Tak tedy Pavle, to je opravdu NĚCO a ten parádní zvuk.Prostě úžasný- velká gratulace. Ty listy jste koukám už probrali (já se jich taky leknul) a taky myslim, že by měly bejt víc utažený, aby se nesložily. No a teď ještě jednou tolik práce a máš to doma . Ale zima je před námi, tak to zvládneš. Ta velikost se fakt nedá ošidit, jak píšou kluci. Ještě mi řekni, jak jsou dlouhý listy (ikdyž bych to někde vepředu dohledal), že si takhle troufneš brzdit rotor- to já bych si nelajznul a myslim, že je mam kratší.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Paráda. Nebudu už opakovat co psali ostatní.Ten rozběh regulátoru jsem řešil taky u pár (menších)vrtulníků.Pokud to regulátor umožŇuje tak samozřejmě nastavit ultra very slow rozběh .Kolikrát je problém,že u dražšího regulátoru(např.roxxy) tam ta možnost sice je ale bez další investice do programátoru ji nelze zvolit.
Asi plácnu kravinu ale právě mě napadlo(bez praktických zkušeností), jestli by to nešlo obejít funkcí "zpomalení" při přepínání letových režimů.Tedy při zapínání motoru z autorotace do letového režimu v kterém roztáčíš rotor.Spíš se tahle funkce motoru ale týkat nebude.
I když už jsem navolil nejpomalejší rozběh, stejně to chce ještě najít optimální utažení listů.Moc volné-Tvůj případ viz co psal pkotatko.Moc utažené- vrtulník může při roztáčení poskakovat do stran než se dosáhne takové rychlosti rotoru kdy se už listy srovnají.Možná by na tohle ladění byly lepší v gripech šrouby s jemnějším stoupáním.Já to ale nikdy extra neřešil.A jaký je rozdíl u těchto nadměrných velikostí modelů už taky nemám ponětí
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Je dobré si pohlídat to utažení listů, aby byly utažené oba stejně. Pokud by byl jeden více utažený než druhý, bude to způsobovat vibrace, kmitání přes výškovku a něco podobného pozemní rezonanci.
PS: Pro ty kdo mají rádi spíš víc utažené listy v závěsu, tak před prvním roztáčení rotoru je lepší mít listy malinko předepnuté po směru otáčení. Stačí klidně i dva stupně. Je to z důvodu toho, že list se snáz dostane do polohy kde má být udržován odstředivou silou. V případě zapažení listu o stupeň až dva na nízkých otáčkách nemusí se odstředivou silou správně narovnat.
Naposledy upravil OPR dne úte 26.09.2017 8:58, celkově upraveno 1
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Michael Gulyj píše:
Tak tedy Pavle, to je opravdu NĚCO a ten parádní zvuk.Prostě úžasný- velká gratulace. Ty listy jste koukám už probrali (já se jich taky leknul) a taky myslim, že by měly bejt víc utažený, aby se nesložily. No a teď ještě jednou tolik práce a máš to doma . Ale zima je před námi, tak to zvládneš. Ta velikost se fakt nedá ošidit, jak píšou kluci. Ještě mi řekni, jak jsou dlouhý listy (ikdyž bych to někde vepředu dohledal), že si takhle troufneš brzdit rotor- to já bych si nelajznul a myslim, že je mam kratší.
Ahoj Michaeli, díky Myslím ale, že to není větší, než Tvůj Wessex a nebo Mi-8. Možná to působí mohutněji, protože Hughes je asi o něco bachratější. Listy mám dlouhé 795mm, sneslo by to spíš tak 850, ale ty nemám, tak holt tam jsou takový jaký mám. Jo, s tím množstvím práce, které mám před sebou, jsi to vystihl. To by ale znamenalo další rok a třičtvrtě a to tedy nevím, jestli by mě nezabilo... Uvidím do jaké míry detailu s tím půjdu. Maketu do detailů zpracovanou jsem nikdy nestavěl, takže to asi nebude tak horký Ale čekají mě ještě nějaké formy, předělat kopyta na lisování skel, dodělat kopyta na lisování skel ve dveřích - prostě nudit se ještě dlouho nebudu
Listy mám takhle málo utažený asi ze setrvačnosti - jak jsem řešil ty nekonečné vibrace, tak jsem mimo jiné i povoloval listy jako zoufalej pokus o zmenšení vibrací a už to tak zůstalo. Určitě je zkusím dotahovat, co to udělá. P.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
dagx píše:
. . rozběh regulátoru jsem řešil taky u pár (menších)vrtulníků.Pokud to regulátor umožŇuje tak samozřejmě nastavit ultra very slow rozběh .Kolikrát je problém,že u dražšího regulátoru(např.roxxy) tam ta možnost sice je ale bez další investice do programátoru ji nelze zvolit.
Asi plácnu kravinu ale právě mě napadlo(bez praktických zkušeností), jestli by to nešlo obejít funkcí "zpomalení" při přepínání letových režimů. . .
Napadlo mě zkusit nastavit menší výkon při rozběhu, takovou nějakou funkci regl má, třeba by to pomohlo odstranit to cuknutí při rozběhu z nuly na nějakou určitou malou rychlost, od který pak regl pokračuje pozvolna - mám tam nastavený nejpomalejší rozběh, co tam je. Ta funkce zpomalení - to máš na mysli nastavit zpomalení ve vysílači? To mě taky napadlo, ale nevím, jestli to můj vysílač vůbec umí (Futaba FF9) a stejně si myslím, že by to na začátku cuklo a bylo by to stejný. P.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
OPR píše:
Je dobré si pohlídat to utažení listů, aby byly utažené oba stejně. Pokud by nebyli, bude to způsobovat vibrace, kmitání přes výškovku a něco podobného pozemní rezonanci.
Tohle vím, na žádný jiný heli jsem to tak nehlídal, jako tady v rámci boje proti vibracím.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Já myslím, že není důvod, aby to neovlivnilo motor. Regl je řízený úplně stejnými kanálovými impulsy jako servo, takže při použití téhle funkce se budou impulsy pro regl měnit zpomaleně stejně jako pro servo. Já jsem měl na mysli to, že mi případá, že i když je na reglu nastavený pomalý rozběh, že vlastní rozpohybování motoru z nuly do otáčení proběhne skokově a nevím, jestli to se dá nějak řešit. To zpomalení nastavení na vysílači by mělo řešit ten pomalý rozběh až do letových otáček, jako je to na videu, který dělám ručně.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Zdravím, včera odpoledne v krásném počasí 4 lety se snahou o plynulý let, zatáčky v konstatní výšce a nácvik přistání. Časem se to třeba i trošku naučím Musím říct, že mě to těší mnohem víc, než lehké akro, co jsem lítal dřív
Doufám, že přes zimu dodělám zbývající formy a budu to moct i nabarvit. P.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Paráda, až tohle dostane barevný kabát tak to bude NĚCO . Včera jsem taky váhal ale nakonec se mi změnil program. Bylo pěkné světlo i podmínky celkově, zato dneska to byla deka, přesně to co nás brzy čeká častěji a častěji.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Tomáši, díky na barevný kabát se těším, před tím se snad povede i nějaký kokpit a osvětlení. Na to vylepšování detailama, jako děláš teď Ty na svém stroji, se těším nejvíc P.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Je to krása v letu sledovat. Nevím, jestli při pohledu z boku nad zadní nohou je svislá dělící rovina trupu nebo prosvítá vlepená přepážka, ale hodně mi to připomnělo způsob jakým mají trup naporcovaný a pak k sobě poslepovaný např. 3D tištěná éra od 3DLabPrintu. Škoda že takový heli trup nelze jen tak snadno nakreslit ve 3D, protože vytisknutelné coby lehký kabátek na samonosnou mechaniku na velikost cca 550 to je, např. Průša MK2 má tiskovou plochu 25x21 cm a do výšky až 20 cm. Tiskárnu mám, ale ne schopnosti těch profíků. Zkusím jim to napsat do mailu aspoň jako námět pro budoucí modely
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Máš na tom ještě spoustu té nejzábavnější práce, konečně bez stovek hodin ve výparech z kdejakého mlsu, broušení a tmelení. Prostě ta nejhezčí fáze je před Tebou. Když bys spěchal ( což vím že nehrozí ), zbytečně si to zkrátíš. Člověk si musí užít každou takovou chvilku a nikam se nehnat. Knížka se dá přečíst taky za večer a za měsíc, model může být postavený jako slušný z deseti metrů nebo jako dokonalý pomalu na dotek. Když víš že to letí dobře, vibrace ta tam a v nejhorším máš formu na jiný trup, je to slušná výhoda.
Těším se jak to bude postupně pokračovat a růst do parády .
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 22 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru