Přesně vystižené, záměrně jsem nešel do detailů protože bych to napsal zbytečně třikrát delší a nepřehledné
.
Když si te vezmu zpětně, vadilo mi, že ve vzduchu ne úplně ošklivý model pořád letí jako vařečka. Nebyl jsem s to ho zkrotit a právě pětilist si to vynutil. Letově je to horší resp. hodně odlišné, na druhou stranu po několika letech kdy se z toho stával postupně stereotyp, jehož pomalu jediná výhoda spočívala v odlišnosti s druhou vařečkou TREX550. Tak jako jsem po jejím pořízené téměř odložil 450, s dokončením a technickým vyladěním Hughese s dvoulistem se i ta 550 zredukovala v počtu startů. V roce 2011 měla 450 304 startů, loni 5. 550 měla 2012 426 startů, loni 106 a Hughes loni 104 z celkových 437 za 6 let co byla ta mechanika ve třech maketách Hughes. Loni potřetí za osm let co lítám heli žádný pád, celkem 215 startů. Konec statistiky.
S pětilistem začala nová výuka lítání, znova a mnohem větší adrenalin, šance na lepší výsledek který se "občas" i dostaví
. Takže stereotyp a nuda jsou tatam. Stálo to sice nějaké finance, na druhou stranu nebyly vůbec vysoké jako kdybych kupovat špičkovou hlavu za 15 tisíc. Krásné široké listy - lopaty mám v šupleti, hlavu jako rezervní na tu 550.
Na místě Pavla bych o pětilistu taky uvažoval. Oproti mé hračkoidní heli má skutečně nádherný stroj, kdo ho viděl naživo tak to potvrdí. Tam je to ale bohužel náročnější. Delší listy budou dražší a hlavně ta hlava. Když ji sestaví z dobrých unašečů a kámen plus kompenzátor i úpravu desky cykliky si nechá vyrobit ( možná to zvládne vlastně sám ), bude mít technicky kvalitní funkční pětilist. Jeho modelu by samozřejmě slušela hlava jakou mají Mi 8 nebo Wessex, tam už je to o jiných financích.
Já jsem vyznavačem taktiky step by step. Udělal bych tu první uvedenou variantu, která by model posunula o 60-70%. A pak se uvidí
. I kdyby na ten nejvyšší level nedošlo, skok jako hrom to bude. Vždyť si chceme především hrát a nenudit se ne ?
.