Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: stř 14.11.2018 23:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
S ukončením sezóny nastalo opět šmejdění na webu co v zimě. Kamarád střílí, kdysi modelařil ale nebyl v tom úplně doma. Teď má zase malé spády, vím že z toho u něj nejspíš nic nebude ale nějaký houbolet Tiger Moth nakonec vybral, pro mě Stearmana od stejného výrobce i s motorem a reglem na 3S ( těch mám na TREX 450 a Acromastera asi 8ks ). Hledal jsem schválně éro na cihlu 6S 5000mAh do 550 / Hughese, tak velké podle webu jako stavebnice neexistuje. Ty největší jsou na 5 S . Pak zvažování jestli nedokončit dřevěnou plachetnici Constitution nebo nepostavit na vodu korvetu Snowberry, tu mám asi 7 let. Nic z toho nejspíš nebude ale jenom tak pro úplnost jsem zkoušel hledat i heli a vyšel mi právě tenhle Bell 47G od Varia a pak ještě Alouette II ve stejné velikosti, taky Vario. Tak mám teď radost že to nadchlo Michala. Bella tak uvidím příští rok naživo a třeba ty finance a další věci ještě přehodnotím. Znáte to, jak se člověk jednou sveze v autě tak to koupí ( obrazně - nemám na mysli toho Michalova Bella řídit, ono stačí vidět a slyšet ).
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 16.11.2018 8:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj Michaeli, mám teď dost honičku, takže jsem se sem podíval po nějaký době a koukám, že novej mazlík už je doma Gratuluju, bude to krásná heli! Do příštího letního srazu to stihneš dát dohromady? P
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 16.11.2018 15:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Dva dny se neozval, ten uz to ma hotovy...
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: sob 17.11.2018 19:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
Tak jsme se zasmáli, že! No, každopádně bych rád lítal příští rok, třeba bez barvy a ostatního. Jinak ke stavebnici. Nemám snad jedinou výhradu. Trup perfektně svařenej, všechno rovný, ty trubičky jsou fakt tenký až moc, tak se nejspíš polepšili. Bohužel mají to vyhnutí kvůli benzínu, ale já s tím tak nějak počítal. Měl jsem úvahu to převařit, ale.... má to cenu- nic. Prosklení super, laminátový záda kabiny dobrý (samozřejmě né tak jako od GM-heli ), nádrže a zadní věci jsou odlisovaný ze silnýho plastu bez chyby. Podvozek k použití jen na zálet, naprosto zcestnej. O tom ale vím od začátku, prodávaj pěknej jako doplněk, samo za balík. Uvidím jak to bude, kdyby šel svařit z nerezovejch trubiček, tak to vystřihnu doma. Z tenkostěnnejch bych se asi ale bál a z normálních to bude asi těžký, ale to má čas. Čím mě potěšili, že v základu byly i ložiskový domky transmise a kardanový spojky na zadní lomení. Doufal jsem v to, ale jak tuším filozofii Varia, skoro s tím nepočítal. Dobrý tři tisíce. Takže jediný negativum je, že udávaná dýlka 166cm je od špičky lyží, nikoli od bubliny, takže je Sioux trochu menší než sem čekal. Ale, jak se to vezme, protože počítám s listama z Wessexe, takže rotor cca 1,8m, alespoň se dobře naloží. Jinak mechanika bude z komponentů T-Rex 700. Mám to vyzkoušený, jak jsem psal ve vlákně Piasecki, už dvakrát mě to prošlo z perfekt výsledkem, tak snad i teď. Původně jsem plánoval vyjít spíš z Goblina, ale to by znamenalo všechno od nuly a dráž. Takhle to popadnu z Wessexe (myslim převodový poměry) a rovnou do Siouxe a skoro bych řekl, že nebudu hejbat ani s nastavením. Se uvidí, hlavně, že nás to baví, no ni
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 17.11.2018 21:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
K těm nerezovým trubkám - vyjdou daleko lehčí a současně pevnější než dural nebo cokoliv jiného. Mají tloušťku stěny 0,2 nebo 0,25 nebo 0,3mm (podle toho jaké koupíš), měrná hmotnost je o vyšší než u hliníku nebo duralu, ale objem materiálu je u nerezových 4x menší než u 1mm stěny hliníku, nebo 8x lehčí než u 2mm stěny. Takže celková váha je jako papír. Ten nerez je ohromně pevný. Jediný problém je, ře se špatně ohýbají, na menší poloměru ohybu u trubek většího průměru je třeba vylití olovem při ohýbání. Mrkni na trubky: https://www.modelmax.cz/modelmax2/eshop ... enkostenneJá jsem zrovna ve fázi výroby podvozku z těchto trubiček: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... 0&start=15Pájel jsem z nich celé letadlo, tak jsem pro rozpočet provedl vážení, tady jsou výsledky: Hmotnosti nerezových trubiček se stěnou 0,25mm: průměr 6mm: 37g/1m průměr 5mm: 29g/1m průměr 4mm: 24g/1m průměr 3mm: 17g/1m Tak co, je nerez těžký?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 18.11.2018 8:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
Díky za velmi podnětné rady. Tedy Woito to je rozbor jako hrom, ty to vlastně taky řešíš na Cobru, že?. Takhle vypadá ten podvozek od Varia (s poštou tak 3500,-), ty kolečka by se mi i líbily, ale zdají se mi malý, takže dokoupit jiný a už to narůstá. Mít je tam ale nemusím. Ten miniautogen mám, takže žádnej problém, ještě dořešit to ohýbání. Taky mě napadlo do těch špiček lyží vrazit hliníkovou kulatinu. Jinak o plovácích jsem taky uvažoval, docela bych je mohl, ale už to ztrácí tu Siuxáckou prázdnotu, zrovna jako něco dávat shora na lyže.
Nicméně, až budu řešit podvozek, je už vyhráno, takže času dost.
Přílohy: |
33730_0.jpg [ 21.61 KiB | Zobrazeno 2620 krát ]
|
|
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 18.11.2018 9:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
Na tu mechaniku align700 použiješ ( nebo upravíš ) origo uhlíkové bočnice nebo si na CNC vyrobíš nový rám a do něj osadíš všechny převody, ložiskové domky a motor ? Bude to na 12S ?
Alouette má bohužel třílisté provedení hlavního rotoru i vrtulky, to je výrazná investice navíc ale jinak se mi ten stroj taky líbí.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 18.11.2018 14:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
Jj, to je taky dobrý řešení, díky. Promyslím to. Asi jako nejdůležitější faktor bude ten problém s ohnutím. Pokud nepůjde ohnout nějak ten nerez, muselo by se to řešit takhle. Pokud by se to povedlo, asi bych to svařil z něj celý. Při případnej havárii bych to holt zopakoval- věci na to mám doma . Tomáši, bočnice budu dělat svoje. Ten Alouette je ve stejnym měřítku, ale je menší, menší rotor i trup. To je divný, myslim, že ve skutečnosti je určitě větší, zřejmě má menší rotor a trup je bůhví jak měřenej. Oba třílisty to samozřejmě komplikujou.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 18.11.2018 15:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
Díky za info. Sioux je celkově jednodušší, možná i hezčí a dvoulist. Některé verze mají podle fotek z webu protizávaží rotoru, zrovna ty stroje MASH.
Alouette je v reálu asi větší, hodně - snad až moc podlouhlá s krabicovým prostorem kde se nic neděje ( leda tak využít na baterky ). Třílist má, vrtulka je v provedení třílist i dvoulist.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: ned 18.11.2018 16:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Alouette 2 - dvoulistá vrtulka, nižší nohy podvozku, vzpěry ližin jen vzadu Lama - třílistá vrtulka, vyšší nohy podvozku, vzpěry ližin i předu.
Vypozoroval jsem i Alouette2 v úpravě s vyššími nohami, ale podle počtu listů vrtulky rozpoznání Alouette2 od Lamy vždycky sedí.
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 18.11.2018 18:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
[quote="Relax"]Díky za info. Sioux je celkově jednodušší, možná i hezčí a dvoulist. Některé verze mají podle fotek z webu protizávaží rotoru, zrovna ty stroje MASH.
Ta hlava s protizávažím (jak tomu říkáš) se nazývá rotor typu Bell a já u Siouxe jinou neznal. Na tom tvém videu poprvé vidím i nějakou jinou, zřejmě nějaká moderna. Inu pořád se učíme.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 18.11.2018 18:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
Naprostá většina Siouxů to proti závaží má, taky jsem to zaregistroval. Je otázka jestli a jak ho tam dělat ? Celkově mám z obou předloh pocit jak je to propastně odlišné proti všem "kapotovaným" strojům. Tam si můžeš hrát s nýty, patinou barvy a dost. Tady je to úplně jiné. Buď schematicky naznačit ve správných proporcích zjednodušený motor, nebo vyrábět nějaké konstrukční detaily a tam se dá jít prakticky kamkoliv až do zblbnutí, s tím že to za letu stejně vidět nebude . Asi zlatá střední cesta. Bell 47 se mi taky líbí o něco víc. Přijde mi dotaženější, hravě jednoduchý, přímočarý. U Alouette je znát ta francouzská škola a design, ( opticky zbytečně složité ). A třílist je taky komplikací - tedy pro nás. Celkově jsou to pohledově atraktivní předlohy, minimálně pro tu příhradovinu. Naživo jsem něco podobného viděl letos v Klenčí na srazu, hned mě to zaujalo.
Přílohy: |
IMG_9610.jpg [ 79.56 KiB | Zobrazeno 2483 krát ]
|
IMG_9640.jpg [ 130.05 KiB | Zobrazeno 2483 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|