RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

T Rex 600 nitro ... Airwolf
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=82035
Stránka 1 z 5

Autor:  Renda [ čtv 28.09.2017 20:34 ]
Předmět příspěvku:  T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím kolegové - čtením vašich vláken jste mně navnadili a já se rozhodl pořídit si pro mojí stařenku TRex600 Nitro kabátek Airwolf ... Vaši práci obdivuju a nemám ambici se Vašim strojům ani přiblížit ... takže čtu zkouším a laboruju / máme na letišti v Opavě Hughese vel 600 a v mém parku jsou dvě pokomaketky vel 450 .. Airwolf a Hughes / ... Abych rozlítal i tu 600stovku potřebuju poradit ... Nevleze mi do trupu mechanika ..a problém je výfuk ... Řešením je .. krabicový výfuk / funguje ??? Nebo jsou to vyhozené peníze / nebo Heli výfuk s šířkou / od motoru po vnější kraj tubusu / do 60 mm ..existuje takový ?? Pro motor 50 řady ?? Můj stávající má cca 70 mm a to je moc ... díky za každou pomoc

Pkotatko ... Všechny moje Heli jsem nastavil podle tvého doporučení ...a klobouk dolů ... paráda litá to skvěle

Dík R

Autor:  dagx [ čtv 28.09.2017 22:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Osobně Ti s tímhle nedokážu poradit ale pokud se nikdo neozve,zkus kontaktovat uživatele PEGGY.Občas spolu lítáme a vím že má 600 v airwolfu elektro a lítá i spalovák a jestli se nepletu měl nějaké maketové ůmysly.Možná bude mít nějaké informace.
viewtopic.php?f=108&t=80757

Autor:  Renda [ čtv 28.09.2017 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwo

Ještě doplním svůj úvodní dotaz ... Kdybych se vydal cestou úpravy stávajícího tlumiče zkrácenim natrubku k motoru ? Je to cesta ?? Ovlivní to chod motoru?
Dík R

Autor:  pkotatko [ pát 29.09.2017 6:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Vitej mezi postizene.... :mrgreen:

Kdysi se v maketach hodne pouzivaly vyfuky Zimmerman. Ale vubec netusim jestli se jeste vyrabi nebo jestli je jeste nekdo nekde ma na sklade.
Vyfuk na dvoutaktu ma dost zasadni vliv na vykon. Nepoustel bych se asi do nejakeho predelavani. Muzes se dostat do faze, ze se treba bude motor prehrivat. Kdyz uz, tak bych zasel k nekomu kdo vyfuky na dvoutakty vyrabi a trochu o te problematice neco vi. Treba pan Brecka ( JMB ) a podobni.

Petr

Autor:  Renda [ pát 29.09.2017 20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím,
Máš pravdu Petře – výfuk supluje spolu s pístem funkci výfukového ventilu tzn. že rezonance v něm zavírá a částečně vrací směs před zápalem do spalovací komory – dík za kontakt – zkusil jsem výrobce oslovit a zároveň jdu dál.
Moje první řešení je použití menšího heli výfuku z šuplíku kolegy z letiště Zdenka S. - tímto mu děkuji. Mělo by jít o výrobek Thunder Tiger /možná ho někdo z Vás pozná / v některých popisech doporučovaný k motoru OS Max 61 – doufám tedy že mu spolupráce s mým TT50 nebude proti mysli. No zítra uvidíme při záletu, jak se to bude chovat případně kolik se změní nastavení a zda vůbec je tento výfuk řešením. Pro porovnání přikládám fotky a přiznávám, že rozdíl to teda je brutální …..
Mimochodem mechanice to v trupu náramně sluší / nebo je to naopak ? /. V každém případě je to už kus vrtulníku.
Pánové nebojte se jak jsem měl možnost si přečíst tak kvalitě Vašich strojů se moje a číňanovo umění nemůže ani přiblížit – ale radost máme určitě všichni dětsky stejnou – každý úměrně svým schopnostem. Takže uvidím zítra a podle ohlasů, reakcí a přečtení budu v tomto vláknu pokračovat / no asi budu muset - protože přijde brzy chvíle, kdy budu zase potřebovat radu zkušenějších /
Pro tuto chvíli děkuji všem, kteří odpověděli i těm, kteří to nestihli, taky těm, kteří alespoň chvíli přemýšleli jak mi pomoci a na nic nepřišli 
René
Opava

Přílohy:
IMG_20170929_190719.jpg
IMG_20170929_190719.jpg
[ 104.5 KiB | Zobrazeno 3392 krát ]

IMG_20170929_191328.jpg
IMG_20170929_191328.jpg
[ 86.24 KiB | Zobrazeno 3392 krát ]

IMG_20170929_191212.jpg
IMG_20170929_191212.jpg
[ 79.4 KiB | Zobrazeno 3392 krát ]


Autor:  Renda [ sob 30.09.2017 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Tak mám výsledky testování
Nechal jsem vše nastaveno tak jak jsem létal s původním tlumičem .. původní hodnoty :
- otáčky rotoru 1450 ... teplota motoru / nejvyšší dosažená / 95 st.

Dnešní test s krátkým tlumičem
První start :
Nastartování ..bez problémů
- otáčky rotoru 1200 ... Teplota / nejvyšší dosažená / 70 st. ... při přistání 60 st.
Zvuk ...no musím si zvyknout ale motor běžel na nízké otáčky spolehlivě při akceleraci ... Plný kolektiv ... Bez zjevného poklesu otáček ... Stoupání plynulé ...motor bohatý
Druhý start - lehce jsem utáhnul přechodovou jehlu ... Odhadem tak 5 st. /Vzhledem otáčkám motoru při běžném chodu je to právě přechodová jehla která pracuje po celou dobu letu /
Nastartování bez problémů ... Motor se projevoval živěji .. ochuzení bylo znát ..i když jsem utáhl jehlu opravdu minimálně
- otáčky 1450 ... teplota maximální 79 st. .. při přistání 70
Zkoušel jsem opakovaně plné stoupání ... Motor běžel bezproblémově ... opět bez poklesu otáček plynule ..
Závěr :
Tlumič obstál ... Dle mého více tlakuje ... proto to lehké utažení přechodové jehly ... Motor se jeví být klidnější ... jsem spokojen a dovolím si tvrdit že je výfuk lepší nežli ten původní / a to s ním létám už 12-tý rok /
Takže jsem zdá se vystoupal na první schod k vrcholu ... teď mně čeká další ...jak ukotvit mechaniku k trupu .. když originální provedení se mně moc nezdá ...

Zdravím
R

Autor:  Michael Gulyj [ sob 30.09.2017 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Jako první gratuluju k prvním úspěchům a přeju, ať jich je maximum. Myslim, že si je zaslouží každej, kdo se věci věnujě a dává jí čas. To je zatim všechno, co pro tebe můžu udělat, protože spalováky jsou pro mě španělská vesnice i v letadlech (ale tak trochu si na jeden myslim :wink: ).

Autor:  kraro [ sob 30.09.2017 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Renda píše:
Tak mám výsledky testování
Nechal jsem vše nastaveno tak jak jsem létal s původním tlumičem .. původní hodnoty :
- otáčky rotoru 1450 ... teplota motoru / nejvyšší dosažená / 95 st.

Dnešní test s krátkým tlumičem
První start :
Nastartování ..bez problémů
- otáčky rotoru 1200 ... Teplota / nejvyšší dosažená / 70 st. ... při přistání 60 st.
Zvuk ...no musím si zvyknout ale motor běžel na nízké otáčky spolehlivě při akceleraci ... Plný kolektiv ... Bez zjevného poklesu otáček ... Stoupání plynulé ...motor bohatý
Druhý start - lehce jsem utáhnul přechodovou jehlu ... Odhadem tak 5 st. /Vzhledem otáčkám motoru při běžném chodu je to právě přechodová jehla která pracuje po celou dobu letu /
Nastartování bez problémů ... Motor se projevoval živěji .. ochuzení bylo znát ..i když jsem utáhl jehlu opravdu minimálně
- otáčky 1450 ... teplota maximální 79 st. .. při přistání 70
Zkoušel jsem opakovaně plné stoupání ... Motor běžel bezproblémově ... opět bez poklesu otáček plynule ..
Závěr :
Tlumič obstál ... Dle mého více tlakuje ... proto to lehké utažení přechodové jehly ... Motor se jeví být klidnější ... jsem spokojen a dovolím si tvrdit že je výfuk lepší nežli ten původní / a to s ním létám už 12-tý rok /
Takže jsem zdá se vystoupal na první schod k vrcholu ... teď mně čeká další ...jak ukotvit mechaniku k trupu .. když originální provedení se mně moc nezdá ...

Zdravím
R


Postni se nějaké fotky, víc očí, více názorů a třeba ti to pomůže pak s myšlenkou uchycení do trupu.

Autor:  pavel123 [ pon 02.10.2017 7:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Gratuluju též :D a taky se přimlouvám za nějaké fotky.
Jak budeš řešit chlazení výfuku v uzavřeném trupu? Ptám se proto, že původně jsem chtěl do velkého Hughese použít benzínový motor, ale právě chlazení výfuku byl jeden z potenciálních problémů, které mě nakonec přiměly k použití elektriky.
P.

Autor:  Renda [ sob 07.10.2017 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím po týdnu,
tak jsem se rozloučil s myšlenkou, že se mi podaří vymyslet řešení které mi umožní ukotvit mechaniku bez nutnosti přiznat šrouby břichu makety - všichni mně od spoléhání se na lepidlo zrazují. Váš názor ??
Na fotce níže je patrné plánované řešení kotvení - ještě přemýšlím, jestli kotvit čtyřmi body v místech kotvení podvozku nebo využít i střed - kotvení těsně za motorem ??

Pavle123 - překvapil mně tvůj dotaz ... spíš nežli chlazení jsem přemýšlel jestli výfuk spíše neizolovat v blízkosti trupu - vydrží laminát teplo ?? / vzduchová mezera cca 5 mm / nemám žádnou zkušenost ale řekl bych že jo - tak nevím v tuto chvíli je moje teorie chlazení taková - originální větrák nasaje ochladí motor a vydechne otvorem ve dně trupu - předpokládám že toto množství vzduchu odvětrá vnitřek trupu. / kromě toho nebudou zaskleny dveře - nebo-li zasklím pouze čelní sklo / - takže spíše otázka pro ty čtenáře kteří mají zkušenost se spalovákem v maketě - makety které znám ?? tento problém pokud vím neřešily.

PS: dnes jsem měřil otáčky rotoru mého Hughese velikosti 450 - pořád jsem přemýšlel jak změřit otáčky pětilistu standartním měřákem - výsledek ?? No jasně změřit vrtulku :D . Naměřené otáčky 8160 děleno převod 4,5 dává pro mně neuvěřitelné číslo 1813 - co na to říkáš PetřeK ???

Zdraví
R

Přílohy:
IMG_20171001_210016.jpg
IMG_20171001_210016.jpg
[ 77.31 KiB | Zobrazeno 3077 krát ]


Autor:  martin z [ sob 07.10.2017 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Vyřešit chlazení motoru v trupu je ten největší úkol kterej je potřeba spolehlivě vyřešit. Sám to poznáš až dáš tu mechaniku do trupu. Měl jsem podobně velkej Hughes MD530 s mechanikou Raptor 50 a bojoval jsem s tím všemi možnými způsoby. Ucpáním děr v chlazení (Raptor to má mizerný, asi se počítá s 30% nitra nebo co), tuningovým ventilátorem, dlouhým výfukem zimermann s dlouhým kolenem (to byl nějaký tuning sice určený pro Hirobo Freya, ale bylo to platný) a nakonec došlo i na nitro, kterýmu jsem se předtím úspěšně vyhejbal, takže se z toho hulilo jak prase. Pořád jsem kontroloval po dosednutí kolik to ukazuje teplotu na palubě atd. Tyhle malý spalovací vrtulníky bych už osazením do trupu netrápil, nejsou na to primárně dělaný a váha trupu navíc to celý zkazí. Podle mě má smysl dávat do trupu vrtulník od šedesátky nahoru.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


ten výfuk jsem předtím úspěšně a bez nitra používal zde:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  pavel123 [ sob 07.10.2017 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj,
k tomu kotvení mechaniky - řešil bych to spíš tak, že by překližkové díly byly řešené jako žebra nebo přepážky, aby spoj mezi trupem a těmi díly byl delší. Trup je sice zespodu vyztužený uhlíkem, ale nevím, jestli při uchycení mechaniky jen na malé části dna trupu nebude vlivem proužnosti dna skořepiny trupu celé uchycení mechaniky příliš měkké.
Kdyby ty překližkové díly vypadaly spíš jako žebra vynesená až na boky trupu, nebál bych se je přilaminovat. Sám jsem použil u velkého Hughese lepení směsí epoxidu a mleté bavlny - směs vytvořila něco, jako je koutový svar. A drží to spolehlivě. Jedno žebro jsem chtěl vylámat a nešlo to, nakonec jsem ho ulámal těsně u toho spoje, všechno lepidlo zůstalo na laminátu. Laminát je ale nutné v místě spoje lehce přebrousit.

K tomu chlazení - pokud tam nebudou okna, tak se to asi uchladí dobře. Neznám žádnou konkrétní maketu se žhavíkem, ale obecně jsem slyšel, že chlazení v uzavřeném trupu býval někdy problém.
No a koukám že teď přibyl příspěvek, který to docela dobře popisuje.
P.

Autor:  Renda [ sob 07.10.2017 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Pavle,
myslíš to takto ?? - viz obrázek. Potřebuju nahoře plochu - nebo máš na mysli spíše žebro tvaru velkého T a nahoře přišroubovat / napadá mně TT - zvládnu to ?? To bych pak měl zespodu pouze montážní otvory pro dotažení a hlavy šroubů zůstanou skryty. Podle té fotky jsem předpokládal následující:
vyřezat z překližky - překližku navrtat otvory - přilepit k trupu /mám epoxid pro laminování / tady přemýšlím právě jak si poradit s tekutostí základní směsi - ten plnič - bavlna - to je běžně k dostání ? / Chlapi ja jsem v tomto opravdu nepolíbený / no a na závěr jsem myslel právě na přelaminaci kvůli motoru - úkapy a tak.

K té teplotě - mám tuningový ventilátor - a vím, že budu v podstatě míchat teplý vzduch v trupu a to ne že by chybělo nasávání ale vzadu není kam by vzduch odešel ven - tomu všemu rozumím ale "spolupacient" provozuje Hughese s mechanikou Raptor - pokud vím bez úprav - létá na 16% nitra a protože má telemetrii umíme měřit on-line - vejde se do 110 stupnů v pohodě - běžně 90. Tak nevím ???

Plánuju ukotvit mechaniku v trupu - zaviset vyzkoušet - mám krásný teploměr s velkými číslicemi - a teprve až bude teplota a seřízení hotovo - budu pokračovat ve stavbě - stabilizátory světýlka zatahovací podvozek, přídavné spalování a tak.

Přílohy:
IMG_20171007_230544.jpg
IMG_20171007_230544.jpg
[ 82.28 KiB | Zobrazeno 3032 krát ]


Autor:  pavel123 [ ned 08.10.2017 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj,
myslel jsem to spíš tak, jako máš to jedno žebro víc vpředu, které sahá až co to jde nejvíš - až po hrany trupu.
Třeba použít podobná žebra v místě toho uhlíkového montážního dílu a spojit je dvěma podélnými hranoly přilaminovanými ke dnu trupu. K těm by pak mohl být přišroubovaný ten uhlíkový montážní díl.
Ale nejvíc ze všeho bych doporučoval vygooglovat si nějaký manuál, který k tomu trupu pravděpodobně existuje, a nechat se inspirovat hlavně tím.
Ta mletá bavlna se dá koupit např.u firmy Havel Composites, ale je možné, že toho prodají jen nějaký větší pytel, třeba kilo nebo tak. Taky bys mohl použít balsové piliny. Pokud chceš spoje přelaminovat, tak tím líp. Laminovací epoxid je v pořádku, jen místa, kam budeš chtít k trupu něco přilepit a přilaminovat, nezapomeň lehce přebrousit, jinak by to moc nedrželo.

S tou teplotou nevím, jak jsem psal, osobní zkušenost nemám, třeba to vidím moc černě :) když jsem ještě chtěl do svého Hughese použít benzínový motor, myslel jsem i na celkovou teplotu v trupu právě od výfuku (teplo od motoru fouká ven). Dělalo mi to starost proto, protože jsem se někde dočetl, že přijímače Futaba přestávají fungovat při teplotě nad 60°- čert ví, jestli to je pravda. A uvažoval jsem tak, že kdybych lítal třeba v teplejších dnech, kdy je kolem 25° a nebo víc, nebyl by asi takový problém ohřát vnitřní prostor trupu o 35° a mohl bych mít problém. Asi by to vyřešilo ponechání bočních oken bez skel a nějaký počítačový ventilátor, který by foukal ven zadním otvorem, kde normálně fouká ven turbína.
A nebo by to vůbec problém nebyl, opravdu nevím.
Pokud máš kamaráda, kterému to funguje, tak to udělej podobně, jako to má on.
P.

Autor:  Renda [ ned 08.10.2017 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Pavle,

dík za názor - zkusil jsem to naznačit ve fotce - vzhledem k tomu že potřebuji zachovat čistý otvor pod motorem navrhnul jsem dvě žebra / červeně / dva podélníky / zeleně / a do nich vsadit dva příčníky - není to moc složité ?? nebo možná na podélníky vlepit desku 2,5 mm překližky ??

K tomu návodu - ten samozřejmě mám ale některá řešení nebudu moci použít nebo se mi nelíbí - právě to kotvení se mně zdá nedostatečné - dál budu muset předělat podvozek, neboť táhla na straně výfuku není možné osadit atd.

zdraví
R

Přílohy:
IMG_20171001_210016.jpg
IMG_20171001_210016.jpg
[ 79.47 KiB | Zobrazeno 2987 krát ]


Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/