Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Další video nedávno diskutovaného obřího Bell 407 na 6článek. Pokud to takhle lítá a hlavně zvučí při pohonu elektrikou, tak jaké výhody zbývají u této obří velikosti modelu pro pohon turbínou? Výrazně vyšší výkon? Zvuk samotné turbíny asi ne, u modelů heli je spíše nepřirozeně tryskáčový a přehlušuje či nedává vyniknout zvuku mechaniky a listů. Cenou je na tom turbína taky několikanásobně hůř.
Jediné čemu se pořád zdráhám uvěřit je to, že tento obr je poháněn pouze 6článkem, už při prvním pohledu na tu velikost si člověk (s vědomím toho co za pohon a aku do elektroheli maket obvykle modeláři dávají - vycházím z informací které uvádějí na Trubce v popisu svých videí) automaticky řekne, že tady už je kvůli vysokému proudu 12 článků na hraně a tipne si spíš na pohon třeba až 24s. Německé vlákno autora modelu jsem si přes překladač přečetl.
On v tom ma myslim Trexe 700. Prechod na 6S je logicky nejlevnejsi a nejjednodussi. A kdyz porovnam kolik me makety zerou, tak bych se nejakych nesmyslne vysokych proudu urcite nebal. Neda se to porovnavat s 3D akro. Goblin 700 mi na 12s si velmi casto vezme hodne pres 200A na 12s. Ranger s delsimi listy a s vahou o 4 Kg vetsi si obcas cucne az 30A z 12S. Tyrbina ti neda vetsi vykon nez dnesni elektrika. Ani delsi letovy cas. Jen ti hezky zasmrdi.
Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Taky se snažím sledovat informace od UWE KNOKEho.Evidentně to funguje.I s dvojnásobně delšími listy než jsou na (akrobatickou)mechaniku určené.V téhle velikosti už se to zřejmě dá bez problémů ovládat jak už tady bylo probíráno jako skutečný vrtulník,tedy spíš jen cyklikou bez větších zásahů do kolektivu.Takže konstantní odběr bez nějakých špiček.Po roztočení rotoru do pracovních otáček už je asi pohonu jedno jak velký je rotor,pokud je pak zatěžován jen velmi mírnou změnou ůhlů,která je ale v této velikosti a pro tento typ letu dostačující.Navíc je vlastně model velmi lehký.Takže pokud se vyřeší mechanická stránka věci,neměl by být problém.Chápu to celé správně nebo je v tom ještě něco jiného?
Ono to tak nějak bude... dojem z té mašinky je opravdu impozantní. Já osobně bych ale měl strach s tímto lítat někde, kde je více lidí apod. Těžko říct, jak by se to zachovalo při nějaké krizovce... zvláště bych měl strach z průměru hl. hřídele. Ale čas ukáže, třeba to bude cesta hodná následování... Já se chystám na 2,2m (rotor) robinsona R22 také s mechanikou t-rex 700. Již mám u Varia objednané zasklení kabiny a ocasní nosník... (zbytek si vyrobím).
Já mám chuť následovat hned .Otázka bezpečnosti provozu je na každém pilotovi a rozumný člověk nemá co řešit.Já ať jako pilot nebo divák počítám neustále se vším.Krizovka v jakém smyslu? Chyba v řízení? Kdo to neumí a jde do něčeho podobného je blázen.Počasí? To ovlivním tím že nejdu lítat když je to nevhodné.Technická závada? To je asi jediná krize kterou neovlivníš a následky jsou jasné.Tady by nepomohla ani záchrana,která ale nemá v souvislosti s výše popsaným žádný smysl a ani na ni neni v podobně konstruovaném modelu výkon.
"Krizovku" beru jako nepředvídatelný nutný zásadnější zásah do řízení... může se stát leccos. Na podzim jsem se třeba musel vcelku radikálně vyhnout hejnu nějakých ptáků... může ti s tím zamávat termický poryv, neočekávaný náraz větru... na co mít model, který může do vzduchu jen když je TOP počasí? No nechci to dál rozmazávat, připadá mi (je to jen můj pocit) že je to na hraně konstrukce... třeba by to reálně zvládlo ještě větší helinu... kdo ví. Já to spočítat neumím...
Autorotace s vícelistými rotory. Narazil jsem na to a celkem mě zajímalo jak to je.Třeba se diskuze ještě rozjede.Pomocí překladače jsem zatím pochopil,že by měla autorotace jít líp,díky větší hmotnosti rotoru.Mě se to tedy netýká vůbec a běžný maketář asi nebude ochotný to trénovat na svém mazlíkovi http://www.scalerchelis.com/phpBB2/view ... 20&t=18236
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Řekl bych, že autorotace s vícelistou hlavou bude ještě závislá od toho, zda na maketě budou použity listy s polosouměrným profilem nebo se souměrným. Ale každopádně pokud bude rozumné zatížení disku rotoru pro běžný let, autorotace by neměla být problém ani s maketou. jiný fakt, který bude ještě určovat úspěšnost autorotace je, zda je i v autorotaci hnaná vrtulka, aby během vybržďování při kontrole rychlosti v sestupu, nebo při konečném podrovnání se heli nezačala samovolně otáčet.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru