RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

T Rex 600 nitro ... Airwolf
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=82035
Stránka 4 z 5

Autor:  pkotatko [ pát 23.03.2018 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Futaba u vsech svych produktu s oznacenim HV uvadi provoz na 2S LiPol.

https://www.futabarc.com/servos/sbus.html

Autor:  Renda [ sob 24.03.2018 0:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím ,
Petře díky za reakci .. konstatování že 7,4 V znamená LiPo baterku jsem sice nenašel ve tvém odkazu .. nicméně .. ano uznávám že v tomto případě je z parametrů zřejmé co výrobce říká .. a říká .. nominální hodnotu tedy LiPo 7,4 V.

Přiznávám že bych rád zůstal této značce věrný .. nicméně S- bus technologii nemám takže ji nevyužiji a pro klasiku je servo za téměř 4 tisíce myslím drahé.
Zamýšlel jsem např JX a tady se dovozce vyjádřil že 7,4 je 7,4 a nikoliv LiPo .. tzn. Max LiFe .. je pravda že tento výrobce uvádí u svých serv 6 - 7,4 - 8,4 V a z toho usuzuji že je použita jiná logika sdělení tzn. Max napětí .. obecně je v tom guláš / sám mám vrtulníkové servo na regulovaných 6V místo na 4,8 a to podle vyjádření výrobce Futaba na svých stránkách neuvádí ale někde je místo 4,8 napsáno 4cl. NiMh a ten má nabitý 6V .. servo šlape už 12 let/

Ufff a co teď ??

Autor:  Renda [ sob 24.03.2018 0:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ještě jednou Petře ahoj ,

Jsem si četl mou úvodní otázku ... a už rozumím tvé odpovědi víc ... Myslel jsem v dotazu HV serva obecně .. jak jsem už napsal .. pokud do toho půjdu .. Futaba to s největší pravděpodobností bohužel nebude .. můj dotaz se týká označení HV .. a zmatků kolem toho .. když někdo riskuje vědomě ..a jsou takoví mezi námi .. je to jejich věc .. já chci mít jasno než koupím .. že to bude spolehlivě fungovat .. že neriskuji bezpečnost svou .. okolí i stroje ..
PS.. a možná to pomůže i jiným kteří netuší ... že něco není jak vypadá .. že může být něco špatně aniž to tuší

Díky
R

Autor:  pkotatko [ sob 24.03.2018 5:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

V tom odkazu si klikni na HV servo a otevre se ti datasheet kde je napsano, ze je to na 2s LiPol.
Z tve otazky jsem prave pochopil ze chces zase Futabu. Proto ten odkaz.
FS617 nezvladne 2S LiPol, to doufam vis.
No, tak sem napis nejake favority, nejaka serva co by pripadala do uvahy a pobavime se o nich. Neco se vybere.

Autor:  Renda [ sob 24.03.2018 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj ,

Přemýšlel jsem o tomto servu :
https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 07sec-32kg

Parametry se zdají Ok ..

Co ty na to ??

Případně zkus navrhnout s ohledem na můj přijímač a klasický PWM přenos nějaký tip na těch právě s ohledem na přijímač 2S LiFe

Díky za konzultaci
R

Autor:  Roman_rc.pilot [ ned 25.03.2018 0:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

I ja se znovu pridam do teto diskuze.

pkotatko: Ahoj, dival jsem se na tu stranku, co jsi posilal. Prosel jsem datasheet ke vsem servum a zda se, ze to je tak 60%-40% ve prospech toho, ze u HV je napsani 2SLiPo. Je sice od vyrobce moc hezke, ze to tam napise, ovsem zapis v elektro-velicinach to kontruje. Papir a web snese vsechno, proto je to pri nejmensim zvlastni.
Pokud to teda snese 2S, tak budto rozsah stanovim do 8,4V, nebo napisu dobu, po kterou to tech 8,4V zvladne (stejne jako regulator 60A[stalych] a 85A[spickove]).
Z pohledu kupujiciho je to matouci, ale jak se rika: Nejednoznacnost ve smlouve nahrava te strane, ktera smlouvu nenavrhla.

Kazdopadne se mi take zda, ze je v tom zmatek.
V odkazu Rendy je u serva patrny zapis 6~7,4V, coz si myslim, ze je dostacujici. Tou vlnovkou, co by rozsahem vyrobce jasne stanovil, ze 7,4V je top a tim to servo konci. Na 2S se to zkusit muze, ale pokud se neco stane, da od toho prodavajici ruce pryc.
Nicmene, pokud se nemylim, a servo ma brushless motor, musi mit i miniaturni regulator otacek (nebo system jemu podobny) a tam na napeti bude kladen velky zretel :)

Jsou to jen me nazory, neberte to nejak vazne :lol:

Autor:  pkotatko [ ned 25.03.2018 6:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Jasne ze je v tom bordel. Stejne tak jako u serv pro ctyr nebo peticlanek Nixx. nekdo udava nominalni napeti. Servo na ctyrclanek s udavanym napetim 4,8V musi (nebo by melo) vydrzet plne nabity ctyrclanek, tzn. 6V.

Mam osobne vyzkousena serva Futaba HV, serva BK a MKS v dlouhodobejsim provozu na 8V ( z BECu ).

Autor:  pkotatko [ ned 25.03.2018 8:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Přemýšlel jsem o tomto servu :
https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 07sec-32kg

Neznam tyto serva. Parametry vypadaji skvele, na papiru. Urcite bych si vyzadal pisemne potvrzeni ze serva mohou byt provozovana na 2S LiPol naprimo. Otazkou stale zustava spolehlivost, zivotnost, vule, centrovani atd. Treba tu s nimi nekdo zkusenost ma. Stalo by za to napsat dotaz do sekce palubni elektroniky.

Autor:  Roman_rc.pilot [ ned 25.03.2018 8:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Tak je zase fajn, ze to mas vyzkousene.
Nevim, proc to vsechno nema jasny rad. Vzdyt je ti uplne jednoduche. Vydrzi 2SLiPo, napisu 6~8,4V, nevydrzi-li napisu 6~7,4V. Ale jak se rika: To nechme konovi, ten ma vetsi hlavu.
Omlouvam se ted, ze odpovidam i na druhy prispevek. U serv JX, ktere ma Renda v planu poridit, je rozsah 6~7,4V. Bohuzel tedy neni na 2S LiPo (zjisteno a potvrzeno dovozcem-bighobby[pan Bures]).
Takze jak uz bylo napsano, jedine pouzit 2S LiFe a nabijet jej do 3,7V na clanek :)

Autor:  Renda [ ned 25.03.2018 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdar pánové,
Nechtěl bych aby se toto vlákno zvrhlo na téma serva .. je to moje chyba neměl jsem s tím začínat .. Petře otevřel jsem sekci .. palubní elektronika .. a tam jsou přesně věty z předchozích příspěvků .. tápou zdá se všichni .. nejen já
Zkusím se tam dotázat na zkušenost s JX .. případně risknu a objednám

Tak ještě jednou díky
R
PS.. příště napíšu co a jak s modelem .. očekávám příští týden dva balíčky tuningu .. nebo spíše modernizace některých detailů které dostane mechanika aby výsledek byl hezčí při zachování funkčnosti ..
Tak zatím zdar a doufám že nám Velikonoce dají šanci oprášit modely

Autor:  pkotatko [ ned 25.03.2018 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Velikonoce ? Ja se tesim na Ramadan... :wink: :D

Autor:  pkotatko [ ned 25.03.2018 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Jeste takove uvaha k oznaceni napeti. Byt je to uz hodne mimo tema.
Myslim, ze spravne by melo byt uvedene napeti dle nominalniho napeti baterie. Je to, nebo to alespon bylo, zvykem u niklacu. 4S Nixx je proste 4,8V a nazdar. Koneckoncu i primo na vsech LiPolkach je uvedeno napeti nominalni a ne maximalni. Takze servo co je na 7,4V by proste melo 2S Lipol zvladnout bez problemu. Jenze soudruzi z lidove republiky tento nazor jaksi nesdileji.
Proto zrejme ma Futaba v katalogu spravne uvedeno 7,4V a proto tam jeste v popisu ma i upresnene ty 2S LiPol.

Autor:  Renda [ ned 25.03.2018 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj ... Přesně tak to cítím i já .. v dobách mých začátků jsem např o nabíjení nevěděl nic .. takže mi logika "Futaba" přijde i z těchto důvodů jediná správná .. ovšem představa že někdo vlivný čte tyto řádky je z říše snů ... No a moje budoucí maketa je dokladem že se někdy sny plní .. tak třeba jednou ........

R

Autor:  Renda [ ned 25.03.2018 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Co serva KST .. tam je uvedeno 8,4 V cena podobná .. jenom nevím jestli využiju to napětí protože kombinace .. plná 2SLipo do serv a regulovat přijímač mi připadá těžkopádné .. nebo by jste si takovou palubu uměli představit ??

Autor:  pkotatko [ pon 26.03.2018 5:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Pokud chces HV serva a napajeni 2S LiPol, tak bych urcite mel i zbytek paluby na toto napeti. Davat nejaky, byt maly regulator pred prijimac, rozdelovat napajeni pro serva zvlast atd. mi neprijde jako dobry napad. Ztracis tam potom tu hlavni vyhodu a to je jednoduchost/spolehlivost.
Za me ma smysl jen razantni rez. Budto vsechno na HV, nebo to nechat jak to je ted. Pokud jsem to pochopil dobre, prechod na HV byl zpocatku planovan prave kvuli zjednoduseni napajeni.

Petr

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/