Dneska se zadařilo, radost mi trochu pokazilo až načtení Jlog2. Na kartě je konečně všechno ale má to háček. Tím jak jsem se překotně rozhodl dát tam 11T, zapomněl jsem vygenerovat na kartu nový config pro 11T a zůstal tam pro 12T. Naštěstí jsem neladil moc různé otáčky a to minimum jsem přepočítal z otáček motoru ( ty config nezmění ). Rotor jsem dopočítal přes poměr 1 : 10,2 ( log jede s 9,33 ).
Na 60% otevření JIVE točí rotor 1240-1250ot. podle baterky, nic se proti prvnímu testování nezměnilo. Na prvních třech baterkách jsem se snažil zjistit jestli a jak se projeví zvyšování zisku vrtulky, točítko umožnilo jít +20%. Nic dramatického, jednotlivé režimy mají odstupňovaný zisk což funguje dobře. Snad jedině u středních otáček jsem zaznamenal trochu akustický neklid na vrtulce ale pokud jsem hodnoty zvednul o 10%, nikde nic negativního. Pokud platí totéž co jsi psal Petře o zisku hlavy že je v našem zájmu mít co nejvyšší zisk, pak bych mohl hodnoty zvednout o těch 10% aniž by něco utrpělo. Ani na to co tam bylo to neletí špatně, není tam skoro žádný markantní rozdíl. Byly to ale hodnoty na výrazně vyšší otáčky takže těch 10% nahoru má logiku.
Iddle 3 1250ot. --- 43% --- 53%
Iddle 2 1325ot. --- 38% --- 48%
Iddle 1 1410ot. --- 26% --- 36%
Sledoval jsem i ty nejvyšší otáčky jakkoliv je asi lítat nebudu. Při ukončení stoupání a pravé zatáčce kdy se heli odlehčí, zaslechl jsem zvuk charakteristický pro lehké přegyrování. Je možné že tam by těch 10% nahoru být nemuselo.
Opět to nastavím napevno a točítko RD zakážu, zůstanou jenom otáčky. Ty se hodí, ke kompenzaci baterky a hlavně při větru což se mi dnes osvědčilo. Po druhé baterce se vítr zklidnil a poprvé jsem tak mohl letět s pětilistem za takových dá se říct ideálních podmínek. Naprostá pohoda, jede to jako po kolejích, tedy pokud si člověk dává pozor a vede to plynule
. Využil jsem toho k vyzkoušení ještě nižších otáček, dostal jsem se s otevřením JIVE z 60% 1250ot. na 53% 1190ot., 50% 1170ot., 46% 1130ot. To už bylo trochu málo a vrátil jsem se na 51% 1180ot. a nakonec celá baterka na 1170ot. Je to takové hodně vyklidněné ale má to něco do sebe. taky spotřeba šla lehce dolů- okolo 20-22A. Let se prodloužil o další minutu na 9 minut.
Mimo to jsem zkusil rychlé klesání a asi tři velké otevřené lopingy, heli drží pěkně dráhu, nikam se nehrne a neklepe. Lítal jsem je na troje otáčky, s větší přípravou a pomalejším nastoupáním to jde i na ty nejnižší ale střední jsou o něco lepší. Odběr se nedostane přes 57A.
Bílá folie na kořenech listů je vidět jenom pokud je za heli terén a stromy, jinak nic úchvatného. Žluté konce snad budou lepší. Za mě bych požádal Petře o souhlas dát to do trupu, nenapadá mě co bych dál hledal a měnil. Je možné, že v trupu se bude něco chovat trochu jinak, aerodynamika bude dost jinde.
Škoda že nebyla dnes kamera, na poslední baterce v zapadajícím slunci to bylo pěkný a taky to hezky letělo, na druhou stranu v trupu to pak bude hezčí.
- Přílohy
-
-
-