Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1552 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 104  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 5:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Parada. Ted teprve zacnes zjistovat, ze letat realne maketove neni vubec legrace. Udrzet plynule a ladne pohyby, rychlost atd.
Ale udelal jsi "velky skok pro sebe a maly pro lidstvo" :D Cely let je ted klidnejsi, lahodnejsi pro oko. Uz to nevypada jako varecka oblecena do kabatu. Libi se mi to. Drzim palce pro dalsi "pilotni " rust.

Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 9:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Děkuji za pochvalu, hlavně s tím že to není vařečka v kabátu je to výstižný. Je to celé hlavně Tvoje zásluha že jsi mě k tomu loni pobídnul a pomohl pak najít optimální cestu aby to letělo jak to letí.

U pětilistu je hodně znát vítr. Pokud se ztiší, je mnohem snazší letět s tím s minimem chyb. Prospěla rovná plocha terénu. Tady je podélně oblouk s cestou, celé je to sklopené dolů. Na přistání musíš jít buď po svahu nebo proti, v ose křivé cesty jsou ještě vlny od kol těžké techniky. Neříkám že na rovině to můžeš posadit kdekoliv ale v zásadě ano. Nasadíš sestup, podrovnáš a přistaneš čistě. Tady zpravidla zjistíš že byl rozpočet špatně, koriguješ to a je po parádě :-). Pětilist má to tendenci utíkat spíš do stran, třeba při startu s couváním jak je to obvyklé u reálných heli. Tam je to hodně o odhadu kolik křidélek vůči kolektivu, k tomu výškovka. Je to jenom o tom kolik se s tím nalítá a nezapomene :-).

Pavel si při prvním letu na rychlejších průletech taky všiml že to opakovaně dělá něco jako delfína. Je to pocitem nestabilní a lehce se to vlní. Foukal celkem vítr tak se to dá svést na něj, uvidím jak se to bude chovat v bezvětří kdy to zopakuju a natočím. Na včerejších videích to tuším není a ten první let byl bez kamery. Při posledním startu jsem podruhé za dva týdny trefil něco jako slabé rušení, heli sebou trhla v kolektivu ale srovnalo se to. Nepříjemný.

Radost z toho mám velkou, konečně to ve vzduchu vypadá trochu jako polomaketa. Taky se včera potvrdil efekt velikosti modelu. Pavlův Hughes letí neskutečně majestátně a klidně, to je lahůdka. Až ho dokončí a dostane barevný kabát, to bude naprostá pecka, i s dvoulistem.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 9:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Ten "delfin" muze byt zpusoben vetrem. Petilist je na to samozrejme nachylnejsi. To chce zkusit za bezvetri. Pak se teprve uvidi. Da se uzpusobit nastaveni bezpadla, ale nechtel bych to delat dokud to neni zcela jasne.
Jak je na tom teziste ? Zminoval jsi ze ho musis zkontrolovat. Lehce tezsi na cumak by melo byt v pohode. Moc tezke na cumak by mohlo uz delat neco podobneho jako "delfin".
Mi8 mi to dela take, take cekam na bezvetri k overeni kde je chyba.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Naposledy upravil pkotatko dne sob 23.09.2017 9:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 9:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Kroměš toho jednoho marného pokusu docílit korektní signalizace diod v Jlogu se všechny ostatní zapsaly, ještě uvidím u 550. Na tomhle logu je vidět jak už JIVE nedokáže udržet vyrovnané otáčky na 80% otevření. Je to v zásadě jedno, stejně se bude lítat na malé. Konečně jsou tam reálné hodnoty na rotoru kdy má karta nově generovaný config pro 11T pastorek.


Přílohy:
log00025 GA1 Preview new config11T.jpg
log00025 GA1 Preview new config11T.jpg [ 107.77 KiB | Zobrazeno 257 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Na dolaďování je času dost, příští rok se určitě uvidíme a bude to tak ideálně proveditelné. Navíc mám pocit že to bylo za hranicí maketové rychlosti a tam bych to možná ani neřešil.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 9:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Na kartě k 550 log nepřibyl přestože blikaly diody správně. Zkusím jí vyměnit.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 12:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Včera byla parádní obloha na focení. Pavel má k dispozici 115 snímků Hughese, jeden dávám pro představu i sem. On už si do svého vlákna vybere to co z jeho pohledu rozpracovaný model ukáže ideálně. byla sice možnost že by nafotil i mého Hughese ale není dokončený a hlavně jsem nechal doma krycí plastové boxy na baterku 6S takže to hýřilo barvama a naprosto nefotogenická záležitost :-).


Přílohy:
IMG_2655.jpg
IMG_2655.jpg [ 34.49 KiB | Zobrazeno 223 krát ]
IMG_2742.jpg
IMG_2742.jpg [ 33.61 KiB | Zobrazeno 223 krát ]
IMG_2779.jpg
IMG_2779.jpg [ 34.14 KiB | Zobrazeno 223 krát ]
IMG_2766.jpg
IMG_2766.jpg [ 27.83 KiB | Zobrazeno 223 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1643
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Hezký.Působí to dojmem že jsi dost změnil styl lítání.Nemluvím o nastavení ale o řízení.Škoda že jsem o tomhle setkání nevěděl.Mám dovolenou a určitě bych přijel.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 16:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Zmena letani/rizeni prijde sama kdyz najednou nemas premotorovanou potvoru. :wink:

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 16:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1643
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
To je asi pravda.To já neměl extra výkon nikdy.Neřešil jsem žádné strhávání zubů a podobně.Takže u mě se s pomalým lítáním nic moc neměnilo :wink: .

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 17:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Škoda, mohli jsme se konečně potkat ale nebylo to jasné dopředu. Pavel už tam jednou byl a pamatoval sin že to není úplně špatné místo tak tam jel včera znova. Psal jestli může vzít kolegu, nepadla zmínka o tom že lítá taky vrtulníky a navíc přiveze 500 Hughese se čtyřlistem. Takže jsem byl opravdu příjemně překvapený. A s Tebou tam mohly být čtyři pokud to máš v trupu :-).

Zjišťuju že jsem dřív vlastně maketově nikdy nelítal resp. se o to cíleně nesnažil. S přemotorovanou heli to ani nebylo moc snadný, teď vidím že to chce pojmout úplně jinak. Pokud má člověk něco nalítáno což oba máme, stačí se rozhodnout a začít na tom pracovat, přizpůsobit i model ale hlavně styl lítání. Cíl je ale mnohem dál než si člověk ze začátku představuje, zpomalí a zjistí že musí mnohem víc. Trochu v tom pomůže i video, ne se kochat ale hledat chyby které člověk rychle zapomene kdežto s videem si je uvědomí a přehraje několikrát, pak podle toho mění co je třeba. Kromě jiného motoru a otáček které byly klíčové je tam změna jedině v dvojitých výchylkách na 70% toho co dřív. Není to velký rozdíl v číslech ale v praxi je to hodně znát. U Spirita by se dal letový projev asi ještě víc modifikovat s tím že můžu přepínat na dva odlišné což u Demona nejde, na druhou stranu maketa se tak jak píše opakovaně Petr nemá chovat různě ale být pokud možno pořád stejná. Je náročné si zvykat na jedno nastavení, natož tři. Ono už po zvednutí otáček se musí letět jinak, nezdá se to.

Nezvyk to je hlavně na výkonu, který šel s otáčkama a motorem razantně dolů. Nemůžu to vytáhnout kolmo nahoru a převrátit přes záda, není tam na to síla. Tyhle věci si musím najít jinak nebo na ně zapomenout ale pokud se mi podaří s tím letět to co reálná heli bude mi to jedno. Zatím se bojím spíš toho abych se nedostal do situace kdy mi výkon bude chybět nějak kriticky. Pavel třeba letěl s velkým Hughesem obloukem vzhůru kde to do vytracena zastavil, otočil ocasem nahoru a pak zpátky. Má tam na to víc výkonu a vypadá to líp, jedině musí ubrat v závěru kolektiv aby se to zastavení neodehrávalo v posunu směrem odkud přiletěl. Natočil jsem mu dvě videa, myslím že to do vlákna dá protože sebelepší fotka neukáže dynamiku a projev modelu tak jako video, navíc točené se zoomováním. Xiaomi má moc široký úhel, na střední úhel už je to digitální zoom a kvalita jde dolů. Z normální kamery mi ze záběru velký Hughes nikdy nezmizel, jeho kolega s rychlou 500 to zvládnul dvakrát :-).

Chtěl bych aby lítal Hughes v takovém výkonovém rozsahu jako předloha tzn. stejné prvky, nic víc. Na to je spousta času. Letos už toho moc nebude ale i tak se zadařilo. Ještě by to možná chtělo lepší prostor na lítání, projdu si databázi lokalit kde jsem kdy byl. Tady je jedna velká výhoda a sice žádné stromy, jediná překážka je pilot a auto. A je to na odpoledne. Bezkonkurenční je Sobínka, bohužel na heli je problematická protože tam je velmi malá šance lítat v kuse hodinu a odjet.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 17:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6301
Bydliště: Dubai, UAE
Kolmo nahoru to vytahnes, to mi nerikej. Jenom to nevystreli jako raketa.
A do nejake akro proste potrebujes nabrat rychlost a tu vyuzit. Zkus s helinou litat jako s ne uplne premotorovanym letadlem.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 18:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Na ty nízké otáčky to pěkně letí ale moc to nestoupá :-). Přece jenom jsou to čtyři a půl kila. Hughes sice dokáže až nemaketově vystřelit vpřed z visu pokud chceš letět rovně, k nastoupáni musí mít buď hodně velkou rychlost ( kdy vypadá dost nevěrohodně), nebo do toho jít z prudšího klesání. Teď je to jedno, priorita je lítat napřed pěkně pomalu, reálné starty, přistání, zastavit, zaviset a tak. Nuda je to do chvíle než člověk zjistí že nemusí lítat jenom osmičky. To zdánlivě jednodušší a variabilnejší se dá zalítat taky ale je to fuška a taky zábava protože odměnou je mnohem reálnější pohled na model.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 12:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5482
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Koukal jsem na video a musím smeknout. Je vidět že se držíš a hlidas aby se to nerozleteleo do vyssi rychlosti. Hele ted je to o tom, lítat a lítat. Každopádně jsi se posunul hodně dopředu.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 13:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3279
Bydliště: Praha 6
Je tam hodně chyb, snad některé úseky jsou už podle představ. Pokud bude chladno tak to vidím s Hughesem na pár startů, ty bych dal rád. Mám pěkné manko s 550, tam musím naopak přidat. Konec konců i tam můžu jít s otáčkama rapidně dolů a lítat pomalu jako s maketou :-). Poprvé se mi letos stalo že mám s maketou víc startů ( 101 ) než s vařečkou ( 64 s 550 a 13 se 450 ). Aspoň na tu obvyklou dvoustovku celkově bych to dotáhnout chtěl.

Rozpočet v kopcích a vlnkách není moc v pohodě, navíc i ta cesta na kterou tam sedáme je křivá až běda. Je to takové přistání "na schody" :-). Procházím proto znova databázi lokalit kde jsem zatím lítal. Na maketu by to chtělo rovinu i za cenu že tam bude nějaký ten strom za mnou. Tráva by byla lepší, hliníkové lyžiny jsou už na koncích vzadu pěkně obroušené. Výměna znamená zásah do kabeláže polohových světel, spíš konce obložit nějakým tenkostěnným ocelovým pouzdrem nebo aspoň nalepit zespoda takovou vaničku.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1552 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 104  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Michael Gulyj, Relax a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz