Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1560 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 104  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 16:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Díky za postřehy a popis testu. Jak bude trochu volno tak to zkusím a nahraju jlog, teď balím na pracovní výjezd tak až jestli zbude večer čas. S tím vytažením samic pro motání mě to vůbec nenapadlo, na to kolik modelařím let je to celkem srandovní :-).....

K toroidům z GM se něco určitě dozvím, pokud to nebude kvalitka tak bych dal přednost těm origo i když to bude trvat.

Přes natočení videa a dokonalou komparaci se záznamem z Jlogu jeden známý vyřešil jiný problém a video mi doporučil. Podle něj se jedná s vysokou pravděpodobností o něco nekalého s elektronikou. Tyhle špičky prý nejsem schopný sám navodit, jsou krátke a proudově velice vysoké. On měl podobné hodnoty s vadným konektorem od motoru do reglu.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 16:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Mi to nedalo....................

Tři testy, po prvním mrákoty :-). Dole to ukazuje Jlog. Zkoušel jsem cca 25 stupňů, pak 45, cca 70 a kolmice 90st. Je to docela hnusnej test, serva mečí už při prvním úhlu, navíc to má při změně polohy tendenci poskakovat a váha listů dělá svoje. Postupně jsemztrácel odvahu za to rychle nedo divoce tahat a na té kolmici si říkám že to je třeba moc na sladko. Tak jsem trochu ale ne moc zrychlil ( opět to chtělo video .... ) a najednou se jeden list svezl dolů a už nereagoval. Žádné chrrr, úplně v klidu a potichu, nic nekřuúplo, jako kdyby si elektronika řekla běž s tím do prkvančic a vypni to. S druhým listem deska nějak hýbala ale už to bylo špatně.

Já jak opařenej, hned jsem to vypnul a zapojil za chvíli znova připravenej že prdly převody a servo nebo dvě jsou v háji. Ale ono ne, normálně to drželo a reagovalo tak jsem to zkusil ještě jednou trochu pomalejš a dobrý. Do třetice v ruce ale to se těžko odhaduje, není to konstatntní ani měřitelný, možná to zavání i úrazem protože ty serva mají dohromady velkou sílu.

Teď co to znamená..............

Ten problém včera ani předevčírem nenastal v krizovce nebo náročnýho obratu kdy mohlo dojít k přetížení a tomu co jsem viděl před chvílí. Začalo to v klídku při minimálním zatížení, trochu větší úhel než při visu.

Takže bych to nespojoval, jenom se mi to co jsem teď viděl moc nelíbí.......... Jinak maximum 6A nedosahuje těch 8,8A včera.


Přílohy:
Test serva 20042014- pád listu na 90st..jpg
Test serva 20042014- pád listu na 90st..jpg [ 124.23 KiB | Zobrazeno 563 krát ]
Test serva 20042014-90st._2.jpg
Test serva 20042014-90st._2.jpg [ 101.07 KiB | Zobrazeno 563 krát ]
Test serva 20042014- v ruce.jpg
Test serva 20042014- v ruce.jpg [ 70.81 KiB | Zobrazeno 563 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne pon 21.04.2014 17:13, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 16:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Ještě jeden detail. Dejme tomu teď selhalo servo ale nevrátilo se dřív jak po rozpojení - zapojení baterky. Podle polohy listů vůči trupu to vychází na servo výškovky.

To znamená, že i kdyby se to takhle stalo a jednotka to dorovnala polohou ostatních serv tak bych už neměl nulu na kolektivu a byl mimo hodnoty pro následný let. Nepamatuju si směr kam to spadlo a jestli šla páka serva směr pozitiv nebo invert. Tak či tak by následovala buď rána do země nebo nekonečný stoupák s nuceným vypnutím motoru a nedobrovolným pádem. Těžko by se dalo autorotovat. Nic z toho se nestalo.

Myslím že v tom to asi nebude, doufejme že jsem teď na servech něco neodrovnal :-). Před tím sešupem listu to možná nebyl plynulej přejezd ale rychlejší změna směru. Chtělo to trochu větší opatrnost ale těžko to odhadnout ..... :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 18:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2007
Příspěvky: 1131
Bydliště: Praha 6, ČR
Obrázky: 12
:-D tyjo priste budu s radama opatrnejsi, necekal jsem ze s tim budes tak rumplovat, az jedno servo vypne a uz vubec ne, ze to bude minutu v kuse :oops:
Asi sem mel trochu vic upresnit muj test, dam 90° a udelam 3 pomaly prejezdy kolektivu a hotovo.
Jinak moje hitec serva se taky umi vypnout a to pokud ho drzim a pak na vysilacce zmenim jeho polohu, tak se snazi a kdyz vyhodnoti, ze nastavena a aktualni poloha jsou moc daleko tak se prestane snazit (vykon tak 10%). A vykon se obnovi kdyz se shodne aktualni a nastavena poloha.

Ale podle toho co si psal to vypada ze jsou serva OK, tim se zaroven otestoval i BEC a kabelaz. Dal bych se zameril na ruseni od motoru.

Jeste k toroidum, nevim jestli se mezi sebou nejak lisi, ale ve zdrojich od PC jich je nekolik a stary PC se doma vali casto :-)

_________________
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 18:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
To víš, radit se musí předvídavě, opatrně a přesně :-). Měl jsem se víc vyptávat. Na druhou stranu ty moje slohovky jsou problém. Když vidím kolik jsem toho tady už počmáral a Hughes je pořád ještě otrávenej že ho zanedbávám :-)

Pokud se servo jenom vyplo ( zatím nikdo ze známých kam jsem referoval nepsal že je to reálná možnost ) tak je to v pohodě. Ostatně nové zapnutí a 40s opáčko, které bylo kratší a v tempu jaké bys viděl jako optimální, dopadlo dobře.

Díky za nápad na toroidy, jeden zdroj 300X tu mám a je tam jeden toroid omotanej měděným drátkem - průměr cca 30mm což je skoro dost :-). Nevím jestli je hlavním kritériem jenom velikost a řez kroužkem nebo i materiál. Jeden známý z Klecan bude vědět :-).

Teď mám na týden padla tak je to šumák. Ať se daří !

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.04.2014 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Další postřehy :

Pilot Goblina 770 s JIVE ( z mladoboleslavska ) mi k tomu napsal několik poznámek a kde by pátral. V minulosti dělal u známého něco podobného vadný konektor k motoru. Těch 260A je zřejmě maximum co lze z Jive vyždímat, pak dojde k vypnutí ( odpojení výkonových MOSFETů ). Takhle vysokého proudu není možné docílit normálním způsobem ( majitel totiž není na úrovni pilotů IRCHA :-) ). Například Goblin 770 s JIVE má při pumpování kolektivem max 180A. Hlavní problém u řízení 3fázových motorů je přerušení jednoho z vodičů nebo rozdíly odporu na jednotlivých cífkách ( zkrat..apod.). Mám se zaměřit hlavně na kabeláž mezi motorem a regulátorem, v jakém stavu jsou konektory, jak zapájené, ideálně je vyhodit a kabely přímo napájet. Pokud bude jen na jednom z konektorů chvíli "odpojení" vyšší přechodový odpor skokově narůstá proud regulátoru do maxima. Kontrola kabelů vycházejících z motoru, prodření, "poškozená izolace", demontáž. Doporučil by demontáž motoru a proměřit miliohmmetrem odpor jednotlivých cívek a hlavně zda není některá např při jemném pohybu zkratována na obal motoru. Jestli není nějaká cívka v motoru prodřená od magnetu, po překročení teplot se magnety i odlepovaly.

Podle záznamu by řekl, že jelikož krátce po vzletu vrtulník visel s odběrem 20-30A, nepůjde asi o nějaké trvalé poškození a spíš by se tedy přikláněl k přechodovému odporu, zkratu. Jednoznačně si myslí, že takového proudu lze dosáhnout jen problémem mezi motorem a jeho výkonovým řízením.

Samozřejmě trochu záhadou je ta reakce heli, ten skokový kolektiv. Je to zajímavé, může to být víc hypotéz ale není se o co opřít. Mohla klidně vlétnout napěťová špička do BD a kdo ví jak se zachová třeba záchrana ? A proč není vidět v logu? Jak můžeme věřit datům, které se logují z regulátoru v jeho "téměř" zkratu na výstupu ? Opravdu neví, ale ta proudová špička je dle jeho názoru příčinnou.

Ještě večer jsem prohlédl silové kabely, které jsou s ohledem na maximální oddálení od servokabelů a Demona vytočené co nejvíc dopředu a vinou se jako lochnesky k motoru. Při montáži se mi to moc nelíbilo, nicméně jiná poloha JIVE není aktuální a volba strany to neřeší. Na 550 je to podobně. Při svícení malou bodovkou jsem objevil malé poškození bužírky červeného kabelu od motoru - první snímek. To nebylo dobré překvapení, motor půjde ven a uvidím co dál. Poškození je směrem ven a nikoliv k ostatním dvěma kabelům, uvnitř nevidím nic jako měď nebo stříbrný pletený vodič ale cosi červeného. Oprava izolace by asi neměl být problém, nastřihnout černou vnější manžetku, odpájet konektor a nasadit novou nebo i dvojmo smršťovačku a tu zasmrštit, konektor zpátky a manžetku posílit novým kroužkem. Tavnou pájkou jak jsem to kdysi viděl bych to neřešil.

Problém s absencí magnetického kroužku na SLAVE kabel řeším taky. Online shop Kontroniku nefunguje, cenu nevím a tak jsem hledal co je k mání u nás. V GMelectonics v Karlíně tlumivky a komponenty mimo optimální použití, jenom špitli že u konkurence v GES magnetické kroužky snad mají :-). Nakonec jsem u Houšky 300 metrů dál koupil 3 feritové filtry od Pelikána - kus 69,00. Vypadají dost dobře, teď je otázka účinnosti kterou nevím jak změřit. Zkusím to hodně laicky - lidem co tomu rozumí se předem omlouvám :-)

Kroužek Kontronik má výšku 7,24mm a sílu stěny 2,48mm = průřez 17,85mm2 ( jedna strana )
Třížilový kabel je provlíknutej celkem 6x takže projde tímhle průřezem 6 x 17,85mm2 = 107,1mm2

Kroužek Pelikán má výšku 20,1mm a sílu stěny 2,48mm = průřez 49,85mm2 ( což je 2,8 x víc. )
Třížilový kabel projde jednou, nic se nenásobí. Abych dosáhnul předchozí hodnoty, musel bych nasadit dva filtry...... ?????

Nejjednodušší by bylo ponechat na kabelu JIVE - Rx origo kroužek jak byl a na SLAVE BEC do Demona nasadit dva filtry od Peliána. U 550 ještě dva dokoupit a dát dva na každou větev.

Večer vyndám motor a projdu to co je popsané nahoře, ovšem s vyjímkou měření cívek apod., na to bych musel sehnat někoho zkušenějšího a možná to nechám do druhé vlny. Pokud nezjistím nic od oka, pořeším filtry, možná koupím nové kabely. K motoru opravím poškozený kabel plus kontrola konektorů.


Přílohy:
IMG_1015 (2).JPG
IMG_1015 (2).JPG [ 61.34 KiB | Zobrazeno 499 krát ]
IMG_3133.JPG
IMG_3133.JPG [ 61.39 KiB | Zobrazeno 499 krát ]
IMG_3136.JPG
IMG_3136.JPG [ 51.83 KiB | Zobrazeno 499 krát ]
IMG_3137.JPG
IMG_3137.JPG [ 50.43 KiB | Zobrazeno 499 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.04.2014 17:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
S vyndáním motoru to bylo celkem rychlý. Konektory vzorně napájený, mají i převlečnou černou - lehce zasmrštěnou trubičku, takže při rozpojení mlasknou jedna báseň. V tom problém nebude. Motor byl rozdělanej loni na podzim když jsem měnil hlavní hřídel. Viděli ho další dva lidi z nichž jeden lítá 550 taky a nic pozoruhodného se nenašlo.

Už už si říkám jestli to nebylo celý zbytečný, protože kdybych se včera pořádně podíval nebo si vzal lupu, zjistil bych proč není pod tou prasklou izolací kov ale "něco červeného". To prasklé a odchlípnuté o manžetku je totiž další smršťovačka kterou tam dal předchozí majitel heli...............

Tak jí radši sundám jestli není kabel třeba poškozený ( protože ostatní dva vodiče to takhle nemají ). A ono to je lehce poškozený..... Origo bužírka ( dvouvrstvá - vespod černá navrch červená ) je naseklá, když to opatrně rozevřu skalpelem tak vodič je v pořádku, žádné třepení nebo přerušení pletení pramínků. Pro jistotu to dám ještě pod binokulární lupu a 63x zvětšení :-)

Byla to asi buď havárka a rána o uhlíkovou bočnici nebo problém při montáži. Nevidím to jako velký problém, sundám vnější převlečnou smršťovačku na konektoru abych to zúžil a mohl navlíknout znova jednu dvě další. Nechci to řešit elektroizolačkou.


Přílohy:
IMG_3140.JPG
IMG_3140.JPG [ 46.79 KiB | Zobrazeno 486 krát ]
IMG_3141 (2).JPG
IMG_3141 (2).JPG [ 49.84 KiB | Zobrazeno 486 krát ]
IMG_3144.JPG
IMG_3144.JPG [ 46.8 KiB | Zobrazeno 486 krát ]
IMG_3150.JPG
IMG_3150.JPG [ 45.08 KiB | Zobrazeno 486 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.04.2014 18:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1370
Bydliště: Zlínský kraj
no hezky to je prodřený, lepší to opravit dokud to nemáš v trupu alespoň můj názor, ještě jsem to dával do silikonové hadičky a nikdy nebyl problém


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.04.2014 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Takhle to ( v té smršťovačce ) lítalo desítky startů u mě a určitě i dřív. Tím se myslím osvědčuje že to za těma dvěma škubama nestojí. Spíš náhodný objev a zase pěkně to zafutrovat, pak do trupu. Kabely jsou tam tak zatočený a zakurtovaný že se konektory rozpojit nemůžou.

Z hlediska problémů spoléhám spíš na ty další ferritové filtry.

Čistě technicky tahle mechanika má za sebou u mě 60 startů. Od začátku ( i u minulého majitele ) Microbeast. Během prvních 29 startů se neobjevil jediný problém, při zástavbě do makety se změnila pouze pozice přijímače. První testy bylo vždycky několik startů na jedné baterce ale to je jedno, sčítám to do jedné baterky. Takže následovalo 19 startů v maketě a zase klid, "noční let s pádem byl o nervech a hlavě, žádné rušení. Tím jsem završil první padesátku a Microbeast v mechanice skončil.

To možná určitou roli hraje protože se nezměnil přijímač ani zapojení BECu do něj, druhý BEC šel i do MB a taky neměl toroid. Origo toroid byl pouze na kabelu do 3. kanálu přijímače.

Změnila se jednotka - Demon. Třeba je citlivější na binec který dokáže JIVE nahodile vyprodukovat a BEC kabel do Demona neměl filtr. Elektronice nerozumím ale tohle mi přijde docela pravděpodobný a logický. Není to problém s jednotkou jako takovou, zmínka o možném problému kdy např. s heli zatřepe stabilizace / záchrana jak o tom psal ten kolega z mladoboleslavska nemusí být trefa do černého ale nějaký výboj určitě dokáže takovou jednotku rozhodit. Hlavně že to netrvá déle a srovná se to samo. Nekoukal jsem do návodu Demona, jenom si myslím že ten filtr jsem tam měl dát jak píše Pkotatko, minimálně jako prevenci.

Tenhle dedukt boří to že na 550 nebyl a není ani jeden filtr a nezlobí to. Liší se typ S-BUS přijímače, HCX a BD jsou na 99,9% totožné jednotky a že by to dělal jiný FW ( 117 vs 200 ) pochybuju.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 11:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Naseklá bužírka kabelu k motoru zasmrštěná silnější trubičkou z Hornbachu, montáž zpátky. BEC kabel plus signál k motoru má opět origo kroužek Kontronik, Slave-BEC do Demona dostal radši dva ferritové kroužky od Pelikána ( podle toho výpočtu včera ). Nakonec jsem je umístil co nejblíž za výstup z JIVE aby se k Demonu dostávala už jenom odfiltrovaná partie kabelu. Až seženu kratší tak bude ještě výměna ( teď 45cm, stačilo by 25cm ) aby zmizela ta trojitá přeložka v bužírce kotvená vpravo zvenku na levou bočnici.

Nabíjím, odpoledne zkusím pět baterek a kameru, doufám že nebude co ukazovat :-).........


Přílohy:
IMG_3153.JPG
IMG_3153.JPG [ 99.52 KiB | Zobrazeno 411 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 12:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Info z GME na dosažitelnost kroužků v GES platí :
http://www.ges.cz/cz/hledat/?search=fer ... %BD+toroid

Mají sice výrazně silnější průřez ale rozměrově se tam vybrat dá tak aby prošel i konektor. Bude větší spotřeba kablíku na šest omotávek než u tenkostěnného kroužku z Kontroniku.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 12:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Pri pouziti zachrany neni vubec problem se dostat kratkodobe na hodne vysoky proud.
Uvedom si, ze mas heli velikosti 600 a na 6S. Ja s Logem 600 a s 10S pri pouziti zachrany hrave prelezu 200A. Na 6S bych se nedivil i vyrazne vetsimu proudu. Podle mne to co jsi nalogoval odpovida.
Ono tam hraji roli jeste dalsi veci jako motor, prevod, otacky, uhel listu, vaha heli atd.
Tady je treba graf pouziti zachrany z patku. Prasknul mi remen. Heli se roztocila do piruet a byla naklonena skoro 90 stupnu na bok. Tak jsem si kratce cvaknul zachranu, abych si helinu srovnal do horizontu a mel vubec sanci s ni neco udelat. Hned tam bylo 200A.
Příloha:
logo.jpg
logo.jpg [ 52.3 KiB | Zobrazeno 392 krát ]

Ja v tech tvych grafech proste postradam to co tvrdis. Pokud by helina sama od sebe zacala klesat se zapornym kolektivem, tak to proste v logu musi byt videt. At je to zpusobeno cimkoliv. Servy, bezpadlem, napajenim....
Bude tam mozna kratky narust otacek motoru, nez stihne regulator zareagovat. Bude tam pokles proudu a musi tam byt videt omezeni regulatoru na PWM krivce. U tebe tam nic takoveho neni ani naznakem.
Otacky mas stale stejne, proud nejak nepoklesl a PWM je na priblizne stejne urovni. Vidim tam jen spicky ( jak proudu, tak PWM, tak pokles napeti baterie ) jak jsi vzal za kolektiv. U ostatnich spicek je zrejme, ze jsi pouzil zachranu, protoze se meni i krivka plynu.
Skoro si myslim, ze problem byl nekde uplne jinde. Psal jsi, ze hodne narazove foukalo. Neni mozne, ze ti helinu proste jenom sfouknul vitr ?

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 13:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Neberu to na lehkou váhu, banaopak. Samozřejmě nemám zkušenosti jako Ty a proto se snažím zeptat a jsem vděčný za každou navigaci a volný čas kdy se dá dělat něco jiného......... :-)

V sobotu to proběhlo dál ode mě a vysoko, i proto jsem se jenom leknul a neviděl detaily. V neděli to byla jiná káva. nemyslím si že bych odhadnul špatně co vidím a mrzí mě že jsem neměl kameru. Teď jí nabíjím a do hodiny odjíždím za Řeporyje. Nechci spekulovat nad záchranou a podobně, bylo by to nefér ale problém je že to byl takový fofr a leknutí že jsem sice stačil zareagovat když to přestalo ( vrátilo se to v podstatě do stavu v jakém to začalo = kolektiv mírně nahoru a zaklonil to pak vítr ) ale to byla taková razance že by to muselo foukat 300km/hod. aby to udělal. Nevím jak jinak to popsat ale paradoxně nejtrefnější je popis jako by Ti někdo zepředu bouchnul prudce do kniplu s kolektivem a heli sjela dolů. Nevím jestli tam byla vlnka nebo se pletu, ostatně probírali jsme to mailem, Teď jak to píšeš mi dochází že pokud se to zastavilo dva metry nad zemí tak při energii jaká to poslala k zemi tam musela být ještě vyšší která to zastavila. Tři a půl kila se samy nezastaví ani náhodou že ?

Jeden známý mi před chvílí psal abych vzal v úvahu víc věcí :

Není elektronik, takže neporadí s tím feritem ale tam jde i o počet závitů kolem toho feritu. Čím víc závitů, tím větší impedance. Taky záleží na magnetických vlastnostech toho kterýho feritu a proto nelze obecně usuzovat jen podle jeho rozměrů. Ale určitě je tohle řešení lepší než nic.

Ještě ho napadá že oněch 260A může být způsobeno jedině nějakou závadou mezi reglem a motorem. Stroj je po ráně ( viz popis dole ). Co když je něco špatně i v samotnym reglu ? Uvnitř pouzdra ? Odklepnutej kondenzátor, mechanicky poškozený výkonový tranzistor ? Nechce strašit a domnívá se že jsem o tomhle už uvažoval --- což není pravda protože pády viz popis dole byly z mého pohledu malé.....

Napadá ho vytočit jednu dvě baterky v bezpečí na zemi, možná mít přivázanou heli, kdyby se zas zbláznil kolektiv. Pokud to nepomůže, mělo by prohození reglua/nebo motoru z druhýho stroje prozradit víc.

JIVE 80+HV měl pět pádů. První z 80 metrů skrz borovici s lehnutím na opačný bok a jenom lehce ohnutou trubkou bez poškození listů !!!!, druhý jenom ostřejší přistání po vypadnutí napájecího konektoru 6S v pěti metrech, třetí s pomalým přistáním na rotor kdy JIVE nepochopitelně odpojil motor ( Tuším v tom byl LiPo mód a starší baterka ), čtvrtý u Černoviček na ten první trojitej škubanec s pádem z 10 metrů ale škody nic výrazného, pátý v Hughesovi v noci - tam se kromě trubky s kardanem a pár převodů mechanice nestalo nic, laminátová bouda udělala JIVE bavlnku. Regl se nikdy zjevně navenek nepoškodil, dovnitř nevidím.

Test na zemi mi přijde dobrá myšlenka. Pokud to dá zase negativ tak se to opře dolů a snad nepřevrátí, když nahoru tak ...... nemá smysl to rozvádět :-)¨. Přikurtovat se to na asfalt nedá, abych tam vrtal hmoždinky je blbost. Jsou dvě možnosti. Sobínka a těžký stůl nebo kuprextotové desky na pultech. U Řeporyj jsou betonové bloky ale mají opěrák a heli se tanm nevejde aniž by ho nevzala listama. Lepší možnost je hodit na Oktávku příčníky, na ně gumicukama podvozek a pak se modlit aby mi Oktávka při těch 260A neulítla :-):-):-). Taky můžou prasknout polyamidové šrouby co drží podvozek, na ten test by to chtělo osadit kovové.

Musel bych to přikurtovat hodně pevně a doufat že si neodrbu auto. Ještě jde o to že v letu se dějou úplně jiný věci které můžou cosi navodit a na zemi ( autě ) na to nepřijdu.

Začíná to nabírat trochu extrémní podobu, když to vezmu zleva doprava tak včetně nějakého problému předchozího majitele ten regl úplně čistěj štít nemá, u mě minimálně třikrát asistoval neřízenému stavu heli. Je otázka jestli nenazrál čas zaslat ho do Německana kontrolu, jenomže to musím hóóódně zapomenout na to co sis s výrobcem zažil Ty a to tak lehce nejde.........

Ještě ke všemu mě tlačí čas, baterky nabitý, zítra ráno v sedm odjezd. Holt se rozhodnout jestli to testnout a jak nebo to nechat na víkend.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 13:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Me se porad ten proud nezda jako nejak neprimerene velky. Myslim ty spicky.
Uvedom si, ze mas 550tku protahnutou na 600. Je v tom Align motor. Heli je nalozena zavazim. Takze dobre dalsi kilo navic. Ne-li vice. Kolektiv 12 stupnu ( myslim ze jsi psal ). Symetricke tezke ( zamerne ) listy.... A to cele na 6S baterku......

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.04.2014 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3288
Bydliště: Praha 6
Jasně - máš pravdu. Teď ty poslední škuby byly ale na lehčím stroji. Je to 550 s delší trubkou a 600mm listama ale bez balastu. Nevím přesnou váhu ale max. 3400 víc ne. Zkusím to zvážit. Kolektiv mám 11 st.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1560 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 104  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz