Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: stř 14.11.2018 23:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3521
Bydliště: Praha 6
S ukončením sezóny nastalo opět šmejdění na webu co v zimě. Kamarád střílí, kdysi modelařil ale nebyl v tom úplně doma. Teď má zase malé spády, vím že z toho u něj nejspíš nic nebude ale nějaký houbolet Tiger Moth nakonec vybral, pro mě Stearmana od stejného výrobce i s motorem a reglem na 3S ( těch mám na TREX 450 a Acromastera asi 8ks ). Hledal jsem schválně éro na cihlu 6S 5000mAh do 550 / Hughese, tak velké podle webu jako stavebnice neexistuje. Ty největší jsou na 5 S :-).

Pak zvažování jestli nedokončit dřevěnou plachetnici Constitution nebo nepostavit na vodu korvetu Snowberry, tu mám asi 7 let. Nic z toho nejspíš nebude ale jenom tak pro úplnost jsem zkoušel hledat i heli a vyšel mi právě tenhle Bell 47G od Varia a pak ještě Alouette II ve stejné velikosti, taky Vario. Tak mám teď radost že to nadchlo Michala. Bella tak uvidím příští rok naživo a třeba ty finance a další věci ještě přehodnotím. Znáte to, jak se člověk jednou sveze v autě tak to koupí ( obrazně - nemám na mysli toho Michalova Bella řídit, ono stačí vidět a slyšet :-) ).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: pát 16.11.2018 8:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1045
Bydliště: Praha
Ahoj Michaeli,
mám teď dost honičku, takže jsem se sem podíval po nějaký době a koukám, že novej mazlík už je doma :) Gratuluju, bude to krásná heli! Do příštího letního srazu to stihneš dát dohromady?
P

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: pát 16.11.2018 15:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6545
Bydliště: Dubai, UAE
Dva dny se neozval, ten uz to ma hotovy... :D

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: sob 17.11.2018 19:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 544
Tak jsme se zasmáli, že! No, každopádně bych rád lítal příští rok, třeba bez barvy a ostatního.

Jinak ke stavebnici. Nemám snad jedinou výhradu. Trup perfektně svařenej, všechno rovný, ty trubičky jsou fakt tenký až moc, tak se nejspíš polepšili. Bohužel mají to vyhnutí kvůli benzínu, ale já s tím tak nějak počítal. Měl jsem úvahu to převařit, ale.... má to cenu- nic. Prosklení super, laminátový záda kabiny dobrý (samozřejmě né tak jako od GM-heli :lol: ), nádrže a zadní věci jsou odlisovaný ze silnýho plastu bez chyby. Podvozek k použití jen na zálet, naprosto zcestnej. O tom ale vím od začátku, prodávaj pěknej jako doplněk, samo za balík. Uvidím jak to bude, kdyby šel svařit z nerezovejch trubiček, tak to vystřihnu doma. Z tenkostěnnejch bych se asi ale bál a z normálních to bude asi těžký, ale to má čas. Čím mě potěšili, že v základu byly i ložiskový domky transmise a kardanový spojky na zadní lomení. Doufal jsem v to, ale jak tuším filozofii Varia, skoro s tím nepočítal.
Dobrý tři tisíce.
Takže jediný negativum je, že udávaná dýlka 166cm je od špičky lyží, nikoli od bubliny, takže je Sioux trochu menší než sem čekal. Ale, jak se to vezme, protože počítám s listama z Wessexe, takže rotor cca 1,8m, alespoň se dobře naloží.

Jinak mechanika bude z komponentů T-Rex 700. Mám to vyzkoušený, jak jsem psal ve vlákně Piasecki, už dvakrát mě to prošlo z perfekt výsledkem, tak snad i teď. Původně jsem plánoval vyjít spíš z Goblina, ale to by znamenalo všechno od nuly a dráž. Takhle to popadnu z Wessexe (myslim převodový poměry) a rovnou do Siouxe a skoro bych řekl, že nebudu hejbat ani s nastavením.

Se uvidí, hlavně, že nás to baví, no ni :mrgreen:

_________________
Westland Wessex
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: sob 17.11.2018 20:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1233
Bydliště: Pelhřimov
Obrázky: 1
A kterou z těch tří variant jsi vlastně koupil? To fakt mají tu ohnutou trubku i u elektriky? Co se týče podvozku, z toho nerezu aby to nebylo těžký, by šlo svařit jen nohy s tím, že na jejich vršku i spodku je navařen pod patřičným úhlem tenkostěnný prstýnek z trubky o délce 2-3cm. A do toho pak strčit ližiny i spojovací trubky z něčeho lehčího, třeba duralový trubky. Mám přesně takový nohy k tomu svýmu Bellu od SSM modellbau, jen je to těžký a pro trubky obludnýho průměru 14mm, holt dimenzováno na těžkou benzín mechaniku. Kupovat si na to spájení několika spojů miniautogen se mi nechce, ale teoreticky pokud by si někdo dal práci a ty nohy si z nerez trubek uříznul a na obou stranách dopiloval pod správnými úhly půlkulatý žlábek pro ty prstýnky, tak pak už mu to někdo přiletuje. Nebo je tady ještě jedna varianta jak maketový podvozek ošidit - rovnou model posadit na plováky! 8)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: sob 17.11.2018 21:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6486
Bydliště: Písek, ČR
K těm nerezovým trubkám - vyjdou daleko lehčí a současně pevnější než dural nebo cokoliv jiného. Mají tloušťku stěny 0,2 nebo 0,25 nebo 0,3mm (podle toho jaké koupíš), měrná hmotnost je o vyšší než u hliníku nebo duralu, ale objem materiálu je u nerezových 4x menší než u 1mm stěny hliníku, nebo 8x lehčí než u 2mm stěny. Takže celková váha je jako papír. Ten nerez je ohromně pevný. Jediný problém je, ře se špatně ohýbají, na menší poloměru ohybu u trubek většího průměru je třeba vylití olovem při ohýbání.
Mrkni na trubky:
https://www.modelmax.cz/modelmax2/eshop ... enkostenne
Já jsem zrovna ve fázi výroby podvozku z těchto trubiček:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... 0&start=15

Pájel jsem z nich celé letadlo, tak jsem pro rozpočet provedl vážení, tady jsou výsledky:
Hmotnosti nerezových trubiček se stěnou 0,25mm:
průměr 6mm: 37g/1m
průměr 5mm: 29g/1m
průměr 4mm: 24g/1m
průměr 3mm: 17g/1m

Tak co, je nerez těžký?

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 8:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 544
Díky za velmi podnětné rady. Tedy Woito to je rozbor jako hrom, ty to vlastně taky řešíš na Cobru, že?. Takhle vypadá ten podvozek od Varia (s poštou tak 3500,-), ty kolečka by se mi i líbily, ale zdají se mi malý, takže dokoupit jiný a už to narůstá. Mít je tam ale nemusím. Ten miniautogen mám, takže žádnej problém, ještě dořešit to ohýbání. Taky mě napadlo do těch špiček lyží vrazit hliníkovou kulatinu. Jinak o plovácích jsem taky uvažoval, docela bych je mohl, ale už to ztrácí tu Siuxáckou prázdnotu, zrovna jako něco dávat shora na lyže.

Nicméně, až budu řešit podvozek, je už vyhráno, takže času dost.


Přílohy:
33730_0.jpg
33730_0.jpg [ 21.61 KiB | Zobrazeno 377 krát ]

_________________
Westland Wessex
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 9:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3521
Bydliště: Praha 6
Na tu mechaniku align700 použiješ ( nebo upravíš ) origo uhlíkové bočnice nebo si na CNC vyrobíš nový rám a do něj osadíš všechny převody, ložiskové domky a motor ? Bude to na 12S ?

Alouette má bohužel třílisté provedení hlavního rotoru i vrtulky, to je výrazná investice navíc ale jinak se mi ten stroj taky líbí.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 13:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1233
Bydliště: Pelhřimov
Obrázky: 1
Přikládám ještě nějaké foto pro představu k tomu co jsem napsal minule, je to v podstatě skoro jako ty plastový spojky originál Vario, ale není to tak tlustý a je to pod šikmými úhly, není to otrocky pravý úhel. Proti nerez nerozebíratelnému svařenému podvozku tam vidím dvě výhody a to sice, že ližiny z duralu nebo hliníku se líp naohýbají podle potřeby a když při hodně tvrdým přistání zafungujou ližiny nebo spojovací příčné trubky jako deformační zóna, tak stačí vyměnit jen nabořenou trubku.


Přílohy:
P1120861.JPG
P1120861.JPG [ 109.42 KiB | Zobrazeno 336 krát ]
P1120863.JPG
P1120863.JPG [ 86.58 KiB | Zobrazeno 336 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 14:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 544
Jj, to je taky dobrý řešení, díky. Promyslím to. Asi jako nejdůležitější faktor bude ten problém s ohnutím. Pokud nepůjde ohnout nějak ten nerez, muselo by se to řešit takhle. Pokud by se to povedlo, asi bych to svařil z něj celý. Při případnej havárii bych to holt zopakoval- věci na to mám doma :wink: .
Tomáši, bočnice budu dělat svoje. Ten Alouette je ve stejnym měřítku, ale je menší, menší rotor i trup. To je divný, myslim, že ve skutečnosti je určitě větší, zřejmě má menší rotor a trup je bůhví jak měřenej. Oba třílisty to samozřejmě komplikujou.

_________________
Westland Wessex
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 15:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3521
Bydliště: Praha 6
Díky za info. Sioux je celkově jednodušší, možná i hezčí a dvoulist. Některé verze mají podle fotek z webu protizávaží rotoru, zrovna ty stroje MASH.

Alouette je v reálu asi větší, hodně - snad až moc podlouhlá s krabicovým prostorem kde se nic neděje ( leda tak využít na baterky ). Třílist má, vrtulka je v provedení třílist i dvoulist.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 16:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1233
Bydliště: Pelhřimov
Obrázky: 1
Alouette 2 - dvoulistá vrtulka, nižší nohy podvozku, vzpěry ližin jen vzadu
Lama - třílistá vrtulka, vyšší nohy podvozku, vzpěry ližin i předu.

Vypozoroval jsem i Alouette2 v úpravě s vyššími nohami, ale podle počtu listů vrtulky rozpoznání Alouette2 od Lamy vždycky sedí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 16:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3521
Bydliště: Praha 6
Tohle je tedy dobré vodítko :-)

Začínám se s tím tak pomalu seznamovat, stahovat fotky a články na 47G i Alouette II.

Tady je něco Alouette i Lamu :
http://www.aviafora.com/forums/forum/he ... ttes-lamas

A pěkné instruktážní letové video na Bell 47 G, tam jsou spousty detailů :



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 544
[quote="Relax"]Díky za info. Sioux je celkově jednodušší, možná i hezčí a dvoulist. Některé verze mají podle fotek z webu protizávaží rotoru, zrovna ty stroje MASH.


Ta hlava s protizávažím (jak tomu říkáš) se nazývá rotor typu Bell a já u Siouxe jinou neznal. Na tom tvém videu poprvé vidím i nějakou jinou, zřejmě nějaká moderna. Inu pořád se učíme.

_________________
Westland Wessex
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bell 47G Sioux
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3521
Bydliště: Praha 6
Naprostá většina Siouxů to proti závaží má, taky jsem to zaregistroval. Je otázka jestli a jak ho tam dělat ?

Celkově mám z obou předloh pocit jak je to propastně odlišné proti všem "kapotovaným" strojům. Tam si můžeš hrát s nýty, patinou barvy a dost. Tady je to úplně jiné. Buď schematicky naznačit ve správných proporcích zjednodušený motor, nebo vyrábět nějaké konstrukční detaily a tam se dá jít prakticky kamkoliv až do zblbnutí, s tím že to za letu stejně vidět nebude :-). Asi zlatá střední cesta.

Bell 47 se mi taky líbí o něco víc. Přijde mi dotaženější, hravě jednoduchý, přímočarý. U Alouette je znát ta francouzská škola a design, ( opticky zbytečně složité :-) ). A třílist je taky komplikací - tedy pro nás.

Celkově jsou to pohledově atraktivní předlohy, minimálně pro tu příhradovinu. Naživo jsem něco podobného viděl letos v Klenčí na srazu, hned mě to zaujalo.


Přílohy:
IMG_9610.jpg
IMG_9610.jpg [ 79.56 KiB | Zobrazeno 240 krát ]
IMG_9640.jpg
IMG_9640.jpg [ 130.05 KiB | Zobrazeno 240 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz