhlem u jednoduchého kardanu narůstá úhlová nelinearita převodu, zalomená část kardanu a následně i ocasní vrtulka pak během každé otáčky dvakrát zrychlí a dvakrát zpomalí. Měl by tam být správně symetrický dvojitý kardan, kdy nerovnoměrně rotuje právě jenom mezikus, který má relativně zanedbatelný moment setrvačnosti. Pokud to budete předělávat, dal bych tam kvalitní dvojitý kardan anebo sehnat úhlový převod ozubenými koly (někdo by mohl dát tip, co se dá aktuálně sehnat, nemám v téhle velikosti zkušenost...). V heli téhle velikosti by to mělo být strojařsky správně, chápu ale, že praktická realizace není snadná a takovéto problémy děsně protahují stavbu.
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: úte 07.01.2020 23:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: úte 14.01.2020 23:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Tak nové plechy už mám a chystám se ještě ofrézovat kovové páky pro přepákování serv cykliky.
Používáte u maket napájení serv přímo z baterie? Mám 5 serv futaba bls 175sv a chci je napájet přímo z 2s LiFe A 123.
Montujete serva včetně gumových silentbloků? Na dvou modelech je mám ale čas od času vidím diskuzi jestli to má smysl nebo ne.Tak mě zajímá jak to děláte
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: stř 15.01.2020 1:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5095 Bydliště: Praha 6
|
Napájení do bezpádlové jednotky přes BEC z regulátoru. U serv nechávám gumové silentbloky, vyhodil jsem mosazné dutinky a je to hodně utažené. Aby se servo hýbalo mi přijde u nezbytné přesnosti řízení nějak kontraproduktivní.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|