Autor |
Zpráva |
pavel123
|
Napsal: pon 09.10.2017 7:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, ano, tak nějak jsem si to představoval, ale ber to prosím všechno s rezervou - nemám žádný patent na rozum a nevidím to před sebou, takže jsem ani zkraje nechtěl vnucovat nějaké svoje konkrétní představy Takže to všechno ber jen jako námět. Ale když už se bavíme víc konkrétně, tak mám dotaz - ten uhlíkový díl je součást mechaniky a nebo má být v trupu a na něj se má mechanika usadit? Co mám nakoukané z různých obrázků a co mi připadá logické řešení je to, že na mechaniku se zespodu místo původních lyžin přišroubují nějaké 2 příčné díly které do boků přečnívají přes mechaniku. Vzniknou tak 4 packy, ke kterým je přístup vedle mechaniky. A za tyhle packy se pak mechanika šroubuje k trupu. Pokud by to bylo možné i v Tvém případě řešit nějak takhle, tak k tomu by právě sloužily ty hranoly. Jiné řešení je na ta žebra, co máš nakreslená červeně, umístit nějakou podlážku a na ní potom usadit mechaniku a opět přišroubovat pomocí těch pacek. Popřípadě lze na mechaniku zboku přišroubovat nějaké hliníkové "L" profily, čímž by opět vzniklo něco jako ty packy v předchozím případě a za ně by se pak mechanika šroubovala k dřevěné konstrukci v trupu. Co bych ale doporučil, je nějaké ukotvení mechaniky i v horní části. Nebo přesněji řečeno nějaké vymezení vzájemné polohy mechyniky a trupu v horní části. Třeba u trupů Align se s tím myslím nijak nepočítá, ale přes to bych doporučil třeba na mechaniku z boků nahoře upevnit něco pružného, čím bude mechanika rozepřena v trupu - co bude bránit rozkmitání pružné skořepiny trupu, k čemuž by mohlo dojít, pokud by trup byl s mechanikou spojen jen ve spodní části. Zase - je to jen námět k zamyšlení. Až bude mechanika zespoda přišroubovaná v trupu, zkus ji podržet za rotorovou hlavu, druhou rukou vzít za vršek trupu a uvidíš, jak je to vzájemně pevné a nebo naopak pohyblivé právě vlivem pružnosti laminátu. Ale i v tomhle se nejlépe nech inspirovat tím spolupacientem ( ), co provozuje úspěšně Hughese s mechanikou Raptor. Držím palce P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 09.10.2017 7:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Naměřené otáčky 8160 děleno převod 4,5 dává pro mně neuvěřitelné číslo 1813 - co na to říkáš PetřeK ???Nerikam nic Je to 450tka. Pro razantni 3d letani bezne toci 3300-3600. Takze 1800 otacek pro maketu by melo byt +/- v pohode.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: stř 11.10.2017 18:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Když se s třídou 450 začínalo, úplně běžně se točilo 1800-2200. Kdo točil 2400 - to už byl divočák . Na 1800ot/min by to jakž takž letět mohlo. Já bych zvolil otáčky trochu vyšší. Kolik přesně točit , to nejvíce záleží jak budou nosit listy a jak těžká ta maketa bude.
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: sob 14.10.2017 12:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Kolik Váží ?? no je to 450 s pětilistem a váží bez baterek 1050 g 290 baterka. Vidíte mně překvapily ty otáčky jako nízké - protože moje druhá maketa s dvoulistem mi ukazuje / podle telemetrie v regulátoru / 2500 otáček a model stejné hmotnosti / vlastně o 40 g lehčí / neletí s takovou lehkostí jako pětilist. musím změřit měřákem kde je pravda
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: pát 20.10.2017 21:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Zdar pánové, Tak opět drobný posun .. viz příloha ...a opět problém ... Usazením a vyrovnáním mechaniky v trupu jsem zjistil že nepasuje pěnovks v ocasním nosníku pro vymezení vůle mezi trupem - a ocasním nosníkem ... Poradíte ?? Napadl mně extrudovaný polydtyrén ovšem ten je tvrdší nežli originální ucpávka ... existuje nějaká náhrada ??
PS : sklon hřídele jde lehce dopředu ...kolik by to mělo být ? Mám to odhadem 2 až 3 stupně proti pomyslné "podlaze"
Děkuji za pomoc R
Přílohy: |
IMG_20171019_193026.jpg [ 74.88 KiB | Zobrazeno 5063 krát ]
|
IMG_20171019_192818.jpg [ 73.49 KiB | Zobrazeno 5063 krát ]
|
|
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 21.10.2017 9:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5080 Bydliště: Praha 6
|
Skoro hotová věc . Tehdy mě to nenapadlo
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 21.10.2017 18:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, mne se osvedcila cerna mechova guma z OBI, je to obdelnikova guma na nejake zednicke hladitko, sila je 10mm. Z toho udelat mezikruzi, aby vnejdi prumer byl o cca 2mm vetsi nez vnitrni prumer trupu a dira v gume sby byla o chlup mensi, nez trubka heli. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 21.10.2017 18:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, mne se osvedcila cerna mechova guma z OBI, je to obdelnikova guma na nejake zednicke hladitko, sila je 10mm. Z toho udelat mezikruzi, aby vnejdi prumer byl o cca 2mm vetsi nez vnitrni prumer trupu a dira v gume sby byla o chlup mensi, nez trubka heli. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: ned 19.11.2017 17:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Ahoj pánové, Tak už letěl a moc mu to slušelo ... osadil jsem mechaniku do trupu ... zajistil ocasní nosník přesně podle vaší rady, zajistil podvozek ve vysunutém stavu a letěl ...a letěl majestátně úžasně všechno klapalo jako hodinky pouze krevní oběh pilota zaznamenal výchylky ... No paráda ... Trošku podrobností z prvního letu: - Otáčky jsem musel upravit na místě ... tuto část jsem docela zanedbal ... už vám kteří zalétáváte mechaniku s cihlou v podvěsu rozumím ... Teď musím udělat volbu co teď ... nastavovat dál v trupu nebo přidat cca kilo a seřizovat venku ...no uvidím do jara času na přemýšlení bude dost - teplota motoru /TT 50 PRO / ... Super do 80-ti stupňů při použití paliva 16%nitro značka coolpower / mám ještě dva kanystry / tady jsem opravdu spokojený teplota prostředí byla kolem 10 st. Tak kdybych uvažoval o přímé úměře v létě budu mít teploty kolem 100 plus mínus což je myslím výborné Letový čas na nádrž odhaduji na cca 8 minut s centimetrem paliva po přistání Co plánuju dál : Doplnit servo podvozku Dodělat poziční osvětlení Osadit připravenou jednotku imitace přídavného spalování A to mně začíná po prostudování detailů trápit ... předpokládal jsem zachovat původní mechaniku bez zásahu do elektriky s tím že vyvedu pouze signální vodič k servu podvozku s budu napájet jiným zdrojem .... Teď vím že to nejde .. protože nový okruh musím propojit mínusem s přijímačem jinak to nejde ... Co teď ... napojit jednoduše do přijímače a nic neřešit / utáhne 6A bec sestavu 6 serv ???/ Nebo přidat nový bec a napájet paralelně z jedné baterie / lze připojovat spínaný a lineární ... Jaký je vůbec můj Align 2in1 ??/ Co ostatní spotřebiče ... světýlka ... Napájet novou baterkou přes spínaný bec ...co rušení lze řešit / jak??/ nebo neřešit ?? Hromada otázek já vím ... ale moje znalosti jsou v koncích .. jak řešíte ve vašich strojích podělte se prosím ... děkuji Závěrem přidám pár myslím že povedených obrázků nehotového stroje / autorovi Romanovi H. Tímto děkuji za to jak trpěl na studené zemi jenom proto aby tyto obrázky mohly vzniknout / Dík R
Přílohy: |
DSC_5403_4_5_6_7_tonemapped.jpg [ 110.44 KiB | Zobrazeno 4836 krát ]
|
|
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 19.11.2017 17:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
No, mit spojene minusy a dva napajeci okruhy s oddelenym plusem by snad melo fungovat ne ? Podvozek a svetla bych napajel zvlast. Nezatezoval zbytecne BEC co napaji palubu. Svetla a podvozek bych napajel z baterky.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: ned 19.11.2017 17:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Díky Petře,
Z baterky .... rozumím správně bez regulace / bec / ??
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|