Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 350 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 29.12.2015 16:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Zdravím,
pustil jsem se do stavby trošku většího Hughese 500 na benzínovou mechaniku. Rozměrově to odpovídá benzínovým heli Vario a nebo Trexu 800 (listy 760-800mm).
Základní úvaha byla, že nechci koupit hotový trup, ne že by se mi nelíbil, ale jak nedávno trefně napsal pkotatko ve vláknu o Goblinovi s turbínou, že každá heli dřív nebo později spadne, tak v duchu téhle filozofie mám vždycky radši, když mám možnost relativně snadno model obnovit, takže ideální je mít vlastní formu a modely na lisování skel atd..
Nechci žádnou Maketu s velkým M, ale něco, co se bude předloze podobat tak, aby to vypadalo pěkně.
Původně jsem myslel, že postavím Bolkova 105, protože bych rád lítal i základní akrobacii, což Bolkov v reálu umí, ale pak se naskytla možnost nechat si vyfrézovat pozitivní model (kopyto) na cnc frézce a za celkem slušné peníze (http://www.3dfrezovani.cz/ - Jan Duda, výborná komunikace, maximální ochota a rychlost), takže jsem se přeorientoval z BO 105 na Hughese :)
Vyfrézovaný model trupu vypadá krásně, má překvapivě dobrý povrch, ale po několika večerech, kdy jsem ho okukoval ze všech stran, jsem si začal všímat několika tvarových odlišností nebo nepřesností, které jsem bohužel na 3D modelu při kontrole na monitoru neviděl (moje chyba), takže hlavní část trupu - "vajíčko" - raději na několika místech přebrousím. Naštěstí to vypadá, že materiálu je spíš víc, takže bude potřeba spíš ubírat a ne něco dotmelovat. Doufám, že se to povede symetricky, že to tím celé nepohřbím... :)

Zatím nemám promyšlené ani základní věci - prvotní záměr byl udělat jeden trup laminováním na pozitiv, aby to bylo co nejdřív a kopyto zachovat na budoucí výrobu formy, popřípadě chvíli s tím lítat a pak trup zaformovat. Teď siale říkám, jestli by nebylo lepší udělat rovnou model pro zaformování a udělat negativní formu, což by bylo lepší, ale časově náročnější řešení a času mám bohužel úplný minimum.
Nemám zatím promyšlené ani to, jestli prosklení přední části trupu řešit jako to má např. Raptor nebo Vario, kdy je celé prosklení vakuované jako jeden kus a příčky se vyznačí barvou a nebo samolepkou a nebo jestli udělat příčky laminátové, jako součást trupu, a na ně uchytit jednotlivé části prosklení. To nejspíš vymyslím až po poradě s firmou, kde bych si nechal skla vylisovat (nejspíš Mifer).
Chci udělat přední část trupu odnímatelnou, jako to mají trupy Align, Roban a další. Pro benzínovou mechaniku to není úplně nutné, ale lepší přístup k mechanice vždycky výhoda. Chci udělat i otevírací dveře, hlavně proto, abych měl kudy tahat za startér :)

Takže je spousta otevřených otázek, sám jsem zvědavý, co z toho nakonec vyleze :-) - a hlavně kdy...to je největší otázka :)


Přílohy:
IMG_20151126_221554.jpg
IMG_20151126_221554.jpg [ 32.55 KiB | Zobrazeno 3205 krát ]
IMG_20151126_221724.jpg
IMG_20151126_221724.jpg [ 39.4 KiB | Zobrazeno 3205 krát ]
IMG_20151128_224846.jpg
IMG_20151128_224846.jpg [ 24.13 KiB | Zobrazeno 3205 krát ]
IMG_20151129_233952.jpg
IMG_20151129_233952.jpg [ 52.37 KiB | Zobrazeno 3205 krát ]

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 29.12.2015 17:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Takže můžu pokračovat :)

S benzínovou heli vlastní konstrukce létám už delší dobu. Už před lety vznikla se záměrem postavit nějakou maketu.
Příloha:
IMG_9503.JPG
IMG_9503.JPG [ 29.62 KiB | Zobrazeno 3136 krát ]

Minulý rok jsem ji přestavěl na bezpádlo (Spirit) a ke konci roku jsem původní motor Zenoah ZG 23 LS (letecký, upravený na heli) nahradil novým a podstatně výkonnějším motorem Zenoah G290RC.
Příloha:
IMG_20151025_225425.jpg
IMG_20151025_225425.jpg [ 55.09 KiB | Zobrazeno 3136 krát ]

Stávající mechanika je ale zbytečně robusní, takže do makety plánuju i novou mechaniku a nebo odlehčenou původní, to se ještě uvidí.
Novou mechaniku mám z větší části postavenou, byla ale konstruována na původní motor, nový se montuje trošku jinak a proto i mechaniku bych dnes řešil jinak. Takže otázka použité mechaniky je zatím otevřená. Rozestavěná mechanika je poměrně univerzální, umožňuje uložení zadní trubky ve dvou různých výškách a v poloze kolmé na hlavní hřídel a nebo vychýlené nahoru, což by se hodilo např. při stavbě Lamy, o které jsem také vážně uvažoval. Ta univerzálnost ale s sebou nese větší složitost a tím i váhu.


Přílohy:
IMG_20151119_183935.jpg
IMG_20151119_183935.jpg [ 70.34 KiB | Zobrazeno 3136 krát ]

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29.12.2015 19:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2005
Příspěvky: 847
Bydliště: Val.Mez.
Hezky pane, jsem zvědav na další pokračování...

_________________
www.rckozmodrom.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1655
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Ahoj.Pěkný.Zatím jsem neměl možnost vidět lítat takhle velké makety.A řídit něco takového musí být super.

Jestli dělat formu asi bych si řekl: Kolik maket už jsem rozbil? Kolik těch rozbitých jsem renovoval? Je alespon minimální šance že budu ještě někdy něco dalšího stavět? Ty se rozhodneš sám.Já se jen snažím pomoct nalézt tu klíčovou otázku.

Zaujalo mě to frézování.To je tedy extrudovaný polystyren? Tvar si pro frézaře tvořil v nějakém programu? V jakém?

(tohle téma se mi nezobrazuje v nejnovějších vláknech ani v nových příspěvcích ???)

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 9:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
zz píše:
Hezky pane, jsem zvědav na další pokračování...


Díky, taky jsem zvědav :D snad se to povede a snad to bude postupovat nějakým přijatelným tempem :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 9:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
dagx píše:
Ahoj.Pěkný.Zatím jsem neměl možnost vidět lítat takhle velké makety.A řídit něco takového musí být super.

Jestli dělat formu asi bych si řekl: Kolik maket už jsem rozbil? Kolik těch rozbitých jsem renovoval? Je alespon minimální šance že budu ještě někdy něco dalšího stavět? Ty se rozhodneš sám.Já se jen snažím pomoct nalézt tu klíčovou otázku.

Zaujalo mě to frézování.To je tedy extrudovaný polystyren? Tvar si pro frézaře tvořil v nějakém programu? V jakém?

(tohle téma se mi nezobrazuje v nejnovějších vláknech ani v nových příspěvcích ???)


Ahoj, s tím zobrazováním to bude nějaká chybka, kterou jsem si způsobil sám, protože než jsem to vlákno vytvřil, takl jsem si četl něco v úvodu fóra "O tomto fŕu" a pak jsem zapomněl přeskočit do heli maket a napsal jsem to do toho úvodu. Pak jsem požádal o přesunutí, ale možná se tím způsobilo, že se to nezobrazuje v nových tématech. Nevím.

S tou formou to je otázka, ale ve finále bych ji chtěl realizovat, otázka spíš je, jestli rovnou a nebo "až někdy". Rovnou by znamenalo že to bude trvat dýl, pokud někdy později, tak to bude znamenat dělat některý operace 2x. Takže zatím váhám.
Je pravda, že se může stát, že to jednou postavím a nerozbiju to, doufám, že to tak bude, ale taky může přijít smůla, jako měl třeba Tomáš (relax) se svými Hughesy velikosti 600... :( A v téhle velikosti je tovární trup dost drahá záležitost.

Model (kopyto) je z extrudovanýho polystyrenu, tzn.bez kuliček. Je ale několikanásobně dražší, než klasický polystyren. 3D model jsem já nevytvářel, frézař už ho měl z dřívějška z větší části vytvořený a když jsme se domluvili, tak ho nějak dodělal nebo upravil. Já sám nemám v čem 3D model udělat. Mám jen Goggle SketchUp a ten je dobrý např. na strojní součástky, ale nevím, jestli by v něm šel udělat model na 3D frézování zaoblených ploch. Asi to nějak jde, ale já jsem na to nepřišel a nevěnoval jsem tomu tolik úsilí, abych to někde hledal. SketchUp je sympatický tím, že do určité verze ho lze stáhnout jako freeware a doinstalovat do něj spoustu pluginů (doplňkových funkčností), takže je klidně možné, že by se dal takhle upgradovat na možnost tvorby plynule zakřivených 3D ploch.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 11:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 414
Vítám tě na palubě. Stavbu budu sledovat. Ještě se chci omluvit, že jsem se víc nevyjádřil na tvůj dotaz ohledně řezání hliníku laserem. Jelikož jsem to řešil neoficiální formou, nešlo v podstatě víc napsat. Vidím, žes to vyřešil elegantně, jestli si to dělal ručne (jako já předešlou mechaniku do Tarhe), to sis zapiloval :D .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 12:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
Michael Gulyj píše:
Vítám tě na palubě. Stavbu budu sledovat. Ještě se chci omluvit, že jsem se víc nevyjádřil na tvůj dotaz ohledně řezání hliníku laserem. Jelikož jsem to řešil neoficiální formou, nešlo v podstatě víc napsat. Vidím, žes to vyřešil elegantně, jestli si to dělal ručne (jako já předešlou mechaniku do Tarhe), to sis zapiloval :D .


Ahoj, nemusíš se omlouvat, pochopil jsem, že jsi to měl ze známosti. Spíš mi šlo o princip, že to vůbec někde umí laserem udělat. Ručně jsem bočnice nedělal, to bych se upiloval k smrti :D , je to řezaný vodou. To není špatná technologie, je dostupná, ale řez je takový jako pískovaný a okolí řezu bývá taky zasažený abrazivem obsaženým ve vodě, takže by bylo dobrý plech před řezáním polepit nějakou samolepící tapetou nebo něčím vhodným, aby se povrch tak snadno nepoškodil.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 16:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6337
Bydliště: Dubai, UAE
Sleduji a fandim.
Primlouval bych se za formu "hned". Pokud to bude tvarove presne tak by to bylo urcite zajimave.
Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 19:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2011
Příspěvky: 88
Bydliště: Horné Lefantovce
Zaujímavé vlákno. Dúfam že budeš pokračovať v popise ako postupuješ, poprípade aj prikladať fotografie. Čo sa týka formy prikláňam sa k názoru, ktorý tu už zaznel, že zhotoviť rovno negatívnu formu a to aj za cenu, že ešte nevieš, či vyrobíš viac kusov. Držím palce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.01.2016 10:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.12.2015
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
Pouzivas standartni Zenoahy nebo modifikovane HWC, Hannson atd. Diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.01.2016 22:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
pkotatko píše:
Sleduji a fandim.
Primlouval bych se za formu "hned". Pokud to bude tvarove presne tak by to bylo urcite zajimave.
Petr


Díky :) vidím to spíš rovnou na tu formu, ale záleží na tom, jak se povede přebroušení kopyta.
S tou tvarovou přesností to je otázka - nemám k dispozici žádnou lepší dokumentaci, než nějaký dokument snad přímo od výrobce, kde nějaký 3 pohledový výkres, ale řezy trupu si můžu jen domýšlet, protože je tam místo řezů jen pohled zepředu. Hlavněmi jde o tom, aby to bylo souměrný. Jestli je např. trup v řezech víc zakulacený, než by třeba měl být, to se asi moc nepozná, asymetrie by byla vidět víc.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.01.2016 22:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
charon píše:
Zaujímavé vlákno. Dúfam že budeš pokračovať v popise ako postupuješ, poprípade aj prikladať fotografie. Čo sa týka formy prikláňam sa k názoru, ktorý tu už zaznel, že zhotoviť rovno negatívnu formu a to aj za cenu, že ešte nevieš, či vyrobíš viac kusov. Držím palce.


Díky, určitě sem budu dávat popis jak to postupuje a fotky.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.01.2016 22:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 942
Bydliště: Praha
slejiros píše:
Pouzivas standartni Zenoahy nebo modifikovane HWC, Hannson atd. Diky


Původní motor byl letecký, předělaný na heli, ale žádný tuning.
Ten zmiňovaný G290RC je standardní motor dovezený od DDM (USA). Dost jsem toho přečetl, než jsem se pro tenhle motor rozhodl, přemýšlel jsem, že bych si dopřál nějaký tuningový motor, ale našel jsem názory, že to nemá takový efekt, jak tuningové firmy prezentují. Dost jsem pokukoval po motorech od Century Heli, protože jejich úprava motorů přináší úsporu hmotnosti motoru, ale za dost vysokou cenu.
Takže nakonec jsem koupil standardní motor a myslím, že to nebude problém. Když na něj za chodu položím prst, nejsou cítit žádné zběsilé vibrace, jen lehounký brnění.
Nový motor má zatím naběháno jen hodně málo, snad mi i nadále vydrží pozitivní dojem :D

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02.01.2016 13:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.12.2015
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
Já právě chci nyní stavět Trexe 700 s Zenoahem 290 a hodně lidí mě varovalo před vibracemi. Je otázka v jakém spektru otáček budeš motor provozovat. Je mi jasné, že maketa bude na katolické létání. Plánuji Trexe na ostřejší létání a docela by mě zajímalo, jak se bude motor tvářit, když pojede celou dobu ve spektru 12 - 14.000 rpm.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 350 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz