Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2019 21:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Zálet dopadl dobře i když úplně v klidu to nebylo. Pozapomněl jsem něco teorie, dost jsem si nadával. Po příjezdu na plac mi došlo že jsem zapomněl zkontrolovat doma těžiště, samozřejmě se hned ukázalo že je úplně špatně. Těžké na předek a to hodně. Sice jsem se vysmekl z řešení kovového podvozku ( který je víceméně v ose hl. hřídele resp. lehce vepředu ), ale vynechal jsem i poškozené stabilizátory a to je pěkná váha až na konci vzadu. Vyřešilo to posunutí baterky co to šlo nazad, v ruce už to vypadalo tak tak použitelně i když daleko nad obvyklou rezervou na předek, tak dvou-trojnásobnou :-).

Rozhodl jsem se to zkusit, pokud by to už ve visu vypadalo špatně tak domů a zítra repete. Rozsah úhlů na listech byl +10 až -5. Taky chyba. Mínus k ničemu, na plusu jsem měl dát alespoň +12 nebo +13. Jaksi mi nedošlo že souměrné laminátové listy MSC jsou sice širší než úzké z pětilistu ale těch je pět a v součtu vyvozují výrazně větší vztlak. To se záhy ukázalo. Heli se nezvedla ze země jako s pětilistem s kniplem na středu ( nula je jeden dílek k sobě ) ani dílek od sebe ale až dva dílky,,,, a ten poslední zbyl na stoupání. Výsledek - nefungovala záchrana, přesněji fungovalo srovnání heli do horizontu ale stoupací složka naprostá nula ani při nejvyšších otáčkách :-). Navíc je to nastavené tak že při záchraně je cca +8 a nikoliv +10, na to se ještě podívám i když jsme jí s maketou cvaknul jestli dvakrát.

Obavy že nebude účinná 95mm vrtulka byly naopak zcela liché. Účinnost vrtulky odvisí od kroutícího momentu rotoru. Tyhle listy MSC měl na svém Hughesovi obalrada ( 5ks ) a vrtulka byl velký problém. Se dvěma si 95mm poradila naprosto exkluzivně, rotace kolem svislé osy byly v pohodě až na to že špatným těžištěm měla heli tendenci vycestovat mimo.

Celkem jsem dal osm baterek po šesti minutách ( letělo by to určitě o dvě déle ) což je asi 45 minut letu, to na odzkoušení mechaniky myslím stačí. Někde na páté šesté baterce jsem z nudy zkusil couvání což nebyl dobrý nápad. S tak mizerným těžištěm to byl boj s výškovkou, kolik tam dát a držet, ve výsledku jsem se dostal dál od sebe a najednou zmizelůa jistota čtení polohy. Bez trupu je to ošidná věc, vždycky jsem obdivoval lidi co lítají bez kabiny a zvládnou i tak dokonale orientaci. Při 3D lítání bych s tím asi problém dál od sebe měl, s kabinou nikdy. Nakonec jsem jednou couvané kolečko dal ale byl to spíš boj a nechtěl jsem to opakovat níž u země.

Tím je splněno, listy už jsou dole a zkusím to přehodit na pětilist zítra dopoledne, k večeru prolítnout. Určitě pořeším těžiště. Stabilizátory jsou poškozené a nechci tam dávat něco narychlo slepeného ani ty z trupu ze Šumavy. Takže nějaký šikovný a hodně dobře zapáskovaný balast který se neuvolní a nepošle to celé na zem kdyby\ trefil vrtulku.

Kloubky mám, závity jsou otázkou dvaceti minut a určitě se nesveze třetí závitník. Pěkně ztuha jako to měl švíco :-).

Dvě zkonvertovaná videa a pár snímků jsou z Xiaomi 4K, fotky velká bída. 1/120s je strašně dlouhý čas takže je to mázlé až běda.


Přílohy:
IMG_0721.jpg
IMG_0721.jpg
[ 194.43 KiB | Zobrazeno 1289 krát ]

Y0010342.jpg
Y0010342.jpg
[ 51.71 KiB | Zobrazeno 1289 krát ]

Y0010399.jpg
Y0010399.jpg
[ 46.43 KiB | Zobrazeno 1289 krát ]

Y0010401.jpg
Y0010401.jpg
[ 45.01 KiB | Zobrazeno 1289 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 13.10.2019 21:10, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2019 21:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
první start



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
třetí start

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2019 23:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Zítra to určitě nepoletí. Pokud bych si pětilistou hlavu zkontroloval pečlivě hned po karambolu a nechlácholil se představou že bude určitě OK, měl jsem dost času to řešit.

Chtěl jsem pořádně nastavit desku cykliky takže hlava a kompenzátor dolů. Hlava ? Problém. Nedařilo se volně vyndat pevnostní šroub, pomohlo zatlačit na straně závitu ale ten šroub nebyl rovný, pěkně lehounce do "Z", to co je venku tak mírně ohnuté. To mi začalo svítat že hlava to určitě pěkně schytala, ostatně z pěti listů to přežil jeden, horní kloubky až na jeden taky pryč. První jsem porovnal s puštěným motorem hřídel. Není 200% a radši dám novou ale budiž. Nasadím kámen hlavy a po roztočení bylo okamžitě jasné že má nakoupeno.....

Přiložená špejle ukázala že jeden čep na který jsem jí nastavil je ok, další už cca 0,5mm výš, další dva 1mm a poslední skoro mm. Je jedno jestli ten první je naopak sražený dolů a tři jsou v pohodě, prostě je to nepoužitelné. Pokud jsem váhal jestli koupit poslední kámen hlavy který je v MSC k mání pouze bez desky cykliky ( další výroba už nebude ) tak teď je to tutovka.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.10.2019 11:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Hlava je na tom zle, to jaká to byla rána dokládají nejenom listy ale hlavně pevnostní šroub do hřídele viz snímek, který je dost výmluvný...

Přišlo mi že nepatrně malinko hází i hřídel tak jsem ji vyměnil, hlava šmajdá vesele dál a zřejmě bude deformovaný i krček kamene Určitě pak hází i jednotlivé čepy. Když hlavu položím na dokonale rovnou desku a změřím vzdálenost k čepům, je to od 5,79 do 6,27mm a to je hodně velký rozdíl ( + 0,49mm ). Dalo by se to změřit na soustruhu, pokud ale není šance to narovnat je to ztráta času.

Pokud se sežene ten rezervní kámen a předpokládám že bez desky cykliky s tím že jsem jediný kdo to lítá, asi mto nikdo za měsíc od kdy byly nabídnuta nekoupil.

Levé závitníky M3 jsou na cestě i když nebudou hned potřeba.

tak či tak je pozitivní že mechanika šlape jak má i když se tam projevilo a možná ještě víc drhnutí zubů mezi volnoběžným kolem a náhonem vrtulky. Pomohlo povolení šroubů domku a celé to silou povytáhnout ven, teď je to OK akorát se to musí zalepit na Loctite.

Asi by to letělo líp s širokýma polosouměrnými listy Spin Blades, s nimiž jsme lítal dva nebo snad i tři roky. Na druhou stranu tam byl motor X-Nova 1000KV, ten je teď v 550. Současné otáčky s maximem 1450 by byly asi i tak malé, jenom by tam byl větší vztlak.

Někam se mi vypařil kloubouk na hlavu, skoro jsem se vylekal že zůstal někde na letišti. Naštěstí mám snímek kde je mechanika ukurtovaná na cestu domů a klobouk tam je, tedy hledat hledat.


Přílohy:
IMG_0722.jpg
IMG_0722.jpg
[ 29.21 KiB | Zobrazeno 1185 krát ]

DSC_0005_26.jpg
DSC_0005_26.jpg
[ 56.88 KiB | Zobrazeno 1185 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.10.2019 12:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Vubec bych neresil nejake rovnani pokud je moznost koupit novy kamen.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.10.2019 12:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Profesní úchylka cokoliv zkusit opravit :-). Jasně že nový, tohle je ztráta času. Ale rána to byla pěkná, ostatně ten kotrmelec jsi viděl :-).

Myslím že to nepatrně házelo už předtím, švíco s tím jeden menší karambol měl ale kromě malého defektu to přečkaly listy takže dobrý. Poznalo se to na unašečích kde měly dva vůli, jeden víc a stopa listu už nešla nastavit stoprocentně. Nicméně to lítalo slušně.

Hlavní je že se můžu s klidem pustit do zabudování do (zatím ) žlutého trupu. Už mám pár variant v hlavě ale ještě nic definitivního, tenhle trup by měl být sportovnější. Až opravím ten poškozený ( od Pavla s pomocí Pavla :-) ) tak ten bude trochu maketovější s pětilistem. Pokud vařečku 550 definitivně uzemním resp. nahradím 450, tak mechaniku 550 prodloužím do toho koupeného trupu jako verzi s dvoulistem podle strategie kterou razí úspěšně švíco, má to něco do sebe. Poletí určitě líp než pětilist. Nechám tam motor X-Nova 1000KV a Spirita.

Všechno záleží na tom jak se bude chovat ten koupený trup s pevným podvozkem, na to jsem hodně zvědavý. Včera mě napadlo, že bych ho měl stejně radši otestovat s dvoulistem. Pokud by měly být nějaké problémy tak ušetřím 4800 za pět listů, delší vrtulku a hlavně pětilistou hlavu. Pokud ji seženu tak bude stejně poslední .....

Škoda že je teď hodně práce a musím to odložit. Pak už bude zima a konec, lítání až na jaře.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 19:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Nová hlava je doma :-).

S panem Vorlem bylo opět skvělé povídání k věci. Čepy jsou osazené na masivní závit M8 a zalepené pořádně modrým Loctitem. Lze je tedy vyndat ale rovnání nedoporučil. I kdyby se to dělalo hodinově na soustruhu, srovná se jenom horizont ale čepy mohou být ( a jeden od oka rozhodně je viz snímek s purpurovou tečkou ) ohnuté i v rovině otáčení což by byl taky malér. Prostě vyhodit, vyměnit nebo nechat vyrobit nové, to není až tak problém. Poškozená hlava resp. její kámen je jiný typ než ten nový. Je na 12mm hřídel + futro na 10mm, okraj dolní části je sice je naříznutý aby se to stáhlo ale futro tomu brání. Na druhou stranu je na hřídeli pěkně fest bez vůle, kdežto nový kámen stočený rovnou na 10mm hřídel jde volně. Dalo by se to taky proříznout kolmo na osu šroubu pilkou na železo ale je to nepatrně a tak p. Vorel radil zalepit to na zelený Loctite a stáhnout. Rozebrat to lze i tak ohřátím na 60 stupňů.

Nebo je možnost použít první kámen a vyměnit čepy, tou cestou asi půjdu. Čepy jsem vyndal sikovkama, ve svěráku se to s ochranným futrem na ose čepů protáčelo a stejně jsou už bouchlé tak je pár škrábanců jedno.


Přílohy:
IMG_0734.jpg
IMG_0734.jpg
[ 53.12 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]

IMG_0736.jpg
IMG_0736.jpg
[ 46.01 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]

IMG_0737.jpg
IMG_0737.jpg
[ 43.62 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]

IMG_0738.jpg
IMG_0738.jpg
[ 41.16 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 20:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Další téma byl kompenzátor. Ten který tam dal švíco je kvalitní ze SRN ale musím prý počítat s tím že není vyvážený a může způsobovat vibrace. K dokonalosti by musely být boční vodítka delší a na protějšku kotvení na desku cykliky osadit malé závažíčko. Tak jak to je mi to to v ruční vrtačce určitě bude znatelně házet i když to může být ještě v toleranci, jenom to není dotažené k dokonalosti.

Pak počítat s problémy málo účinné vrtulky. To vím ale probrala se trochu do hloubky teorie a jak na to. Zkusil by i kratší listy a větší průměr vrtulky resp. maximum bez rizika že se to potká ( což jsem řešil a pořešil ). Ideální je změnit převodový poměr, to nemůžu. S úzkými listy co tam byly a budou dál to s kroutícím momentem ještě tak tak ujde. Obalrada tam měl široké souměrné lamináty z MSC a vrtulka byla už hodně špatná a nespolehlivá.

Polosouměrné listy vidí jako obecně problémové. Když nic jiného, je třeba omezit vztlak a výchylky nedávat víc jak +10. Pak už se to chová špatně, heli se dostává do stavu kdy najednou sice víc stoupá ale má tendenci jít do výkrutu, podobně jako když se přemotoruje letadlo.

Pro model vrtulníku je podle něj polosouměrný list kompromisem a nikdy to s ním neletí tak dobře jako se souměrným listem což známe kdo to lítal nebo lítá oboje :-).

Tahle hlava už se vyrábět nebude. Nebyl dostatečný zájem, dnes se sežene kdejaká "levná čína". Kdo nehledí na kvalitní materiál a riskne to, ten si vybere.


Přílohy:
IMG_0740.jpg
IMG_0740.jpg
[ 44.67 KiB | Zobrazeno 1072 krát ]

IMG_8669 (3).jpg
IMG_8669 (3).jpg
[ 58.38 KiB | Zobrazeno 1072 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 7:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj,
zajímavý postřehy.
K tomu eventuálnímu rovnání čepů - musely by se rovnat vyndané z hlavy. To by ale znamenalo nějak je upnout za závit a to by bylo asi lepší než přímo za závit udělat na to nějaký futro, aby se závit nepoškodil, pak by to asi šlo srovnat, pokud je to ohnutý jen v jednom směru. Pokud by tam bylo mírné "S", tak by se to asi srovnat nepovedlo.
Určitě lepší nechat si od nějakého profíka udělat čepy nový.

K tomu vyvážení kompenzátoru - když jsem vyráběl tu svou 5ti listou hlavu na Hughese, která byla "šitá horkou jehlou", nicméně fungovala docela dobře, tak jsem hodně ladil vibrace s pomocí frekvenční analýzy Spirita. A můžu potvrdit, že nevyvážený kompenzátor toho udělá hodně. Řešil jsem to dvěma šrouby působícími jako protiváha páky kompenzátoru s očkem nacvaknutým na kuličku v cyklice.

K listům - nemám žádnou zkušenost s polosouměrnými listy, ale četl jsem tady na fóru různý zkušenosti a názory a získal jsem z toho dojem, že s vícelistou hlavou, která se obecně osazuje polosouměrnými listy, je potřeba lítat jinak, že to má snahu prosedat kvůli větru (to se Ti myslím stalo osudným na srazu maket) atd.
Naproti tomu ze svých zkušebních letů s 5ti listem s normálními listy můžu konstatovat, že se heli chovala naopak líp než s dvoulistem. Ve visu byla znatelně stabilnější, v dopředným letu jsem rozdíl nezjistil. Nevýhoda byla ve zvýšení odběru proudu, ale nebylo to nijak dramatický.

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 8:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Jaky profil listu tu asi v teoreticke rovine nevyresime. Je jedina moznost, a to vyzkouset na konkretni heline. I velke heliny maji rozdilne profily na listech.
Na srazu jsem mel (vlastne poprve) prime srovnani mezi Bellem a Mi8. Podobne tezke heliny, skoro stejne nastavene, polosoumerne, skoro stejne dlouhe listy. Obe heliny na nizkych otackach. Dvou list x petilist.
Mi8 je autobus. Doslova. Kam ji poslu, tam leti. Zavisi skoro bez nutnych kompenzaci. Bell, dokud jsem nemel Mi8, tak jsem si liboval jak je hodny. V primem porovnani je to ale divoka, uskakana koza. Take se da vodit docela hezky, ale proste to neni takova pohoda jako s Mi8. Mam v planu zkusit na Bellovi soumerne listy. Do Mi8 nema smysl sahat.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 9:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Listy jsou alchymie, nerozepisoval jsem to úplně do podrobna. Pan Vorel není proti nim, ostatně oni je i vyrábí na zakázku konkrétním lidem. Z jeho pohledu má polosouměrný list svá pozitiva a negativa s nimiž se musí předem počítat, ne každému to sedí a vyhovuje. Některému modelu jako jsou makety to může výrazně letově prospět. Účinnost vrtulky se řešit musí.

Přesně jak píše Petr, mít na Míčku souměrný list je nesmysl a letí takto nádherně. Nevím teď jaké listy má Martin na svém červeném Míčku ale ten tam točil snad dvojnásobek otáček co Petr :-) ale letí to taky dobře - byť už to nevypadá tak realisticky ( zvukově ). S Belem mě to překvapilo, myslel jsem že je s polosouměrnými listy zcela v pohodě a letí pěkně. Ale to nikdo kromě Petra dobře neposoudí. Je fakt že dvou a pětilist je jiný, na druhou stranu když jsem měl na Hughesovi ty dvě 70mm široké "lopaty" od Spin Blades, letělo to velmi dobře a po přechodu na pětilist jsem se musel naučit lítat dost jinak.

Ještě jsem zapomněl zmínit stabilizátory, ty označil p. Vorel jako největší slabinu Hughese za celou dobu co ho zná. Navíc je jich hodně, z deseti modelů které nastavoval a řešil jich snad sedm byl Hughes, je to nejběžnější ( a nejokoukanější ) předloha.

Ty stabilizátory jsou hrozně mohutné a generují vibrace, z mého pohledu si na menších vrtulnících vynucují dovažování kdy třeba já musím narvat baterku až dopředu a maketový kokpit je passe. Ale Pavel už to na 800 řešit může byť to znamená postavit spešl mechaniku.

Řešení jsou různá, pamatuju si jak mi v Klecanech na letišti jeden profík na letadla nalepil izolepou na vodorovnou část klíček z nářadí a výrazně se to zlepšilo, pak jsem to dovážil estetičtěji :-). Zelený Hughes už není, vibroval neskutečně už sám o sobě a třetí trup je mnohem lepší. Nicméně stabilizátory kmitaly, třeba v tom hraje roli i ten kompenzátor což mi předtím nedošlo.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 9:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Vsechny tri Mi8 maji stejne listy. Kupoval jsem tehdy tri sady najednou. Martin tocil, pokud se nemylim, 1200 otacek na max. Ja litam na 830.
Treba Svicovi polosymetriky na EC vubec nefungovaly. Mel tendenci se rozklepat pres kridelka. Se symetrikama to lita moc hezky.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 9:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
To je zajímavý. Podle zvuku bych typoval že letěl Martin na 1600 otáček :-). Těch 830 je taky paráda jak málo tomu stačí na tu váhu. Polosouměrný list pěkně nese, na druhou stranu úspora baterky u dvoulistu byla tehdy menší než měla teoreticky být. Švícovi lítá dvoulist na EC náramně. Měl jsem s sebou fotky ze srazu a Vorel to chválil. Akorát se usmál když viděl švícův "Fenestron". On samozřejmě ví proč to tak je. To jenom že model je parádně zpracovaný a na statickém snímku to pak překvapí, za letu to člověk nevnímá.


Přílohy:
IMG_3045 (2).jpg
IMG_3045 (2).jpg
[ 36.76 KiB | Zobrazeno 1012 krát ]

IMG_3227.jpg
IMG_3227.jpg
[ 46.83 KiB | Zobrazeno 1012 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 10:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Nasadil jsem desku cykliky a kompenzátor na hřídel, hřídel do elektrické vrtačky, žádné vibrace neregistruju. Možná to udělám časem tak že to dám do mechaniky se Spiritem a udělám detekci vibrací se samotnou hřídelí, pak s DC a kompenzátorem. Pokud tedy budu 550 předělávat na Hughese, jinak se na to vykašlu.


Přílohy:
IMG_0741.jpg
IMG_0741.jpg
[ 25.79 KiB | Zobrazeno 1009 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.10.2019 13:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Člověk tu "chvilku" není a tady je to román na pokračování :)
Jsem rád Tomáši, že pilně makáš na opravě.
A zároveň vidím, že se nenudíš... :) Jooo vrtulník, to je strojovna :)
O víkendu jsem prohnal EC-čko a nemůžu si ho vynachválit... fenestron k úsměvu je, ale funguje a vo vo vo tom to je :)
Tak přeju ať se podaří vyhnat všechny mouchy a chodí to!
PS: s těmi listy to je prostě o konstelaci, jak si všechno vzájemně sedne - mechanika, otáčky, listy, bezpádlo, pilot... a naštěstí jdou měnit, tak co :)
PS: já jsem si koupil pro radost MIG-21 od freewing (173 cm dlouhá mrška na dmychadlo). Akorát jsem ho rozbalil... že by o víkendu zálet? :)

švíco


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz