Proud bych odhadoval s malou rezervou okolo 50A, tedy 25A na 2300mAh článek v sadě 14S2P. Dost by mi vadilo, kdyby byl letový čas pod 5 minut, těch asi 8-10 minut je akorát. Vím, že LiFe je dnes už trochu pravěk, motivace je ale hlavně chemická stálost, životnost a plochá vybíjecí křivka A123 aku. Z tohoto pohledu na tom LiIon bude asi podobně jako LiPol... resp. existují nějaké bezpečnější LiPol/LiIon s rozumnou životností při správném zacházení a balancování během celého nabíjení a vybíjení, říkávalo se o akumulátorech Kokam, že mívali nějaké atesty...nevím, co je na tom pravdy.
Tuší někdo, jak moc se A123 zahřívají při provozu a nabíjení, resp jestli je nutné sadu během letu při odběru okolo těch 25A chladit (byly by totiž v trupu celkem natěsno)?
Také by asi bylo možné nechávat sadu uskladněnou přímo v modelu, což se u makety hodí.
Vím, že Trex700E s váhou okolo 5kg létá se 14S2P 5000mAh. Rotor 800 makety s pohonem ze 700ky akrobatické heli (resp. se srovnatelným pohonem a aku) pracuje v dost příznivějších podmínkách, není třeba značná rezerva výkonu, lze jej případně výhodněji zpřevodovat - víc do pomala, samotný rotor pracuje na mnohem efektivnějším úhlu náběhu a s nosným profilem na listech, tak by těch 10,5kg měl snad unést, navíc zcela jistě nebude třeba maketu s LiFe aku vpředu dovažovat, aby bylo těžiště před osou rotoru, což s LiPol trošku hrozí a efekt lehké baterie se částečně ztrácí. Žihadlo to rozhodně být nemá, vyžívám se naopak v létání na ultranízkých otáčkách, letový projev se pak podobá reálné heli (včetně některých úskalími pilotáže, projevuje se znatelně přechod do svislého obtékání, apod...), což mi nevadí, spíš naopak
Jsou to ale jen úvahy, zajímalo by mě, kdyby náhodou někdo měl reálnou zkušenost s takovým pohonem v těžké 10kg maketě, proto jsem téma umístil rovnou zde.
Díky