Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1983 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 133  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 0:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Doufám že je to jenom pauzička a dlouhodobé plány se nemění i kdyby to mělo jiné tempo. Držím palce ! :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 2:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Osazený a naprogramovaný ( mód 4 heli ) regulátor Kontronik včetně kabelů. BEC do VBaru má opět dva feritové snímatelné filtry, origo propojka do přijímače má kroužkový ferit. Teď už se to rozeběhne rychleji. Zadní kotvící část se dvě,a hroty je už taky vyrobená nicméně jí tam nedávám, je to vysloveně nebezpečná záležitost :-).


Přílohy:
IMG_1213.JPG
IMG_1213.JPG
[ 135.52 KiB | Zobrazeno 918 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.12.2019 1:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Teď už jsem konečně blízko k nastavení VBaru.

Přijímač R7108SB má novější provedení antén, jejich obnažené konce jsou od sebe 9cm což už se do trupu nevejde aniž by se dotýkaly laminátu. Uhlík je jako vodivý úplně špatně, tohle riskovat taky nechci. Takže jsem to celé otočil směrem kupředu, udělám to i na druhé mechanice. Do přijímače je na 7. kanál osazený prodlužovák na ovládání řídící jednotky světel.

VBar komunikuje s PC přes Mini USB konektor. Síla a tuhost 3,6mm silného vodiče je ve srovnání se subtilním servo kabelem značná tak jsem zvažoval jak to pořešit abych co nejméně omezil jednotku na oboustrance, nic jí nikam netáhlo nebo netlačilo. Konektory mám jak hokejku tak přímý, druhá varianta nakonec dostala přednost. Je 1,5m dlouhý, bude upnutý bokem a k dispozici na nastavování v trupu kdy se k VBaru prakticky nedostanu.

Vyrobil jsem i vodítka, propojená s vodítkem prodlouženého táhla výškovky, až se to nastaví a zalítá může to hned do trupu. Dost práce bylo s vrtulkou. Nové kovové smykátko super ale nebyla u něj kulička do oka přepákování :-). Naštěstí jsem jednu našel a zkrátil závit M2,5. Podobně to bylo s táhlama na unašeče a opět dvojí rozborka kdy jsem si hned nevzpomněl na trik se zalepováním šroubků Loctitem. Mosazné válečky uvnitř táhel se nesmí přilepit k šroubkům, jinak jde smykátko příšerně ztuha. Pomůže zavedení malého množství Loctitu špendlíkem z opačné strany do závitu táhla na unašeči (totéž na smykátku ), pak se to nestane.

Zítra bude možná měřák, poslední pájení a je to hotové. Na nastavování jsem zvědavý, není k tomu prakticky žádný step by step návod jako mají Spirit nebo Demon a taky je to třetí systém co se učím a nejsem zrovna nadšený. Vždycky v tom vidím nebezpečně velký prostor pro chyby.


Přílohy:
IMG_1262.jpg
IMG_1262.jpg
[ 76.84 KiB | Zobrazeno 854 krát ]

IMG_1218.jpg
IMG_1218.jpg
[ 128.54 KiB | Zobrazeno 854 krát ]

IMG_1263.jpg
IMG_1263.jpg
[ 66.86 KiB | Zobrazeno 854 krát ]

IMG_1271.jpg
IMG_1271.jpg
[ 117.57 KiB | Zobrazeno 854 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.12.2019 0:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Klasicky problém s nastavením, nakonec snad dobrý ale byl to porod. Napřed to vůbec nešlo, serva zamrzlý a bez reakce na kniply. Kontroloval jsem jestli to má skutečně Update FW a záchranu, vše ok a nešlo to dál. Záhada. Nakonec mi kolega co VBar úspěšně lítá poradil udělat úplně nový model od nuly. Tenhle jsme částečně nastavovali před 14 dny a mohlo se něco zvrtnout.

Pak už to konečně šlo, akorát bylo nutné reverznout ve vysílači křidélka která chodila obráceně. Tím ovšem vyhráno nebylo. Výškovka a křídélka kompenzovala obráceně,,,,, Pak mi konečně docvaklo, že jediné řešení je další reverz. Výškovka a kolektiv ve vysílači, následně všechna tři serva kolektivu v nastavení VBaru v PC. Konečně to chodí a kompenzuje jak má :-).

Ještě bude laborování s přiřazením záchrany na pružinového Instruktora, teď je to na třípolohovém spínači dole kde ovládám světla. Zbývající věci jako rovina desky cykliky a úhly plus vrtulka už jsou za odměnu. USB konektor Belkin není nic moc, dvakrát se to samo odpojilo.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 0:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Nastavování pokračuje po chvilkách kupředu. Instruktora jsem nakonec na záchranu dostal, poradil Martin který VBar lítá. Musely se změnit end pointy v rádiu aby se Rescue hlásila jako OFF nebo Active když se cvakne. Záchrana bohužel zbaštila 7. kanál kde jsou u H3 zapojená světla tak to bude ještě rébus. Přijímač má sice 8 kanálů ale výstupy sólo na sedm, osmý jedině přes SBUS zapojený do VBaru a odtud asi světla nezískám, jedině přes jeden z výstupů AUX.

Rádio je bez PIT křivek na maximu rozsahu, při nastavování VStabi NEO v PC to tak při default hodnotě 100 u dráhy kolektivu dávalo neskutečný a nesmyslný rozsah +17,7 až -16,9 :-). Na potřebných +12 až -12 ( zatím ) jsem musel jít hodně dolů na hodnotu 70 což je už v červeném poli mimo optimální hodnoty, minimum je 60. Podobně Rozsah cykliky, tam jsem musel na potřebných +8 ze 100 na 64 ( minimum opět 60 ). Bude to chtít zvážit jestli nedat vyšší hodnoty v zelené doporučené oblasti a posléze neupravit křivky z 100/75/50/25/0 na nižší kterými dosáhnu konečných +12 a třeba -6. Na -6 v invertu se totiž pouze přes VStabi NEO vůbec nelze dostat. Minimum je -10.

Další práce budou Banky a jejich ovládání v rádiu podobně jako to má Spirit.

Mechanika už je na podvozku, trubka má vzpěry a vrtulka je plně nastavená. Zisty a další parametry budou vycházet z LOGA 600.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 1:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
No, ja bych nejdrive zkratil paky na servech aby jsi mohl zvetsit rozsah na vysilaci. Evidentne je geometrie prepakovani spatne. Ted to sice nejak obejdes, ale pozdeji se to projevi na letovych vlastnostech. Serva se budou hybat jen na kratkych drahach, budes se sidit o presnost.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 11:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Myslíš že rozsah 135 100 100 135 je málo ? Předtím tam bylo 135 118 118 135 ale na 550 kterou jsme nastavovali na Spirita před lety spolu je taky 135 100 100 135. Všechny heli mají stejné origo páky, kuličku na vnitřním otvoru. Align možná kratší i dělá ale tady je neseženu. Tyhle plastové mají lůžka pro matičky M2, převrtání a posunutí mi přijde jako špatné řešení. To už spíš použít jinou páku na Futabu ale ty jsou dost subtilní a mohly by prasknout....

Když to u 550 se Spiritem i H3 s pětilistem a Demonem chodí v pohodě, proč najednou s VBarem ne ?

Jinak už jsem pořešil přehození záchrany na Ch8 abych si uvolnil CH7 na světla ( kabel na prodloužení k řídící jednotce mám osazený v RX ). Teď jsem psal zdeňkovi jak je to s gyrem protože Mikado má sice návod jak to přesně řešit na mém rádiu ale tak obsadí přepínání Banků CH5 kde mám já GYRo - zisky... Tady už se v tom trochu ztrácím ale Zdeněk má stejné rádio a vyzná se v tom dobře.

https://www.vstabi.info/en/node/1946
k TF8G

https://www.vstabi.info/de/node/1930
k Rescue

K té záchraně tu byla dost napjatá debata ale má to samostatné vlákno. Z invertu se heli zachraňuje půl piroflipem, dá se do ní i zasahovat ale je tam něco ve smyslu že se tím omezí nebo i vypne a může to dopadnout špatně. Probíhá to každopádně trochu odlišně než u Spirita a Demona.


viewtopic.php?f=107&t=71344&start=45

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 12:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
VBar si primárně obsadil pro záchranu CH7 kde potřebuju mít světla ( řídící jednotka Nightfly ). Tak jsem jí přehodil v Setup VStabi na CH8 ( opět spínač Instruktor ), všechno chodí dobře. Jediný problém je právě přepínání Banků vs GYRO. Rádio má osm kanálů, kanály 1/2/3/4/6/7/8 mám obsazené a nevím jestli se dá řešit zisk gyra i jinak, uvidím co napíše Zdeněk.

S těma pákama si schválně pro srovnání zapnu 550 a mechaniku s pětilistem jaký je tam rozsah.


Přílohy:
IMG_1275.JPG
IMG_1275.JPG
[ 123.31 KiB | Zobrazeno 708 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 12:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Martin B. říkal že na maketu ty Banky nepotřebuju, lítá se povícero jedno ideální nastavení což je pravda a s pětilistem bych to určitě neřešil. U 550 se Spiritem jsem si na to ale velmi rychle zvyknul a využívám to tak jak jsi to nastavil. Trochu autobus, klasika a ostřejší. Přesně podle toho jak se cítím v danou chvíli "kondičně v hlavě", taky počasí , si vyberu nebo měním jeden ze tří režimů nezávisle na trojech otáčkách. Je to tak trochu devět modelů v jedné heli :-).

U Hughese s dvoulistem, který má osazením motoru a dvoulistu přece jenom určité ambice lítat trochu dynamičtěji než pětilist se to nabízí. Minimálně to přestanu zkoušet s pětilistem :-). Můžu si vzít s sebou oba Hughesy nebo jednoho, podle počasí a nálady. 550 beru vždycky pro případ že se něco technicky potentononc a baterky vylítám v ní. Jinak s ní vždycky začnu, odlítám tři starší baterky a ty lepší už Hughes. Tedy pokud jedu autem, na haldu chodím jenom s 550.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 13:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Porovnal jsem všechny tři mechaniky i když pětilist je trochu mimo hru, má malé výchylky +10 až -5.

Zato 550 je naprostou mechanickou kopií té nové mechaniky. Stejná hřídel, deska cykliky, servopáky, délka táhel.
Obě mechaniky mají nastavený rozsah úhlů +12 až -12.

Serva mají v obou případech rozsah maxima 36 stupňů, přímá svislá vzdálenost polohy kuličky na dorazech je 13mm. Takže serva se pohybují zcela identicky. Na finálním pohybu celé mechaniky mi přitom přijde rozsah u VBaru o něco větší a servo výškovky se při potlačení kdy jde prodloužená oska výškovky vysoko nahoru už chová přes limit. Udělám to spíš tak že obě mechaniky natočím na video a tam to bude vidět dobře.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 14:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Hlavu a desku cykliky jsemm nastavoval včera večer ale stejně mi to nesedí, možná to souvisí Petře s tím co jsi dnes psal.

Dráha kolektivu je ve VStabi Neo ( Setup VStabi v PC ) defaultně na hodnotě 100. Ve vysílači jsem vyházel všechny PIT křivky takže je tam 100/50/0/-50/-100. to je maximum, End pointy jsou 135 100 100 135 tak jak to má i 550.

Když jsem poladil délku táhel na listy ( horní jsem nepatrně zkracoval ) tak abych měl páky serv vodorovně, desku cykliky perfektně a na listech nulu ( záložka Trim ). Možná jsem měl vytáhnout další páky, došlo mi že nejsou dokonale identické a možná bych chytil perfektně střed i u dalších dvou serv jako je to výškovkové servo, tam jsem jak je vidět na snímku nemusel dělat žádnou korekci. Takhle je deska cykliky dokonale rovně ale dvě servopáky jsou nepatrně mimo střed. Jedině že bych upravil délku táhel mezi servem a DC. To se mi moc nechtělo, je to skutečně minimální rozdíl ale dá se.

Pak jsem to pak přepnul na záložku Collective, zajímalo mě kolik tam bude stupňů.

Děs běs +17,7 až -16,9. Tak jsem začal snižovat hodnotu. Stupnice je zelená a jde do krajů do červené což chápu jako horší a špatný výsledek, minimum je 60. Abych měl +12,2 stupňů na listech musel jsem dát 70, pro invert mám při 70 přesně -11,7. Těch 70 je ale skoro v červené tak mě napadá jestli bych neměl dát víc, třeba 80 a i když vyjdou příliš velké úhly, omezit je pak PIT křivkou. Nebo to nechat jak to bylo (100) a omezit to jedině na PIT křivce. Nevím co je lepší :-).

Totéž se týká Rozsahu cykliky na záložce Cyclic. Default je 100, vycházelo +12,7 a abych dosáhl požadovaných +8 musel to snížit zase až na 64 ( do červené oblasti skoro minimum ). Tohle ale ve vysílači mám pocit vyřešit tuším řešit nejde.

S vrtulkou nebyl problém. Roky vím že aby mi vyšla optimálně kompenzace rotoru, potřebuju tam mít mezi zadním domkem a levou stranou smykátka 5,2mm. tady mám jiné smykátko a už pohledově vidím že listy jsou skoro v nule takže gyro to sice zvládne ale pokud nastavím a přepnu režil AVCS na Normal, bude to pirueta jako blázen. Ale budu to muset absolvovat, postupně najít ideální polohu a dorazy pak udělat znova, před testováním je radši snížit.


Přílohy:
2019-12-13_225528.JPG
2019-12-13_225528.JPG
[ 135.13 KiB | Zobrazeno 704 krát ]

2019-12-13_225557.JPG
2019-12-13_225557.JPG
[ 149.01 KiB | Zobrazeno 704 krát ]

2019-12-13_224337 oprava final.JPG
2019-12-13_224337 oprava final.JPG
[ 141.34 KiB | Zobrazeno 704 krát ]

2019-12-13_225541.JPG
2019-12-13_225541.JPG
[ 114.62 KiB | Zobrazeno 703 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 16:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Mechanika TREX550 - Spirit



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Mechanika TREX 550/600 - VBar NEO



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Při max. kolektivu nahoru a práci s výškovkou je u obou krajních poloh kniplu výškovky je dobře slyšet ( i vidět ) jak jde servo a táhlo proti překážce ( alu vodítko osky výškovky resp. dole přední domek náhonu vrtulku ) a přenáší se to i do předních serv Takto to být určitě nemůže.

Tohle přitom mechanika 550 nedělá, přestože je co do dílů identická a úhly na listech +12 až -12 jsou taky stejné.

V závěru videa je dvakrát aktivovaná záchrana, u prvního videa a mechaniky 550 to nejde. Musel by běžet motor a má to listy :-).

S výliskem na hlavní ozubená kola taky žádný zázrak, dost to hází. Obě další mechaniky jsou v pohodě.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 21:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Dost možná dojedu s maketou na nedostatek kanálů (8). Podařilo se mi sice nastavit přepínání Banků ale tam je základní zisk pro vrtulku ( max. 3 hodnoty na 3 banky ) s tím že to není propojené s otáčkama. U Spirita je to tak že banky jdou samostatně ( jako VBar ) a otáčky mají přiřazené zisky vrtulky přes GYRO, klasika. Stejně jako Demon v Hughesovi s pětilistem.

1.-4. kanál jsou jasné, 5. je teď přepínání Banků, 7. světla a 8. Rescue. Zdeněk našel odkaz jak se dají u VBaru ovládat zisky vrtulky z vysílače :

https://www.vstabi.info/forum/read.php?26,128041
Je to z roku 2015 a zmínka kde to přepnout nemá odezvu ve stávajícím SW VStabi z roku 2016. Možná to změnili koncepčně, graficky.

Až pak mě napadlo to hledat na kartě Receiver kde je to pod AUX2 když se asi zaškrtne políčko nad vyobrazením propojení VBaru a RX viz snímek. Zřejmě to tak bude, jenom nemám ten volný kanál a rádio měnit nechci :-).

Buď oželet ovládání světel, nebo oželet přepínatelné Banky ve prospěch jednoho + troje otáčky a zisky vrtulky z vysílače.
Ještě to má jeden háček. Když jsem nastavoval Banky na 5CH, musel jsem zadat AUX5 a spínač (SD). Zisky gyra okamžitě ve vysílači v Model Menu zmizely, nahradilo je GYRO2(AIL). Je možné že když zvolím AUX2 tak to sice bude komunikovat s VBarem ale vysílač to jako GYRO vůbec řešit nebude. Dalo by se to vyzkoušet, pro dnešek už toho mám celkem dost a vysílač musí beztak na nabíječku. Tak často jako v posledních dnech si jí snad ještě neužil.


Přílohy:
2019-12-14_193832.JPG
2019-12-14_193832.JPG
[ 147.34 KiB | Zobrazeno 671 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 21:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Vypadá to na zrušení přepínání banků kdy to pojede na jeden ( aktivní ) a ovládání zisků vrtulky z vysílače. Zkusím to nastavit, uvidí se zda to funguje podle toho co jsem vyčetl a vypozoroval.

Podle Zdeňka je číslo kanálu vazbou mezi RX a VBarem. Gyro v bezpádlu řídím funkcí GYRO ve vysílači a moje obavy byly zřejmě liché. Nastavení zisků vrtulky je při nouzi o kanály aktuálnější, změny otáček, listů, to vše má vliv na zisk vrtulky což si nastavím snadno ve vysílači na letišti. U Banků mám bez bluetooth modulu jako má Spirit ( nevím že by ho měl VBar k dispozici ) nebo NTB s WIN7 a vyšší verzí smůlu.

Vysílač bude vykazovat hodnoty, u VBaru nic takového asi není. Live display to nemá. Nemá to možná ani Spirit nebo Demon, to si teď nevybavím.

Zkoušel jsem vibrace, něco malého bylo na otáčkách 19656 což je motor.


Přílohy:
2019-12-14_150848.JPG
2019-12-14_150848.JPG
[ 70.59 KiB | Zobrazeno 663 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.12.2019 0:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3987
Bydliště: Praha 6
Zdeněk poslal správný odkat, perfektně trefil interpretaci a nastavení klaplo. Mám tedy zisky gyra vrtulky přes TX.

Okamžitě se změnila grafika Tail rotoru kde se barevný pás zdvojil a levá bílá zobrazuje modře aktuální zisk. Pouze to napřed ukazovalo zvláštní hodnoty ( Hold a Normal 23%, Idleup1 27% a Idleup 36%, přitom pro LOGO 600 je doporučených 90 a Martin mi radil 80-85. A ještě ke všemu byly hodnoty obráceně - čím vyšší otáčky tím vyšší zisk.

Pak mi došlo že jsem 5. kanál při změně z GYRO na Banky taky reverzoval abych měl Bank 1 k sobě a Bank 3 od sebe. Po opětovném reverzu bylo všechno OK.

Směr snižování / zvyšování hodnot v pořádku a taky podstatně jiné. ( Hold a Normal 105%, Idleup1 101% a Idleup 92%. Ve vysílači jsou přitom úplně jiné hodnoty. V nastavení GYRO jsou 53%/48%/36%, na servomonitoru 63/57/42. To asi není podstatné, bude tam nějaký převodník. Pokud platí to co radí Martin budu možná snižovat, to se uvidí.

Na závěr jsem zjistil že opětovné vrácení GYRA na 5. kanál nepředcházelo srovnání aktivního Banku a měl jsem tam najednou první se špatnýma hodnotama. Tím že si ukládám mezistavy, nahrál jsem do VBaru příslušnou verzi a opět se zaktivnil ten třetí kde je to správně.

Říkal jsem si, že vyšší zisky odpovídají výrazně nižším otáčkám u motoru 670KV, na druhou stranu nastavení v 550 ( Spirit ), kde je stejný motor jako v aktuálně nastavovaném Hughesovi s dvoulistem ( 1000KV ) a VBarem má taky dost vysoké zisky. 60% a 40%. Což je skoro identické. Každopádně se to dá měnit na letišti, přiřadím k tomu otočný trim a po vyhledání si to pak přenastavím a trim zruším.

Tím pádem mám celkem hotovo, v expertním nastavení se určitě sám vrtat nebudu ale cca by to mělo takto už být schopné letu. Pak ještě vrtulka - najít ideální střed přes Normal a doladit doma přes PC koncová maxima.

Na snímcích je změna nastavení na záložce přijímač a zobrazení zisků přes TX. Hold a NOrmal, Idleup1 a Idleup2.

Dnes poslední příspěvek :-).


Přílohy:
2019-12-14_213410 změna 5CH na Tail Gyro AUX2.JPG
2019-12-14_213410 změna 5CH na Tail Gyro AUX2.JPG
[ 148.76 KiB | Zobrazeno 653 krát ]

2019-12-14_215503 HOLD a NORMAL.JPG
2019-12-14_215503 HOLD a NORMAL.JPG
[ 144.56 KiB | Zobrazeno 653 krát ]

2019-12-14_215602.JPG
2019-12-14_215602.JPG
[ 146.37 KiB | Zobrazeno 653 krát ]

2019-12-14_215613.JPG
2019-12-14_215613.JPG
[ 148.19 KiB | Zobrazeno 653 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1983 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 133  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz