Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: sob 11.08.2018 12:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
To je takhle obrovský ??? !!! Tak to bude pěkně velká zlomená potvora . Držím palce do stavby, škoda že na něco ( cokoliv ) nemám čas. Skončím u občasného lítání, pokud se něco potentononc a rozbiju to tak končím. Pořád lepší než nic. Včera pěkná jobovka, akorát píšu na MČ Praha 5. Soused mi řekl že se halda začíná oplocovat, prý aby tam nevznikala černá skládka. Jednak tam není kudy přijet, druhak si těžko představit někoho kdo strká zdola odpad do 40 stupňového krpálu .... ??? Jediné čeho už dosáhli je že odříznou srnky od lesa a vody což je čirá zlomyslnost a nepochopení. Fotím wildlife tak to vidím jinak. Možná potřebují utratit finance a pár kilometrů plotu, proč ne. Každopádně bych tím přišel o heliport 11 minut od baráku což je hodně špatný. S 550 tam odlítám 80% startů, jinam se podívá jenom s Hughesem, kterého tam tahat ( doslova ) nechci. Včera byl vůbec den. Tři věci odešly a bude oprava. byl pátek ale nebylo třináctého .
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: sob 11.08.2018 19:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
To jsou přesně věci, co se okolo nás dějou a hodně těžko se ovlivní. Obávám se, že nás čeká všechny do budoucna hodně hořkosti, co se týče lítání, ale prosím kolegové, tuhle moji poznámku nekomentujte- to bych musel vlákno přejmenovat.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 12.08.2018 9:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Tak jsem to doplácal. Napadla mě myšlenka, že bych to mohl takhle nechat a udělat z toho Lego Shawnee . Včera jsem zkoušel trochu brousit a po nějakejch čtyřech hodinách mam nahrubo hlavní trup mimo kabinu pilotů a výstupu předního rotoru a spodní část zadku. To nejhorší je samozřejmě předemnou- zadní ploutev a výstup zadního rotoru, tam je to tvarově nejsložitější. Vylezl jsem z dílny jako koule polystyrenu, ale dá se to vydržet. Hlavně jsem ale chtěl napsat, že mě uplně vypadlo řešení nad kterým jsem původně uvažoval. Chtěl jsem trup polepit páskou a pak teprve laminovat. To by se částečně blížilo variantě, kterou jste doporučovali- olaminovaní kopyta. Tušim, že mě to smetete ze stolu (ikdyž je to postup, kterej se taky praktikuje), ale mě se to strašně nechce laminovat dvakrát. Navíc s tou lepenkou by se to dalo snad taky rozříznout a sundat, což se mi taky moc nechce, když si představím znovu to dopasovávat a slepovat zpátky.
Přílohy: |
5 (1).JPG [ 73.21 KiB | Zobrazeno 1514 krát ]
|
5 (2).JPG [ 75.63 KiB | Zobrazeno 1514 krát ]
|
|
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 12.08.2018 11:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Koukam ze jsi se do toho pustil naplno. Kdy bude zalet ? Davam Shawneemu mesic, maximalne dva
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: ned 12.08.2018 15:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Když to nechceš laminovat tak buď nějakou tu lepenku nebo možná potravinářskou folii.A asi spíš kratší ruličku kolem 10 cm. Ty široké (50 cm?) mi dělaly varhánky při napínání. A varhánky to byl pak problém protože se různě vmísily do odlitku a bylo potřeba mnoho oprav.Vypadá to že tam jsou jen pozitivní radiusy tak by to mohlo jít hezky obalit.Kde to nepůjde,zkombinovat s lepenkou.
To rozříznutí a lepení mě taky zpočátku odrazovalo ale pokud se na to připravíš dopředu před řezáním dostatečným označením v místě řezu ,neměl by být problém. Druhá výhoda rozříznutí na poloviny je že se dostaneš na každé místo uvnitř. Obroušení,opravení,vyztužení,příprava na žebra.... To je u nerozříznutého kusu opět dost opruz. Ale v této velikosti to nebude tak hrozné.
Teď mě napadá že ty různé příčky ,výztuhy co budou uvnitř (nebo šablony na ně)vlastně můžeš vyrobit podle kopita ještě před laminováním. Takže asi taky cesta.
Nechci se tady vydávat za nějakého znalce.Tohle jsou jen mé postřehy z praxe z mých amatérských pokusů.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 12.08.2018 17:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Výborně, díky. Tenhle postup je pro mě naprostou novinkou a jsem rád za každý námět. Plánuju odříznout kabinu pilotů, abych mohl nasunout celou mechaniku (taky by šel odříznout zadek, ale nemohl bych vystrojit kabinu) a otevírací celý hřbet od rotoru k rotoru. Stejně to mají hoši od Fischerů. Takže myslím, že by mohl bejt celkem dobrej přístup dovnitř i bez rozpůlení. Dopoledne jsem trochu pobrušoval, ale nějak mi spadl řemen, takže opravím pkotatko- nikoli měsíc, dva, ale rok, maximálně dva. Ostatně tak to vykřikoval pan Kodet, ne?
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pon 13.08.2018 21:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
"Dávám bolševikovi rok, maximálně dva" Dvakrát jsem Honzu Kodeta viděl na vernisáži výstavy jeho bratra ( ten maluje ). Oba tam dávali k dobru příhodu z dětství, kdy bylo jasné po kom mají ten talent k typickému brisknímu humoru. Bylo to po dědečkovi. Jednou prý dostal od manželky úkol přečíst na spaní klukům pohádku. Měl něco neodbytného tak to zkrátil. Pohádka zněla takto : "Byl jednou jeden král, ten se posr,, . A koukejte spát" . Zmínka o polystyrenové kouli mě velmi pobavila. Toho se člověk zbaví asi tak snadno jako roje lesních včel . Shawnee v mezistavu vypadá úžasně ! Už jenom ten rozměr budí respekt. LEGO by mohlo závidět.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: čtv 16.08.2018 18:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Zatím opravdu jen velmi volně pojato!
Přílohy: |
4 (2).JPG [ 178.96 KiB | Zobrazeno 1196 krát ]
|
|
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 16.08.2018 21:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Dobrý! To jsi brousil ručně a nebo nějakou vibrační bruskou a ručně až načisto? Jak vlastně takovou potvoru budeš vozit?
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: pát 17.08.2018 18:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Pavle, pro jistotu sem to šel zkusit do auta . Zkoušel jsem i ten původní plánovanej rozměr- 2,25m a to jsem musel sklopit přední sedadlo. Tohle má 2 metry a zdá se, že bude stačit vyjet s přední sedačkou nadoraz dopředu. Díky dědovi, kterej byl amatérskej truhlář v dobách kdy se vrtalo nebozezem, mě tu zbyly všelijaký rašple a různý udělátka, tak sem to s nima sochal od začátku ručně. Dneska jsem tam byl zase chvíli a teď teprve začínám měřit a chytat tvary, což je daleko složitější než práce doteď. Taky jak jsem to rašploval ve velkym, udělaly se na tom polystyrenu (hlavně šedivym) takový šupiny a místama se i vytrhal. Tak bych to musel přetmelit ve velkym něčim čeho bude kýbl (pro hochy z jiných krajů vědro ) a nevím čím. Nebo dojde na verzi B, tak jak jste radili- laminovat dvakrát. Ach jo...... . Babo (resp. kolegové) raď.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 17.08.2018 21:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj Michaeli, kýbl, vědro (a nebo štoudev ) nějakýho tmelu budeš asi potřebovat v každým případě... ten stav, kdy PS vytvoří po broušení ty šupiny a nebo trhliny, znám a pamatuju si, jak bezútěšnej stav to je. U Hughese mě to nepotkalo, tam jsem jen upravoval tvary vyfrézovanýho jádra, takže jsem brousil pomaleji a přesněji, ale u předchozího trupu F3C na Snipera jsem to měl taky. Co s tím - napadají mě 2 varianty, a to buďto šlehaným tmelem vytmelit polystyren a nebo ho přelaminovat tlustší vrstvou laminátu, ten částečně vybrousit a pak dotmelit. Obě varianty jsou dost pakárna. Ale jestli je to teprve ve stavu hrubýho tvaru, tak je šance, že při dobrušování se dožene nejen přesnější tvar, ale i lepší povrch. Myslím ale, že to není nejlepší pro to původní řešení, kdy bys jádro olaminoval a odleptal. Když je jádro víc hrbolatý, tak ta nalaminovaná skořepina bude mít taky spoustu nerovností a bude nutný ji hodně tmelit a s tím vyvstanou zas další problémy (váha, malá pružnost stěn trupu, takže praskání vrstvy tmelu atd.) A vytmelit jádro v tom případě asi moc nepůjde, protože tmel by se asi neodleptal spolu s polystyrenem. Máš nějak vymyšlený, jak budeš chytat souměrnost podle svislý roviny? To si myslím, že je největší problém. Hughese jsem dobrušoval když to byly ještě 2 půlky a ty když ležely na stole, dalo se to udělat s pomocí variabilní šablony docela dobře. Ale jak je to takhle celý, tak to bude asi náročnější. Cítím s Tebou a držím palce! P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: sob 18.08.2018 10:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Já ti děkuju kolego. Začínám tušit, že mě nemine ta varianta s olaminovaným kopytem a trup pak půlit při sundavání. Zkouším si v tom najít výhody, jak jste psali a další vidím, že až bych měl jen tu jednu bočnici, že by se mě do ní pěkně zkoušela a doměřovala mechanika. Navíc jsou tu fakta co píšeš teď Pavle. Proberu to ještě s Martinem, ten je mistr laminování. Když jsem mu sděloval původní záměr, jeho komentář zněl- dobře ti tak! No a co se týče svislý souměrnosti. Práce oka pane kolego, neb oko není......................... . Když to neuvidim okem, tak to nemůže bejt tak hrozný, navíc bychom se asi divily vidět skutečnou mašinu. Slíbil jsem si, že to nebudu tentokrát tak prožívat. Mi-8 je sterilně přesná a komu to prospěje . A jestli mě to naštve- hodim to do sklepa a vyřízeno .
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 18.08.2018 11:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Kolega Tě jak vidím umí dobře motivovat . To znám. S tím sklepem bych nepospíchal, důležitý je přece jenom sedmý schod .
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: sob 18.08.2018 11:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Kdyz jim to vyslo ohnuty nahoru, tak bych se divil kdyby to nemeli ohnuty i do strany.....
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: sob 18.08.2018 12:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Jak říkáme my Plzeňááácííííííí- no japa by nééééé .
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|