Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Původně použitý motor Align 800MX znatelně vibroval, ale podařilo se mi ho vyvážit. Teď má o hodně klidnější chod. Po letové zkoušce mechaniky nadšení opět opadlo,přestože byla úspěšná, a vrátilo se až asi před 2 měsíci, kdy mě napadlo jen tak si vyzkoušet, jak by se vešly baterky pod pomyslnou podlahu kokpitu. A zjistil jsem, že se vejdou a to mě povzbudilo do dalšího pokračování. Jako materiál jsem zvolil PSH (tzv.krasten), protože se velmi dobře podtlakově tvaruje (vakuuje). Takže jsem začal vyrobením překližkových dílů pro uchycení baterek pod budoucí podlahou a potom jsem začal dělat na modelech částí kokpitu pro vakuové lisování. Momentálně jsou hotové díly sedaček, zadní stěna kokpitu, polotovar podlahy a základní díly přístrojového panelu. Uvidíme, jak to bude s dalším elánem P.
Přílohy:
IMG_20210127_101521.jpg [ 63.29 KiB | Zobrazeno 6801 krát ]
IMG_20210127_132140.jpg [ 59.68 KiB | Zobrazeno 6801 krát ]
IMG_20210311_081455.jpg [ 95.96 KiB | Zobrazeno 6801 krát ]
IMG_20210311_081504.jpg [ 53.12 KiB | Zobrazeno 6801 krát ]
IMG_20210314_075934.jpg [ 93.33 KiB | Zobrazeno 6801 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Elán ??? Když člověk vidí už jenom ty fotky kokpitu, jde to obvykle kupředu svižně samo . Mě kokpit bohužel nehrozí, jinak by mě to bavilo stavět. Tak holt si to kompenzuju jinými nápady.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Další drobný krok - nová mechanika dostala 5ti listou hlavu, kterou jsem vyrobil už pro prvního Hughese. Listy jsou tentokrát HeliTec 840/53mm. Mechanika s 5ti listým rotorem má zatím 2 starty, je tam drobný problém s vrtulkou, příliš nestíhá, ale věřím, že to spraví zvýšení zisku gyra a pokud ne, vyměním autorotační převod za jiný, kde je autorotační kolo větší o 1 zub a kolo na předlohové hřídeli je naopak menší o 5 zubů, což by vedlo ke značnému zvýšení otáček vrtulky. Otáčky rotoru jsou zatím zbytečně velké, budu zkoušet snižovat.
Video z prvního startu: (Tomáši, díky za natočení )
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Nebylo, ale věděl jsem čím to bylo - přepnutím z prvního na druhý plyn, takže došlo ke skokovýmu nárůstu otáček a vrtulka nestíhala, to jsem zjistil hned zkraje. Po přistání jsem zjistil, že jsem měl dost nedbale nastavený výchylky vrtulky, na tu "potřebnou" stranu byla výrazně menší výchylka. Při druhým letu následující den bylo tohle už opravený, ale vrtulka stejně moc nestíhá, počítám že je malý zisk gyra, ale je otázka, jestli zvýšení zisku bude stačit. Kdyby ne, tak dojde na ten rychlejší převod na vrtulku, který Align naštěstí dělá.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
tak to jo. Ale možná bych spíš řešil křivky v souvislosti s přepnutím plynu . Když přepneš z prvního na druhý, tak se zvednou otáčky rotoru a i vrtulky, takže by to nemělo nic dělat (téměř ve visu). V podstatě by křivky měly být nastaveny ve visu tak, aby při přepínání letových režimů se nic zásadního s helinou nedělo - alespoň tak to nastavuji já. A vlastně druhý plyn zvyšuje otáčky a snižuje ve visu náběh listu, takže to by měla být naopak pro tu vrtulku menší zátěž, protože může točit víc a rotor má menší moment.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Nejdřív musím vyřešit vrtulku tak, aby heli při prudkým přidání z visu max. o něco uhnula zadkem a vrátila se sama do (skoro) původní polohy a to se zatím neděje (má to 2 starty). Když je to všechno jak má být, tak při přechodu z níže položený křivky plynu na výše položenou, kdy je změna jen několik procent, tak ocas heli nikam neuhne.
Ahoj Pavle, krásná sekačka včetně zvuku. Máš tam zpomalení mezi předvolbama plynu směrem nahoru? Bez něho to při náběhu na vyšší otáčky vždycky kopne, někdy vypadnou i zuby kol, je to už na 700 hodně přetížený.Otáčky rotoru bych určitě nesnižoval, dolaď gyro, možná vrtulku ještě větší a ten Savox vzadu, moc bych mu nevěřil že stíhá. Teprve potom bych dal rychlejší převody. Můj názor.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Udělal jsem nějaké úpravy v seřízení, měl jsem nastavené nesmyslně velké úhly náběhu na kolektivu. Teď se to zdá být lepší, nicméně při skokovým přidání kolektivu na maximum se heli stejně otočí. Jakmile ale přidání kolektivu na max. dám jen o malinko plynuleji, je to dobrý. Takže mechanika půjde do trupu, zatím netmeleného, nenabarveného.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Ještě pár fotek - trup je ve stavu, v jakém vypadl z formy, ocasní plochy a manžety nohou jsou z prvního exempláře, který havaroval na srazu maket v roce 2019. Během vývoje jsem udělal ocasních ploch několik sad, než jsem dosáhl dostatečně nízké váhy spolu s velmi dobrou tuhostí. Takže ocasní plochy na fotkách budou nahrazeny novými, lehčími. Tím doufám dohoním těžiště, které je momentálně moc vzadu.
Přílohy:
IMG_20210425_100747.jpg [ 217.8 KiB | Zobrazeno 6045 krát ]
IMG_20210425_100806.jpg [ 168.24 KiB | Zobrazeno 6045 krát ]
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru