Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 08.08.2021 21:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Tak dneska první dva lety za sebou a na nějakou dobu i poslední. Nejdřív se vždy po natankování turbína sama během startu vypla a při pohledu do výfuku z něj tekl kerosin. Je to tím že na hadici přetoku z nádrže je jemný filtr a ten při plnění nádrže neumožňuje dostatečně rychle propouštět vytlačovaný vzduch a celé se to natlakuje a kerosin se natlačí i do turbíny.Po vysušení to chytlo už dobře.

Zkoušel jsem i vrtulku a při prudším otočení vrtulka dost překmitne a pak se vrátí. Dynamiku vrtulky mám 6 a zisk 69%. Nevím jestli pomůže nejdřív jít z dynamikou dolu nebo nejdřív hrabat do zisku.??

Celou tuhle radost ale postihlo tvrdší autorotační přistání z cca 2-3 metrů a ještě k tomu přímo do té největší diry.
Z ničeho nic turbína kvíkla a jelo to jak cihla k zemi tak jsem přidal kolektiv naplno a trochu se to zbrzdilo.Škody na trupu se na první pohled nejeví žádné. Ještě že podvozek má vcelku tuhé pružiny, takže se to utlumilo.
Stalo se to že ozubené kolo na hlavní hřídeli přišlo o všechny zuby. Zuby se rozletěly po celém trupu.Možná že roli hraje i ta větší hmotnost ale myslím si, že i s cca 21 kg by to dopadlo stejně jen o chvíli pozděj.
Ozubené kola dle manualu mají bý dvě nad sebou, ale vario dodává už hodně dlouho jen jedno. Kolo bylo asi ze silonu. Nechám si vyrobit kolo na zakázku asi z materiálu Zedex, měl by mít vynikajíci kluzné vlastnosti a vysokou pevnost i při teplotách kolem 100 stupňů.

Bohužel nevím co s tou hmotnosti mám dělat, teď jsem na cca 24 kg.
Letí to pocitově dobře a je to dost živá mrcha. Takže ten výkon na tu váhu asi bude.

Dávám odkaz na video kde je právě zachycen pád.
Také foto ozubeného kola.Teď to musím asi vše rozdělat a pak znovu nastavit. Pomalu se smiřuju s tím, že další let bude příští rok.




Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
4BC02D3C-61C3-4A7A-BB2F-E8F7B10D1FB4.jpeg
4BC02D3C-61C3-4A7A-BB2F-E8F7B10D1FB4.jpeg
[ 72.42 KiB | Zobrazeno 5409 krát ]

856EFCBA-85EB-450F-A9D9-3E3CCDEC0668.jpeg
856EFCBA-85EB-450F-A9D9-3E3CCDEC0668.jpeg
[ 68.8 KiB | Zobrazeno 5409 krát ]

9D910D1D-3A93-4F4B-828B-64028F8D2771.jpeg
9D910D1D-3A93-4F4B-828B-64028F8D2771.jpeg
[ 47.16 KiB | Zobrazeno 5409 krát ]

A45B6FA4-7576-4318-A842-1CC51D7CBA47.jpeg
A45B6FA4-7576-4318-A842-1CC51D7CBA47.jpeg
[ 61.37 KiB | Zobrazeno 5409 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 08.08.2021 21:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Teda to je klika, když se to zváží ( 24 kilo ) doslova. Hlavní kolo dokonale ofrézované. S tou turbínou je to pech, na druhou stranu to není zdaleka poprvé kdy o tom slyším nebo jsem to viděl na živo před dvěma lety v Bambousku. To byl nádherný obrovský Hughes a dopadl výrazně hůř.

Každopádně vysoká známka za provedení podvozku a tuhost modelu, při takové váze je to docela zázrak. Turbína se musí vyladit aby se Ti takové věci pokud možno nestávaly. Já vím že se to snadno řekne ....

Držím palce do opravy, příště to bude určitě lepší :-). Teď už víš že to výkon má a letí to, základní jistota.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 7:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 26.9.2018
Příspěvky: 125
Přesně tohle (očesání velkého kola)se opakovaně dělo kamarádovi také (velký Huge s Jakadovsky). Nakonec se ukázalo, že důvodem není velké zatížení, ale špatně nastavená zubová vůle - paradoxně to chtělo udělat mnohem větší, protože při velice malé zubové vůli se materiál více zahřívá a dochází k jeho roztažení až do té míry, kdy zubová vůle zmizí. Nová kola nechával dělat z Delrinu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 9:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
To je nereálné udělat jinou vůli. Protože hřídele obou kol jsou usazené v ložiscích a ty ložiska mají domeček v jedné desce. Takže vzdálenost hřídelů je pevná. Ale vůle tam byla. Přikládám obrázek. K zahřátí určitě došlo, plast je nalepený všude.
Materiál mohl být ale i nevhodně zvolený.

Ten Derlin musím vygooglit, nikdy jsem to neslyšel. Má teplotní odolnost?


Přílohy:
1.jpg
1.jpg
[ 122.57 KiB | Zobrazeno 5372 krát ]

2.jpg
2.jpg
[ 126.43 KiB | Zobrazeno 5372 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 12:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 26.9.2018
Příspěvky: 125
Delrin je vlastně POM-C. Nejsem si jistej, ale myslim že má odolnost do 120 st.
Netuším jestli Vario má kola frézovaný/odvalovaný anebo prostě jenom stříknutý do formy.
Každopádně pokud je to ta druhá možnost, tak to určitě nebude mít vlastnosti toho delrinu a hlavně se vsadím, že to bude trochu šmajdat.
A pokud to bude šmajdat, tak se to může ohřát jen v jednom místě a o to je to horší. Jak vylítne jeden zub - pak už to jde všechno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 13:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Kolo vypadá obráběné ne vystříknuté. Před chvílí mi psalo vario, že jim je líto co se stalo a prý se už delší dobu tato mechanika prodává se dvěma ozubenými koly, tak jak to má být dle manuálu. Nabídli mi další chybějící kola včetně volnoběžky a poškozeného plastového kola za výraznou slevu. Každopádně to koupím i kdybych to nepoužil. Za ty peníze to nikde neseženu a člověk neví kdy to bude potřebovat.

Ale asi si ty kola nechám udělat včetně těch kovových.

Jinak je fakt, že pod těmi kryty je dost teplo. Tak nevím jak se to řeší jinde, aby se takové díly nezahřívali. Snad dát tam malé ventilátory :-))


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 13:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Aktuální informace na dotaz z čeho je to kolo vyrobené - POM. Nevím přesně jaký druh.

Ptal jsem se co znamená že udávají hmotnost modelu 17.5 kg. Je to vzletová hmotnost. NECHÁPU jak to dělají.

Takže jsem se dotazoval jak to mají s vyvážením, že já to mám 1.5 stupně na čumák. Opdověď - toto není vyžadováno, lze létat i s heli těžší na ocas jen to nebude tak hezké.

Nevím jak to mysleli " Nose down is not required. You can even fly the heli tail heavy. It is only not so nice."

Na mém bell 212 jsem létal s cca 0.5 stupněm na čumák a přidával jsem na 1.7 stupně na čumák. No a nic se nezměnilo, rozdíl nepozoruju. Možná kdybych tomu dal 2.5 až 3 něco by se změnilo.

Takže asi uberu zátěž aby úhel byl bez paliva 0 stupňů a s palivem to bude cca 0.5 stupně na čumák. To ale ušetřím odhadem tak 100-200g - tedy skoro nic.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 10.08.2021 19:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
haas píše:
Kolo vypadá obráběné ne vystříknuté. Před chvílí mi psalo vario, že jim je líto co se stalo a prý se už delší dobu tato mechanika prodává se dvěma ozubenými koly, tak jak to má být dle manuálu. Nabídli mi další chybějící kola včetně volnoběžky a poškozeného plastového kola za výraznou slevu. Každopádně to koupím i kdybych to nepoužil. Za ty peníze to nikde neseženu a člověk neví kdy to bude potřebovat.

Ale asi si ty kola nechám udělat včetně těch kovových.

Jinak je fakt, že pod těmi kryty je dost teplo. Tak nevím jak se to řeší jinde, aby se takové díly nezahřívali. Snad dát tam malé ventilátory :-))


Plastové kolo vyměň za ocel, kola s čelním ozubením koupíš např. na mateza.cz. Necháš si pak někde udělat je otvory pro volnoběžku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 7:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
To mě taky napadlo, ale takové kolo bude dost těžké ikdyž se odlehčí.Ono ten zedex má vysokou pevnost a vynikající kluzné vlastnosti. A když tam dám dvě kola tak zatížení bude poloviční.No uvidím ještě.

Přidám pár fotek z testování. A video ze stratu po kterém následoval pád


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
634A91B3-7621-4EBE-B823-B03BEC8F1C40.jpeg
634A91B3-7621-4EBE-B823-B03BEC8F1C40.jpeg
[ 179.4 KiB | Zobrazeno 5246 krát ]

98A59E72-29E6-4A5C-98D1-046FF19AB599.jpeg
98A59E72-29E6-4A5C-98D1-046FF19AB599.jpeg
[ 190.95 KiB | Zobrazeno 5246 krát ]

4293521F-0362-455B-A174-724BA987D010.jpeg
4293521F-0362-455B-A174-724BA987D010.jpeg
[ 162.55 KiB | Zobrazeno 5246 krát ]

259E9303-FFDF-4488-B4FD-3D76CC10991A.jpeg
259E9303-FFDF-4488-B4FD-3D76CC10991A.jpeg
[ 152.83 KiB | Zobrazeno 5246 krát ]

7ED573E1-C2D8-4882-90D4-EE7E06DA9C43.jpeg
7ED573E1-C2D8-4882-90D4-EE7E06DA9C43.jpeg
[ 187.6 KiB | Zobrazeno 5246 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 12:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
Rozdíl ve váze není tak velký, tady je originální kolo a kopie. Kolo 85 zubů, modul 1 vč. volnoběžky. Ty tam máš stejnou volnoběžkou, jen kolo bude s menším počtem zubů a modul 1.5.


Přílohy:
IMG_20210811_131829.jpg
IMG_20210811_131829.jpg
[ 39.84 KiB | Zobrazeno 5219 krát ]

IMG_20210811_131758.jpg
IMG_20210811_131758.jpg
[ 40.22 KiB | Zobrazeno 5219 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: sob 14.08.2021 14:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Jak to máš s hlučností a mazáním? Ty dvě kovové kola musí rachotit ne?
Dřív než celou mechaniku rozeberu, tak vyzkouším kolik olova můžu odebrat aby to bylo lehce na ocas.Pokud to bude skoro 1kg tak to dám pryč.V poměru váhy modelu a závaží je to fakt moc.
Právě jsem byl na rc letišti Abrahám (Sk) a mluvil jsem s Kamilem Šimonem a taky létá s těžším ocasem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 9:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 25.10.2016
Příspěvky: 66
Obrázky: 0
haas píše:
Jak to máš s hlučností a mazáním? Ty dvě kovové kola musí rachotit ne?
Dřív než celou mechaniku rozeberu, tak vyzkouším kolik olova můžu odebrat aby to bylo lehce na ocas.Pokud to bude skoro 1kg tak to dám pryč.V poměru váhy modelu a závaží je to fakt moc.
Právě jsem byl na rc letišti Abrahám (Sk) a mluvil jsem s Kamilem Šimonem a taky létá s těžším ocasem.


Tedy na tom videu je vidět, jak mu ta hmotnost sluší! Fakt je ten pohyb heliny úžasně plavnej, mě by se to líbilo takhle těžký :-)
Dvě kola v oceli bych v žádném případě nedával. Na hlavní kolo se používá DELRIN a to i u rychlostních heli. Další a ještě lepší variantou je PEEK. Teplotně vysoce odolný, tvarově stálý prakticky bez roztažnosti. Používá se u helin pro vysoké zatížení (najdeš např u Diabolo BE, Henseleit, Zenyt apd)

U helin s bezpádlem není poloha těžiště úplně kritická - bezpádlo si to přebere. Když bude 0 je to ok, malinko dozadu taky, mám raději tu nulu :-)
Na jednom obrázku se mi zdálo, že ocel. pastorek nebyl usazen v zubech hl. kola celou plochou, to může pod zatížením fungovat jak frézka...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: čtv 09.09.2021 5:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Tak konečně jsem se dočkal a nové ozubené kola jsou doma.Nechal jsem udělat 3.Ještě jsem zjistil, že hřídel kde je řemenice háže 0.2, tak tu jsem taky nechal vyrobit. Vyměnil jsem skoro všechny ložiska v mechanice. Některé původní se točily docela ztuha a trochu měli i divný zvuk. Teď jen to co nejdřív poskládat a vyzkoušet.


Přílohy:
FD3428D3-A3CC-4E2D-9D92-E45E7E2ED547.jpeg
FD3428D3-A3CC-4E2D-9D92-E45E7E2ED547.jpeg
[ 112.75 KiB | Zobrazeno 4784 krát ]

7F4231DD-420E-4EE1-9068-E5741DB6D905.jpeg
7F4231DD-420E-4EE1-9068-E5741DB6D905.jpeg
[ 131.76 KiB | Zobrazeno 4784 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 12.12.2021 21:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Mechanika odpočívá složená a vyzkoušená mimo heli.Ještě přes zimu provedu odlehčení cca o 600 g možná víc. Snad to už poletí bez ztráty zubu.
Za poslední dny jsem si upravil šestihranné šrouby pro zadní kola místo těch imbusových a nstříkal jsem je na červeno dle předlohy. Pak mě napadlo, že by to na těch kolech mohlo někdy ujíždět, tak jsem si z dlouhé chvíle vyrobil 4 zarážky pod kola. Inspiroval jsem se opět předlohou, ikdyž měřítko jsem udělal od oka. Plánuju ještě ty červené kryty do sání motoru.To by se mi líbilo.

Ještě bych poprosit o radu jaký olej přimíchávat do kerosinu. Zkoušel jsem schell 500, jetmobil II v kombinaci s motulem 510. Ale vždy mám stejný problém:

Po vypnutí turbíny a dokončení chladícího cyklu se první i druhý stupeň turbíny sekne(zbytkový olej se zapeče a nejde s tím hnout) prostě se to sekne. Řeším to tak že s tím musím trhnout nebo po dotočení rotoru s ním ihned ručně točit než to vychladne na únosnou teplotu to samé i s turbínou po dokončení chlazení( samotná turbína není nijak mechanicky spojena s druhým stupněm a ten během chlazení už stojí)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 12.12.2021 21:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Nějaké foto


Přílohy:
9F2028D0-636B-427A-B2B5-A9F61F0D193D.jpeg
9F2028D0-636B-427A-B2B5-A9F61F0D193D.jpeg
[ 90.26 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

998CE2E8-D8E8-40C5-BE5D-4C8A89FDAC85.jpeg
998CE2E8-D8E8-40C5-BE5D-4C8A89FDAC85.jpeg
[ 75.28 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

6DAC0200-B967-43D8-BA3A-F48C3FB6B145.jpeg
6DAC0200-B967-43D8-BA3A-F48C3FB6B145.jpeg
[ 108.17 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

28D76D83-FE16-46E9-90E0-84674BA03E0D.jpeg
28D76D83-FE16-46E9-90E0-84674BA03E0D.jpeg
[ 79.1 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

CE005930-67C1-44E0-BF4E-06F4C41E836A.jpeg
CE005930-67C1-44E0-BF4E-06F4C41E836A.jpeg
[ 93.81 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

4D54A0A3-045D-4D39-89BE-CCEC685BF3A5.jpeg
4D54A0A3-045D-4D39-89BE-CCEC685BF3A5.jpeg
[ 93.8 KiB | Zobrazeno 4038 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz