Autor |
Zpráva |
pkotatko
|
Napsal: čtv 19.10.2017 4:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Moc se mi ta helina libi. Fakt parada. Jen mi nesedi proporce rotoru. Chtelo by to alespon delsi listy.
Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 19.10.2017 8:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
pkotatko píše: Moc se mi ta helina libi. Fakt parada. Jen mi nesedi proporce rotoru. Chtelo by to alespon delsi listy.
Petr Ahoj Petře, díky. Listy kupodivu celkem délkou odpovídají, měly by být delší možná o 20mm. Řekl bych, že opticky ruší malý klobouček nad hlavou a celkově to, že to je dvoulist, což je ale vidět jen na zemi. Uvidím, jestli někdy zainvestuju do 5ti listého rotoru. Byla by to paráda, ale jestli se ty finance za parádu na stojánce vyplatí, to je otázka P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 19.10.2017 8:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
martin z píše: Je to krása v letu sledovat. Nevím, jestli při pohledu z boku nad zadní nohou je svislá dělící rovina trupu nebo prosvítá vlepená přepážka, ale hodně mi to připomnělo způsob jakým mají trup naporcovaný a pak k sobě poslepovaný např. 3D tištěná éra od 3DLabPrintu. Škoda že takový heli trup nelze jen tak snadno nakreslit ve 3D, protože vytisknutelné coby lehký kabátek na samonosnou mechaniku na velikost cca 550 to je, např. Průša MK2 má tiskovou plochu 25x21 cm a do výšky až 20 cm. Tiskárnu mám, ale ne schopnosti těch profíků. Zkusím jim to napsat do mailu aspoň jako námět pro budoucí modely Ahoj, díky Nad zadníma nohama prosvítá přepážka, která tam původně ani neměla být, ale ukázalo se, že z hlediska tuhosti je užitečná Schválně jsem prototyp laminoval do formy vystříkané jen čirým akrylátovým lakem, právě aby skořepina zůstala částečně průhledná - líp se mi řešily dřevěné díly tak, aby pasovaly. Taky jsou na trupu patrná světlá místa a nebo širší linky - to je v místě, kde je v povrchu nějaké rytí. Tam prosvítá vrstva plnidla, které tam musí být, protože tkanina při laminování v podobných místech nepřilehne ke stěně formy. 3D tisk je určitě velmi perspektivní pro výrobu menších trupů, ale přesně jak píšeš, chce to umět vytvořit v PC 3D model, což je náročné. Zřejmě by to měl uměl i SketchUp, ale mně se to v něm nějak nedaří. Asi by to chtělo víc nastudovat Kdybych to uměl, uvažoval bych i nad výrobou takhle velkého trupu složeného ze segmentů (v řezu by to šlo na čtvrtiny) a výsledný trup by se olaminoval a použil jako základ kopyta pro výrobu forem. Ale naučit se vytvořit 3D model by asi nebylo úplně jednoduché. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 19.10.2017 8:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Relax píše: Máš na tom ještě spoustu té nejzábavnější práce, konečně bez stovek hodin ve výparech z kdejakého mlsu, broušení a tmelení. Prostě ta nejhezčí fáze je před Tebou. Když bys spěchal ( což vím že nehrozí ), zbytečně si to zkrátíš. Člověk si musí užít každou takovou chvilku a nikam se nehnat. Knížka se dá přečíst taky za večer a za měsíc, model může být postavený jako slušný z deseti metrů nebo jako dokonalý pomalu na dotek. Když víš že to letí dobře, vibrace ta tam a v nejhorším máš formu na jiný trup, je to slušná výhoda. Těším se jak to bude postupně pokračovat a růst do parády . Ještě mě čeká dost výparů, ale s jaksi viditelnějším výsledkem, takže to bude příjemnější Spěchat nemůžu, i kdybych chtěl, protože to z časových důvodů moc nejde. Myslím, že dokonalý jak píšeš, pomalu i na dotek, to nebude. Nikdy jsem nezkoušel takhle precizní povrchovou úpravu a dokud je to dvoulist, tak snad ani nemá cenu to nějak přehánět. Záměr je, aby to bylo pěkný na pár metrů. Jak píšeš, mám velkou výhodu v tom, že mám (resp.budu mít) všechny formy, takže když bych chtěl, můžu lítat s takovouhle polomaketou a po večerech si vymazlovat další kousek P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 20.10.2017 17:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
pavel123 píše: Moc se mi ta helina libi. Fakt parada. Jen mi nesedi proporce rotoru. Chtelo by to alespon delsi listy. Petr Ahoj Petře, díky. Listy kupodivu celkem délkou odpovídají, měly by být delší možná o 20mm. Řekl bych, že opticky ruší malý klobouček nad hlavou a celkově to, že to je dvoulist, což je ale vidět jen na zemi. Uvidím, jestli někdy zainvestuju do 5ti listého rotoru. Byla by to paráda, ale jestli se ty finance za parádu na stojánce vyplatí, to je otázka P. Ahoj, od včerejška mi to vrtalo hlavou, protože jsem už dřív spočítal, že by listy měly být delší, proto jsem taky do názvů videí začal psát velikost 850. Celkově mi to vyšlo v měřítku 1 : 4,21 oproti originálu. Včera jsem to narychlo přepočítával z nějaké monografie z netu, kde nebyla kóta průměru rotoru a měli ho nepřesně nakreslený, ale teď jsem to spočítal znovu podle skutečných rozměrů a vychází, že by listy měly být delší asi o 50mm (cca 850mm). Takže jsi to okoukl správně Možná časem nějaké takové pořídím. Uvidím, jak bude celá heli vypadat, až bude mít nějakou povrchovou úpravu - jestli mi budou proporce rotoru vadit. Ale je pravděpodobné, že by to lítalo ještě příjemněji, než teď. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 22.11.2017 15:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
No, to uz je 100mm na prumeru a to je dost. Jasne ze to s delsimi listy bude prijemnejsi. A budes moci i snizit otacky.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 23.11.2017 15:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ahoj kluci.
Ono si to nesmíš představit, jen jako že ti tam přibude 5 cm plochy listu. Nebo že tam přibude 5 cm materiálu, který bude rotací vytvářet hmotnostní setrvačník - vyšší moment setrvačnosti. Ale taky jedna velice podstatná věc, a tou je přidaná rotující ( !!! obtékaná !!! ) nosná plocha, při zachování pracovních otáček rotoru s daleko vyšší obvodovou rychlostí.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 19.12.2017 18:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Peře, Ondro, omlouvám se, nějak jsem byl vysílený pracovními věcmi, takže reaguju až teď. Máte pravdu, delší listy by byly jen lepší. Ale je to otázka financí a celkového pojetí téhle heli. Když jsem viděl Tomášova Hughese velikosti 600, jak moc jeho vzhled pozvedl 5ti listý rotor, tak jsem si uvědomil, že s dvoulistým rotorem nebude Hughes nikdy vypadat tak, jak vypadat má. A je otázka, jestli to v tom případě nějak výrazně zlepší delší listy. Určitě bych rád na něm měl 5ti listý rotor s patřičně dlouhými listy, ale je otázka, jestli do toho chci vrazit tolik dalších peněz a jestli to v mém případě má smysl. Na soutěžní makety nepomýšlím, ani na to nemám schopnosti a čas a na lítání s kamarády mi stačí dvoulist a v tom případě asi i dvoulist s trochu kratšími listy. Momentálně je pro mě podstatné, že si s Hughesem krásně zalítám, můžu se snažit o nácvik maketového letového projevu a určitě např.přiblížení na přistání se mi trénuje líp s celkem snadno obnovitelnou heli, než s heli, kde škrtnutí o zem by znamenalo min.10tisíc za novou sadu listů Ale je možné, že se časem praštím přes kapsu a bude i 5 správně dlouhých listů A je samozřejmě pravda i to, že letové vlastnosti by se s delšími listy mohly jen zlepšit, ale tahle heli má už teď tak příjemný letový projev, že ani to mě momentálně netrápí. Takže otázku listů a jejich počtu zatím neřeším a snažím se dokopat k pokračování výroby - už mám formy na ocasní plochy a na dveře, zbývají kopyta na lisování skel do dveří a nějaké lepší aerodynamické kryty nohou. A pak nějaký kokpit. A nástřik. Doufám, že do jara to bude, třeba i bez kokpitu. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 19.12.2017 20:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ale vsak jo. Nema to cenu lamat pres koleno. Helina musi byt pro radost, ne za trest.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: stř 20.12.2017 0:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Ve vzduchu ty listy nespočítáš, leda na fotce s určitým rozsahem expozice. Rozdíl je spíš slyšet. Píšeš o škrtnutí a drahé sadě listů. Pětilist je taky hlava, která se v téhle velikosti nedělá na koleně ani myslím neexistuje ve formě úpravy jakou udělali perfektně v MSC pro Obalradu nebo Švícu a která je momentálně u mě. Tak pěkně postavený Hughes jak se Ti to klube by měl mít myslím pořádnou hlavu což je větší investice. Je přiměřená kvalitě té heli, těžko se pak s listama dostaneš pod 20 tisíc, spíš 25. Já bych do toho na svého Hughese nešel, tam není ta "přiměřenost". Nakonec to dopadlo pěkně, díky Petrovi se nastavení Hughese překopalo až od motoru a výsledek předčil moje očekávání i obavy. Nevím jestli by to mělo Pavle podobná řešení a projevy i v mnohem větším měřítku, možná ano. Tak či tak dvoulist letěl pěkně u mě, letí pěkně i u Tebe. Zvukově je myslím i lepší. Pětilist je méně komfortní a znamená to naučit se lítat úplně jinak, taky je to větší riziko pádu než s dvoulistem. Výrazně nižší otáčky, let blízko pádových rychlostí a nutnost hlídat a neustále řešit vítr, který dokáže při chybě pilota poslat model do země což dřív vůbec nehrozilo. Lítání s maketou může někomu připadat ve srovnání s vařečkou nudné. U vícelistu to tedy moc neplatí, tam si člověk užije adrenalinu celkem dost, minimálně dokud se nenaučí základy jak čemu předcházet. Jinak nemá moc výhod, asi ta nejmarkantnější je maketovější vzhled když se to zrovna moc netočí . Obrovský Hughes bude moc pěkný i s dvoulistem, o tom nepochybuju. Je to už tak monumentální model že člověk vnímá víc tu majestátnost a ladný pohyb což je u malých maket nedosažitelné.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 20.12.2017 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ahoj Pavle. Já vím, cena pětilistu je mazec a ani jsem to nemyslel ve vztahu k pětilistu, spíš jako obecně. Že třeba do budoucna, by se dalo s tím dvoulistem malinko narůst. Ale samozřejmě že musíš zvážit zda se ti to vyplatí. 15 mm bych neřešil, ale pokud by se to povedlo roztáhnout o 40 mm, už je to rozdíl. Pokud to mechanika a díly dovolí, má to opravdu spoustu blahodárných vlastností na let. projev Další důvod je že v případě komplikací jsi schopný i lépe přejít do autorotace. V tom nejhorším případě se hraje o vše. A větší roztočená plocha být velký kamarád když voda do bot.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 20.12.2017 10:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Uvidíme, co bude, třeba nakonec bude i ten 5ti list Zlatý heli, co mají dvou nebo čtyřlistý rotory Nejdřív to dodělám do stavu, kdy to bude hezká heli a pak mě to třeba donutí se plácnout přes kapsu. Je mi jasné, že nejde jen o listy, ale i o hlavu, ale hlavu beru jako investici, která snad na nějakou dobu vydrží, zatímco listy jsou při každé kolizi jasné... Ondro, já tomu rozumět, ale autorotaci stejně neumět P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 20.12.2017 11:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
OPR píše: Jojo, už se úplně vidět, jak kvedlat, kvedlat, pot stříkat na všechna strana... a pak stejně bum...
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|