Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1591 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 107  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 17.04.2014 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Ještě je to jinak. Vadí už to první vodítko a to dost. Jediné řešení je pootočit obě vodítka ještě víc na bok a táhlo vést víc bočně obloukem. Leteckou terminologií je osa táhla v originále u 550 na půl šesté a musí se dát na půl čtvrtou až čtvrtou. Potřebná délka táhla ( tak aby v nule vyšlo mezi bok domku na osce a smykátko 5,2mm ) bude delší a musím víc vytočit kloubky. Žádná velká sláva, mimo trup to vypadá nelichotivě ale pokud to bude fungovat stejně to nikdo neuvidí :-).

Celé je to tím že proti trupu Robbe má ten Thunder Tiger víc vykrojenou linii z trubky na prostor trysky turbíny. Je sice hezčí ( věrnější ) ale zástavba náhonu vrtulky origo z 550 je nereálná. Skoro si to říká o ukotvení serva směrovky na trubku jak to má TREX600. Jenomže to je jiné táhlo, závity a díly na upevnění serva se dost možná sólo neseženou.


Přílohy:
IMG_3106.JPG
IMG_3106.JPG [ 31.75 KiB | Zobrazeno 678 krát ]
IMG_3108.JPG
IMG_3108.JPG [ 24.57 KiB | Zobrazeno 678 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.04.2014 17:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Zřejmě to skončí posunutím obou vodítek 60 stupňů vpravo od svislé osy, předtím to bylo 40. I tak se dotýkají trubky trupu ale snad se tam nebudou přenášet nějaké vibrace. Takhle už konec trubky dostanu na střed. Podložení mezidesky to v zásadě tolik nezmění, akorát se to komplikuje výrobou dalších podkladků a hlava poleze nemaketově nahoru.

Pak zvážit kde budu řezat protože mechanika se tak jak je osadit bez úprav prostě nedá. Buď o kousek zkrátím konec trupu tak aby vyšel osadit zadní domek a stabilizátor, nebo probrat vykrojení nahoře v manžetě trupu, kde se točí hlavní hřídel a táhla na unašeče.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.04.2014 0:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Strojek je připravenej na zálet, možná zítra podle počasí. Nudná vařečka :-).

Osazení Demona bez problémů, akorát jsem to dva roky nenastavoval tak mnoho šmátrání v paměti a instruktážním videu. Ve vysílači jsem zkopíroval model TREX550 kde je HCX a jeho nastavení nahrál do Demona ještě před připojením serv ( důrazná podmínka, kdy se "nedoporučuje" připojit digitální serva při továrním nastavení Demona na analogová serva ). Kvůli pošetření tenké oboustranky je jednotka na plastové destičce 50x35mm tl 3mm a ta je přišroubovaná na dolní plato do stejné pozice jako v té 550. Po zalítání se přemontuje na mezidesku v hughesovi. Kabeláž spíš tak aby se nic s ničím nepotkalo a žádný velký design, je to na 20-30 startů a část se bude stejně tahat jinudy. Jlog bude zapojenej protože chci vidět jak se to bude chovat se dvěma typama listů - TorsionBlades HighEnergy550mm a Align noční 600mm 3D.

Dost zábava byla s vrtulkou. Táhlo vyosené těch 60 stupňů nešlo nechat protože šlo přesně skrz vzpěru a její kotvení na třmen s horizontálním stabilizátorem. Lítat bez vzpěr jenom proto abych si to usnadnil se mi nechtělo takže jsem vodítka posunul na pozici jak byla v trupu Robbe ( 40 stupňů ) a táhlo je v pohodě. Do makety to pak musím vrátit. Plastová vodítka mají dva otvory pro samořezný vrut skrz trubku, jenom si vybrat.

Ten pád Hughese byl docela zvláštní. Sice odešly listy ale hřídele jsou rovný a dokonce se nehnula ani stopa když jsem dal do unašečů nové listy. Jenom na jedné straně jsem upravoval 0,4 stupně ......... Uvidím jak to bude se stopou ve vzduchu ale digitální měrka moc nelže.

Ještě mě čeká navážit balast do sáčků kurtovaných k baterce abych udržel těžiště. Trubka na 600 je delší a těžiště se docela posouvalo co si pamatuju z minule.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.04.2014 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
I přes nárazy větru se povedlo pět startů. Bezprostředně po třech startech s 550 kdy mají obě heli stejné nastavení jednotek ( liší se jenom verze FW 117 u HCX a 200 u BD ) byla znát trochu vyšší váha a línější projev. Po dvou baterkách jsem přehodil listy Torsion Blades High Energy 550mm za Aligny 600mm ( vadné noční ). Vrtulka 95mm zůstala. Projev se hodně změnil, stávající otáčky tahaly za heli mnohem výraznějš a i ty nižší otáčky 1800 dávaly heli trochu větší jistotu. Zajímalo mě jaké bude optimum takže jsem překopal THR křivky a místo tří hodnot šitých na míru menší 550 ( 1800 - 1950 - 2200 ) jsem zadal tři hodnoty ( 1800-1860-1950 ). 1800 mi ale v nárazovém větru přišlo docela nebezpečně málo a 1950 zase zbytečně moc. Na 1860 to letělo nejlíp.

Proti 550 je hodně výrazný nástup stabilizace, i když se musí dotahovat otáčky tak okamžitý náběh listů na max. úhel tak jde heli fofrem nahoru a pod narůstajícím otáčkama je to docela fofr :-). Ale taky pěkně mlsá z baterky ! Průměrný odběr za letu je 25A, při krátké stabilizaci 80, při delší to jde na 140, 165 a v jednom případě dokonce 195 A ......... !!! ( viz screen jlogu ).

Aby to nebylo úplně pohodička - přišly i dva ošklivé momenty.

Na čtvrté baterce jsem testoval jak se chová záchrana, jenom nevím který z těch čtyř pokusů to byl. Nic zvláštního, zase zátah nahoru do 60 metrů tak jsem heli otočil k sobě ve směru kde je jediný vysoký strom u silnice. Pouštím to celkem strmě dolů když najednou škuba jako hrom, heli se svezla jako bych dal na chvíli negativní kolektiv a zase se tak o 2/3 vrátila zpátky. Ještě že to zmizelo, strom nebyl daleko pod heli....... Tak jsem se vrátil opatrně k sobě a čekal co bude. Nic nestandardního už nepřišlo, zkoušel jsem se i vrátit do prostoru kde to škublo - nic. Při přistávání asi metr nad zemí jsem traverzoval se silným větrem zprava když mi zprava zahřímal do ucha mladej cyklista "nakolik to přijde si to pořídit ?". Kdo lítá ví jak je to suprovej moment..... Naštěstí jsem to ustál a pořádně se leknul až za chvíli když klučina odjel s informací která ho určitě moc nepotěšila.

Kromě toho podivnýho záškubu celkem spokojenost, letí to slušně a teď to bude chtít poladit ještě PIT křivku. První Hughes se parádně zklidnil s hodnotama +10 až -5 namísto +12 až -12. Pro stabilizaci by tam to maximum pro invert mělo tuším zůstat k dispozici.

Z hlediska maket naprosto nudnej snímek obou heli je tady pro srovnání kam směřují od serva táhla na vrtulku. První černý bod není vodítko ale očko pásku co drží segment s anténkama přijímače. První vodítko je až v nápisu ALIGN na trubce.


Přílohy:
IMG_3112.JPG
IMG_3112.JPG [ 120.54 KiB | Zobrazeno 567 krát ]
19042014 600 BD AGA1 záchrana 4x.jpg
19042014 600 BD AGA1 záchrana 4x.jpg [ 124.24 KiB | Zobrazeno 567 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.04.2014 20:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1372
Bydliště: Zlínský kraj
no taky jsem měl takový šok, že kolemjdoucí se přiblížil a zavolal na dítě at hned je ke mě,

není to vůbec příjemné

a kdy bude mechanika v trupu???


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.04.2014 20:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Nepříjemná situace, opět se mi potvrdilo že přece jenom je lepší trochu "rekognoskovat" terén okolo, třeba ve chvíli kdy je heli dost vysoko a ve stabilní poloze. Na haldě se tohle nenaučím.

Mechanika do trupu ? Chuť je po dnešku dost veliká, časově nula bodů. Začínají mi dvě akce mimo Prahu a na pečlivou zástavbu s výrobou pár detailů musím odhadem nejmíň na měsíc zapomenout :-(.

V lepším případě dám jednou za týden 4-6 baterek s tou mechanikou jak je - tedy pokud zrovna vyjde počasí. S sebou si můžu vzít tak leda Próčko, vysílač, pár baterek, nabíječku a gelovku Pb 12V 26Ah na nabíjení. Jenomže na akcích mimo Prahu se dělá nadoraz a jak dopadá lítání za tmy už vím dostatečně dobře :-). Na Hughese můžu maximálně vymýšlet křivky a nastavení ve vysílači, na druhou stranu definitivní hodnoty tam bez digitální měrky a vrtulníku stejně nazadám.

Rozbití Hughese mě to dostihlo naplno až teď, místo využití několika volných dnů je po maketě a té další se hned tak nedočkám. Navíc tahle sezóna bude kvůli asi třem věcem v práci a rodině co do příležitostí si zalítat citelně slabší. Je to škoda i kvůli baterkám když se nevyužijou naplno, za tři roky je po nich tak jako tak. Nejvíc času tak vrtrdelníky stráví v poloze jaká je na snímku - v kutlochu "U tří oběšenců" :-).


Přílohy:
IMG_3114.JPG
IMG_3114.JPG [ 54.44 KiB | Zobrazeno 525 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.04.2014 16:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Dneska poslední šance si zalítat tak na týden dopředu, foukalo v nárazech jako málokdy ale kdo se bojí ten si nezalítá :-). Nabito 5 baterek a směr halda. I když 550 prodloužená na 600 je docela macek a ve větru jde slušně, občasné poryvy byly dost drsné a přistání adrenalinové až až :-). Postupně jsem si to začal užívat, lítal jsem full akro včetně invertů a na ladění křivek pro +10 až -5 na listech jsem se vykašlal. Občas jsem zkusil aktivovat stabilizaci, má to ukrutnou sílu a rychlost.

To pravé ořechové přišlo jak jinak než při poslední baterce ........... Normální lítání, občas invert y pak jsem zprava shora přeletěl z prostoru nad Motolem ( údolí ) šikmo dolů na levou stranu kde jsem heli otočil předkem proti větru. Ve výšce cca 10 metrů přišla najednou nečekaná škuba na kolektivu stejně jako včera. Těžko se to po leknutí kdy člověku zatuhne kostrč zpětně dedukuje, člověk si má tendenci vybavovat věci které se mu třeba i zdály. Tím že to bylo dnes podstatně blíž a níž než včera, bylo to tedy daleko hnusnější ! Heli sjela skoro o osm metrů nad zem a už už jsem jí viděl rozprášenou na prvočinitele. Naštěstí to přestalo, ale prudký vítr zepředu jí přes rotor zaklonil dozadu takže se rozjela šikmo a směrem do země. Byl jsem tak mimo že mě nenapadla ani stabilizace, ono když člověk vidí že heli vůbec nedělá co má tak nebude nejspíš ani stabilizovat..... Nakonec jsem měl velkou kliku že jsem zareagoval včas a správně přes výškovku a kolektiv nahoru. Tím jsem ale ještě venku z maléru nebyl. Nevím jestli se mi to zdálo jak to bylo blízko ale heli byla v problémech hodně vysoko na otáčkách, ten prudkej pokles nevznikne výpadkem výkonu motoru ale naopak změnou nastavení listů do invertu, tím se rotor zpomalí a govenor se to snaží dohnat. Vypadalo to jako bych záměrně prudce zacloumal kolektivem, bohužel bez kamery nevím jestli to bylo jenom dolů a stop nebo tam byla ještě nějaká kratší vlna nahoru a zase dolů kde to přestalo. Tak či tak nastala klasická situace kdy se napětí baterky vlivem vysokého odběru zhouplo a i když tam nemám Lipo mód, Jive začal odpojovat. Nezjistil jsem to hned, vylekanej jako zajíc jsem nestoupal nijak zběsile, chtěl jsem to v klidu rozdejchat na zemi. nastoupal jsem nad údolí a najednou i přes poryvy větru slyším že heli nějak podezřele ztrácí zvuk. Docvaklo mi že je zle matičko zle a v tom větru to nebude vůbec pohoda. Přistál jsem doslova na kozí dech :-). Chvíli mi to vrtalo hlavou, odlítáno 2 minuty a kousek tak si říkám že to alespoň chvíli dovisím. Už jsem nezkoušel jako včera se vracet na místo činu, lítal jsem radši dál od sebe a pak na páté minutě sednul..........

Budu to muset pořádně zkonzultovat s několika konkrétníma lidma protože tohle není vůbec o tom dát mechaniku do makety. Před tímhle posledním startem jsem byl skoro rozhodnutej po páté a celkově desáté baterce přece jenom začít řešit zástavbu, aspoň od mezidesky.

Tohle je celkem slušnej malér. Kdybych vyklesal pod 10 metrů tak jsem měl hromádku trosek, stát se to ještě o něco dřív kdy jsem letěl šikmo před sebou tak mě to mohlo přes vítr možná i trefit :-(

Instalace elektroniky mi přijde v pohodě, ostatně úplně stejně je to v 550 a tam se mi s HCX nic podobnýho ještě nestalo. Fakt netuším v čem to může být. Záznam z Jlogu možná něco napoví, musí to ale vidět profík a ne já. Je tam jasně odběr 210A a širší vlna, proto to začalo omezovat.


Přílohy:
IMG_3120.JPG
IMG_3120.JPG [ 77.82 KiB | Zobrazeno 493 krát ]
IMG_3122.JPG
IMG_3122.JPG [ 80.2 KiB | Zobrazeno 493 krát ]
IMG_3126.JPG
IMG_3126.JPG [ 59.83 KiB | Zobrazeno 493 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 20.04.2014 20:14, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.04.2014 17:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1372
Bydliště: Zlínský kraj
no teda co to čtu i já měl dnes blbý ten, praskla spojka a naštěstí i kulový čep na klonění, všechno zjištěno na zemi :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.04.2014 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Hlavně že to jak předpokládám dobře dopadlo :-).

Nevím jestli to může dělat přijímač nebo jednotka. Tyhle situace jsou fakt vymazlený..........

Loni na podzim jsem měl s 550/HCX těsně za sebou tři necílený hupy přes kolektiv směrem dolů. První o 30cm, pak pár vteřin let dál rovně, pak o tři metry dolů, pár vteřin nic a poslední už šel až na zem. Ten poslední hups už byl ale i přes křidýlka. Bohužel nebyl v heli Jlog takže nulová šance se někde chytit.

Koupil jsem novou TF8G a místo R617FS S-BUS přijímače R6203SB a byl klid. Tohle může být ale třeba jiná symfonie. Tak či tak můžu na Hughese určitě zatím zapomenout :-(.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.04.2014 20:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Uvidím jestli něco prozradí jlog2, momentálně to z prvních reakcí vypadá že by to nemuselo být rádiem pokud to dělá jenom jedna heli.

Může to být přijímač nebo něco mezi ním a Demonem nebo Demon. Určitě prověřit konektory i když na první kontrolu je všechno dobře nasazený. Úplně nejlepší by možná bylo koupit a vyměnit S-BUS kabel mezi Rx a Demona a oba kabely z JIVE - do Rx i Demona.

Příští sérii holt obětuju pohodlí a nasadím přilbu s kamerou. Hlavně abych nenatočil do třetice vydařenou ránu do země.........

Z Jlogu je vidět těch 210A max kdy to JIVE poslal dolů a taky maximum I-BEC - slušných 8,8A.


Přílohy:
20042014 600 BD BP6 Halda škuba.jpg
20042014 600 BD BP6 Halda škuba.jpg [ 103.98 KiB | Zobrazeno 443 krát ]
20042014 600 BD BP6 Halda škuba 2.jpg
20042014 600 BD BP6 Halda škuba 2.jpg [ 140.21 KiB | Zobrazeno 443 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 12:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Průběžný stav pátrání po příčině je hlavně díky času který tomu věnoval Pkotatko následující.

Záznam z JLog2 neodpovídá úplně pohybu heli jak jsem to popsal. Při pádu směrem dolů by tam mělo dojít k výraznému poklesu proudového zatížení ( odlehčení heli ) což tam není. Jedině že by to šlo dolů pod plným výkonem, něco jako stabilizace ale opačným směrem což nedává smysl. Hodnoty které vykazuje motor jsou dost drsné. Z klidového stavu kdy to skoro viselo při 20A bleskově na 260A, pak pokles na 120 a další hups na 210A a návrat na 20A.

Dovedu si to vysvětlit jenom tak že první špička /260A/ je brutální záběr dolů, pak to přestalo /120A/ a druhá menší špička /210A/ je moje plně prořízená stabilizace směrem nahoru do zastavení /20A/. Ostatně testování stabilizace na předchozích startech vykazovaly taky až okolo 200A. Nelogické je podle mě to že pod plným výkonem k zemi by nemělo dojít k ještě vyššímu odběru než vzhůru kdy táhnou listy váhu 3,4kg.........

V časové ose to vychází v grafu na 6 vteřin což mi přijde moc, na druhou stranu je otázka jak moc se dá brát záznam a jeho zápis v potaz. Podle mě trvala první fáze do dvou vteřin, druhá čtyři ale můžu se plést.

Nejperspektivnější problém vypadá na JIVE - BEC, i když finální povely do serv která tu šlamastiku zurealizovala jdou přes přijímač a Demona. Ještě se hledala možná mechanická závada která by brzdila motor a překonával jí vyšší odběrem, tam mě napadla jedině ta ze začátku drhnoucí vyrobená podložka mezi hnacíma kolama. Ta je ale očividně v pohodě, odbrousil jsem jí tak že mají kola sice malou vůli ale jdou zcela volně.

Dost možná si za to můžu sám, mám totiž toroid jenom na kabelu do přijímače a nemám ho na SLAVE kabelu do Demona. V JIVE jsou oba výstupy prý propojené takže jeden je toroid je totéž jako nemít žádný.......

Na 550 mi to nedělá a není tam ani jeden toroid ale sestava je prostě jiná a tyhle situace jsou velká duchařina.

550:
JIVE 80+LV je na dolním platu mezi motorem a HCX
příjímač R6203SB na gyromountu a anténky na trubce směrem vzad

550/600:
JIVE 80+HV na levém boku
přijímač R6308SBT na gyromountu a anténky na trubce směrem vzad

Koupím toroidy a osadím je na kabely, pak další testy s kamerou a Jlogem............. Do té doby je letka uzemněná a zalítá si maximálně ( konečně ) Próčko.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 14:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2007
Příspěvky: 1131
Bydliště: Praha 6, ČR
Obrázky: 12
V popisu moznych pricin si vyjmenoval skoro vsechno, az na serva. Kdyby se jedno servo kouslo/skublo tak zbyly dve diky stabilizaci udelaji pravdepodobne to same. Stabilizace se snazi drzet stejny smer, ale kolektiv neresi, takze kdyz jedno servo uhne tak stabilizace tam posle i ostatni pro zachovani vodorovnosti heli. Tomu by odpovidala i ta spicka z BECu. Zkus je trochu potrapit, na to se mi osvedcil zpusob - sklopit listy o 90° a rumplovat kolektivem.

Ze by tohle zpusobil chybejic toriod moc neverim, ale pridanim asi nic nezkazis. Muzes taky oba kabely namotat na jeden toroid

_________________
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 14:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Je otázka co myslíme stabilizací. Já tím myslel záchranu kterou mají HCX, Demon a Spirit. To co píšeš zní zajímavě, jenom bych chtěl dovysvětlit ten test se sklopením listů. Takže oba listy stejným směrem ( asi za odtokovkou ) kolmo na unašeče a pak ten kolektiv. Nerupne něco ? Abych neodpálil převody :-).

Ty píšeš o "stabilizaci" spíš jako hlavní náplňi jednotky udržet heli v rovnováze - visu apod. s tím že kolektiv neřeší a jenom kniplama jí dostaneme jinam. Když jedno servo nejde kam má tak se to gyro snaží vyrovnat těma zbývajícíma.

Z hlediska grafu už je to u dat I-BEC na hranici rozlišení ale jsou tam taky těsně po sobě dvě proudové špičky, 8,8A a 6,6A. Takže to kopíruje proudový mls motoru. To véčko mezi nima není úplně zřetelný, zápis probíhá natolik detailně že se to spojuje.....

Namotání kabelů na jeden toroid je dobrý nápad, jenom bych musel krimplovat konektory protože 5+5 omotávek už konektor neprojde ani jeden. Tak drahý snad nebudou, Kontronik teď sice nemá funkční e-shop "

http://www.kontronik.com/index.php?opti ... 60&lang=en

Na GMelektronics mají toto :

https://www.gme.cz/products/search?term=toroid

https://www.gme.cz/tlumivka-talema-dpu047a3-p611-149

jenomže tam nevím jestli to je toroid jako od Kontroniku nebo jenom plastový kroužek omotaný drátem co vytváří nějaké pole. Jsou ale ve více velikostech, tam by konektory prošly. Na druhou stranu s ohledem na minimalizaci rizika bych radši koupil originál.

Elektronice moc nerozumím, já jsem spíš přes barvy a paletu :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 15:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha 6
Dost lídí co mají s elektonikou zkušenosti i profesně varuje kolik jde po kabelech problémů a že je spíš zázrak že to letí než že to nespadne. Na prvním místě je BEC, ten dokáže zázraky a nemusí se to projevovat vždy stejně.

V tomhle směru je Nitro heli s kvalitním zdrojem pro avioniku určitě ve výhodě :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.04.2014 15:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2007
Příspěvky: 1131
Bydliště: Praha 6, ČR
Obrázky: 12
Tou stabilizaci myslim jakekoliv bezpadlo. Jestli je v rezimu "zachrana" nebo normalni let je jedno. A tu vodorovnost jsem napsal nepresne, spis bylo lepsi napsat "aktualni naklon". Bezpadla kolektiv neresi (nemaji na to ani senzor), resi jenom cykliku, takze kdyz jedno servo neposlechne a pojede jinam, tak bezpadlo pro udrzeni naklonu musi jet zbyvajicima servama za tim neposlusnym -> zmena kolektivu.

Jo sklopit kazdy list o 90° - jako bys je daval do drzaku, ale jeden das dopredu, druhy dozadu. Pak jsou serva zatizeny vahou listu a rek bych ze dostavaj vetsi kour jak v letu. Samozrejme ze s tim nebudu rumplovat bezhlave a hodinu v kuse, to se akorat ty serva upecou. Taky kolektivem neskubu z rohu do rohu, spis plynuly prejezdy. Tenhle test mam vyzkouseny na svym trexu 600 a serva drzi (kovovy hitec), tahla to taky udrzi. A plastovy prevody jsem nemel tak ty nevim. Pokud se bojis o serva tak listy sklop treba jenom o 45°, bude to mensi zatez, nebo to servo jenom brzdit rukou. Jde akorat o to vyzkouset jestli pri prejezdu pod zatizenim v nejakym miste necukne, nevynecha...

Pro motani na toroid prece nemusis strihat konektory, staci vytahnout kabliky z toho plasotvyho tela konektoru a prostrcit nejdriv jeden kabel a pak druhej. A kdyz se to nevejde tak to promotam treba jenom 2x. Jinak ty toroidy z GM vubec nevim, tohle je pro me taky ducharina.

Jo je fakt ze u nitra par problemu odpada, spalovaci motor tezko bude neco rusit :D

_________________
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1591 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 107  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: doubravka a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz