Autor |
Zpráva |
pavel123
|
Napsal: sob 16.03.2019 9:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Pánové, díky za názory, já mám obavy z větší citlivosti na vítr například. No uvidím, co bude. Láká mě to a zároveň z toho mám trošku bobky Teď Hughes lítá opravdu příjemně a nezáludně a váhám jestli jen kvůli vzhledu na zemi se mám pouštět do nákladný změny. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Relax
|
Napsal: sob 16.03.2019 14:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Vícelist není vůbec nutný. Tedy pokud člověk nebazíruje na statické dokonalosti, polomaketových fotkách a dost častých komplikacích s letovým projevem ( u menších heli ) za což si nadto hodně připlatí . Ještě dávám odkaz na tu havárii EC135 když už se to tady fundovaně probíralo ( Troll ). https://www.novinky.cz/krimi/499839-za- ... etlem.html
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: sob 16.03.2019 15:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Kluci, vy co máte přední část kabiny na magnety... jak velkou sílu musíte vyvinout pro sejmutí kabiny? použil jsem dva silné magnety, které se chytají na ploché hlavy šroubů... síla pro sejmutí se mi zdá hodně veliká. Kdyby byla ještě o něco větší, už bez destrukce kabinu nesundám. Mám ale trochu obavy z různých podtlaků a sil v letu, aby mi to kabinu neshodilo... sice je pojištěná jakýmsi cca 12cm dlouhým jazykem, přes který se to musí celé dopředu převlíknout, aby vyloženě upadla... ale jak sami víte, stačí relativně malé oddálení od magnetů a pak to jde už samo dolů... Nemám s tím zkušenosti... tak mám obavy a hodně přemýšlím, zda nepoužít raději osvědčenou metodu z Bella, kde mi to drží na hlavách šroubů jako na bajonetech + dvě pružinové západky...
díky za popis vašich řešení... švíco
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 16.03.2019 15:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Na Hughesovi nesundavám celou část kabiny, pouze zasklení předních dveří / oken. Je to snazší ale první Hughes od Robbe to tak měl. Šlo to přiměřenou silou, nis nepadalo ani se netrhalo. Tím že jsem s ním v noci zahučel do stromů ( tuším že zrovna Ty jsi měl tehdy jak jsem se "pochlubil" trefný komentář "hlavně že to někomu neotevřelo hlavu" . Bylo to samo neopravitelné a magnety jsem použil na Hughese III na ta okna. Jsou to Obdélníky 10 x 5 mm tl. 1mm. Německo. Dnes se dají koupit v Unimagnet u Ruzyně, loni jsem bral několik typů na rámy Epopeje. Když po odepnutí obrazu přemísťujeme těžký železný a podložený rám mimo obraz, je fajn mít ty dřevěné hranoly s sebou. A to právě zajistí vsazené neodymové magnety. Cena je srandovní, akorát se musí odhadnout ta síla . Tvarů a rozměrů nepřeberně. https://www.unimagnet.cz/Je dobré zkombinovat 4 vodící čepy s těmi magnety, tak to bylo u Robbe. Díly trupu dosedají plochou manžetou v níž jsou čepy vs otvory na protilehlé straně, manžety mají protilehlé magnety orientované správně. Měl jsem tam i dva zajišťovací šrouby ale bylo to zbytečné. Je to triviální, pár detailů je zde : https://relax450.rajce.idnes.cz/Rajce_H ... EX550-600/
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: sob 16.03.2019 15:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Nakonec jsem psychicky nevydržel a udělám to jako na bellovi - protože to mám osvědčené a konstrukčně to bude držet návaznost na předchozí mašinu. Sice to je složitější na provedení, ale funkce super... ale díky za fotky
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 16.03.2019 18:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Petře, na Hughesovi je to mám tak, že v trupu i v čumáku jsou zalaminovaný magnety už z formy, je jich po obvodu 12 a už z formy jsou v trupu i v čumáku trubičky na kolíky, těch je 6. Takže magnety jsou přicuclý k sobě, ne jen k železu. Čumák jde sundat docela dobře, ale tahám za to z vršek, u Hughese je před rotorem přímo okraj čumáku a na spodku je futro pro světlomet, za to se to dobře bere. Až (jestli) tam bude světlomet, tak nevím asi to budu sundavat za fitra otevřených dveří. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 16.03.2019 18:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Relax píše: Vícelist není vůbec nutný. Tedy pokud člověk nebazíruje na statické dokonalosti, polomaketových fotkách a dost častých komplikacích s letovým projevem ( u menších heli ) za což si nadto hodně připlatí . Ještě dávám odkaz na tu havárii EC135 když už se to tady fundovaně probíralo ( Troll ). https://www.novinky.cz/krimi/499839-za- ... etlem.htmlTomáší, díky. Tvůj Hughes je pro mě lákadlo a současně trošku i varování ve srovnání s mým ten Tvůj s 5ti listem prostě vypadá líp, to je bez debat. Ale zároveň od Tebe vím, že letový projev je jiný, záludnější, určitě ne příjemnější. Láká mě to jako výzva, ale na druhý straně si říkám, že starostí mám dost i tak a nerad bych si přidělal další. Zas na druhý straně moje současný starosti jsou spojený i s pozitivní skutečností - dostanu odstupný z práce, tak bych si mohl celkem s čistým svědomím dovolit nějaký výdaje P. PS: Petře, omlouvám se za odbočení od Tvé heli ve Tvém vláknu
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: sob 16.03.2019 20:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Kluci nejsem žádná primadona, moje vlákno je vaše vlákno pište co chcete, aspoň, že to tu žije Já mám problém v tom, že není za co čumák chytit, takže magnety musí držet tak, aby to šlo sejmout třením dlaní a tomu prostě nevěřím. Takže jsem udělal mou klasiku... teď mi zbývá jenom dodělat zadní přepážku pro usazení ocasní trubky a bude se lakovat PS: dneska jsem zkoušel od tamyia kouřový sprej na okýnka a nějak se mi to nezdá, je to kouřové dost málo... chtěl bych ty skla skoro do černa. vím, že jsou spreje na světla aut... ale tomu moc nevěřím, že to bude držet na pružném lexanu... Zkoušel jsem i tuningové polepové folie, ale to prostě nejde nalepit bez bublinek... ani na mokro... Nějaké nápady?
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 16.03.2019 20:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Letově se Hughes s pětilistem opravdu citelně změnil. Ze začátku jsem to bral jako zhoršení, prošel jsem si přesně tím co předchozí majitel švíco. Ale vytrval jsem a nakonec je z toho pohledově lepší - maketovější projev. Na rady Petra Koťátka jsem k tomu konečně přistoupil jinak. Snížil jsem rapidně otáčky i za cenu výměnu motoru s nižším kV a výsledek se dostavil. S dvoulistem by to šlo jistě nějak taky ale tohle mi pomohlo resp. jsem to provést musel . S prací dobrá zpráva, je jak toho správně využít i hledat v klidu jinou cestu.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 16.03.2019 20:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Já jsem takový nástřik bohužel jenom odstraňoval z předchozího zeleného "RS Fabia" trupu Radka Obadala. Stříknout to čistě není jednoduché, není to rovná plocha,,,, Ale Pavel kouřová skla řešil ne ?
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 16.03.2019 21:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Petře, já jsem barvení skel docela vychytal, není to až ta složitý, ale přece jen může se to nepovést. Já jsem měl výhodu, že jsem si mohl vylisovat skel na zkoušení kolik bych potřeboval a jen za cenu materiálu. A měl jsem odstřižky materiálu a hodně se mi hodily, protože první pokusy byly katastrofa. Zato finální výsledek je docela profi Skla jsou barvená barvou na tkaniny z umělých vláken. když by ses do toho chtěl pustit, tak Ti napíšu podrobně svoje zkušenosti. Jo, a ještě podstatná věc - já skla lisuju z materiálu PET-G (Vivak). Pokud to máš opravdu z Lexanu, je to úplně jinej materiál, takže by se mohl chovat jinak. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 16.03.2019 21:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Tomáši, díky, vím, že Ti dalo dost práce a zkoušení dosáhnout dobrýho výsledku, ale určitě to stálo za to. Možná, že to nakonec zkusím V tom případě z Tebe budu tahat rozumy P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 17.03.2019 1:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Rozumy,,,, zkušeností máš mraky a na každé heli platí jiná pravidla. V čem je pětilist potenciálně problémový se rámcově ví, je tam pár věcí které se prostě obejít nedají. Ale Tvůj Hughes je mnohem větší, pokud Petr Koťátko řekne že jeho Mi8 letí perfektně tak bych z toho vůbec obavy neměl. Moje 600 je malá, navíc je to přestavba z kratší 550. I když jsem tam dal kvalitní motor a řadu upgradů, stejně to není žádný zázrak. Naštěstí nevypadá ve vzduchu až tak špatně jako zblízka. Na statiku bída. Nemá kokpit, s každým rokem přibývají škrábance na prosklené části kde se manipuluje s baterkou a suchými zipy . Letos ho možná vezmu na Dětský den na Sobínce. Vždycky jsme v té době byli mimo Prahu na evropských zahradách, letos to zdá se poprvé vyjde. Nechcete to zvážit někdo další ? Sobínka má perfektní atmosféru a zázemí, řadu let jsem tam byl členem ale platit 4000 za dvě tři dopoledne,,,, a ještě se modlit, aby tam zrovna nikdo nebyl a frčel jsem brzy domů. To nedávalo žádný smysl. Já musím nabít v klídku při práci doma, pak to naráz vylítat. S vařečkou jsem za 11 minut na Motolské haldě, s Hughesem musím vzít auto a popojet na jihozápad. Tedy žádné příjemné poklábosení nebo čekat až na mě přijde za půl hodiny řada. To si sice dopřeju ale tak párkrát do roka kdy se i něco nafotí a natočí. Ze Sobínky navíc postupně odešla většina lidí s helinama, ostatní s letadly mají z vrtrdelníků děs . Nedivím se jim, kdo to aktivně nelítá, nemá šanci mít jenom trvalý vysoký respekt bez tendence raději včas zmizet. Pro ostatní to je vražedná cirkulárka, běda když tam něco technicky odejde nebo se pilot splete v hlavě či na kniplech . Detailnější info o Dětském dni dám do vlákna Akcí.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 17.03.2019 4:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Snad jen tohle. Pokud chces mit tu helinu na relaxaci, nech tam dvoulist a trochu vetsi otacky. Pokud te to tahne k vetsi maketovosti, petilist, nizke otacky. Ale priprav se na to, ze se budes ucit znova litat. Ze budes muset brat ohled na vitr, myslet trosku dopredu a nejancit s kolektivem. Odmenou pak bude na pohled hezky let. Ranger ma listy 820 a toci 1150. Mi8 ma listy 840 a toci 850 otacek. Kdyz budu hodne chtit, tak vrtulku utrhnu u obou. Vaha obou helin je podobna a letove vlastnosti skoro stejne.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: ned 17.03.2019 8:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Petře díky. Zatím s Hughesem lítám jen rekreačně a vymazlená maketa z něj asi nikdy nebude. Jak jsem psal, jako dvoulist lítá velmi příjemně a dle mínění jiných i docela realisticky. Ten 5ti list mě láká protože k Hughesovi prostě patří, i když to je poměrně racionální důvod Uvidím co bude P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: hozyy a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|