Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 29.01.2016 15:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6337
Bydliště: Dubai, UAE
Napadlo me zalozit toto vlakno aby jsme meli trosku prehled o vseobecnych vecech a nemuseli to hledat ve vlaknech u jednotlivych staveb.

Zde je odkaz na rozmisteni pozicnich a navigacnich svetel u nejbeznejsich typu helin. Snad to nekomu pomuze.
http://www.laureanno.com/RC/LED-helicopter.htm

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 20:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1655
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Měl bych dotaz týkající se zalomení ocasní trubky s vrtulkou.Pokud nezměním převodový poměr a nebudu nic kromě zalomení ocasu měnit,je jedno jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo a na jakou stranu se točí?

Vlevo,vpravo vím že je jedno(sniper,maxir) směr rotace jsem taky zpočátků prakticky vyzkoušel když jsem až po čase zjistil že mám špatně řemínek,takže vím že to vše nějak funguje.Zajímá mě jak velký a na co to má vliv.Hlavně ta rotace.Co vím většinou vrtulka točí spodkem dopředu.Stane se něco podstatného když to v rámci zalomení ocasu obrátím? U velikosti 450-550.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6337
Bydliště: Dubai, UAE
Vrtulka by se mela tocit tak, aby predni nabihajici list sel proti rotoru. Zespoda nahoru. Rotor tlaci vzduch dolu a tim urychluje obtekani vrtulkoveho listu. Vysledkem je lepsi ucinnost vrtulky.
Jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo asi u modelu nehraje takovou roli.
Mozna me treba nekdo jako Troll opravi, ale tohle mi rika muj selsky rozum aniz bych to nejak podrobneji studoval.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 21:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1059
Veteráni první generace klasické koncepce vrtulníků jako Bell 47 mají vrtulku točící horním listem dopředu, ale konstruktéři ty dlouhodobou praxí ověřené znalosti o lepší účinnosti vrtulky ještě nemohli mít. Co je divný, že koukám tady náhodně na fotku Mi-8 a ta to má stejně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 23:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6337
Bydliště: Dubai, UAE
On sem casem zavita Troll a objasni to. :wink:
Honzoooo !! :D Prosim....

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.02.2016 16:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
dagx píše:
Měl bych dotaz týkající se zalomení ocasní trubky s vrtulkou.Pokud nezměním převodový poměr a nebudu nic kromě zalomení ocasu měnit,je jedno jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo a na jakou stranu se točí?
...Stane se něco podstatného když to v rámci zalomení ocasu obrátím? U velikosti 450-550.

Nestane se vůbec nic co by způsobilo nějaký vážný problém. Klidně upřednostni konstrukční požadavky před aerodynamickými. U velkých vrtulníků se hraje na řešení naprostých drobností a každá výhoda v účinnosti nebo nosnosti je důležitá. A ani nejsou žádná krutopřísná pravidla jak se má co točit a jestli táhnout nebo tlačit. Obecně jste to tady už popsali a tohle stejně řeší konstruktéři pro každý typ samostatně. A pak to ještě na testech stejně dolaďují. Třeba u EC135 původně nebyla ta ploutev pod fenestronem. Taky je to hrozně nepraktická věc, ale směrovou nestabilitu při vývoji vyřešili právě přidáním té ploutve. Třeba u Bo 105 přidali vzadu pod trup takový hřeben. Původně jim blbě fungovala vrtulka takhle to vylepšili . Prostě každý výrobce to bastlí jak nejlépe dovede. :) U modelu bych to moc neřešil. Modely jsou v porovnání s opravdickými heli neuvěřitelně přemotorované a pevné. Tady bude uspokojivě fungovat všechno.
P.S. Dagxi, je fuk jak to uděláš, Tvé konstrukce jsou super a je vidět, že umíš. Jediné nad čím bych se trochu zamýšlel je torzní tuhost ocasní trubky. To jediné by mohlo způsobovat potíže.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.02.2016 17:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1655
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Díky.Díky všem.Jde mi pouze o funkčnost rc modelu.O opravdové heli se až tak nezajímám.Na to zkrátka už není čas :) .Nejde mi ani o ůplnou maketovost.Na to taky nemám čas ani finance.Jen to zalomení ocasu je zkrátka ůplný základ alespoň částečné maketovosti.Šlo mi jen o to kdybych to řešil,jestli stačí to nejjednodušší funkční řešení.Velká většina skutečných vrtulníků má vrtulku zalomenou a navíc ocasní část v jiné výšce než má běžný akrobatický model rc vrtulníku.Už je mi jasné že pokud se do toho člověk zavrtá jde dál a dál a je donucen si mechaniku upravit-vyrobit.Na druhou stranu každý má jiné limity a priority.Mě zatím stačí že u letícího modelu téměř nikdo nepozná jestli je to pádlo a kolik má listů :lol:

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.03.2016 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5488
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
martin z píše:
Veteráni první generace klasické koncepce vrtulníků jako Bell 47 mají vrtulku točící horním listem dopředu, ale konstruktéři ty dlouhodobou praxí ověřené znalosti o lepší účinnosti vrtulky ještě nemohli mít. Co je divný, že koukám tady náhodně na fotku Mi-8 a ta to má stejně.



I tady je to záměr konstrukční kanceláře. Snad to bude z obrázku pochopitelné.


Přílohy:
Dopredny let vrtulniku.jpg
Dopredny let vrtulniku.jpg [ 52.6 KiB | Zobrazeno 2030 krát ]

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.03.2016 18:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 510
Kluci nezkoušel někdo z vás polepovat trup nebo kabinku vrtulníku 3D samolepící folií tvarovatelnou teplem? koupil jsem jetý trup na 450 (ec-135) a přemýšlím, jak si zjednodušit práci a dát tomu nové pozlátko. Pak další věc, kolik to přidá na váze?

díky, Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.03.2016 19:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1655
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
3D folii ne.Obyčejnou samolepící a potom z nějakou lepší z reklamky(slabší,líp natahovatelná).Ta 3d na tom bude vlastnostma ještě líp.Váha bude minimální.Na youtube to vypadá triviálně ale je velký rozdíl mezi polepování velké rovné plochy a malé,členité.Negativní radius si představit z jednoho kusu neumím.Další věc je praxe.Napoprvé to určitě nebude ono.Chce to trénink.Čím slabší tapeta tím líp(víc) jde natahovat a je tvárnější ale po překročení určité meze začne měnit vlastnosti.Některé po delší době mají tendenci se smršťovat a vznikají mezery.Reflexní bývají dost silné a téměř nenatahovatelné.Z počátku jsem se snažil co nejvíc natahovat a použít co nejmíň kusů.Postupem času jsem zjistil že na kabinky(malé oblé tvary)je lepší víc kusů a moc nenapínat.Pak je nutné překrýt spoje např. linkama.Další věc je teplota(fén,vařič.....)a rozptyl sálání.To se prostě popsat nedá.Je potřeba to zkoušet na konkrétní polepované věci.Tady je můj poslední výtvor.Maxir.Trup na 450 bude asi lepší nastříkat nebo to svěřit profíkům ale to se asi nevyplatí.Pokud bys to zkoušel zajímaly by mě poznatky a zkušenosti.


Přílohy:
Foto3474.jpg
Foto3474.jpg [ 202.42 KiB | Zobrazeno 1951 krát ]

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 7:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 944
Bydliště: Praha
To je krásná kabinka. Obdivuju, že máš fantazii něco takovýho vymyslet. Fakt pěkný.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 10:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 510
Podle videí se ta 3D folie chová zcela jinak než klasická reklamní plotrová folie. Zvládne právě i negativní tvary... Mám zálusk to zkusit, koupit matnou modrou metalízu a zkusit policejní verzi. cenově to vyjde podobně jako stříkání... tak uvidíme. Jestli to opravdu zkusím, určitě budu informovat.
Docela mě lákají i luxusní povrchy (matné metalické, maskáčové apod.).
http://www.carbon3d.cz/carbon3d/eshop/0 ... 2cm-x-50cm
Hnědá na bussines třídu třeba pro bell-427
http://www.karbon-folie.cz/chrom-folie-3d-matna-hneda/
Provedení ARMY
http://www.karbon-folie.cz/maskacova-3d-folie-army/

PS: klasickou fólií jsem kdysi polepil L-159 ze styroduru a dopadlo to nad očekávání pěkně. (natřeno v exp. místech uhuporem).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 11:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1374
Bydliště: Zlínský kraj
no prošel jsem si to a to by nebylo špatné to mít ve folii než to stříkat a trvanlivost v dnešní době je taky veliká, hlavně se to okouká, tak se to polepí znovu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 12:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 510
Zkusím to určitě, možná rovnou na bell - 427, pro mechaniku t-rex 550. Líbí se mi ty matné metalízy... snad to v reálu nebude moc pouťové.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 13:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 944
Bydliště: Praha
Zkoušel jsem polepit černou "karbonovou" auto folií kabinu na ten F3C trup, co jsem dělal před rokem a kus na Snipera. Šlo by to bez problémů, jen by to chtělo asi ukecat přítelkyni a nebo manželku nebo co kdo má doma :D , aby držela trup, popřípadě fén, protože to chce dvě ruce na napínání folie, nejmíň jednu ruku na držení trupu a jednu na držení fénu. Dalo by se to zredukovat, ale na míň než 3 ruce mi to nějak nevycházelo :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: OPR a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz