Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1734 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 06.10.2019 18:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Dorazily díly na mechaniku tak se to trochu pohne i když je hodně práce. Tím že to vypadá s originálním podvozkem nejasně a možná se ujme řešení s pevným podvozkem v trupu jak u Hughese z jižních Čech tak u toho opraveného, vyrobil jsem jednoduchou mezidesku z 12mm vrstvené překlližky ( váha nehraje roli ) a mechanika konečně "stojí na svých".

Pro jistotu jsem jí upevnil plastovými šroubky M3, to se mi osvědčilo při každém karambolu. Ne že bych to tím chtěl přivolávat :-).

Mechanika už má hřídel a hlavu na dvoulist, ten se kterým lítala poměrně hodně dlouho s lopatama Spin Blades 600mm šířka listu 70mm. Na testování tam bude souměrný list, délku a kterou vrtulku ještě nevím, nejspíš to co lze oželet.

Měření trupů z nichž se bude řešit oprava toho Aeropower dopadlo dobře, v místě pomyslného řezu mají oba obvod 208,5mm. Stačí dodržet úhel řezu a slepení, zevnitř to přeplátovat tkaninou a pečlivě vytmelit.


Přílohy:
IMG_0705.jpg
IMG_0705.jpg
[ 111.47 KiB | Zobrazeno 769 krát ]

IMG_0707.jpg
IMG_0707.jpg
[ 92.38 KiB | Zobrazeno 769 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 4:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6672
Bydliště: Dubai, UAE
Z fotky to vypada, jakoby jsi mel pastorek na motoru nizko a nezabira ti v cele sirce hlavniho kola.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 9:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Je to focené hodně z nadhledu tak to zkresluje. Motor je pouze oddálený jak jsem to tam brzy po pádu porozebral a zkoušel roztočit zda jde motor. Je tam pořád 2,5mm vršek pastorku nad vrškem hnacího kola. Ta volnoběžka nepatrně házela a nedá se nastavit napřímo proti náhonu vrtulky, to tak bylo a je. Ale 75-80% výšky zubů jde proti sobě tak je to OK. V jednom místě otáčky se lehce zhoupne nahoru, to taky bylo. Nechtělo se mi kupovat jí novou když jsou zuby v pohodě.

Ještě že mám rezervní manžetu na ložisko kardanu. Představa že jednoduše použiju to původní se neshledala reálnou, přesně v místě kde je se trubka zlomila a vypadá to tam jako při bouračce auta :-).

Pak bude ještě hokej s kloubkama na unašeče listů. Nepostřehl jsem že to nejsou align ale T.Tiger které mají o 4mm větší délku. Když dám align ( stejný průměr kuličky to umožňuje, musím to o ty 4mm vytočit na závitech čímž to oslabím. Buď mi nezbude než koupit nějakou dražší sadu ( 2x ) kde jsou 4 kousky a pár věcí které vyhodím nebo improvizovat. taky ještě nemám levý závitník M2,5 kde mi psali měsíc zpátky že jde do výroby. Houška nějaké kloubky má tak tam juknu ale podle fotek jsou trochu jiné, subtilnější. Potřebuju je na velikost Raptor50.


Přílohy:
IMG_0708.JPG
IMG_0708.JPG
[ 87.07 KiB | Zobrazeno 661 krát ]

IMG_4145.jpg
IMG_4145.jpg
[ 46.48 KiB | Zobrazeno 661 krát ]

IMG_0709.jpg
IMG_0709.jpg
[ 107.89 KiB | Zobrazeno 661 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 10:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Manžeta i ložisko jsou venku a v pohodě, ložisko preventivně vyměním za nové u kardanu.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 10:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6672
Bydliště: Dubai, UAE
OK, tak to bylo jen fotkou. :wink:
Na co zavitnik ? Nikdy jsem ho na kloubky nepotreboval. Zavit se do plastu vyrizne nasroubovanim tahla.
Ani si nemyslim, ze jsou nutne tahla s pravym a levym zavitem. Ano, Kasama je ma, ale ostatni heliny ne a take letaji.
Naopak to muze byt na skodu. Pokud jsou zavity v ockach volne, muze se (teoreticky) stat, ze se delka tahla zmeni diky vibracim. To se u dvou stejnych zavitu stat nemuze. Ale jak pisu, to uz jsem hodne v teoreticke rovine.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 11:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
No vida, ušetřím. Švíco to tak pořešil, nenapadlo mě to měnit. Závitník měl někde vypůjčený ale jak píšeš, není to nutné. Když očka dobře předvrtám bude to fest. Dřík táhel je 2,43mm, závit max 2,52mm. Předvrtání 2,0mm nebo 2,2mm podle toho jak moc si chci uchovat komfort ladění délky přes čtyřhran na dříku.

Na tom snímku je nahoře jediné táhlo kde zůstaly kloubky vcelku, tam je vidět rozdíl Align a T.Tiger.


Přílohy:
IMG_0698.jpg
IMG_0698.jpg
[ 77.58 KiB | Zobrazeno 656 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 13:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Chci to prolítnout o víkendu kdy má být slušně, co nejdřív pak i pětilist. Ten nechci ohrozit na první testovací starty, kdyby něco selhalo jsou listy a něco dalšího v háji. Až pak přijde na řadu trup, to bude asi zimní záležitost a poletí to nejspíš až na jaře, teď je příliš práce na to nastoupit naplno.

Navíc nemám úplně jasno v barvách. Co vypadalo jasně dřív je teď trochu na vodě, mít dva kabáty úplně záměnné vypadá komfortně, ani tak se neumím zatím rozhodnout do čeho jít, je tam příliš mnoho variant. Roky se mi líbí modrý stroj od Skytechu, přestože to drží pár detailů a jedna barva, u Hughese je jakékoliv dělení ploch až na pár výjímek popřením typického vejčitého tvaru stroje a jsou varianty, které to úplně zabíjí. Je to věc vkusu, někdy hraje roli majitel resp. společnost a daný marking i barevnost. Jednobarevné Hughesy jsou sice nudné ale přesto vypadají dobře viz Pavlův velký bílý Hughes, na kterého se určitě příští rok zase můžeme těšit v plné parádě s inovacemi.

U Aeropoweru se moc nepovedly popisky. V Goldreklamy je udělaly pěkně ale byly polomatné a pomohlo jedině lokální překrytí lesklým lakem Humbrol. Ten je zase nepatrně žlutý a na bílém základu to rušilo. Napadá mě řešit to tak že se v případě metalického laku ( např. Skytech ) stříkne trup opatřený vybroušeným plničem modrou barvou, pak se dají popisky a na závěr lesklý lak. Možná to tak ale nejde, to nevím.

Druhá věc je koncepce. Kdykoliv jdu lítat s 550 tak je mnohem víc dnů než dřív kdy bych šel radši s Hughesem / maketou. Ne že bych už to co dřív nezalítal ale v situaci kdy se neposouvám k náročnějším a dynamičtějším prvkům jako před lety je vařečka trochu nudnější a méně adrenalinová záležitost. Dřív jsem dal 7-8 baterek a přišlo mi to málo, teď už mě to po pěti moc nebaví :-). Na udržování a prostřídání je fajn ale pokud si představím že budu mít dva hotové trupy na Hughese, dost dobře znám jak mě nebaví se v tom vrtat pokud vysloveně nemusím a samotné přehození budu odkládat, lepší by bylo mít je osazené oba dva :-). A tam je kacířská myšlenka to s 550 dočasně zabalit, dát jí delší trubku s kardanem a postavit jí jako dvoulist s 600mm, buď souměrné nebo ty černé lopaty Spin Blades s hloubkou 71mm jak lítal Hughes dřív. Nechat tam motor X-Nova 1000KV, tahle mechanika má Spirita se třemi režimy nastavení a byl by to takový ostřejší stroj na dynamičtější lítání, které je s pětilistem mimo komfortní zónu.

Jeden stroj maketovější s pětilistem, se světly a detaily, druhý stroj s dvoulistem jako odlehčovací a zábavnější. Na trénink by musel stačit komár 450, ten by se určitě nezlobil. Má pár startů za rok. Akorát je to blecha a i když se zrak nepatrně zhoršil, přece jenom jsem si nechal udělat lepší brýle na dálku a zrovna na komára je to skoro nutné.

Na rozmýšlení je času dost. Dokud se nepotvrdí že letí stávající mechanika s motorem 570KV v trupu s pevným podvozkem perfektně a nebudu opravovat spojky a původní řešení, nic není jasné. Ale je o čem přemýšlet. Sice bych mohl postavit taky jinou předlohu ale Hughes se mi zatím neokoukal :-).


Přílohy:
1713973.jpg
1713973.jpg
[ 303.89 KiB | Zobrazeno 614 krát ]

6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
[ 325.4 KiB | Zobrazeno 614 krát ]

1762393.jpg
1762393.jpg
[ 51.33 KiB | Zobrazeno 614 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 14:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Je to komplet sestavené, večer nastavit desku cykliky a rozsah na listy s Demonem přes NTB, pak "olistit" a může to do vzduchu.

Buď uhlíkové souměrné Spin Blades 515mm a vrtulku Align 90mm nebo souměrné lamináty MS Composit 600mm resp. uhlíkové souměrné Torsion Blades High Energy 600mm. Na 600 listy musí stačit vrtulka Align 95mm, nechci riskovat pěknou polosouměrnou Spin Blades a už vůbec ne lehce poškozenou Helitec.

Na zalítnutí by stačily určitě i kratší listy i když to bude vypadat trochu srandovně.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 18:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Už zbývají jenom úhly na listech, deska cykliky je rovně. Nakonec jsem tam dal laminátové listy 600mm z MSC a starší vrtulku 95mm. Spin Blades 515 jsou jediné rezervní na 550, těch by bylo asi škoda nejvíc kdyby to lehlo. Vrtulka nic moc ale na pár poskakování a startů by to mělo stačit.

Táhlo na vrtulku jsem nakonec vyměnil za to se kterým to lítalo v maketovém trupu, má vyhnuté vyosení na prostup na ocase a na délce je to znát. S origo táhlem bych musel všechno nastavovat znova, myšleno střed vrtulky i koncové body, takhle se servo ani neozve.

Je to srandovní stroj, zase trochu jiný než na těch ptačích nohou z Hughese. Po roztočení bez listů jsem tam rukou nějaké minimální vibrace cítil, Demon je detekovat neumí.


Přílohy:
IMG_4149.jpg
IMG_4149.jpg
[ 62.57 KiB | Zobrazeno 547 krát ]

IMG_4150.jpg
IMG_4150.jpg
[ 60.2 KiB | Zobrazeno 547 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 5:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6672
Bydliště: Dubai, UAE
Tak at se povede zalet. Drzim palce.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 8:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Díky, pokud neodešla nějaká záludnost jako servo výškovky po pádu 2. Hughese je to triviální věc. To jenom po karambolu je každý další start trochu nejistou záležitostí. Tady tak nějak nepředpokládám nezdar. Sice radši nezačnu s pětilistem ale nechtělo se mi sundávat jednotku řízení světel, je to tam pečlivě nainstalované a vydrátované, prostě jsem to tam nechal.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 23:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Všechno nastavené, musel jsem upravit hlavně pravý koncový doraz vrtulky a je otázka jestli sedí střed a kompenzace. Gyro si s tím určitě poradí, přes mód Normal si s tím budu hrát až s pětilistem a finální vrtulkou.

Ještě budu muset zkontrolovat jestli vrtulka chodí správným směrem. Před lety jsem to neudělal, poprvé to odnesla lampa a všechny kity zavěšené na krokvi, taky jsem zjistil jak neuvěřitelnou sílu vrtulka má přestože jsem držel trubku ve dvou třetinách délky a druhou rukou stihnul vypnout motor. Podruhé jsem rozstřelil čerstvě opravenou heli při prvním roztočení, to byl hodně drsný křest.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09.10.2019 16:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
S kloubkama na pětilist ( horní na závěsy ) to zatím není žádná Lambada. Objednal jsem sadu kde jsou 4 kusy které vypadají proporčně stejně, je to na R50 a mělo by to být ono. Jenomže je mají ze skladu v Pardubicích, tam to nikdo nepřeměří a aby jim to pak leželo tady je špaténka. Zkusí pohledat něco na tenhle průměr kuličky závěsu ( 4,77mm /4,8 ), pak se uvidí. V nejhorším bych vzal jednu sadu a risknul to, když bude sedět, koupím dvě další do rezervy. S cenou stovka za kloubek je to celkem dost, na druhou stranu to není model za dva tisíce :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2019 13:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Zálet bude zítra. Přesunuji si věci na heli jinam, bez úklidu se to neobejde. Vyplatilo se, našel jsem totiž sáček od švíca, v němž jsou jak jsem okamžitě zjistil rezervní kloubky T.Tiger - 6ks a jedno táhlo KSM.......... :-).

Mezitím mi poslali info s fotkou kde to na 99% budou ty správné kloubky, byť za cenu 100/ks. Podstatné je že se ještě v pár kusech takto dají sehnat.

Podstatnější je závit. Spolehnout se na odhad nebo špatné měření byla chyba. Ten závit není M2,5 ale M3,,,, Takže to můžu ihned objednat, M3 mají k dodání do 2 dnů, M 2,5 je od září ve výrobě. Každopádně to bude chtít opatrně předvrtat, jinak by se plast dříku kloubku roztrhl.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2019 0:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3690
Bydliště: Praha 6
Zkusmo vrtání a závit jednoho kloubku. Jde to v pohodě, origo vrták 2,46mm k závitníkům vytáhne z kloubku dvě tenké šponky ( vrták v plochých kleštích, žádná vrtačka ). Jenom jsem se ukvapil se III. "začišťovacím" závitníkem. Stačí I. a II., pak jde kloubech na táhle zhruba stejně ztuha jako na jediném dochovaném kloubku co je osazoval švíco. S tím III. to jde sice pěkně ale už jsem si vzpomněl na Koťátkovo varování, že pokud se vibracema protiběžné táhlo KSM pootočí, je stopa listu v háji :-).

Dneska tu fičálo tak že jsem nechal zálet záletem a šel na hoďku s autem.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1734 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz