Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: pon 09.10.2017 7:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Ahoj,
ano, tak nějak jsem si to představoval, ale ber to prosím všechno s rezervou - nemám žádný patent na rozum a nevidím to před sebou, takže jsem ani zkraje nechtěl vnucovat nějaké svoje konkrétní představy :) Takže to všechno ber jen jako námět.
Ale když už se bavíme víc konkrétně, tak mám dotaz - ten uhlíkový díl je součást mechaniky a nebo má být v trupu a na něj se má mechanika usadit?
Co mám nakoukané z různých obrázků a co mi připadá logické řešení je to, že na mechaniku se zespodu místo původních lyžin přišroubují nějaké 2 příčné díly které do boků přečnívají přes mechaniku. Vzniknou tak 4 packy, ke kterým je přístup vedle mechaniky. A za tyhle packy se pak mechanika šroubuje k trupu.
Pokud by to bylo možné i v Tvém případě řešit nějak takhle, tak k tomu by právě sloužily ty hranoly.
Jiné řešení je na ta žebra, co máš nakreslená červeně, umístit nějakou podlážku a na ní potom usadit mechaniku a opět přišroubovat pomocí těch pacek.
Popřípadě lze na mechaniku zboku přišroubovat nějaké hliníkové "L" profily, čímž by opět vzniklo něco jako ty packy v předchozím případě a za ně by se pak mechanika šroubovala k dřevěné konstrukci v trupu.
Co bych ale doporučil, je nějaké ukotvení mechaniky i v horní části. Nebo přesněji řečeno nějaké vymezení vzájemné polohy mechyniky a trupu v horní části.
Třeba u trupů Align se s tím myslím nijak nepočítá, ale přes to bych doporučil třeba na mechaniku z boků nahoře upevnit něco pružného, čím bude mechanika rozepřena v trupu - co bude bránit rozkmitání pružné skořepiny trupu, k čemuž by mohlo dojít, pokud by trup byl s mechanikou spojen jen ve spodní části.
Zase - je to jen námět k zamyšlení. Až bude mechanika zespoda přišroubovaná v trupu, zkus ji podržet za rotorovou hlavu, druhou rukou vzít za vršek trupu a uvidíš, jak je to vzájemně pevné a nebo naopak pohyblivé právě vlivem pružnosti laminátu.
Ale i v tomhle se nejlépe nech inspirovat tím spolupacientem ( :D ), co provozuje úspěšně Hughese s mechanikou Raptor.
Držím palce :D
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: pon 09.10.2017 7:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6335
Bydliště: Dubai, UAE
Naměřené otáčky 8160 děleno převod 4,5 dává pro mně neuvěřitelné číslo 1813 - co na to říkáš PetřeK ???

Nerikam nic :wink: Je to 450tka. Pro razantni 3d letani bezne toci 3300-3600. Takze 1800 otacek pro maketu by melo byt +/- v pohode.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: stř 11.10.2017 18:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Když se s třídou 450 začínalo, úplně běžně se točilo 1800-2200. Kdo točil 2400 - to už byl divočák :lol: . Na 1800ot/min by to jakž takž letět mohlo. Já bych zvolil otáčky trochu vyšší. Kolik přesně točit , to nejvíce záleží jak budou nosit listy a jak těžká ta maketa bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 12:14 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Kolik Váží ?? no je to 450 s pětilistem a váží bez baterek 1050 g 290 baterka. Vidíte mně překvapily ty otáčky jako nízké - protože moje druhá maketa s dvoulistem mi ukazuje / podle telemetrie v regulátoru / 2500 otáček a model stejné hmotnosti / vlastně o 40 g lehčí / neletí s takovou lehkostí jako pětilist. musím změřit měřákem kde je pravda :D

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 12:39 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Tak teď zpět k šestikilu,
pokračuju drobnými krůčky vpřed - dnes jsem vložil mechaniku do trupu - pořádně si poznačil co a jak a začal vrtat díru do dna pro odfuk teplého vzduchu od motoru. A tady máme zase drobný spor tady u nás - olemovat otvor dřevem nebo nechat tak / lem dle mého vyztuží okraje ale zase neumožní odtéci případnému úkapu od motoru - tedy né že by mi z motoru vytékaly litry - ale chirurgická čistota pod ním taky není /.

Tak tolik zatím ke stavbě - přidám obrázky pro představu a dovolte mi jeden obrázek mého pětilistu

PS: Pavle dno trupu je vyztuženo uhlíkovou tkaninou a ta uhlíková deska - je spodní díl mechaniky - používám ji jako šablonu

Jo a ještě chystám překvapení - v tomto týdnu jsme se výrazně posunuli v realizaci myšlenky - osadit do trysek imitaci přídavného spalování - tak až bude co - zkusím tu něco přidat


Přílohy:
IMG_20161030_122541_HDR.jpg
IMG_20161030_122541_HDR.jpg [ 74.33 KiB | Zobrazeno 335 krát ]
IMG_20171014_121553.jpg
IMG_20171014_121553.jpg [ 83.89 KiB | Zobrazeno 335 krát ]
IMG_20171014_121636.jpg
IMG_20171014_121636.jpg [ 19.83 KiB | Zobrazeno 335 krát ]

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 21:34 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Zdar pánové,
Tak opět drobný posun .. viz příloha ...a opět problém ... Usazením a vyrovnáním mechaniky v trupu jsem zjistil že nepasuje pěnovks v ocasním nosníku pro vymezení vůle mezi trupem - a ocasním nosníkem ... Poradíte ??
Napadl mně extrudovaný polydtyrén ovšem ten je tvrdší nežli originální ucpávka ... existuje nějaká náhrada ??

PS : sklon hřídele jde lehce dopředu ...kolik by to mělo být ? Mám to odhadem 2 až 3 stupně proti pomyslné "podlaze"

Děkuji za pomoc
R


Přílohy:
IMG_20171019_193026.jpg
IMG_20171019_193026.jpg [ 74.88 KiB | Zobrazeno 283 krát ]
IMG_20171019_192818.jpg
IMG_20171019_192818.jpg [ 73.49 KiB | Zobrazeno 283 krát ]

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 23:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Na prvním Hughesovi jsem měl nějaký tepelně izolační žlutý polystyren, bylo to křehké a při broušení se to drolilo. Nedá se udělat větší a natlačit aby se roztáhnul, musel jsem ho zalepit epoxidem.

Pak jsem přešel na pěnovou hmotu z podložky na klečení pro zahradníky - např. Hornbach. Ta je naopak pružná a dá se dobře i nepatrně větší namáčknout dovnitř resp. protáhnout jí natěsno trubku s kardanem. Podložka má rozměr cca 50 x 22 cm a dělá se v různých barvách. Já měl k dispozici modrou, na snímku jsou vyndané prořezy které tam výrobce nechává a až po jejich vyhození vzniknou otvory na nošení. Tahle hmota se nahrubo řeže výborně ostrým řezákem, pak se dá brousit ostrým brusným papírem 80. Drží a tlumí dobře.

Vykřičník na snímku ukazoval že se ten kroužek samovolně zasunul dovnitř a v kónickém rozšíření přestal plnit svoji funkci. Musel jsem ho vytlačit zpátky zevnitř smrkovou plochou laťkou 3mm před okraj a tam ho zajistit tavnou pájkou. Nemám fotku kde je vyndaný tak jako ten polystyrenový na snímku nad ním.


Přílohy:
IMG_0444.JPG
IMG_0444.JPG [ 61.78 KiB | Zobrazeno 266 krát ]
IMG_3632.JPG
IMG_3632.JPG [ 52.05 KiB | Zobrazeno 266 krát ]
IMG_0603.JPG
IMG_0603.JPG [ 71.83 KiB | Zobrazeno 266 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 21.10.2017 8:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1655
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Tohle je taky běžně dostupná a funkční věc:
http://eshop.bomamilevsko.cz/izolace-na-roury-a-trubky/
Lepím uhuporem,chemoprenem.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 21.10.2017 9:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Skoro hotová věc :-). Tehdy mě to nenapadlo :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 21.10.2017 18:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Ahoj, mne se osvedcila cerna mechova guma z OBI, je to obdelnikova guma na nejake zednicke hladitko, sila je 10mm. Z toho udelat mezikruzi, aby vnejdi prumer byl o cca 2mm vetsi nez vnitrni prumer trupu a dira v gume sby byla o chlup mensi, nez trubka heli.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: sob 21.10.2017 18:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Ahoj, mne se osvedcila cerna mechova guma z OBI, je to obdelnikova guma na nejake zednicke hladitko, sila je 10mm. Z toho udelat mezikruzi, aby vnejdi prumer byl o cca 2mm vetsi nez vnitrni prumer trupu a dira v gume sby byla o chlup mensi, nez trubka heli.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 17:08 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Ahoj pánové,
Tak už letěl :-) a moc mu to slušelo ... osadil jsem mechaniku do trupu ... zajistil ocasní nosník přesně podle vaší rady, zajistil podvozek ve vysunutém stavu a letěl ...a letěl majestátně úžasně všechno klapalo jako hodinky pouze krevní oběh pilota zaznamenal výchylky ... No paráda ...
Trošku podrobností z prvního letu:
- Otáčky jsem musel upravit na místě ... tuto část jsem docela zanedbal ... už vám kteří zalétáváte mechaniku s cihlou v podvěsu rozumím ... Teď musím udělat volbu co teď ... nastavovat dál v trupu nebo přidat cca kilo a seřizovat venku ...no uvidím do jara času na přemýšlení bude dost
- teplota motoru /TT 50 PRO / ... Super do 80-ti stupňů při použití paliva 16%nitro značka coolpower / mám ještě dva kanystry / tady jsem opravdu spokojený teplota prostředí byla kolem 10 st. Tak kdybych uvažoval o přímé úměře v létě budu mít teploty kolem 100 plus mínus což je myslím výborné
Letový čas na nádrž odhaduji na cca 8 minut s centimetrem paliva po přistání

Co plánuju dál :
Doplnit servo podvozku
Dodělat poziční osvětlení
Osadit připravenou jednotku imitace přídavného spalování

A to mně začíná po prostudování detailů trápit ... předpokládal jsem zachovat původní mechaniku bez zásahu do elektriky s tím že vyvedu pouze signální vodič k servu podvozku s budu napájet jiným zdrojem .... Teď vím že to nejde .. protože nový okruh musím propojit mínusem s přijímačem jinak to nejde ... Co teď ... napojit jednoduše do přijímače a nic neřešit / utáhne 6A bec sestavu 6 serv ???/
Nebo přidat nový bec a napájet paralelně z jedné baterie / lze připojovat spínaný a lineární ... Jaký je vůbec můj Align 2in1 ??/
Co ostatní spotřebiče ... světýlka ... Napájet novou baterkou přes spínaný bec ...co rušení lze řešit / jak??/ nebo neřešit ??
Hromada otázek já vím ... ale moje znalosti jsou v koncích .. jak řešíte ve vašich strojích podělte se prosím ... děkuji
Závěrem přidám pár myslím že povedených obrázků nehotového stroje / autorovi Romanovi H. Tímto děkuji za to jak trpěl na studené zemi jenom proto aby tyto obrázky mohly vzniknout /

Dík
R


Přílohy:
DSC_5403_4_5_6_7_tonemapped.jpg
DSC_5403_4_5_6_7_tonemapped.jpg [ 110.44 KiB | Zobrazeno 49 krát ]

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 17:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6335
Bydliště: Dubai, UAE
No, mit spojene minusy a dva napajeci okruhy s oddelenym plusem by snad melo fungovat ne ?
Podvozek a svetla bych napajel zvlast. Nezatezoval zbytecne BEC co napaji palubu. Svetla a podvozek bych napajel z baterky.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 17:27 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Protože pár znamená minimálně dvě ... přidávám další

Zdraví
R


Přílohy:
DSC_5408_09_10_11_12_tonemapped.jpg
DSC_5408_09_10_11_12_tonemapped.jpg [ 80.15 KiB | Zobrazeno 38 krát ]
DSC_5418_19_20_tonemapped.jpg
DSC_5418_19_20_tonemapped.jpg [ 74.25 KiB | Zobrazeno 38 krát ]
DSC_5215.jpg
DSC_5215.jpg [ 82.78 KiB | Zobrazeno 38 krát ]

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T Rex 600 nitro ... Airwolf
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 17:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: opava
Díky Petře,

Z baterky .... rozumím správně bez regulace / bec / ??

_________________
RP

Trex 600N, Trex 450 Airwolf Bell, Trex 450 Hughes 500 Breitling


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dagx, kraro a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz