RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Stavba trochu většího Hughese 500 http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=75461 |
Stránka 26 z 35 |
Autor: | dagx [ čtv 21.12.2017 16:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Snad nebude Pavlovi vadit že i já napíšu názor do Jeho tématu.Už je tu celá stránka co se netýká jeho stavby . Autorotaci beru jako jakýkoli jiný prvek lítání.Pokud mám v plánu ho běžně používat při lítání,musím ho i trénovat.Až v momentě kdy autorotací ukončím každý let to začne dávat nějaký smysl.Párkrát jsem to zkusil spíš vyhecován podobnou diskuzí ale tím to asi skončilo.Jako záchranný prvek ho myslím nikdy nepoužiju.Na heli je X věcí které můžou odejít při letu a motor je na žebříčku pravděpodobnosti určitě až někde vespod(Kolikrát jste spadli kvůli motoru na heli která je už vyladěná?).Alespoň u mě.Mnohem výš řadím nějakou mechanickou závadu a nejvýš asi kolaps serva.A u takových problémů mi bude zvládnutá autorotace k ničemu Proto tenhle prvek a všechny další co jsem dodnes nezvládl už asi lítat nebudu |
Autor: | OPR [ pát 22.12.2017 10:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Za moji "kariéru". a z jakého úhlu pohledu se na to dnes koukám. - za letu stržené převody náhonu kardanu k ocasu - rozpojení silových konektorů - 4x vyskočení řemínku z řemenice ( jednou bez autorotace z výšky asi tak 2,5m) - vypnutí regulátoru "na závadu" kterou se nedalo určit. Dohromady 5x - vypnutí regulátoru již na tu samou závadu ale už se dala spolehlivě určit ( uvolněné magnety v motoru - a nevím přesně kolikrát jsem odstartoval s nenabitou baterkou. (a buď omezil / vypnul regl, nebo jsem to nevydržel na nervy já a odstavil to "dobrovolně" v momentě kdy jsem ještě mohl a byl trošku prostoru pro hrdinství ) Toť moje případy kdy jsem nuceně autorotoval. V těchto případech se pokaždé podařilo přistát beze škod. (ťuk, ťuk a ťuk) Když to sečtu a za každou autorotaci bych měl zaplatit pořízení POUZE nových listů Radix tak jsem v tom za 23 000 Kč. Pro vysvětlení (z mého úhlu pohledu na věc), proč je výhodnější se tu autorotaci naučit. |
Autor: | pavel123 [ pát 22.12.2017 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Pánové zdravím, koukl jsem se sem zas po (tentokrát výrazně kratší) pauze a koukám, jaká se tu rozjela debata. A to je dobře V prvé řadě - Tomáši, díky za velmi velkorysou nabídku zapůjčení heli k nácviku. Opravdu používám mód 1, ale myslím, že bych psychicky těžko zvládal s půjčenou heli třeba i jen osmičky po nebi, natož zkoušet něco, co neumím. Takže ještě jednou díky, ale netroufal bych si. Mohl bych to ale zkoušet se Sniperem. A k tématu autorotace - já nepochybuju, že je určitě velmi užitečné ji zvládat. Ale jak jsem postupně četl, tak jsem si v duchu říkal tutéž námitku, jako napsal Miloš - myslím, že k výpadku pohonu u elektriky dojde méně pravděpodobně, než k nějaké jiné závadě, kdy by autorotace byla k ničemu. Pak jsem si ale vzpomněl na některé svoje kolize a názor jsem změnil (tak, jak napsal Ondra): - s benzínovou heli se mi za její život 4x stalo, že přestalo fungovat řízení vrtulky. Poprvé mechanická závada smykátka, to jsem byl ještě rád, že heli vůbec udržím ve vzduchu, takže autorotace ani náhodou . Podruhé se mi vysypalo ložisko v zadní převodovce, to jsem sice už trošku líp lítal, ale autorotace taky nic. Potřetí to byl problém, který jsem tu psal, asi před rokem a půl (?) a to jsem jakousi autorotací sedl do pole a odnesly to jen listy, protože heli se na zemi převrátila. Ale jak tu zaznělo, bylo to z malé výšky a heli pár metrů nad zemí zmizela za keřem. Myslím že na ty podmínky to dopadlo dost dobře. Další výpadek řízení vrtulky při následujícím letu by autorotace nezachránila, protože heli se roztočila v sestupné svislé části souvratu ve výšce odhadem tak 15m a v kotrmelcích spadla do řepky, takže bez poškození, jen jsme ji málem nenašli. Ani záchranou jsem ji nestačil srovnat do horizontu. Další "autorotace" byla před lety se Sniperem, kdy jsem zapomněl nabít baterku a to jsem krásně dosedl do trávy na Lipeneckém letišti, ale motor se úplně nezastavil, takže to až tak moc autorotace nebyla. K tomu nácviku autorotace s maketou - já bych mohl být průkopník, protože mám Hughese zatím ve stavu polotovaru a navíc můžu všechny díly trupu znovu snadno vyrobit, takže nejlepší podmínky pro pokusy s maketou ale ani tak to asi neklapne, protože v zimě to zkoušet určitě nebudu a na jaře už to (doufám) bude v dokončenějším stavu. Ledaže bych si na to dokončení vylaminoval ještě jeden trup a ten si vymazloval, zatímco se současným Hughesem bych mohl dělat podobné psí kusy To by nebyl špatný nápad, ale má to háček - 2 Hughesy v dílně by znamenaly, že já už bych se tam nevešel... |
Autor: | pkotatko [ stř 27.12.2017 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Dneska dve autorotace na simu Mi17. 50% uspesnost Ale s velikou pomoci "pana Pilota" ktery se nechtel nechat znovu zabit. |
Autor: | Relax [ čtv 28.12.2017 14:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
To zapůjčení heli by mohlo být i na kabelu kde je to ještě jinak, majitel má svůj model víc pod kontrolou. Pokud můžeš využít Snipera, je to jistě lepší. Na reálném simu musí být autorotace určitě o něčem jiném, tam si to člověk užije a vyzkouší naplno. Dveře se tam asi nezavřou, každý kdo posléze usedne do heli tam musí absolvovat stovky hodin včetně autorotací resp. tam chodí i průběžně. |
Autor: | švíco [ čtv 14.06.2018 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Parádní skleník!!!! |
Autor: | Relax [ čtv 14.06.2018 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Držím palce ať to v klidu postupuje. Však ono to poletí. Už máš vypranou barevnou variantu ? Ta tyrkysově modrá to předpokládám nebude, na obloze by Ti to dokonale zmizelo . Vtipné je jak Ti asi náhodou vyšly ty snímky. Tyrkysová je všude okolo ( krabice s modelem Citabria vlevo, krabice vpravo vzadu, drobnosti ) . Vypadá to moc pěkně. Včera mi jeden známý poslal dost drsné video s podobně velkým modelem Hughese. Neskončí to dobře ale od první minuty letu je vidět že ani výborný pilot se nesmí nechat unést diváky a aplausem. Škoda jinak hezkého modelu s turbínou a pětilistem. Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz |
Autor: | OPR [ čtv 14.06.2018 14:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Na tom videu je velice dobře vidět co se stalo. Buď ližina jak se dotkla země zapříčinila promávnutí listu nebo se některý z listů dotkl země a následně se potkal s ocasním nosníkem, který svým způsobem tomu pomohl. Ocas propružil a šel naproti listu, který mávl směrem dolů. |
Autor: | Relax [ čtv 14.06.2018 14:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Vidíš, nenapadlo mě to moc zkoumat ale asi máš pravdu. Zřejmě by se to dalo pustit zpomaleně. |
Autor: | OPR [ čtv 14.06.2018 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Alespoň se mi to tak jeví. První co je vidět, je deforace ocasního nosníku. Je viditelný jakoby lom ohybu a pak na dalším snímku jsou shrnuté dva nebo tři listy k sobě. Ale co je shrnulo, zda si škrtli o ocas nebo si hrábli do země ..... těžko říct. |
Autor: | pkotatko [ čtv 14.06.2018 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Podarilo se mi najit jedno okynko kde je jeste ocas v celku a listy hrabou do zeme. |
Autor: | dudaj [ čtv 14.06.2018 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
vzal to lyžinou, je to krásně vidět - ta přibrzdila helinu a naklonila helinu listy k zemi . |
Autor: | Michael Gulyj [ čtv 14.06.2018 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
No a já zpět k vláknu. Pavle je to nádhera, umím si představit, co si se už nadělal a co se ještě naděláš, ale stojí to za to. Držim palce. |
Autor: | dudaj [ čtv 14.06.2018 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba Hughese 500 s benzínovou mechanikou |
Pavle skončím taky asi nějakým velkým . Dnes jsem praštil 500 stovkou a důvod - prostě jsem nerozeznal polohu ani podle reakcí. Tak jsem vypnul motor 3 m nad zemí a už nic neřešil. Nehorší je, že než ji udělám , neuvidím ani na ni Ale Eco mám rád . Kromě podvozku a kabiny a pravděpodobně pokřivená hřídel se nic nestalo . |
Stránka 26 z 35 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |