Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
dagx píše:
. . . K tomu olaminovanému kopitu: Je velké plus že po sundání odlitku zůstane něco od čeho se dá dál tvořit.Vnitřní přepážky jsem u hughese a sokola musel pracně několikanásobně tvořit nejdřív z kartonu a přikládat zevnitř.Laminát je v této vrstvě dost měkký a ohebný(dokud nemá právě zpevnění z přepážek)a nedá se udělat přesný tvar přepážek.Pak řezy ani cokoli uvnitř nesedí a je spousta práce navíc.Na pevném kopitu není problém.Asi se to dělá jinak ale mě napadlo vystřihávat postupně díru do kartonu a posunovat šablonu tam kam je třeba(na kopitu nakreslené čáry řezů)Na přesno pak navlhčení hran a po uschnutí obkreslit na překližku.Po vlepení do trupu i na přední díl,vše téměř dokonale pasuje a lícuje(nezávisle na křivosti kopita ).Minimum dalšího laminování,broušení,kytování.Podobně lze pak udělat cokoli. Zkušeným bude tahle metoda k smíchu ale ve chvíli kdy mě tohle napadlo a viděl jsem výsledek jsem si připadal jako king .
Ahoj, myslím, že k smíchu Tvoje metoda nikomu nebude, je vidět, že to máš zmáknutý a tímhle způsobem si můžeš celkem rychle vyrobit jakýkoliv trup. Ta metoda zjišťování tvaru přepážek - jak tam funguje to navlhčení a uschnutí? Že se hrana lepenky po navlhčení přizpůsobí - když někde trošku přesahuje, tak se ochotněji vytvaruje a po zaschnutí tvar zůstane? Možná že by se Ti hodilo udělat si podobnou "jehličkovou" šablonu, jako používám já - je na některé z fotek z přebrušování kopyta na toho mého rozestavěného Hughese - asi by to s ní šlo rychleji. P.
Ano.Pochopils to správně.Díru do kartonu střihám nebo řežu nejdřív menší nahrubo.Jak se postupně přibližuju správnému tvaru a jde to posunout po kopitu už skoro na svou polohu dejmetomu s milimetrem navíc,tak už střiháním nelze tak přesně ladit,navlhčím hranu kartonu mokrým prstem a šoupáním po kopitu se to samo ideálně vyhladí.Pokud je někde mezera nebo něco chybí začnu znova a obkreslím tuto téměř dobrou šablonu s přidáním kde je třeba.Nechám uschnout,ono se to zas trochu zpevní,spíš jen abych při obkreslování nezajel tužkou do mokrého měkkého papíru. Tvůj jehličkový stroj je super ale já nemám kde podobné věci skladovat.Tohle se po použití vyhodí
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Tvoje metoda je nakonec asi i lepší pro zjištění celého řezu. Ta moje šablona je sice univerzální, dá se s ní sejmout nějaký tvar docela přesně, ale hodí se spíš na zobrazení části řezu, poskládání celého průřezu z těch částí by byla asi docela pakárna
Dostal jsem se ke psaní až dnes. Mrzí mě, že nevyšla ta neděle, rád bych dvojku viděl, ale jistě se to povede jindy. Tvoje metody někomu k smíchu ani bejt nemůžou. Je to upřímná snaha něco vytvořit v rámci možností- pravá modelařina. Kdybych neměl možnost spolupracovat s Martinem, sám bych to zřejmě dělal podobně. Velká gratulace, dobrej výběr předlohy a těšim se, že se setkáme osobně.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Taky mě mrzí že to nevyšlo když koukám na vaše fotky.Mohl jsem tam sedět a obdivovat taky .
Předlohu jsem volil tak,že jsem do googlu zadal Mi-2 a hledal dokud mě tento nezaujal nejvíc.Bohužel jsem našel jen dvě fotky.Až když jsem olepoval trup maskovací páskou pro stříkání modré jsem náhodou našel stránky: RUSSIANPLANES.NET .Orientace přímo tam mi moc nešla a ruština ten problém nebyl ale přes odkaz z googlu jsem se dostal jen na vrtulníky Mi-2 a tam bylo těch mých kamufláží desítky.A fotek jiných mi-2 stovky možná tisíce.Takže dobrý zdoj pro podobné případy.
Připravil jsem si průhledné CD že zkusím jak to bude vypadat,ale je tak průhledné že jsem ho nechal doma na stole.Tak příště.Kživky,rozsahy cykliky a vrtulky upraveny a rozdíl je znát.Už se dá lítat pomalu ale opět byl nějaký vítr a prostě to nejde.Na maketový let bez propadů to chce bezvětří.Sniper je i v trupu stále moc lehký a malý.5-6m/s je moc.Možná dobře že jsem to kolečko zapomněl.50m rovný let se zaletět nedá.O to víc se ale těším až bude vhodné počasí.
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
To co popisuješ mě navozuje myšlenku jestli nebude ten CD kotouč potenciální komplikací v letu. Bude snižovat účinek vrtulky a zvyšovat citlivost na boční vítr. Může to být v pohodě ale byl bych ve střehu . Jinak je to zajímavá finta !
Vítr 5-6m/s už je na tuhle velikost heli v maketovém trupu asi dost limitující.
Vzal jsem model na sobotní kolo "vosí ligy" do Roudnice hlavně abych zkusil lítání jinde než doma a s jiným(cizím,větším ) publikem.Přesto,že se se všemi minimálně rok znám,stejně mi při přípravě ke startu(zapojení baterie....)vibrovaly prsty.Je to často když na mě kouká někdo cizí a vím,že očekává že něco uvidí.Po odstartování už dobrý.Což je ůspěch.Někdy to trvá i část letu.Ale dobrý.Lítá to už hezky a měl jsem ůspěch.Pro trémisty jako já je nutný tohle trénovat stejně jako řízení.
Začala mi dovolená.Pro mě to znamená že konečně nemusím pár dní do práce.Budu jezdit na houby a lítat s modelama.Čtu tady vše co se děje a navnadili jste mě poslední dobou natolik,že jsem dnes dopoledne oblíkl MI-2 na snipera.A vyplatilo se.Krásný podzimní počasí bez větru.Dal jsem 5 startů.Ty poslední dva jsem si už užíval naplno.Ty první bylo nějaké zvykání,trimování.
Chtěl jsem taky ještě omezit koncové body na cyklice protože jak bylo bezvětří, bylo to stále zbytečně ostré.Nepoužívám teď žádné externí napájení paluby.Používal jsem nimh články.Byla tam výhoda že jsem si mohl upravovat třeba ty koncové body přímo v letovém režimu protože byl odstavený motor.Na letišti jsem si to bez toho netroufl protože nevidím přímo jaký to má vliv na pohyb cykliky.Nejjednodušší mi přišlo omezit ve swashmixu klopení a klonění.Tam jsem rozsah toho omezení mohl vidět v reálu.Tam je to propojené i s režimem autorotace ve kterém jsem to musel nastavovat.Nevím nakolik je v tom rozdíl (ATV-SWASH MIX)ale povedlo se co jsem požadoval.Napadlo mě omezit zmenšit SWASH RING ale to jsem si taky nebyl jistý jaké to má hlavní i vedlejší ůčinky.
Video nestojí za nic.Ani karta nestíhá.Lepší by bylo snad z mobilu ale na letišti nikdo nebyl.Fakt jsem se snažil o pomalý let a řekl bych ze to šlo ale při pohledu na to video to tak vůbec nevypadá Hlavní pro mě je, že to funguje jak jsem chtěl.Od nápadu jít si zalítat s "maketou" po převlečený vrtulník připravený k lítání to trvalo asi hodinu a půl i s vytvářením podrobného návodu jak na to krok za krokem.Příště to bude už bez přemýšlení jestli jsem něco nevynechal, ještě rychlejší.
Asi bych to s tím lítáním ale neměl moc přehánět.Trochu jsem měl totiž v hlavě myšlenku,že by to chtělo něco většího
To jsem myslím zatím neřešil ale zvážil jsem to. 2.5 kg i s baterkou.Sniper je taková o kousek větší pětistovka.Určitě půjde ještě doladit nastavení vysilače aby byl let hezčí,plynulejší.Využíval jsem stále malý rozsah kniplů a každý neopatrný pohyb je pak znát.Když to ještě otupím bude let určitě vypadat líp ale budu už asi omezený chodit lítat jen téměř při bezvětří.Ale ono to stejně ve větru k ničemu není.Alespon teda pro mě v téhle velikosti.
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
S maketou je vítr vždycky špatně, čím je heli menší tím hůř. Dvě a půl kila zase tak málo není, čekal jsem to o něco míň. Trup máš ale dost rozměrný, do toho se vítr snadno opře.
Já šel za otupením reakcí jenom přes dvojité výchylky na výškovce a křídélkách. Je to trochu primitivní ale v rádiu to nastavíš raz dva, změníš taky a můžeš přepínat, třeba i podle mírného větru nebo bezvětší. Mám tam 70% a je to dost poznat.
Maketa je ve vzduchu proti vařečce obrovský posun, teprve pak je to vrtulník. Navíc když se povede jako Tobě, netradiční předloha s pěkným zbarvením.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru