Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2473 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 161, 162, 163, 164, 165  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 20:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Dnes test s motorem 1000KV. Výsledek potvrdil předpoklady Zdeňka takže to mám pořád mozkodlab co zvolit. Skleroza bodovala i dnes, baterka na světla do Helisiky, stahovací pásky na závaží k pylonu, Jlog2 nevložený do Helisiky. Před lety jsem si udělal check list co kontrolovat po opravě heli, co před každým prvním nebo následujícím startem. Mám to vytištěné v brašně u vysílačky, nepatuju si že bych to vyndával, blbnutí na kvadrát. Průběžně to kontroluju, převody a šroubky jestli něco nechybí ale v maketě to není z valné části vůbec přístupné nebo vidět. Když vidím letět těch deset kilo, říkám si hlavně aby něco nekřuplo....

Teď si budu muset udělat spíš takovou "širší" tabulku věcí které lze teoreticky vézt s sebou a tu vždycky projet než vyrazím. Hlavně věci jako stahovací pásky, měřák kapacity apod :-).

Jestli zůstat u 6S s tím že tam pro bambi vak a Postřik musí jít motor 1000KV + 14T, musím ale víc přivřít ESC ( riziko vyšší teploty ESC ), hlavně bez zátěže. Dnes vyšlo optimum okolo 40%, bez balastů to může být ještě nepatrně míň a je jasné že regl na 60-70% na tom bude líp.
Hodnota PWM ukázkově klesla, žádných 100% ale 77- 91% a je tam tak rezerva výkonu, regl si má kam sáhnout. Jenom by se musel najít bezpečná hranice otevření ESC na limit otáček rotoru protože 1000KV točí prostě hodně. JIVE 80+HV bych nechal, do druhé heli koupil Hobby Wing Platinum Pro4 120A LV. Nemusel bych nabíjet dvě baterky na jeden start, stačily by mi měřáky od Zdeňka jak jsou. Nicméně 1000KV s 2200W výkonu pěkně baští, průměrný odběr je +22A což znamená jednoduchou věc, kratší let a větší zátěž pro baterky - možná tak i kratší životnost. Taky bych musel koupit další motor 1000KV X-Nova protože ten druhý má jenom 822KV a uvidím co napíše pan Hess z MSC v rámci možné detekce problému, motor je od nich. Takže ušetřím 3900 za HV regl ale dám dost peněz za motor a dva 670KV skončí v 550. ještě můžu vzít PYRO 1050KV z Raptora ale nějak mám zažité že X-Nova je robustnější a lepší, možná se pletu. PYRO každopádně točí 1080KV a je dobrý. Celkově je varianta 6S tak trochu vrabec v hrsti :-).

Varianta 8S se mi zalíbila, čekal jsem že 1000KV dopadne o něco hůř a jdu do 8S. Teď je to trochu těžší volba :-). Zůstaly by motory 670KV s 3000W, bez bambi vaku a postřiku jako samotný model by měl pěkné otáčky a projev, stačí tomu 6S. Na tyhle produkce se přidá 2S což je 240-300 gramů navíc, víc nabíjení. Ale motor má menší odběr a letový čas může být klidně o dvě minuty delší. Konec konců i samotná heli může letět na 8S jako sviožnější verze, policejní heli to sluší. PWM je na úrovni 1000KV a v pohodě. Akorát bych musel poprosit Zdeňka o výrobu výkonnějších měřáků na 12S, na tyhle produkce s proměnlivou vahou je měřák k nezaplacení. ESC může být otevřenější asi o 10%, nevýhodou je dražší HV regl 130A za 7400. Ale nemusím kupovat žádný motor.

Dnes jsem zkoušel vyzrát na pohupování Helisiky, oželel jsem trubičky s gumicukem kde se stále vysmekávají hliníková pouzdra, musel bych to asi zalepit. Vzal jsem původní holé gumicuky, ty zkrátil o 3cm na olno takže rahno se mohlo kývat výrazně hůř. Výsledek bída, dělá to pořád. Spíš s klesání, je to nahodilé, pak se to zklidní a zase. Dost možná to bude chtít řešit jinak a sice zkusit zvýšit zisk hlavy. Heli se totiž pohupuje nejenom přes křidélka ale i přes výškovku, proto mě to napadlo. Tak těžko se divit aby vyhovovalo nastavení pro model o váze 6,5 kila ve chvíli kdy mu naložím v téměř přesně dalších 50% jeho stávající hmotnosti.....



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Na dvou fotkách jsou upečené odpory k diodám měřáku kam jsem pustil bez rozmyslu 30V místo 22,5V.


Přílohy:
log01058_H3 1000KV z 550 14T testy balast a dolítání 1kg full.jpg
log01058_H3 1000KV z 550 14T testy balast a dolítání 1kg full.jpg
[ 83.67 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

log01059_H3 1000KV z 550 14T postřik plus 1kg let 4 minuty full.jpg
log01059_H3 1000KV z 550 14T postřik plus 1kg let 4 minuty full.jpg
[ 84 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

IMG_1424.jpg
IMG_1424.jpg
[ 89.12 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

IMG_1426.jpg
IMG_1426.jpg
[ 194.34 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

After Servis Checklist.jpg
After Servis Checklist.jpg
[ 183.39 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

Pre Flight Checklist 1.jpg
Pre Flight Checklist 1.jpg
[ 159.28 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]

Pre Flight Checklist 2.jpg
Pre Flight Checklist 2.jpg
[ 128.23 KiB | Zobrazeno 1108 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 21:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Dnešek v tabulce s vyhodnocením resp. porovnáním 6S vs 8S.


Přílohy:
LOG1058 a 1059 test 1000KV a 14T tabulka plus porovnání s 8S.JPG
LOG1058 a 1059 test 1000KV a 14T tabulka plus porovnání s 8S.JPG
[ 90.27 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]

Porovnání 6S a 8S na 4 minutách letu..JPG
Porovnání 6S a 8S na 4 minutách letu..JPG
[ 34.26 KiB | Zobrazeno 1100 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 8:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 685
Jestli máš jednoduchou možnost jak přidat závaží do čumáku, tak to zkus... je tu relativně velká šance, že ti to pomůže s tím pohupováním...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 9:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
To máš pravdu, je fakt že tam žádnou výraznou zásobu těžiště na předek nemám a vlastně jsem v rámci pokusů s Maďarem zapomněl na balast olověných kuliček do Helisiky. Přitom jsem je tam ve variantě bez postřiku dával - 125gr. U Maďara to je 250gr mezi hlavní baterku a 2S LiFe na světla. Pak jsem sáčky založil do jedné krabice, Maďar je jako testovací mechanika a to bude možná ono.

Spíš to bude chtít i víc než 125gr. Nádrže jsou sice víceméně v ose hlavní hřídele, pokud to je tím těžištěm a houpání se dostaví bez vody minimálně nebo vůbec, může to být avízo že s vodou se těžiště přece jenom posune lehce nazad.

Díky za typ, ve středu mám být slušně tak to prubnu. Klenčí tedy moc optimisticky nevypadá, koukám denně na počasí, konec srpna je chladno a bohužel dost deště. Snad nám to vyjde.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.08.2021 0:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Neuváženým zapojením měřáku kapacity k2Ulm na 30V při 8S jsem tomu moc neprospěl. Roztavily se odpory viz snímek, v měřáku něco odešlo, nefunguje úplně správně a čeká ho servis.

Měl jsem pár nápadů jak provozovat obě makety i měření kapacity jak na 6S tak i na 8S připojením toho Hard Case dvoučlánku. Má to bohužel pár trhlin a rizik, pramenících z možnosti něco špatně zapojit a přivodit si zbytečnou havárii. Takže dám na radu zkušenějších a půjdu jednodušší cestou. Do Helisiky s potenciálem váhy až 10kg jsem objednal 130A HV regl Hobby Wing Platinum Pro 4, v Maďarovi zůstane JIVE80+HV. Obě makety budou provozované trvale na 8S na což bude nastavený měřák kapacity, bude měřit a hlídat všech 8 článků. Moje vize bylo nechat ho na 6S a dvoučlánek by byl mimo kontrolu, špatný. Taky jsem, ač trochu nerad, opustil vizi 2S Hard Case do auta. S konektorama jsou tak tak, hlavně si je potřeba přiznat že tyhle baterky nejsou konstruované na trvalý odběr 30-40A, špičkově 60-70A, občas chvilkově 100A. Pokud by tahle baterka odešla, heli by se mohla sesypat na zem a sledovat pád napětí a pokles otáček doma na monitoru s logem by bylo už k ničemu. To bych musel mít ty nejdražší závodní High Voltage LRP baterky nebo jim podobné za hroznou cenu. HV ovšem není vůbec radno propojovat s klasickými leteckými články, to mi bylo jasně nedoporučeno. Tím pádem bude dvojčlánek rovněž SoftCase letecký Gens Ace o něco větší kapacity než základní 6S protože stejný se nesežene. Má ale téměř stejnou hodnotu C.

Motory 670KV jsou prý na 8S přímo konstruované. I když byl pohon 1000KV na 6S podle logu relativně použitelný, zatížení a životnost těch 2200W motorů a hlavně baterek i seškrcených reglů není na váhu 6,5-10 kilo vůbec optimální. Motor 670KV je prostě lepší volba. Na 50% dá na 8S s 16T 1450 otáček na rotoru. Postřik pouze na 6S je s 1240 otáčkama na 80% regl příliš málo, PWM 100%. Jakákoliv chyba nebo větší než malé prosednutí je potenciální havárie. Zato 1450 otáček na rotoru při 8S a 50% reglu má výrazně nižší PWM, je to i pocitově na kniplech úplně jinde. A pořád můžu když potřebuju přidávat nebo i ubírat, ještě víc ve variantě bez postřiku nebo bambi vaku. A pak je tam další prostor pro optimalizaci díky pastorkům 14T nebo 15T. Při stejných otáčkách motoru 15400 se dostanu z 1450otáček při 16T na 1360otáček s 15T nebo 1270 otáček se 14T. Jinými slovy pokud budu chtít i s menším pastorkem stejné otáčky, můžu otevřít víc regl a motor bude mít naopak větší sílu.

Nabíjet 6S společně s konkrétní 2S nepůjde. Jednak budou mít odlišnou kapacitu, druhak mám obě nabíječky na 7článků max. Velké 6S se nabijí tak jako dosud samostatně, 2S po dvojicích nebo ve trojici, záleží kolik jich pořídím. Baterky 3S z Raptora taky nabíjím společně, mají ale zapáskované spojky balančních konektorů, tady bych musel vyrobit nějakou "Y" propojku.

Pan Hess z MSC zjišťoval co s podezřelým motorem 100/822KV, tím co točí míň. Jedna možnost je najít někoho kdo má Megamet – přístroj na měření indukčnosti. Druhá možnost – a tak to prý dělají lidé se střídavými motory do modelů, je upnout horní část motoru klasicky do nějaké překližkové nebo raději kovové desky, ukotvené ideálně k soustruhu. Hřídel motoru se upne do sklíčidla soustruhu. Chce to perfektně vyladit. Někdo to dělá s vrtačkou ale je to jak bylo řečeno "potenciál na malér a na sádru" :-). Soustruh se roztočí, čímž se z motoru stane dynamo a měřákem nastaveným na stejnosměrný proud s rozsahem 10A ( lépe 20A ) se proměří jednotlivé dvojice kabelů = tři hodnoty. Pokud se liší o víc nebo třeba o desítky % tak je vinutí poškozené.

Zítra jdu zkusit těžiště víc na předek u Helisiky a zalítá si Raptor s dvoulistem. Testovací mechaniku s pylonem pomalu rozeberu, výsledku jsem se dobral. Vrátím tam motor 670KV, regl JIVE 80+HV zůstane.


Přílohy:
IMG_1426.jpg
IMG_1426.jpg
[ 194.34 KiB | Zobrazeno 984 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.08.2021 22:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Testík se změnou těžiště dopředu fiasko, těšil jsem se předčasně. Dokonce je to ještě o něco horší a budu se muset znova začít zabývat řešením jak na to vyzrát. I když to ještě jednou vyzkouším protože jsem tam trochu ukvapeně vrátil opravené vzpěry se zasouvacíma trubičkama, kde se sesmekávaly konce gumicuků a trubičky zajely do sebe. Vnitřní nešly pak dostat ven. Přilepil jsem pod pásek a je klid. Ale jsou volnější než gumicuky bez trubiček zkrácené minule o 3cm. Tam se ráhno kývá méně ochotně než na tom druhém videu s trubičkama ze dneška.

Budu muset vymyslet něco úplně jiného aby výkyv probíhal v řádu milimetrů a nikoliv centimetrů viz to video s detailem ráhna.

Regl 130A a programátor jsou doma, tak nějak se ale 8S kvůli změně měřáků začíná rýsovat na příští rok. Na jejich výrobu není čas, chce to klid a já si se 166 starty letos nemůžu stěžovat že bych měl nalítáno zase tak málo. Akorát mi došlo, že jsem letos nebyl ani jednou s bambi vakem na rybníku. Tam jsem loni čekal desítky startů, nic z toho nebylo. Přišel jiný projekt. Maďar ( i Helisika ) s bambi vakem letěl v Lipencích ale je fakt že s 8S to pak bude víc o rezervě výkonu takže to za každou cenu letos možná ani zkoušet nebudu, jedině že bych tam nechal motor 1000KV který s tím má výkonu dost, to můžu ještě zvážit.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.08.2021 19:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Nová varianta odpružení ráhna. Napřed to byla jenom jedna smyčka, pak mi došlo že dvě budou lepší. Je to trochu televizní anténa ale není to bodovací maketa s nýty.

Když to bude pořád tvrdé můžu sehnat o něco slabší ocelový drát nebo udělat ty smyčky větší a volnější. Takhle v ruce mi to přijde trochu tvrdší ale možná to bude ono.

Škoda že to vyzkouším až příští týden, minimálně do středy bude nebo hrozí déšť.


Přílohy:
IMG_1439.jpg
IMG_1439.jpg
[ 78.92 KiB | Zobrazeno 929 krát ]

IMG_1441.jpg
IMG_1441.jpg
[ 32.89 KiB | Zobrazeno 929 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 0:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Prošel jsem si první videa s postřikem teď po dokončení. Na prvním startu bez vody je to v pohodě což platí i pro všechny další starty bez vody nebo po jejím vystříkání. Pokud nějaké houpání tak míň a sporadicky. Ráhno bez vody je lehčí a nemá takovou energii. Hned při tom prvním startu s vodou na Lipencích tam to houpání už je. Zmínil jsem to dost okrajově, v euforii že to konečně letí hotové mi to nepřišlo nejdůležitější.

Pak jsem si prošel videa a logy z března kdy to ( ještě s dvoulistem ) poprvé lítalo bez vibrací s gumičkama tady doma a odpoledne v Lipencích. Motor byl ještě 1000KV, převod V2, PWM 92-95%. ESC otevřený na 61% = 1760ot rotor, na 65% 1865 otáček - což už bylo za hranicí schválených 1800 otáček. A odběr taky dost vysoko. Plná nádrž 55A, po vystříkání vody a dolítání baterky 40A.

To pohupování jsem na videu skoro nezaznamenal. Může to znamenat, že když točí heli víc otáček = má výkon na listech, je díky tomu stabilní a ráhno model nerozhoupe. Pokud to platí, s 8S a vyššíma otáčkama to dost možná zmizí. To co jsem vyrobil dnes může fungovat na malé otáčky, pak tam dám 8s, otáčky zvednu o 200-250 a všechno může být jinak. například jiné vibrace. Tím pádem nadcházející test s 6S na 670KV není zase až tak podstatný, rozhodne to až finální pohon a otáčky. Možná tam pak půjdou zpátky gumicuky v zásuvných trubičkách.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 14:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Pustil jsem se do testu motorů ve velké stojanové vrtačce která nehází. Stojánek je bytelný, úplně stejné vzorky kuchyňských desek z Hornbachu po stranách zaručují dokonalou rovinu. Celé je to chycené do hliníkové točny dole šrouby M10. Motor upnu do sklíčidla čímž se vystředí celý stojánek i s točnou, až pak to dole dotáhnu tak abych nevyvinul špatný boční tlak na ložiska motoru.

Napřed jsem vzal starý motor 600M a vyzkoušel na vrtačce oboje základní otáčky ( po přehození řemenů v krytu nahoře ). Na měřáku 20A - nula, zklamání. Pak mi došlo že musím dát nikoliv 20A DC ale AC. Na nižší otáčky vrtačky dává motor jako dynamo okolo 5,5A, na vysoké otáčky 12-13A a přijde mi to skoro zbytečná zátěž pokud ty nižší budou signalizovat rozdíl. Takže jsem dal na další testy nižší otáčky.

Problém je v tom, že naměřený proud dost kolísá, postupně jsem se to snažil unifikovat tak že jsem si dal vedle hodinky a stopky, zapsal si hodnotu po 2-5 vteřinách po zapnutí vrtačky když se otáčky ustálí, pak po 15s a 30s, kdy jsem vrtačku vypnul. Měřil jsem každou větev zvlášť. Asi bych to pak dal do tabulky ale především jsem panu Hessovi napsal jestli nedělám někde chybu a neměl bych to měřit třeba delší dobu, nebo udělat z každého měření video ze stativu aby byl vidět průběh změny hodnot. U motoru 600M primární hodnota po zapnutí pomalu stoupala, vlastně i ve chvíli kdy jsem to mezi 30-60s odpojil, Podobně u motoru 600MX. U obou se všechny tři větve pohybovaly mezi 5,62 - 5,96A AC.

Motor X-NOVA 1000/822KV doopravdy signalizuje chybu a měření ještě zopakuji.

Měření na dvě hodnoty na začátku a po cca podobném intervalu na vypnutí :

černá - modrá : 3,74-4,20
černá - červená : 5,26-5,76 = výrazně víc
modrá - červená : 3,72-4,72

Měření na tři hodnoty po 15s :

černá - modrá : 3,26-3,12-3,17 / 4,27-4,53-4,78 / 4,01-4,46-5,02
černá - červená : 5,26-5,74-5,86 / 5,11-6,11-6,26 / 5,3-5,52-5,73
modrá - červená : 4,6-4,8-4,86 / 6,23-6,24-6,34 / 5,28-4,92-4,55

Poprvé výrazně vyšší druhá větev jako při úplně prvním měření na dvě hodnoty, podruhé jsou druhá a třetí víc než první, potřetí je to opačně..... Každopádně je to naprosto nevyrovnané a ten motor je možná špatný celkově. V žádném případě nemá konzistenci měření jako oba staré motorya Align.

No - a ještě v tom může hrát roli aktuální zatížení fáze na které vrtačka běží :-).


Přílohy:
IMG_1447.jpg
IMG_1447.jpg
[ 61.72 KiB | Zobrazeno 884 krát ]

IMG_1451.jpg
IMG_1451.jpg
[ 66.07 KiB | Zobrazeno 884 krát ]

IMG_1453.jpg
IMG_1453.jpg
[ 61.55 KiB | Zobrazeno 884 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 15:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1862
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Relax píše:

....co s podezřelým motorem 100/822KV, tím co točí míň......


Před časem (ono je to už 4 roky 8O ) jsem řešil proč mají dva shodné motory jiný výkon.Používám už jiné motory i regulátory a výsledku jsem se stejně nedobral ale třeba tam narazíš na něco co Tě bude zajímat.
viewtopic.php?f=105&t=38309&start=450
viewtopic.php?f=39&t=81353

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 15:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Díky, projdu si to. Pan Hess psal že bych měl změřit i napětí ale to se neliší, 1,493-0,497V v daném rozsahu měřáku tuším 2V AC aby to bylo alespoň na tři desetinná místa. Napětí tedy nic neřekne tak se zaměřím zpátky na proud. Porovnám si pak ještě i motor 670KV který je taky zatím venku.

Nejvíc jsem měl nahnáno z mechanické přípravy abych motory místo laborování nepoškodil. Přijde mi to v pohodě a možná je to jednodušší než to rychtovat u Pavla na soustruh. I když bych měl víc variábl otáčky, tady mám jenom dvoje.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 17:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Hledal jsem data pořízení motorů a zjistil u toho že regl JIVE80+HV nemám jeden jak jsem si myslel ale mám je dva. První od jednoho pána z Boleslavi z roku 2013 z 550, druhý jsem koupil 2019 v Benovoletadýlka do žluté makety, nazvané pracovně Banán pořízené od jednoho modeláře z jižních Čech. Banán byl provozovaný s bambi vakem, pak z něj vznikla Helisika.

První HV regl je v Maďarovi takže obě mechaniky jsou HV. Vědět to, určitě bych se do Hobby Wingu 130A HV nehrnul. Snažil bych se ušetřit, přitom na 10 kilo váhy je těch 80A spíš málo a 130A je adekvátních což musím uznat. Pokud bude z Raptora taky finální stroj na 8S s tím že bych musel upravit další mechaniku TREX protože do E550 Thunder Tiger 6+2S nedostanu, měl bych použitelný HV regl.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.08.2021 0:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Večer jsem udělal s hodinovým odstupem tři měření podezřelého 1000KV a jedno 670KV který měl naprázdno správnou hodnotu. Paradoxně ten 670KV při zatím jediném měření vykázal úplný veletoč hodnot u jedné větve. Zítra dám ještě dvě měření 670KV, myslím že to moc informací nepřinese.

O úspěchu v testování motorů touto metodou začínám trochu pochybovat. Po první testu 1000KV s jasným rozdílem proti Alignům 600M a 600MX ( ty jsou vlastně neuvěřitelně konzistentní ) to vypadalo nadějně, rozdíl na jedné větvi tam byl evidentní. Bohužel každé další měření, kdy podle mě točí stojanová vrtačka téměř stejné otáčky, se naměřily u každé z větví zcela rozdílné hodnoty při jednotlivých měřeních a taky vzájemně takže interpretace každého měření vykazuje úplně jiný výsledek. Která má vyšší napětí, u které spíš stoupá nebo klesá, kdy udělá větší výkyv a která z nich. Nějak se z toho nedá nic zřetelného a logického vyvozovat. Třeba při posledním měření 1000KV se modrá větev propadla z 6,72A za 15s na 4,25A a pak ještě níž na 4,0A. To jsem se lekl jestli něco v motoru neodešlo ale po krátké pauze a zapnutí vrtačky tam bylo zase 5,3A, za dalších 10s po dalším zapnutí 5,7A.

Na stejné otáčky vrtačky motor 1000KV jako střídavé dynamo "vyrobí" poprvé 3,7 - 5,76A, podruhé 3,12 - 5,86A, potřetí 4,27 - 6,34A, počtvrté 4,01 - 5,73A, popáté 6,15 - 7,39A, pošesté 5,7 - 7,58A a posedmé 4,00 - 9,02A..........

Chtěl jsem vědět jestli je na motoru nějaká konkrétní větev špatná, napájecí dráty vypadají dobře takže o jejich zlomení bych pochyboval. Zacházím s tím dost opatrně. Tím pádem se těžko rozhodovat jestli je ten motor dlouhodoběji nespolehlivý nebo může selhat úplně. Naštěstí ho do makety nutně dát nemusím a skončí tedy v jedné z motyček. Na oba Hughesy je beztak lepší 670KV a 8S.


Přílohy:
Grafy 1000-822KV.jpg
Grafy 1000-822KV.jpg
[ 97.45 KiB | Zobrazeno 846 krát ]

Grafy 670KV.jpg
Grafy 670KV.jpg
[ 90.83 KiB | Zobrazeno 846 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.08.2021 10:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Doplněný graf 670KV a jeden graf Align600MX. Paradoxně je na tom stařík nejlíp :-). Uvidím co se z toho ještě vyhodnotí, každopádně výkyvy a to různé jsou u 1000/822KV dobře patrné, nepotěšil ale ani 670KV přestože naprázdno těch 670 dával. Zatím to vypadá že konzistence a kvalita X-NOVA nic moc. Až vrátím 670KV do mechaniky Maďara kde zůstane, otestuju ve vrtačce i ten lepší 1000KV. Z Helisiky 670KV vyndávat nebudu, maximálně ho odsunu od hnacího kola a roztočím naprázdno jestli dá těch 670KV.

8S na Helisice možná k večeru vyzkouším, mám nabité dva dvoučlánky Hard Case. Akorát odpojím měřák abych ho nepoškodil a budu dobře hlídat čas. Uvidím jestli pomohou větší otáčky proti pohupování i s trubičkama, když ne tak dám ty nové vzpěry.


Přílohy:
Grafy X-NOVA 670KV.jpg
Grafy X-NOVA 670KV.jpg
[ 102.34 KiB | Zobrazeno 822 krát ]

Graf 600MX 1000KV.jpg
Graf 600MX 1000KV.jpg
[ 39.72 KiB | Zobrazeno 822 krát ]

Grafy 1000-822KV.jpg
Grafy 1000-822KV.jpg
[ 104.1 KiB | Zobrazeno 821 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.08.2021 22:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Zjištění že mám v Helisice HV regl mě motivovalo to brzy vyzkoušet, dnes byl ten den.

Napřed ještě 6S a 670KV se 17T - test nových táhel s anténama. Už bez vody to vibrovalo ( konce nejsou vidět ostře ), s vodou až tak že jsem neudělal ani jedno kolečko a šel rovnou na přistání.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Chce to minimálně mnohem volnější pružiny, možná i něco úplně jiného. Výměna za trubičky a dolítání baterky. Při jednom průletu dál od sebe jsem chtěl klesnout pod horizont aby byl postřik líp vidět. Bylo to dál ode mne, přehnal jsem asi rychlost resp. podcenil váhu a výkon na listech. rycgle jsem dal plný kolektiv ale ani tohle nestačilo a nastal nepatrný kontakt se strništěm, naštěstí bez následků ale ošklivý zážitek. V tu chvíli jsem se zařekl že je to poslední let s 6S na 670KV. Opatrně dolítáno a přistání.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Naložil jsem poprvé 8S, jako 2S Hardcase Zippy 5700 50C. Měřák kapacity odpojený, napřed start bez vody. Na 50% otevření ESC vyšly podle logu doma otáčky rotoru 1525, pěkný posun. Byly znatelně lepší, možná až moc na stroj bez vody. Na 6S musel být ESC na 80% - PWM 100% a žádná rezerva !!. PWM tentokrát luxusních 84% místo 100%, průměrný odběr 40A. Houpání zatím nikde.

Následovaly plné nádrže a start, 50% ESC - odběr během postřiku 34-62A, větší stoupák 92A. PWM 88-91%, regl 87st Celsia - což je to seškrcení na 50%. Baterky sjely z 31,5V na 28V, vylítáno 3100mA. Houpání se postupně dostavilo, možná je menší a méně četné ale je tam, opět při klesání a zpomalení. Zapomněl jsem jenom ukurtovat baterky suchým zipem, musel stačit 3M plast který drží pěkně výškově ale ne do stran a baterky na sobě jsou už dost vysoké.

Přistání, pak ještě jedna minuta. Bylo to skoro moc protože Zippy měla po minutě 8% a 0,017V na článek. 6S dobrý. Regl 80 st. Celsia, průměr 47A. Těsně před přistáním a na zbytku vody vystřelila jedna tryska, voda fofrem ven z ráhna. Trysku jsem nenašel ale doma na videu se to místo celkem lokalizovalo a večer jsem si pro ní zajel, byla v trávě půl metru od asfaltu.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Výměna baterek, voda bohužel passe protože krabička s náhradníma tryskama zůstala doma. Musím je zajistit tavnou pájkou, hlavně že o tom měsíce přemýšlím... Na posledním startu cíleně 4 minuty, vyšlo to tak tak na HardCase Bashing 5500mAh. Ta by pět minut natož s vodou asi nedala. Na konci 10% ale oba články jsou OK, 0,001V rozdíl. Akorát ji musím zastorovat.

Za 4 minuty celkem odběr 2580mA což je dobré, až tam pak budou 5800mAh a nad ní 2S 7000mAh bude to určitě lepší čas. HardCase budou jenom jako pojistka a když už tak Basher 6600 nebo něco 6-7000 mAh.

Zkoušel jsem změnu otáček přes točítko. Tím že tam byl z posledních testů s 6S pastorek 17T a nepředělal jsem config soubor na karte Jlog2 kde je 16T, nepočítá jlog správně. Převod je 1:10, na logách je 1:10,625.

50% THR je 85% PWM – 15250 motor a 1525 rotor
56% THR je 90-94% PWM – 16000 motor a 1600 rotor
39% THR je 82% PWM - 14050 motor a 1405 rotor.

Resumé – je nesmysl lítat 17T a škrtit regl, naopak musím dát 14T a otevřít víc regl. Na Maďara dám 15T protože dva kusy 14T nemám. Při 50% mám 15250ot motor, se 14T nebude převod 1:10 ale 1:12,143 kdy vychází 1255 rotor. 1250 otáček je hrozně málo, to jsou ty situace v Boleticích a dnes za Řeporyjema. Dejme tomu, že optimum bude někde v rozpětí 1450-1550 otáček, což znamená, že se 14T můžu výrazně víc otevřít ESC. Ten se pak nebude hřát na 87st Celsia v což pevně doufám.

Sice si myslím že 80A+HV to tak nějak dává, s vodou potřebuje 34-62A, pak tam jsou špičky 57/60/64A při stoupání a maximum při plném stoupání bez vody 97A. Na druhou stranu těch 130A bude jistota že je tam ve všech směrech rezerva, třeba se bude i míň hřát. Pokud budu chtít lítat bez govenoru na křivky tak můžu, u JIVE se naopak vypnout nedá. Přijdu o možnost logů, na druhou stranu budou alespoň v Maďarovi se stejným pohonem. Ono je to už dost na palici se v těch logách vrtat, spíš už mě to nebaví. Před lety jsem si tím prošel několikrát, jakmile se model vyladí zůstává log pouze jako cenná černá skříňka. A to mít už nebudu. Takže ten 130A HV regl vracet nebudu. Přišel bych navíc o mimořádnou slevu 7%, posledně jsem vracel chybně vybrané unašeče a asi bych vypadal "ako celkom zmetený zákazník" :-).

Zase nešlo koncové světlo. Tahání za konektor nepomohlo, doma rozborka, napětí jde až po konektory na stabilizátorech. Podle měřáku je opět přerušený mínus na straně kde jsem to rozvrtal, nejspíš v rohu nahoře. Když vidím jak se stabilizátory na asfaltu než odstartuju třepou, moc se tomu nedivím. U Maďara to dělalo po tom pádu, tady mnohem dřív. Asi tam budu muset zapájet ohnutou smyčku tenkého vodiče, dole to vidět nebude. Měl jsem dát volné vodiče dovnitř.


Přílohy:
log01072_H4 MAK 17T 6S nové vzpěry - špatný, dolítáno trubičky.jpg
log01072_H4 MAK 17T 6S nové vzpěry - špatný, dolítáno trubičky.jpg
[ 78.11 KiB | Zobrazeno 799 krát ]

log01073_H4 MAK 17T prvně 8S na HV regl - Zippy, detail s vodou.jpg
log01073_H4 MAK 17T prvně 8S na HV regl - Zippy, detail s vodou.jpg
[ 79.73 KiB | Zobrazeno 799 krát ]

log01073_H4 MAK 17T prvně 8S na HV regl - Zippy, voda max, ztráta trysky.jpg
log01073_H4 MAK 17T prvně 8S na HV regl - Zippy, voda max, ztráta trysky.jpg
[ 78.28 KiB | Zobrazeno 799 krát ]

log01074_H4 MAK 17T 8S bez vody, točítko, Bashing 4min.jpg
log01074_H4 MAK 17T 8S bez vody, točítko, Bashing 4min.jpg
[ 73.5 KiB | Zobrazeno 799 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2473 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 161, 162, 163, 164, 165  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz