Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 28.07.2022 23:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Jako obvykle čím delší text tím větší malér ....

Lítat jsem byl ještě v pondělí, nic moc posun vpřed a bylo jasné že musím nastavením heli zklidnit. Při jediném startu s Maďarem regl opět omezil,,,, Díky zapojení Jlogu jsem si potvrdil že je to skutečně přehřátím. I když stál model na slunci asi hodinu a půl před startem, na logu bylo 31 stupňů. Po necelých sedmi minutách visení najednou omezení, ze dvou metrů jsem sednul a ani jsem nestihl preventivně odhodit bambi vak. Laborování o co jde nikam nevedlo, jediné podezření je na chladič nalepený sice kvalitním teplovodivým lepidlem AG ale po třech letech již nebylo teď v lednu řídké a možná to hrálo roli. Ve finále jsem se tedy rozhodl koupit další regl HW 130A Platinum V4, stejný co je v Helisice. Podražil na 7699. Když už montáž, rovnou tam měl přijít i VBar z Raptora protože všechna poslední přímá porovnání ukazovala že s ním heli letí pomalé přesnější fáze lépe. No - nestihl jsem to. Na konci srpna je avizovaný Bambousek, chtěl jsem to do té doby přehodit ale dát ještě Kontroniku nějakou šanci jestli se problém s přehříváním změní, to byla velká chyba. Teď už je úplně jedno co s ním bylo protože mi model poslal na zem.

S konzultací pár lidí jsem překopal nastavení, od expa a dvojitých výchylek pro AIL a ELEV plus PIT křivku kolektivu, právě tohle jsem vyrazil testnout dnes. Helisika se poměrně znatelně zlepšila, postupně jsem přišel jak s tím pracovat jinak a na páté baterce ze které je vložené video jsem neudělal jeden ale šest náběrů. Má to ještě velké mouchy ale už tuším jak na to. Scott měl pravdu že nesmím sledovat bambivak, stačí i okamžik a přestanu korigovat vrtulník což mě hned posune mimo box, snaha to řešit rychle je naprosto k ničemu, prostě jsem pryč ze zóny a musím začít úplně znova. S PIT křivkou se teď líp drží výška, listy jsou mají +11 až -4,5 stupně, střed 4 stupně a PIT křivka je tak výrazně plošší. Člověk si musí zafixovat pár věcí. Stát vždy na stejném místě od boxu aby si navykl odhadnout vzdálenost od heli a nad box spíš nalétnout v pomalém klesání a trefit ho než se snažit to urputně uviset nad středem a až potom klesat. Rozdělení do dvou samostatných přímek vypadá jednoduše ale opak je pravdou. Zahájení klesání většinou způsobí další změnu polohy a minutí boxu, pokud se to udělá rychle hrozí klepnutí o box nebo kontakt bočně, sednutí na zem a i když jsou i tak listy dostatečně vysoko, vždycky to zavání krchovem :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Šestá baterka už nebyla tak dobrá, začalo foukat šikmo zezadu. To je dost faul protože vítr se musí neustále korigovat a při náklonech se změnou směru to jednou foukne shora, jednou zdola, mnohem víc práce s kolektivem. Taky jsem cítil trochu únavu, náběrů se povedlo o dva méně a nebylo to čisté.

Sedmá baterka byl zlatý hřeb dne. Maďar s bambi vakem, opět změna křivek, těšil jsem se na to. Všechny starty jsem si natáčel kamerou na čelovém mountu, u Maďara se mi stalo opět to co už mnohokrát předtím, nezapnul a nezkontroloval jsem ji. Přestože jsem to jednou přerušil, sundal, vypnul a zkontroloval. Pak jsem na to stejně zapomněl. A absence videa mě teď hrozně štve protože tak jak se hodilo při analýze pádu u nádrže v Řepích do stromu tak tady by to bylo ještě důležitější.

PIT křivka tomu prospěla, celkem hezky to viselo ale rozfoukalo se víc a hned jsem viděl jak se s tím Demon pere. Nebylo to zdaleka tak klidné jako Helisika, hlavně na kolektivu a přitom to na předchozí foukalo podobně. Možná dvakrát jsem bambi do boxu dostal i když to nebylo čisté, pak přišel další a poslední pokus. Nalítával jsem od sebe = vítr zezadu mírně zleva. Když se bambi zanořil do boxu tak jsem zamířil víc nad něj ale poměrně nízko, to se vymstilo. Vítr do Maďara strčil asi ještě trochu víc, Hughes popojel dopředu a začal mi klesat, já zareagoval pozdě. Takže se stalo přesně to čeho se od začátku lítání na box bojím nejvíc, vrtulka si o něco škrtla, změnil se zvuk na hlasitější, bylo jasné že se něco děje špatně. Ale box to nebyl, nemá jediný škrábanec nebo defekt. Lanka bambi vaku taky ne, byď by se ohnula, nalomila nebo namotala ( masakr ), nic na nich není vidět. Pak je jediná možnost o zem jenomže je tam vysoká odstruha. A pod binokulární lupou není v defektech na listech žádná zemina nebo podobná frakce. Takže záhada, rotor to být nemohl a listy jsou v pohodě. Škoda že není to video. Bylo to ale slyšet, viděl jsem že je zle a z možností vypnout motor a záchrana jsem zvolil zřejmě tu horší variantu pro regl což mi nedošlo - záchranu a to okamžitě. byla to chyba, měl jsem okamžitě vypnout motor a přišel bych možná jenom o ty listy vrtulky ( rezervní byly v brašně ) a ne o celý model.

Hughes začal rychle stoupat nahoru, nejspíš tam byla pomalá pirueta ale to je normální pokud se záchrana nedává z vysokých otáček kde je jiná účinnost. Naštěstí jsem lítal s trvale otevřeným bambi vakem takže voda co v něm byla šla okamžitě ven a místo 2,5 kila táhl Hughes nahoru jenom samotný bambivak co má půl kila. Navíc v režimu záchrany se ho asi rychle zbavil i když nevím kdy, sledoval jsem jenom vrtulník abych mohl řešit vypnutí záchrany a přistání. Bambi spadl asi 15 metrů vedle, pádem se ohnula vodící osička pístu ale to je detail, stejně to budu předělávat na jiný systém protože ten silikon vydrží v pohodě pár měsíců max.

V nějakých 10-15 metrech se ale zvuk od modelu prudce změnil. Znělo to jako vypnutí motoru, rotor začal hned na to ztrácet otáčky a listy nastavené v módu Rescue na stoupání začaly rotor rychle brzdit. U normálního vrtulníku by se dalo uvažovat o autorotaci, i když to celkem znám tak s takovou váhou jako Maďar z takové výšky bych to nedal. Tím že byla záchrana stále aktivní protože jsem jí jak se ukázalo v Jlogu držel ( pružinový spínač ), Maďar začal padat relativně v rovné poloze dolů a zrychlovat. To jsou hnusné chvilky protože člověk ví co bude následovat a nemá šanci tomu zabránit. Díky záchraně to dopadlo rotorem nahoru, mírně na pravý bok který to odskákal nejvíc. Člověk nechápe co se stalo, přece jsem nahoře nevypnul motor ! Okolo jel zrovna velký kamion, jak zmizel najednou slyším že motor jde a pastorek hobluje hnací kolo. Cvaknu hned autorotaci, ticho. V domnění že natáčím kameru vypínám, bohužel jsem jak se ukázalo naopak teprve začal natáčet. Smutně konstatuju Ach jo a kamera skončí na dlouhé minuty v trávě.

Vrtulník smutný pohled. Odpojím baterky kterým nic není a postupně konstatuju, že je to sice drsné leč opravitelné. Tentokrát to odskákala druhá strana než v Řepích. Nosná konstrukce a makety IR jednotky se vmáčkly do trupu, celá mechanika utrhla, výčet škod by byl delší ale třeba stabilizátory a trup jako celek jsou v pohodě. Jsou tam lokální defekty které lze postupně vyřešit. Hlavní listy přeložené přes sebe ale celé, tři z pěti mají drobný defekt v laku se zásahem povrchu uhlíku, na pád z takové výšky zázrak. Jestli je znova použiju nevím, nová sada vyjde na 7 tisíc jenomže když jeden z nich někdy selže přijdu o mnohem víc. Přední kryt kabiny dole praskl, v nejhorším stavu jsou vylomené podvozkové kovové nohy vyštípnuté z přepážek uvnitř. Tohle dát dohromady bude ze všeho nejnáročnější a otravná práce.

První podezření byl regl 80+HV, jestli to náhodou neudělala opět teplota. Jenomže za 2,5 minuty letu ? Nesmysl. Navíc by to jenom omezil, tohle vypadalo jako vypnutí pohonu resp. úplná ztráta výkonu. Naštěstí jsem tam ráno dal Jlog, bez toho by to bylo úplně v loji.

Potřeboval jsem dolítat osmou sadu, Helisika s rozmetadlem a test semínek hořčice nad zapleveleným čtvercem plochy. Upřímně jsem se docela bál, efekt rozmetení docela zklamání i když jako materiál a frakce je to výborné, jenom to není moc vidět. Muselo by to být světlejší. Po rozmetení malého množství v řádu vteřin jsem opatrně přistál, odpojil rozmetadlo a pak dolítal baterku na celých 7 minut.

Helisika letí opravdu pěkně, předvídavě, aspoň malá radost z dnešního dne. Plánované video rozmetadla a co hořčice předvede opět nemám..... Přestože jsem poslední start dvakrát přerušil a kontroloval kameru. Buď jsem to zmáčkl potřetí špatně nebo zapomněl, s ohledem na to co se mi honilo hlavou se ale vlastně nedivím.

Doma základní rozborka, nic dalšího - nového, což je dobře. Horní TT Kloubky táhel Kasama ulomené čtyři z pěti, hřídel a hlava budou zřejmě v pořádku.

Co dál jsem věděl pár minut po pádu. AS350 zatím nebude, opravím Maďara. Trup jsou lokální defekty, nejhorší je větší vmáčklina vzadu okolo imatrikulačního šípu.Na konci trupu se rozlepila nahoře ve spoji trubka, to je detail.

1/ Mám rezervní kabinu od Nelsona z Austrálie.
2/ Stabilizátory jsou netknuté, trup se dá opravit snadno, co je vmáčklé se vytlačí, zpevní a vytmelí.
3/ ta stará poškození a moje hnusná oprava ala pomeranč hustého laku + spousta míst s popraskaným lakem mě štvou od pádu v Řepích.
4/ tohle barevné řešení se mi vždycky líbilo, má to zajímavé detaily. Barvu jsem přesně netrefil, měla být zářivější, to napravím.
5/ mám schované šablony z těch polepů, vyměřit je byla pakárna, teď by to bylo snazší. Potisky se hodí na plotter ještě jednou.

Takže program na zimu bych měl. Teď opravím mechaniku, uvidím co je v háji, namontuju VBar i regl HW130, zalítám jí. Nespěchá to ale určitě do zimy abych to pak mohl rovnou sestavovat a nečekat na jaro.

Potom začala prověrka dat z jlogu - dost zajímavá. Ještě uvidím co mi na to řekne Petr Koťátko, který se v tom vyzná desetkrát víc a líp ale něco se možná rýsuje.

Dvě a půl minuty letu normální průběh, odběr ( i-Motor ) okolo 42A. Pak přijde ten karambol, dvakrát ( asi korekcí do řízení ) stoupne odběr v řádu vteřiny na 52A a potom na 58A ještě než se rozhodnu pro Rescue. To pak letí odběr strmě nahoru a konec je na 133A !!! Když jsem si zobrazil ještě i-Motor/Int. ( Což nevím přesně co znamená ) tam je 146A !!! Záchrana a stoupání odběru na maximum trvá asi třičtvrtě vteřiny. Jenomže následuje skokově pád všech křivek dolů, většina kolmo v jedné překrývající se linii. Otáčky motoru ( ze 16000 na nulu ), Throttle křivka ze 75 % Rescue na minimum, PWM na nulu stejně jako i-Motor. Křivka i-Motor Intl. klesá trochu pomaleji, nevím zatím proč.

Následuje pauza tři vteřiny, to bude fáze kdy se zastaví stoupání modelu po vypnutí motoru, bod vrcholu a pád na zem. Po třech vteřinách což může a nemusí být okamžik pádu ( s videem bych to synchronizoval ... ) vyletí Throttle opět kolmo na 75% Rescue kde je dvě a půl vteřiny, pak se vrací zpět na 60% což je NOrmal - první letový plyn. To může být bod kdy jsem přestal držet pružinovou Rescue - záchranu, to by odpovídalo.

Ve chvíli kdy znovu po pádu naběhne regl začne stoupat i PWM a roztáčí se motor, zřejmě postupně očeše zuby protože listy zkroucené na zemi nedovolí žádný pohyb. Přejel kamion, zaslechl jsem že něco bzučí a vypnul to, Throttle křivka ale nejde na nulo kolmo, taky nevím proč. Klesají otáčky motoru a PWM, konec.

To vypnutí nahoře nebo ve stoupání můžou udělat jenom dvě věci. Přetížení regulátoru z přehřátí nepadá v úvahu, regl vždy omezuje až po dosažení 101 stupňů, tady byla dosažená teplota 64 stupňů max.. Navíc by se to pomaleji ale točilo. Tohle vypadá na úplné vypnutí překonáním proudové ochrany regulátoru. Kdybych to chtěl hodit na sebe je to složité. Hold spojený s Throttle podobně jako letové režimy THR není na pružinovém spínači jako záchrana takže varianta že bych motor sám vypnul cvaknutím spínače nahoru ( je na protější straně než pružinový rescue ) dejme tomu ale vrátit ho cíleně za tři vteřiny zpátky, to bych asi nesvedl, tomu nevěřím. Proto se přikláním k přetížení regulátoru.

Přetížení jde ovšem stejně za mnou a regl za to nemůže i kdyby nebyl 100%. Nechal jsem tam 80A HV který je sice v pohodě na normální lítání ale jakékoliv krizové silové situace s násobky maxima pro běžný let už nezvládne. Pokud by byla ve vaku voda tak by to byl ještě vyšší nebo rychlejší odběr. Prostě jsem to hrubě podcenil. Spoléhal jsem se že kdysi mi několikrát vydržel 80+LV na motyce i odběry 190A jenomže tohle není 6S, je to 8S a víc včetně dvojnásobné váhy je jinak.

Škoda, jsem asi chytřejší ale opět příliš pozdě.


Přílohy:
IMG_2970.jpg
IMG_2970.jpg
[ 262.38 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2971.jpg
IMG_2971.jpg
[ 228.97 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2974.jpg
IMG_2974.jpg
[ 89.07 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2975.jpg
IMG_2975.jpg
[ 85.4 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2977.jpg
IMG_2977.jpg
[ 96.85 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2972.jpg
IMG_2972.jpg
[ 69.37 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

IMG_2978.jpg
IMG_2978.jpg
[ 57.47 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]

Log 1167 H3 pád Klecany 28072022 Detail graf.jpg
Log 1167 H3 pád Klecany 28072022 Detail graf.jpg
[ 52.62 KiB | Zobrazeno 1871 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 29.07.2022 8:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ahoj Tome,

jen velmi krátce,
pokud tam je i Throttle na nule, tak je jasné, že regl vypne. Nevypnul na teplotu nebo přetížení. Nějak dostal povel se vypnout.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.07.2022 10:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
To znamená že sám si regl takový povel nevytvoří a přijde jedině z přijímače ? To bych to ale v tom případě musel vypnout skutečně já sám. Je pravda že jsem se hrozně leknul a aktivoval záchranu ale pak jsem jí podle téhle teorie "doplnil" cvaknutím Holdu.... Po dopadu jsem zase spínač cvaknul zpátky nahoru na dvě vteřiny, když jsem zaslechl cupování pastorku tak ho definitivně vypnul. To už si vybavuju přesně a proto mi přišlo že TEĎ to teprve vypínám, motor ztichl. Tak to je síla ale budu to muset nějak skousnout.

Jsou názory že záchrana nemá na maketě co dělat, jiný jí tam chce jenom si nemyslí že to musí stoupat na 100%, stačí mu stabilizace. No nic, ty moje experimenty a "pojistky" už mě něco stály, tohle by byl tedy zlatý hřeb. Jediná klika je že se to nestalo s Helisikou, to bych rozdýchával těžko protože jsou k ní vyrobené periferie jako nádrže a rozmetadlo, bambi vak není to hlavní, na ten byl určený právě pro Maďara.

Scott z NZ mi k tomu včerejšku psal pár pokynů, taky tam vidí zlepšení ale taktiku na čerpání má trochu odlišnou. Stát se tohle na prvních baterkách kdy mi to vůbec nešlo tak vezmu box a dám do něj brambory, bambi budu plnit na zemi jako jednu z variant co mají hasiči v reálu nebo na rybníku protože ten box je radikálně nejnebezpečnější. Stačí chvilka nepozornosti na kolektivu a je malér viz včerejšek, bylo to raz dva. Na rybníku by se tohle stát nemohlo ani náhodou.

Jediná útěcha je že byl po předchozím pádu Maďar daleko za optimálním stavem a štvalo mě to, navíc ani ta barva a sklon pruhů neodpovídaly předloze což celkem prožívám a neuhlídal jsem to. Takže určitě ho opravím, osadím VBar s nímž bude lítat snad tak pěkně jako teď Helisika a bude to v pohodě. Možná se na další trénink s Helisikou do boxu i vykašlu resp. budu to trénovat jenom stylem jak mi to radí Pavel123. Možná by opravdu nebylo špatný na nějakou dobu opustit box a udělat si nějakou desku, tu položit na zem a prostě se jenom snažit nad ní naletět a držet heli nad středem desky. To by klidně šlo i bez vaku, jenom si nějak vyznačit čtverec metr na metr a mohl bys trénovat vis nad tím čtvercem, přiblížení a zastavení heli nad čtvercem, držet přitom konstantní výšku - pořád dokola, až bych v tom získal jistotu, pak přidat vak, ale pořád jenom nad vyznačeným čtvercem.
Přijde mi, že by takový tréning byl užitečný, klidně by to šlo trénovat i s motykou. Scott má navíc na videu které poslal box zapuštěný takže není o co zakopnout ale těžko můžu v Klecanech kopat díru :-).

Dokud nebude tohle na 100% tak žádné zbytečné riskování. Nikdy jsem kdovíjak pomalu nelítal a netrénoval to, byla to chyba. Absence letadel mě spíš nutila si to trochu kompenzovat ( lopingy a volné 3D s Raptorem, ten mi docela chybí ).

No nic, každopádně Ti děkuju za věcný názor byť se s tím nežije zrovna dobře:-). Představa že mám vždycky všechno pod kontrolou, několik spínačů po kupě kdy je všechny na něco používám je prostě v mém případě potenciální riziko. Ostatně i bambi vak jsem dvakrát odhodil nechtěně a to jsem dal odhoz úplně samostatně na jiný spínač nahoru aby se to nestávalo jako dřív. A aby byl odhoz mnohem hůř dostupný při palcování, evidentně to nepomohlo. Tím pádem nemůžu vyloučit ani situaci která se stala včera. No je to smutný ale víc s tím nenadělám.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.07.2022 12:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
To znamená že sám si regl takový povel nevytvoří a přijde jedině z přijímače ? To bych to ale v tom případě musel vypnout skutečně já sám. Je pravda že jsem se hrozně leknul a aktivoval záchranu ale pak jsem jí podle téhle teorie "doplnil" cvaknutím Holdu.... Po dopadu jsem zase spínač cvaknul zpátky nahoru na dvě vteřiny, když jsem zaslechl cupování pastorku tak ho definitivně vypnul. To už si vybavuju přesně a proto mi přišlo že TEĎ to teprve vypínám, motor ztichl. Tak to je síla ale budu to muset nějak skousnout.

Tak nějak to vidím. Throttle není nic jiného než to, co dostává regulátor z přijímače za pokyn. A pokud si nemyslíme že je nějaký šotek na ceste vysílač-přijímač-regl, tak se lidská chyba nabízí jako pravděpodobná.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.07.2022 12:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Jasně, musím se k tomu postavit čelem :-).

Ostatně by to nedávalo ani jinak smysl, tušil jsem to pak večer. Když už by regl odpadl pro překročení limitu odběru tak se nevrátí na základní nastavení sám od sebe za tři vteřiny ale až po odpojení a opětovném připojení k baterii. Občas se mi stávalo že po zapnutí vůbec nějaký JIVE nešel, po novém připojení ano ale bylo to spíš vzácné.

Takže aspoň jedna dobrá zpráva, regl je OK a nemusí do servisu, akorát nalepím znova chladič na tu teplovodivou folii jak jsme si volali. Nevím proč jsem na to zapomněl, mám jí tady a dřív jsem jí několikrát použil.

Maďara je škoda i když věřím že bude na jaře vypadat líp. Mám teď možnost napravit některé chyby, například setrvalý problém s koncovou bílou diodou která svítí jak kdy. Nápad použít měděnou folii na lepidle vypadal efektivně, u obou Hughesů jsou s tím jenom problémy. Bude laparosklopické vložení kablíků a hotovo, když se to osvědčí předělám pak stabilizátory i u Helisiky, chlapi v lakovně ten odstín lazury třeba trefí a opět zmizí hnusné retuše a opravy náběžné hrany i boku po hledání kde je ta pitomá páska přerušená.

Stejně se všechno bude brousit a tmelit. Na trupu je dost šrámů, pár promáčklých míst musím revidovat s použitím větší síly a podlepení tkaninou, trup bude o něco těžší. Musím to probrat s Pavlem, laminovat umí perfektně a ví si rady co jak řešit nejlíp, pomohl mi i s Helisikou která byla ze dvou trupů a není to vidět :-). Ten zkrat v hlavě a na prstech mě bohužel bude stát mraky hodin práce které jsem mohl věnovat další maketě.

Představa že mám vždycky všechno pod kontrolou, několik spínačů po kupě kdy je všechny na něco používám je prostě v mém případě potenciální riziko. Ostatně i bambi vak jsem dvakrát odhodil nechtěně a to jsem dal odhoz záměrně nahoru na jiný spínač než uzávěr abych bambi neodhodil nechtěně jako dřív když to bylo v kupě. To jsem se v prsačkách mohl při jeho lovení taky klidně utopit. Odhoz je teď mnohem hůř dostupný při palcování, evidentně ani to není u mě stoprocentní řešení. Tím pádem nemůžu vůbec vyloučit situaci která se stala včera. No je to smutné ale víc s tím nenadělám. Myslím že řešení je změnit styl a hlavně objem trénování tak aby ty krizovky nebyly na pořadu dne.

Začínám směřovat do kategorie kutilů kterým jsem se vždycky pobaveně smál - "Manžel je poklad, jenom ho vykopat" :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2022 8:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Včera společné lítání a focení s Pavlem a jeho AS350, zadařilo se. Souběžně pár srovnávacích pokusů na materiál pro rozmetadlo.
Hořčice skvělá granulace ale vidět je velmi málo - barva zaniká. O něco lepší je rýže podobající se hnojivům která se používají ale jednak je drahá a druhak jde příliš rychle ven, vidět je jenom proti velmi tmavému pozadí - například zastíněné stromy proti slunci.

Mnohem nadějnější vyšla strouhanka Penam, tam je potřeba redukovat tok protože jinak je taky rychle pryč ale efekt výrazný. Zatím jsem k ní přidával hořčici aby se to nedusilo ale zkusím to i bez ní. Cena 26,90 za půl kila, na jednu plnou nakládku potřebuji 3 balení. To je hodně drahé.

Zatím poslední pokus byla pšeničná krupice, tam vyšel efekt nejlépe a cena je taky trochu lepší - kilo za 21,90. To už se na nějakou předváděčku zaplatit dá tak budu hledat na trhu. Opět tam byl přídavek hořčice.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Nakonec zkouška upraveného bambi vaku. Sice připravujeme se Zdeňkem nový tisk úplně jiné verze ale není na to teď úplně vhodná doba, dovolené. Buď tam bude soustružené kónické těsnění z teflonu nebo mosazi, případně je řešení vycházejícího z novější verze splachovačů s kruhovou manžetou. Víko už nebude jezdit po problémové osičce ale ve vnitřním vytištěném perforovaném válci.

Prozatím jsem upravil stávající bambi vak vlepením gumového kroužku o síle 5mm který mi zbyl z rozmetadla. Zkrátil jsem ho, slepil vteřiňákem a položil do silikonu zatížený víkem. Stále zlobila nerovná oska po které víko jezdí, stačí nepatrná odchylka po pádu na zem a už to netěsnilo. Pomohlo vyjmutí mosazného pouzdra ve víku, problém se tím vyřešil a stačí narovnat osičku "od oka". Pod víkem je na obostranné lepence 5mm pěnová hmota z podložky pod myš a i když to netěsní úplně dokonale ( slepení kroužku má drobnou nerovnost ), pouze to kape a dá se odstartovat i ze země.

Trochu chtělo přenastavit táhlo ovládání nicméně teď už to zase funguje.

Včera mě napadlo vyzkoušet jlog a nasimulovat ten můj lapsus. Zopakovat ty časy. Napoprvé jsem byl hodně překvapený protože throttle křivka ani přes evidentní cvaknutí a držení HOLDu tři vteřiny zůstala nahoře ! Napodruhé už to tam bylo, stejně tak potřetí. Potom jsem udělal serii čtyř pokusů na jeden log, dvakrát opět bez poklesu a dvakrát s ním. Tak je to zvláštní ale je to v zásadě jedno. I tak motor hned omezí výkon a podle času buď naběhne rychleji nebo od nuly. Každopádně mi došlo že ten nesmyslný hold jsem cvaknul už 0,6s po aktivaci záchrany, na tom je vidět jak obrovskou energii ten model má když i tak se zastavil až téměř v 15 metrech. Klika byla že jsem nepustil záchranu která to udržela podvozkem dolů, jinak bylo hotovo a trup bych mohl vyhodit.

Včera jsem měl možnost si tohle celé promítnout do lítání s rozmetadlem a i bambi. Pořád jsem se musel hlídat abych nechtěně při aktivaci rozmetadla, rozmetení, zavření desky a totéž s bambi vakem na spínači těsně nad HOLDem nepozorně opět nevypnul motor, je to hned. Ve výsledku jsem se rozhodl to vyřešit jeho přesunutím nahoru tam kde jsou stopky a vedle je řízené odhození bambi vaku, pro jistotu v opačném směru :-). Kdysi jsem spadl na současnou aktivaci záchrany a Holdu vpravo kdy byly oba spínače nad sebou, ten člověk co mi rádio nastavoval pak uznal že to nedomyslel :-). Od té doby je HOLD na opačné straně. Říká se že není dobré měnit zažité pozice ale tady jsem se přes hračky jako přídavná zařízení tak abych byl schopen je ovládat při palcování do téhle situace vmanévroval sám a než riskovat ztrátu modelu podobně debilním způsobem jako ve čtvrtek, radši si budu zvykat na něco jiného. Doufejme že další krizovky typu okamžitě vypnout motor než něco trefím nenastanou.

Scott z NZ to má ještě jinak. HOLD nepoužívá, nahrazuje ho letový režim Normal s křivkou 0-0-0-0-0, následují Idleup 1 a 2 s otáčkami pro vzlet a běžný let.

Listy Maďar jsou opravitelné spíš zkusmo, na třech je defekt zasahující i svrchní část uhlíku, je to na 1/3 délky listu a myslím že nezbude než objednat novou sadu.


Přílohy:
IMG_2969.jpg
IMG_2969.jpg
[ 70.57 KiB | Zobrazeno 1765 krát ]

IMG_2985.jpg
IMG_2985.jpg
[ 82.35 KiB | Zobrazeno 1765 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.08.2022 0:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Výroba plastových kalíšků jako redukce materiálu do rozmetadla se povedla, osvědčená technika ala výroba oken Helisiky. Zádrový odlitek přes rezervní trychtýř, PVC cenovka a horkovzdušná pistole.

Maďar je rozebraný, vyrábím novou mezidesku a buď to bude zase napřed testování s dvoulistem nebo dám rovnou pětilist s laminátama z MSC ( původně Raptor ). Přehodím VBar za Demona a regly, musím vyrobit nová táhla na gripy. Byl mírně ohnutý kompenzátor z SK, povedlo se ho narovnat. Zřejmě v důsledku zkroucení listů jak se je snažil pomotané motor roztočit než vyhobloval hnací kolo.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Před dvěma dny jsem vyzkoušel znova a lépe rozmetadlo, potom trénoval s bambi vakem do dřevěného rámečku velikosti plastového boxu. Po pádu s Maďarem mě přešla chuť riskovat další karambol tak vezmu nácvik poctivě od bezpečnějších základů :-). Bambi vak jsem opět omylem odhodil takže ohnutá oska a netěsnil, starty ze země s vodou byly marné, všechno hned vyteklo. Doma rozborka - sborka, teď to chodí ale bude stejně inovace. Na závěr po dlouhých třech letech tři starty s Acromasterem, už taková nostalgie. Nikdy to nelítalo kdovíjak, tedy první a druhý ano. Tenhle třetí se mi asi nepovedlo dobře zalepit plastové bočnice k motorovému loži, už na prvních startech to vibrovalo, drobný pád z invertu po stažení plynu na asfaltovou plochu Sobínky tomu nepomohl. Minimálně esteticky :-). Navích je zřejmě špatně vyosený motor, přidání plynu = stoupá a opačně, pořád trimování výškovky, při malé rychlosti padá po křídle do vývrtky. Poslední lítání 2019 ve stejný den odešlo servo pravého křidélka, nechtělo se mi ho kupovat až teď. Ale změna příjemná a klecanské letiště je na letadla jako dělané. Na třetí baterce už jsem lítal i v invertu ale jistota nic moc.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Nechce se mi moc kupovat nové listy i když tuším že to tak stejně dopadne. Napadlo mě že tyhle zažijí drsnou zátěžovou zkoušku jestli jsou ty drobné defekty opravdu horší než kosmetické, metodu ještě promyslím ale půl kila na konec listu jako kdysi je určitě nedostatečné.

HOLD jsem přemístil na pozici kde ho nemůžu náhodně aktivovat, bude to bezpečnější. Teď posledně mě vědomí že jsem při ovládání rozmetadla a bambi pořád těsně vedle a jediný špatný pohyb znamená další pád modelu dohnalo ke změně. Musím to ale přeprogramovat u všech modelů stejně, není to složité. HOLD ale zachovávám, řešit to pouze na křivce plynu je stále a opět riziko že místo snížení otáček cvaknu 2x a je to v háji.

Kamiony kterých jezdí v Klecanech poměrně hodně jsou naprosté chvilkové rušičky zvuku modelu, to jsem si taky vyzkoušel Nebýt toho asi bych hned slyšel že motor nejede a cvaknul to zpátky, za tři vteřiny už bylo pozdě.


Přílohy:
IMG_2996.jpg
IMG_2996.jpg
[ 78.87 KiB | Zobrazeno 1687 krát ]

IMG_2997.jpg
IMG_2997.jpg
[ 48.5 KiB | Zobrazeno 1687 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 17.08.2022 23:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Po téměř dvou letech konečně s bambi vakem na volné vodě :-). Tehdy jsem skončil na čísle 24, číslo 25 byl náraz Maďara do stromu a pád, nekonečná pauza. Dnes tedy 25 a 26.


Přílohy:
IMG_3019.jpg
IMG_3019.jpg
[ 219.1 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]

IMG_3018.jpg
IMG_3018.jpg
[ 190.81 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]

Y0011177.jpg
Y0011177.jpg
[ 156.19 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]

Y0011122.jpg
Y0011122.jpg
[ 85.09 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.08.2022 12:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Zbytečný pád Maďara mě inspiroval jakkoliv zabránit kontaktu vrtulky s boxem, i když jsem přímé důkazy poškození listů vrtulky na boxu nenašel, zřejmě stačilo jenom nepatrně. Ten zvuk mě vylekal, přestože listy nakonec nevypadají hrozně a dokonce jsou téměř vyvážené. První verze byla box zakopat - zapustit pod úroveň terénu v Klecanech. Místo se najít dalo mimo plochu kde se lítá nebo parkuje, bylo to domluvené ale potom mě napadla jiná, trochu pracnější ale univerzálnější varianta. Výkopem jámy 60x40x25cm což je 0,06m3 bych byl uvázaný na jedinou lokaci, to mi vadilo. Navíc bych musel sekat i prostor okolo boxu a vyladit zapuštění tak aby do spáry nezapadla lyžina, to by skončilo dalším malérem. Nejspíš bych musel vyrobit něco jako dřevěný vnější sarkofág, ten tam nechat a do něj vždy spustit plastový box.

Udělal jsem to jinak. Box dostal dřevěný rámeček s hliníkovými "U" profily 10/10, do nich se vějířovitě zasunou čtyři překližkové desky tl.5mm natřené Eternalem, světlejší spodek a Antracit šedá nahoře. Nemohl to být žádný drobeček protože občas se mi heli prosedla až na zem, rotor byl sice bezpečně nad boxem ( bez náklonu ) jenomže vrtulka ho mohla stále trefit při přeletění což mi předvedl Maďar. Spočítal jsem kružnice pomyslně zaklíněného bambi vaku v boxu o okraj, délku lanek po závěsný hák plus rezerva na vnější lyžinu. Dnes při prvním testování v Klecanech jsem to schválně opatrně zkoušel, jednou to bylo i s rezervou tak tak a ploutev vzadu to naštěstí podržela. Lanka se dostala nad lyžinu, s tím je lepší neletět protože i při odhození to zůstane pod heli viset.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Na timelaps videu je vidět celá stavba, trvá to 16 minut což ujde. Box je na podkladní desce která má v rozích nastavitelné patky podobné nábytku. Po naplnění 4/5 vody se s vodováhou ustaví do roviny. Od oka se položí sestavený rám z lišty 50/25, koliky označí místa, kam se potom zatlučou kovové trny ze závitové tyče 10mm. Nahoře ne hliníková trubky 10/12mm s kolíkem dorazu na lišty, opět se vyladí výška vodováhou a potom zasunou postupně 4 desky. Jsou zajištěné hliníkovým plochým nýtem, spáru mezi nimi drží 8 hliníkových X propojek a na obvodu plastový roztažný pásek. Box je 95cm od okraje a na doplnění vody slouží metr PVC trubky 70 s jednoduchým stojánkem pro potřebný náklon.
Celkový rozměr je 237 x 257cm a plocha 6m2. Nějaká drobná úprava bude. Hliníkový profil je nepatrně širší, nechci tam mít žádný tak dostaly desky pásek ze silnějšího papíru. Eternal nestačil, dostala se tam voda a papír nabobtnal. Musím tam dát radši plast. Desky možná v nějakém rastru provrtám pro odvedení vody, jsou mírně prohnuté a dělají se tam kaluže.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Kamera asi zaostřila na sklady Albert vzadu, vrtulník ostrý není.

Škoda že dnes hodně foukalo a vítr se točil z více směrů, jeho korigování mi dělalo občas problémy. Na rybníku je to výrazně snazší, není nutné se trefit do prostoru 37x57cm :-).


Přílohy:
IMG_3009.jpg
IMG_3009.jpg
[ 57.2 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3015.jpg
IMG_3015.jpg
[ 55.29 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3016.jpg
IMG_3016.jpg
[ 26.64 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3013.jpg
IMG_3013.jpg
[ 50.76 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3026.jpg
IMG_3026.jpg
[ 208.66 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3024.jpg
IMG_3024.jpg
[ 43.66 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3025.jpg
IMG_3025.jpg
[ 76.06 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]

IMG_3027.jpg
IMG_3027.jpg
[ 145.39 KiB | Zobrazeno 1463 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.08.2022 23:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Na poličkách je po pádech Raptora a Maďara smutno, derou se tam motyky což nevidím rád. Pustil jsem se proto do opravy Maďara, napřed mechanika. Je to téměř hotové, ještě musím vyrobit nová táhla mezi páky serv a desku cykliky, na pětilist a jinou hřídel byly delší, s těmi úhly na dvoulist ( kterým jako vždy začnu ) nevyřeším.

Mechanika už má 130A regl, programování jsem si zkomplikoval nezapsáním hodnot v Helisice tak nezbylo než znovu připojit programovací box a všechno si poznamenat. U VBaru to trvalo déle, hledání správných reverzů v jednotce i vysílači, teď už to chodí správně.

Roztříděním trosek jsem taky zjistil co bude pracnější, například ovládání závěsného háku pro bambi vak. Jak je z hliníku, pádem se docela dost zdeformoval. Musím ho kompletně rozebrat, pečlivě srovnat a znova sestavit. Tenhle díl taky nejvíc poškodil spodní část trupu, které nebude vůbec jednoduché vrátit ideální oblé a symetrické linie. Levá strana podvozku se nevylomila což usnadní opravu druhé strany, bude se čeho chytit.

U Helisiky chci znova vyzkoušet natáčení videa ze zadní polosféry kde by mohl být vidět líp v akci bambi vak a rozmetadlo. Natáčení 2020 bylo hodně degradované vibracemi, uvidím jestli se to zlepší nebo ne. Kameru lze upevnit vodorovně i svisle a libovolně nasměrovat.


Přílohy:
IMG_3035.JPG
IMG_3035.JPG
[ 49.64 KiB | Zobrazeno 1329 krát ]

IMG_3036.JPG
IMG_3036.JPG
[ 57.82 KiB | Zobrazeno 1329 krát ]

IMG_3030.jpg
IMG_3030.jpg
[ 54.38 KiB | Zobrazeno 1329 krát ]

IMG_1478 (2).jpg
IMG_1478 (2).jpg
[ 76.88 KiB | Zobrazeno 1329 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.08.2022 23:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Včera jsem si pochvaloval jak jde oprava mechaniky, dnes ráno přišla rána jako blesk z nebe. Ráno jsem vyrobil kratší táhla, závit M2,5 do kloubků, sestavit, vyladit délky, přehodit a zapojím VBar. Všechno naběhlo, dosažitelnost úhlů byla evidentní, prověřil jsem ještě gyrování vrtulky i za chodu. Jediné co mě vylekalo byl opačný směr záchrany což by byla katastrofa ale přičítal jsem to podivnému nastavování, opakovanému reverzu serv, směru kolektivu, výškovky ve vysílači. Když už to včera konečně chodilo a zkusil jsem cvaknout záchranu, dostal jsem ránu listem protože se rozeběhl motor, bylo to špatně ve vysílači což jsem zjistil záhy. Ale směr záchrany jsem proto zaregistroval až dnes kdy HOLD už fungoval. Včera na to nebyl klid a bylo už moc hodin.

Potom jsem připojil VBar - stále nic a svítila červená. Rozpojím a zapojím prodlužováky, pro jistotu jiný dám port v kompu, beze změny. Tak se dívám jestli se nevysunul z VBaru Mini USB 2.0 B konektor na půlmetrovém prodlužováku i když to nedávalo smysl protože po byl zapáskovaný 10cm od gyra k mezidesce. U Helisiky jsem ho jednou nechtěně vytáhl a hodinu ho dostával zpátky pinzetama, proto ta páska :-).

Konektor v jednotce byl ale byl nakloněný asi 15 stupňů směrem dolů - hned jsem pochopil že je zle. Víko krabičky nadzdvižené, boční plastový zámeček utržený. Zásuvku přes konektor vytrhla hliníková zesilující přepážka mezi bočnicema. Při montáži plastové podložky VBaru jsem si to vůbec neuvědomil a neřešil - chyba. Takhle mechanika Maďara zde má motorové hliníkové lože na výšku, pod ním ale není 22mm jako u Helisiky. Je tam pouze 10mm a konektor potřeboval minimálně 16-18mm. Přitom při montáži mezidesky jsem žádný odpor nezaregistroval, navíc to včera večer ještě normálně komunikovalo. V noci to asi konektor zabalil....

Odpojil jsem mezidesku a zkusil znova zapojit narovnanou zásuvku ve VBaru, žádná komunikace s PC. Naopak zásuvka zajela dovnitř, bylo jasné že je komplet utržená. Rezignovaně jsem popsal kabely serv a všechno odpojil, VBar oddělil od oboustranky ( na vyhození ), opatrně sundal víko. Zásuvka utržená, potrhané některé měděné linie ukostření okolo, naštěstí nic horšího. Makrofotografie, celý den průběžná komunikace co s tím, postupně se trochu vyčasilo. Ještě je snad šance že nebudu kupovat nový VBar protože servis by při oboustranném provedení tištěného spoje znamenal na 99% výměnu, žádná oprava by se asi nekonala. takhle ty firmy nefungují, nevyplatí se jim to. Asi by je to stálo ještě víc. Nový VBar + záchrana ( pokud by neuznali že jednotka zanikla a převedli jí na novou jednotku ) dalších 100EUR, celkem cca 6700.

Výměna zásuvky nevypadá nereálně ale musí to dělat profík s vybavením a znalostmi. Nejsem ani jedno z toho, snad se to povede domluvit. Zásuvka stojí pár korun ( doslova ), nic jiného se nemusí opravovat. Akorát nebude připájená na 4 ale jenom na dva rohové body tištěného spoje plus 5 pinů ( které nic moc neudrží ) a zbylé dva rohy musí nahradit něco reverzibilního pro případnou opravu v budoucnu. To není vteřinové lepidlo ani epoxid, spíš tavná pájka. Tím že se konektor zapojuje jenom jednou a v jednotce zůstává tak se to dá vzít jako možné řešení. Případně nová krabička za 269,00 aby tam nebyla čirá isolepa. Teď můžu jenom doufat že se to povede a nadávat si za takovou blbost a nepozornost.


Přílohy:
IMG_3034.jpg
IMG_3034.jpg
[ 126.94 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]

IMG_3045 (2).jpg
IMG_3045 (2).jpg
[ 147.82 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]

IMG_3053.jpg
IMG_3053.jpg
[ 69.24 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]

IMG_3047.jpg
IMG_3047.jpg
[ 70.58 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]

IMG_8370 (3).jpg
IMG_8370 (3).jpg
[ 79.13 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]

IMG_8373.jpg
IMG_8373.jpg
[ 55.63 KiB | Zobrazeno 1284 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.08.2022 9:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.11.2015
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha 9
Tohle by mělo jít snadno opravit. Je to dost podobné jako u mobilů, kde se ty nabíjecí zásuvky dají takto opravovat (prostě se vyviklají). Pokud se nikdo nenajde tady, tak to zkus někde v opravnách mobilů, kde vyměňují napájecí konektory USB. Dělá se to většinou tak, že na očištěné místo se ten konektor položí a přidrží a horkovzduškou se to napájí (dost videí je na trubce).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.08.2022 9:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Díky za info, oprava vypadá nadějně. V GME v Karlíně tu zásuvku mají, na jiném shopu pár podobných, cena osciluje mezi 18-43 Kč. Tenhle typ USB používají spíš foťáky než mobily, tam je mikro USB a nový symetrický typ C. Mám naštěstí kamaráda elektronika a vrtulníkáře, sám se nabídl to opravit. Už z fotek byl schopný zjistit že není poškozeného nic jiného, nějaké další propojení apod. Nafotil jsem mu i spodní stranu desky, některé body jsou oboustranně prokovené aby kostra ( mínus ) fungovala všude. Je to profík, na mikro SMD techniku je vybavený, podobné věci je schopný postavit a rád mu to svěřím. Je to naštěstí jenom ten konektor. I když to nebude tak pevné jako originál protože dva body se pájet nedají, použitelné to bude.

Samozřejmě dokud to nebude všechno chodit není vyhráno ale i včera s tím poškozením všechno šlo a reverz Rescue s tím souviset nebude, něco mám špatně nastaveného.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.09.2022 21:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
VBar opravený, Zdeněk zakouzlil :-). Úplně jednoduché to prý nebylo. Zásuvka je zajištěná ještě tavnou pájkou a malá část poškození tištěného spoje byla opravená měděným drátkem. Krabičku nechám stávající, vyndat ježka z klece aniž by to šlo silou se mi nepovedlo tak nová nebude. Trochu tavné pájky a čirá isolepa musí stačit, konektor je zajištěný tavnou mnohem důsledněji než poprvé. Proti vysunutí ho chrání ještě stahovací pásek na mezidesce vepředu ale případné vibrace by se do zásuvky přenášet mohly.

Chyba nastavení už je vyřešená, podle nastavení vysílače pro helisiku a VBar č.1 jsem našel obráceně CH6 PIT, po reverznutí to šlo sice stále obráceně ale záchrana už byla ve stejném směru, po přepnutí směru chodu kolektivu přes PC je to v pohodě a letuschopné. Ještě jsem zkracoval táhla na gripy aby byla v Trimu přes PC všechno v nule a páky rovně. Jediné co ještě nesedí je kontrola cykliky přes PC, tam bylo před zkrácením táhel +13 místo požadovaných +8 a teď je tam +10, pořád moc. Musím se tedy znova prokousat návody a hledat čím to změním.


Přílohy:
IMG_3099.jpg
IMG_3099.jpg
[ 97.03 KiB | Zobrazeno 1118 krát ]

IMG_3100.jpg
IMG_3100.jpg
[ 109.7 KiB | Zobrazeno 1118 krát ]

IMG_3098.jpg
IMG_3098.jpg
[ 69.17 KiB | Zobrazeno 1118 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.09.2022 12:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Včera v pohodě zalítáno, jenom to má malý výkon. Baterka 6S a motor 670KV točí málo, podle výpočtu napětí, KV a převodu 10,625 je to 1419 otáček rotor, realita je většinou nižší. A je to jenom dvoulist. Musel jsem to roztočit naplno i s pomocí točítka, otevření reglu na 70% ( IdleUp2 ) nestačilo :-).

Dnes jsem znova zkalibroval plyn, při nastavování jsem na to asi i zapomněl ale jak už je mechanika venku protože po čtyřech startech tam dám pětilist, je to jenom poslechový odhad. Ještě musím zkonzultovat endpointy v rádiu, mám tam pořád 100 82 82 100 pro Kontronik, mám to tak ale i u helisiky a vařečky 550 kde je regl HW100A nastavovaný v Klecanech loni.

Objednal jsem páky od Mikada, to že se nedaří nastavit ideální rozsah VBaru je stejná situace jako v prosinci 2019 kdy mi Petr Koťátko jasně doporučil dát tam kratší páky než Align 20mm a sice ty z Mikada 17mm. Tehdy jsem musel posunout výškovkové servo a vypilovat část ALU gyro mountu do kterého to drsně naráželo. To mě teď čeká znova, naštěstí si to můžu najít ve vlákně a nic nevymýšlet :-).

Zničené kloubky Thunder Tiger nahradím ze zachovalých pro Raptora vyrobených v MSC, pouze je musím převrtat z M2,5 na M3 Kasama. Naštěstí je to pravý závit, levý mám jenom 2,5mm. Teď bude tedy další pauza než dorazí páky a sestavit to s předěláním pozice serva.

Včera to jinak letělo pěkně, na čtvrté baterce jsem dal i nějaké jednodušší akro a inverty. Zbývá už "jenom" opravit pomlácený trup. Potřebuju sehnat nějaký lepší epoxid, toho tam padne trochu víc a ty gumové složky ze stříkaček jsou špatné.


Přílohy:
P_20220906_192243.jpg
P_20220906_192243.jpg
[ 149.97 KiB | Zobrazeno 1065 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz