RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

T Rex 600 nitro ... Airwolf
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=82035
Stránka 3 z 5

Autor:  Relax [ ned 19.11.2017 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Moc pěkný stroj a snímky, kdo netrpí takové nemá :-).

Já mám světla na samostatné baterce ( LiFe 2S 2100mAh ) která pohání jednotku NF3E od Nightfly ( Ing. Pavelka ). Přes přijímač můžu světla vypínat nebo zapnout k pozičním samostatně reflektor.

Řešil bych to jak píše Petr, co jde tak mimo BEC který napájí přijímač, jednotku a serva. Vrtulník uveze další baterku jako nic.

Autor:  Renda [ ned 19.11.2017 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj Relaxi .
Díky za pochvalu .. potěší vždycky

V příloze jsem se pokusil nakreslit schéma jak si myslím že by to mělo být ...
- původní rozvod 2S přes Align 2in1 do přijímače
- z přijímače vytáhnout pouze signální vodič do serva podvozku
- nový okruh napájení ...3S přes SBEC / Čína / -oba okruhy spojeny vzájemně mínus pólem / černý /
- z nového okruhu dále vytáhnu vývod pro ostatní palubu - světýlka .

SBEC v novém okruhu plánuju dále odstínit feritovým kroužkem a zabalit do alobalu - Faradayova klec .

Prosím o kontrolu znalé této problematiky

R

Přílohy:
vrtulník elektrika.png
vrtulník elektrika.png
[ 114.13 KiB | Zobrazeno 2416 krát ]


Autor:  Renda [ ned 19.11.2017 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ještě drobnou poznámku ...ta 3S 1350 mAh ...mi lezi ladem a vychází jako náhrada za balast k vyvážení stroje ... To jen abych vysvětlil proč ta zvláštní kombinace dvoučlánkové a tříčlánkové baterky v jednom stroji ... uznávám že napájet tříčlánkem ledky je přepych ... Ale tak mi to nastavila prává horní zásuvka mého stolu ... zkrátka co dům dal ...


Díky
R

Autor:  Relax [ ned 19.11.2017 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Spalovací heli jsem nikdy neměl tak se v tom trochu špatně orientuju, pořád hledám šestičlánky, motor, regl :-).

Na první pohled mi to přijde v pohodě ale ještě se k tomu snad vyjádří někdo další.

Z jakého důvodu propojuješ mínusovou větev obou baterek ?

Je jedno jestli napájíš LEDky 2S nebo 3S pokud optimálně sladíš jejich příkon = svítivost. To není úplně jednoduché. Pokud budeš lítat převážně ve dne, musí to svítit tak abys to viděl. Stejná hodnota už je večer ale moc. navíc je lidské oko vnímavější víc na červené spektrum takže se dává výkonnější zelená LED aby to pak opticky vyšlo 50/50 :-).

Samozřejmě je lepší vozit místo olova baterku, to je dobrá strategie. Pokud budeš hnát soupravu a serva z 2S tak vezmi nějaký spolehlivý typ resp. na BEC tu baterku která je v lepší kondici bez kompromisů. Asi nevíš jaké jsou proudové špičky, vrtulník není žádný drobeček a serva si určitě nárazově vezmou víc než by se na první dobrou zdálo. Nic nepodcenit :-).

Autor:  Renda [ ned 19.11.2017 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj,
Abych získal představu o odběru stávající sestavy ... objednal jsem a příští týden dorazí měřáček / telemetrii nemám ... a fungující futabu fast nemám zatím důvod řešit/ ... takže změříme a pak to dám tady na vědomí s popisem všeho osazení .

- ta propojka mínus kabelů u baterky ?? No podle mé a nejen mé úvahy musí být okruh signálu pro podvozkové servo uzavřen právě tímto propojením / lze připojit i servo a přijímač ... ale tady vidím riziko přenosu nějakého rušení do stávající sestavy /

Relaxi ... tobě funguje ovládání osvětlení pouze přes signální vodič ???

Díky za konzultaci ... třeba přibude ještě nějaký komentář
R

Autor:  Renda [ ned 19.11.2017 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ahoj,
Abych získal představu o odběru stávající sestavy ... objednal jsem a příští týden dorazí měřáček / telemetrii nemám ... a fungující futabu fast nemám zatím důvod řešit/ ... takže změříme a pak to dám tady na vědomí s popisem všeho osazení .

- ta propojka mínus kabelů u baterky ?? No podle mé a nejen mé úvahy musí být okruh signálu pro podvozkové servo uzavřen právě tímto propojením / lze připojit i servo a přijímač ... ale tady vidím riziko přenosu nějakého rušení do stávající sestavy /

Relaxi ... tobě funguje ovládání osvětlení pouze přes signální vodič ???

Díky za konzultaci ... třeba přibude ještě nějaký komentář
R

Autor:  Relax [ ned 19.11.2017 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Nejsem kovaný v elektronice, tohle Ti musí posvětit někdo kdo ví přesně co a jak. Já si to taky nechal konzultovat nebo postupoval pouze v rámci manuálů. Umím to celkem slušně zapojit a provést ale při sebemenší pochybnosti jdou improvizace stranou.

Světla jsou řízená zřejmě nějakým spínacím relé ovládaným z přijímače. Ve vysílači je to na plynulém pákovém spínači na dolní straně ( TF8G ma dva ). Jedna krajní poloha je vše OFF, na středu se rozsvítí pouze polohová světla a na druhé krajní poloze jsou polohová světla plus přistávací reflektor. Jednotka NF3E je ale za jinou cenu. Jeden známý má normálně sólo servo s mikrospínačem a taky mu to funguje :-).

Přílohy:
IMG_0422.JPG
IMG_0422.JPG
[ 119.23 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]


Autor:  Renda [ sob 03.03.2018 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím ... Jako každý chlap i já mám potřebu vytunit si motor na maximum .. posuďte sami .. jak se mi to podařilo ..
R

Přílohy:
IMG_20180303_113305.jpg
IMG_20180303_113305.jpg
[ 97.36 KiB | Zobrazeno 2078 krát ]

IMG_20180303_114455.jpg
IMG_20180303_114455.jpg
[ 89.49 KiB | Zobrazeno 2078 krát ]


Autor:  pkotatko [ sob 03.03.2018 13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Povedlo se, vypada to jak skutecne. I kdyz jsem skutecne nikdy nevidel... :D
Ale to je to hezke na nesouteznich polomaketach, proste se stavi podle predstavy majitele.... Hodne veci takhle mam.

Autor:  Roman_rc.pilot [ ned 04.03.2018 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Ano, moc krasne trysky :) Jenomze aby jsi popsal vsechny vychytavky, musel by to byt dlouhy seznam ;) Tesilo me RP ;) Roman

Autor:  Roman_rc.pilot [ ned 04.03.2018 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Relax píše:
Spalovací heli jsem nikdy neměl tak se v tom trochu špatně orientuju, pořád hledám šestičlánky, motor, regl :-).

Na první pohled mi to přijde v pohodě ale ještě se k tomu snad vyjádří někdo další.

Z jakého důvodu propojuješ mínusovou větev obou baterek ?

Je jedno jestli napájíš LEDky 2S nebo 3S pokud optimálně sladíš jejich příkon = svítivost. To není úplně jednoduché. Pokud budeš lítat převážně ve dne, musí to svítit tak abys to viděl. Stejná hodnota už je večer ale moc. navíc je lidské oko vnímavější víc na červené spektrum takže se dává výkonnější zelená LED aby to pak opticky vyšlo 50/50 :-).

Samozřejmě je lepší vozit místo olova baterku, to je dobrá strategie. Pokud budeš hnát soupravu a serva z 2S tak vezmi nějaký spolehlivý typ resp. na BEC tu baterku která je v lepší kondici bez kompromisů. Asi nevíš jaké jsou proudové špičky, vrtulník není žádný drobeček a serva si určitě nárazově vezmou víc než by se na první dobrou zdálo. Nic nepodcenit :-).


Relaxi, jen upravim Tve tvrzeni o barevnosti LED diod. Je to presne naopak, silnejsi musi byt cervena. Zelena je svou vlnovou delkou (520-565nm) nejblize lidskemu zraku nez-li cervena (625-740nm) ;) Jinak to Renda bude mit velice krasne ;)

Autor:  Renda [ sob 17.03.2018 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdar chlapi, čas letí jako bláznivý .. tak zase drobný posun .. provedli jsme záběh nového pohonu .. polovina týmu zajišťovala okolí a druhá asistovala při úvodním zapálení mého nového přídavného spalování .. no je to fofr !! Posuďte sami :-)

Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  Relax [ sob 17.03.2018 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Pěkný !! :-)

Autor:  pkotatko [ sob 17.03.2018 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Super, kolik to ma tah ? :D

Autor:  Renda [ pát 23.03.2018 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf

Zdravím ,
Jsem si až teď uvědomil jak jdu s dobou .. kombinací spalovacího motoru a různých elektro udělátek se teď chlubil celý automobilový svět v Ženevě... Cestou metanolu a tryskového pohonu se pokud vím nikdo nevydal .. jen já :-) .. problém je že ještě nemám odpověď na výkon této kombinace tak vlastně nevím kdo bude koho za letu dobíjet .. to se všechno ještě uvidí ..

Co mně trápí ??
Když jsem se tak rozjel v těch úpravách .. nabízí se vyměnit původní 12 let starou palubu / vše Futaba na 6V/ za novější v HV a tady dost tápu v popiscích k servům a přijímači
Mám přijímač Futaba fasst R617FS v popisku napájení 4 nebo 5-ti čl. NiMh
Chtěl bych koupit ...HV serva v popisu .. napájení 7,4V

Mohu použít 2čl. Lipo nebo LiFe baterie bez regulace ?? Připomínám že mám spalovací mechaniku??

Prosím o názory /jak číst těch 7,4V .. jako nominální hodnotu baterie nebo maximální Volty /

Dík za pomoc
R

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/