Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2473 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 1:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Kabina je hotová, spodní část jsem musel předělat. Tavná pájka chladne pomaleji, stačí jenom trochu pospíchat a spoj nelícuje, z levé strany byla mezera víc jak milimetr s viditelnými můstky tavné pájky. Kabina má osazený přistávací reflektor s větším hliníkovým chladičem nalepeným na diodu teplovodivou páskou.

Rozdíl proti původní kabině je značný, teď nastane boj riskovat nepovedený nástřik smoke sprejem Tamiya. Když se ho dá málo je to matné a k ničemu, aby se to slilo do lesku musí ho být poměrně dost a stejně je tam krupičkovitost tmavších míst od drobných prskanců. Taky je mnohem jednodušší stříkat téměř plochá okna a hluboce prolnutou kabinu kde se snadno dá někde víc než jinde. Sice to trochu řeší dělení, spoléhat se na to moc nedá. Tak si říkám méně je více :-).


Přílohy:
IMG_1301.jpg
IMG_1301.jpg
[ 75.02 KiB | Zobrazeno 1554 krát ]

IMG_1302.jpg
IMG_1302.jpg
[ 81.35 KiB | Zobrazeno 1554 krát ]

IMG_1306.jpg
IMG_1306.jpg
[ 74.03 KiB | Zobrazeno 1554 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 14:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Se zatmavením lisovaných oken jsem se přece jenom ukvapil. Do kabiny se mi vůbec nechce, procházel jsem ještě znova fotky a i když tam nejspíš lehký smoke bude, zaujala mě jiná věc které jsem si dřív vůbec nevšiml. Horní ( zadní ) pole dělení kabiny má podle videa nějakou tmavší folii proti slunci shora. Folie mám, zkoušel jsem je na auto TRX-4 ale je tam tolik bublin že to nemá smysl, A to byla rovná plocha, tady by to zevnitř v oblouku na obou osách tutově nedopadlo, navíc ohřev pistolí by mohl znamenat destrukci PETG.

Není problém vylisovat ještě jednu sadu oken a nechat je čirá. Zadní okna mají napříč mechaniku, mezi předními je dole baterka. Každopádně kabina je světlejší, tedy přímo z boku.

Odzkouším znovu Jlog2, nezapsat poslední tři baterky se mi nelíbí, občas se to ale stávalo. Zřejmě mě čeká investice do baterek, když stejně 150-250 gramů dovažuju, udělám to jinak. Koupím baterky 6S s kapacitou 5800mAh a 45C což bude lehce kompenzovat kratší letový čas.


Přílohy:
uzutrewwereqw.JPG
uzutrewwereqw.JPG
[ 77.39 KiB | Zobrazeno 1529 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 9:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Nová forma na kabinu z MIFERu by stála odhadem 30 tisíc, to vskutku není reálné :-). Potřebovali by jeden origo výlisek, který se při výrobě hliníkové formy zničil. Ještě že mi to pořešila sádrová žraločí obluda. Dala se vyrobit i líp ale co už.

Dorazil motor 670KV, dnes stihnu přehodit mechaniku, přebudovat to včetně převodů a zítra dopo zalítnout.

S event. obstaráním dílů na V1 bych to musel řešit opět dovozem z USA. Tady se to kompletně nesežene, pouze několik málo věcí. V USA jsem objevil pastorek 13T na V2 pokud bych u ní zůstával a efekt vrtulky by byl malý. Je to v podstatě souboj menších otáček u V1 s limitním pastorkem 16T a šance na vyšší otáčky u V2 přes větší pastorky. 13T by dokázal zvednout otáčky z 1260 ( 11T ) na 1486. Zatím mám jenom 12T který to zvedne na 1371. Základ výpočtu je je 12800 ot motor.

Volný motor 1000KV dostane zatím Raptor, ten má podle manuálu pastorek 10T což je dobré protože motor nebude točit tolik.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 11:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1862
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Jeden 17t na V1 jsem našel. Kdyžtak pošlu.Dej vědět.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 15:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
To by bylo bezva, zastavil bych se a spojíme to s lítáním. Obecně to s V1 vždycky bude točit míň, prošel jsem většinu Jlogů u Maďara kde je tenhle motor 670KV, maximum 75% na reglu a vrcholově - nedá to už plochou křivku ) tam bylo 14300 otáček což je 1345 s 16T a 1430 se 17T.

Zvláštní je, že s převody V2 ( 112T hlavní šikmé kolo ) a motorem 1000KV má heli ny vyšších otáčkách mnohem menší problém s vrtulkou, přestože je tam stejný převodový poměr 1 : 3,85 jako u maďara s 670KV. Tím že točí míň je to pirueta. Asi to má logiku. Jdu montovat, zítra dopoledne se uvidí.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 22:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Mám to přestavěné, problém byl jenom s konektorama. Kdysi mi někdo poradil na motory konektory od MP JET, zlacené 3,5mm s manžetkou která dokonale těsní, kupoval jsem je vždy u Houšky. Ve špajzu ani jeden pár, šance na Šestce u Pecky lichá, od MP JET měl jenom baga 8mm a zlacené 3,5mm klasika byly volné. Nezbylo než přepájet komplet konektory resp. dát 4mm zlacené dodané s motorem na regulátor a tři samice od MP JET si schovám na předělání u Raptora kam přijde zkusmo motor 1000KV. Buď se s ním pětilist vylepší nebo zkusím dvoulist. Motor 670KV je o pár milošů vyšší, naštěstí se do origo výřezů v uhlíkové bočnici vešel a nebylo třeba nic brousit.

U převodů jsem nechal kuželové kolo do kardanu na vrtulku, přehodil jsem pouze osičku 40T za 34T a hnací kolo s volnoběžným. Je to dokonale záměnné takže jsem nemusel měnit pozici stavěcího kroužku na hřídeli, absolutně žádný rozdíl což jsem nečekal. Ale proč ne :-). Pastorek 16T šel na hřídel dobře, proti pastorkům na šikmý převod nemá dva ale jenom jeden červík na plošku 6mm osky motoru. Nastříkal jsem ještě hliníkový mezičlen na vzpěru mezidesky k baterce, stříbrná část v heli zbytečně rušila.

Chodí to dobře, převody mají jiný zvuk což se pozná pak v heli. U motyky mi přišly převody V2 výrazně tišší tak uvidím jestli se budou lišit i Maďar a Helisika.

Dodávka motoru byla trochu čára přes rozpočet, na zítra jsou nachystané Maďar s Raptorem a třetí Hughes se do auta asi nevejde, druhak se mi nějak nechce zabudování uspěchat tak to asi odložím. Musím navíc naprogramovat config soubor na další kartu Jlogu aby to počítalo správně reálné otáčky. To nebylo nikdy na první pokus.


Přílohy:
IMG_1309.jpg
IMG_1309.jpg
[ 117.41 KiB | Zobrazeno 1465 krát ]

IMG_1318.jpg
IMG_1318.jpg
[ 130.7 KiB | Zobrazeno 1465 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.07.2021 19:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Raptor špatný, letově nic moc, za 4:30 odlítáno 3100mA z 5500, chce to přenastavit paměť. Zkusím motor X-Nova 1000KV.

Maďar 670KV 60/70/80% regl, zapisuje ale místo RPM otáčky rotoru hasnumero podobné hodnotě u motoru, možná odešla karta. Dopočítám to, víceméně se lze chytit starších logů. Napřed test záchrany kolmo z visu, všechny otáčky pirueta, bude video. Při dopředném letu tak tak ale drží.

Pak test + 3,3 kila kanystr. Minule to poprvé vyšlo, podruhé pirueta, odhoz a zničený kanystr, předně tohle se dnes stalo ihned. Odstartoval jsem prudce s trhnutím za kanystr, ten chytil hned výkyv a už to jelo. Při enormní zátěži se asi sníží otáčky, účinnost vrtulky - už tak špatná se ještě zhorší. Po chvilce se to zastavilo, chtěl jsem heli otočit a znova pirueta, radči odhoz ze 4 metrů, zničený kanystr. Na Helisice nebylo co zkoušet.

Do třetice Helisika. Poprvé motor 670KV a převody V1. Na 60% to letí dost vlažně, 70% výrazně lepší, 80% už moc rozdíl není. 60% je 1160ot, 70% 1240ot což je určitě míň ale mělo to tak být. Test záchrany jiná káva. Žádné nebo minimální vybočení, prostě to jde velmi slušně. Už na zemi je 1 otáčka rotoru skutečně 4,5x vrtulka, u V2 je to 3,85 a je to sakra znát. Zvuk mají ale převody V1 trochu jiný, syrovější. Na nízké otáčky by to vadit nemělo, možná je houpím v USA a přehodím i u Maďara. Jednou se to při prudkém kolektivu z 60% otočilo, pak už se mi to "nepovedlo" napodobit. Zisk jsem na pětilist snižoval na 45/40/36, dal jsem zpátky to co má Maďar 53/45/36 a bylo to lepší. Na další baterku jsem přehodil lamináty MSC za Helitec z Maďara, s těma to letí naprosto perfektně. Jsou delší, pošlou víc výkonu. Ono to letí fakt pěkně, dokonce líp jak Maďar. Teď je otázka jestli je to vrtulkou nebo je lepší VBar Neo než Bavarian Demon, skoro bych to tak typoval :-).

Zátěž jsem nevyzkoušel, příště. Asi dám rovnou nádrže a ráhno, postupně víc a víc vody. Pokud to nebude ono koupím motor 710KV a tenhle dostane Raptor.


Přílohy:
IMG_1320.jpg
IMG_1320.jpg
[ 81.28 KiB | Zobrazeno 1426 krát ]

IMG_1321.jpg
IMG_1321.jpg
[ 83.99 KiB | Zobrazeno 1426 krát ]

IMG_1322.jpg
IMG_1322.jpg
[ 86.29 KiB | Zobrazeno 1426 krát ]

IMG_1324.jpg
IMG_1324.jpg
[ 81.91 KiB | Zobrazeno 1426 krát ]

IMG_1329.jpg
IMG_1329.jpg
[ 133.43 KiB | Zobrazeno 1426 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.07.2021 21:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Maďar převod V2 1:3,85 vrtulka. Test maximálního kolektivu + zvýšení otáček z 60% otevření JIVE = 1200 ot. rotor ( video čas 1:05 ), 70% = 1280 ot. rotor ( video čas 1:32 ), a 80% = 1330 ot. rotor ( video čas 2:00 ). Vždy pirueta.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Helisika převod V1 1:4,5 vrtulka, listy laminát 570mm MSC. Test maximálního kolektivu + zvýšení otáček z 60% otevření JIVE = 1180 ot. rotor ( video čas 0:53 ), 70% = 1240 ot. rotor ( video čas 1:25 ), a 80% = 1300 ot. rotor ( video čas 1:53 ). Trochu problém je zvýšení otáček kde je záchrana jako Iddle3 na 75% takže při třetím stoupání z 80% je slyšet pokles na 75%, mělo tam být 80%. Každopádně vrtulka drží perfektně a potvrzuje se jednoznačný efekt přestavby na V1, který udělám i u Maďara. Pokud bych točíl 1600 a víc, určitě by byly lepší masivní a tišší šikmé převody V2 ale takto jsou V1 myslím v pohodě.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Stejný test s polosouměrnými listy Helitec 600mm přehozenými z Maďara. Tyto Listy mají větší výkon než souměrný laminát 570mm ( přitom baští nepatrně míň, možná jsou štíhlejší ) a vrtulka už není tak komfortní ale víceméně stíhá, pořád mnohem lepší než V2 a Maďar s těmito listy Helitec. Jediný problém s piruetou ,a čas 2:47, už se mi to ale nepovedlo zopakovat. Průměrný odběr šestikilového modelu je 30A, nepatrně míň jak s laminátovými listy. Při záchraně se zvedne na 47-56A max. Při táhlém maximálním kolektivu na čase 3:47 jsem se dostal na úplné maximum 73A. Teplota regulátoru zůstala i přes opakovanou větší zátěž na pěkných 69 stupních Celsia.

Došlo mi že lítám na trochu nižší zisky vrtulky vyladěné na mnohem vyšší otáčky s motorem 1000KV ( 45/40/36% ). Zadal jsem tedy totéž co má Maďar ( 53/45/36% ) a přišlo mi to lepší, nechám to tak. Při tomhle letu jsem měl poprvé pocit, že se Helisika ovládá lépe než Maďar. Možná to není jenom díky vyšším otáčkám vrtulky ale i díky VBaru Neo, který je poslední roky považován za zřejmě nejlepší volbu do maket. Až dostane Maďar převody V1, bude to lepší srovnání. Jediným rozdílem bude pouze řídící jednotka a možnosti jejího nastavení.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Zopakování testu s maximální váhou 3,3 kila což je kompletní postřik se dvěma litry vody. V podvěsu v kanystru je to orientační a také faul na řídící jednotku, která má dost práce pobrat to celkem těžké kyvadlo. Navíc jsem to celé zvrtal špatným startem kdy jsem kanystr utrhnul ze země šikmo a celé to rozkýval, vzápětí se začne zadek otáčet. Pak se zastaví, za chvíli se rozjede znovu a už nepřestane, radši jsem se toho zbavil výš i za cenu zničení kanystru. Minule se mi to stalo také, první start byl ale lepší a bez piruety. Chtěl jsem to zopakovat, stalo se prakticky totéž co je na videu. Akorát jsem z prvních dvou pokusů video nezískal - plná karta.

Na druhou stranu to heli dává, odběr se sice zvedne z průměrných 32-35A na 70-75A, během stříkání se postupně zmenšuje. Ta pirueta jde podle mě za nedostatečným výkonem vrtulky. Pro srovnání to vyzkouším ještě i s Helisikou, která má stejný systém ovládání závěsu a hlavně má také odhoz. Bez něj bych takovou produkci nikdy nezkoušel a neriskoval ztrátu modelu, přistání s piruetou by určitě nedopadlo dobře. Bambi vak se taky dovede houpat ale je téměř o kilo lehčí, postřik je těžší, pro změnu je pevně spojen s heli a nevisí metr pod ní jako kyvadlo.

Raptora teď vyzkouším jak je s pětilistem ale s volným motorem 1000KV, až dorazí přes e-bay origo hřídel, vyzkouším i dvoulist.

U Helisiky musím přenastavit měřák kapacity, lítal jsem 3400, 3650 a 3700mA což je příliš. Zřejmě je špatně nastavený limit. A budu potřebovat obě paměti, heli dostanou baterky s kapacitou 5800mAh takže budu přepínat mezi dejme tomu 4400 a 3500mA.

Pokud by mi postřik přišel podmotorovaný, nezbude než koupit motor 710KV. Ten dává o 900 otáček na volt víc. Má ještě větší výkon, 3600W místo 3000W u 670KV, 1000KV má jenom 2200W. Motor 710KV má maximální proud 100A a regulátor je na 80A, motor 1000KV měl ale taky 100A a šlo to. 670KV má 80A, ten by přišel do Raptora čímž bych v něm udržel pětilist. Už by to ale nebyla žádná ostřejší heli jako teď nebo spíš 1000KV s dvoulistem. Těžil by pouze z aktuálně o kilo a něco menší celkové váhy. Až z něj bude časem nějaká maketa, nejspíš na ní použiju jednu mechaniku 550/600 - shodnou s těmi na Maďara a Helisiku. Nějaké maketové doplňky a bude to opět pomalejší klidný vrtrdelník. Raptor bude mít laminátové souměrné listy, Helisika dostane stejné jako Maďar ale s jiným dekorem folií, bílá, černá a žluté konce. Černou mám matnou a lesklou, uvidím co řeknou fotky předlohy.

Nádrže tam hned ještě dávat nebudu. Jednak se mi je pak nebude chtít sundávat a tak budu nějaký týden lítat bez nich abych si mašinu víc zažil na kniplech. Překryt kabiny se i přes drobné mouchy povedl a model posunul, připevněný je novými černými samořeznými vruty. Tam pro změnu něco zřejmě nevyšlo, úhel kabiny směrem k prosklené části. Přestože PETG stranově lícuje, vyšlo příčně plošší a lakovaná část směrem od hrbu se musela víc stlačit. Přišlo mi to v pohodě při montáži, všechno jsem dotáhnul a po prvních startech, kdy to dostalo víc energie nebo i nějakou vibraci a trup se namáhá jsem tam našel nepěkného pavouka tenkých prasklin. Hlavně aby se to nezhoršovalo. U Maďara je něco podobného ale mnohem horšího pod hrbem na boku jak to dostalo ošklivou ránu o zem.

Tady to mrzí víc, přijde mi to úplně zbytečné. I kdyby byla forma plošší, dá se PETG jakkoliv vyhnout. Jedině že by byla užší a to se mi nezdá, byl to přesný otisk originálu. Na fotce z boku je to ale vidět, není to rovná plynulá linie ale zlom v místě upevnění. Musím to povolit a mezi PETG a trup vložit úzký černý pásek plastu na delší vruty. Popraskalo to na obou stranách, levá strana na snímku je horší. Hlavně aby se to nezvětšilo nebo něco nevypadlo, to by byl malér. Už jenom retuš na směrovce nevypadá moc pěkně, přitom měl Dagx dobrý nápad že jsem mohl měděné pásky jenom napíchnout jehlou a neseškrabovat skalpelem 2x2mm.... Někdy člověk myslí pomaleji než koná.


Přílohy:
IMG_1328.jpg
IMG_1328.jpg
[ 125.57 KiB | Zobrazeno 1050 krát ]

IMG_1335.jpg
IMG_1335.jpg
[ 66.56 KiB | Zobrazeno 1050 krát ]

IMG_1336.jpg
IMG_1336.jpg
[ 85.2 KiB | Zobrazeno 1050 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 25.07.2021 14:09, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.07.2021 13:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Docela mi zatrnulo. Když jsem Raptora rozebíral, utrhla se mi pravá zalepená zarážecí matice vzadu na konci alu profilu 10/10. Nebýt možnosti odmontovat kovové bočnice od plastových patek ( tyrkysové body na snímku ), bylo to na vrtání. Možná bych matici udržel kleštěmi ale není tam skoro místo a i dodatečně jsem měl co dělat to zafixovat než Loctite povolí. Následoval kolapsíček co s motorem. Je obráceně mezi plastovými trojúhelniky bočnic, jejich světlost je 50,2 mm. Motor Pyro je malý, má 40,5mm ale X-Nova 4020 1000KV je buřtík, má 49,5mm. Naštěstí je to v alu destičce dokonale vystředěné a po namontování plášť motoru nikde nedrhne, do mezery se vejde tak tak silnější kanclpapír. Ještě musím přepájet JST konektory na JIVE, ten Pyro už tam stejně zpátky asi nedám. Je to takové měkké, magnety jako kdyby tam ani nebyly jak volně se točí. S pláštěm X-Nova se musí vyvinou mnohonásobně větší síla. Přitom je osmipólový, PYRO deseti.

Předek kabiny od hrbu u Helisiky jsem přizvedl 2mm, esteticky to nevadí a praskání laku snad zastavím. Dnes lítat nejdu, snad zítra. Po pár startech už budu bojovat s pokušením dát tam nádrže, to tuším.


Přílohy:
IMG_0134.jpg
IMG_0134.jpg
[ 93.11 KiB | Zobrazeno 1027 krát ]

IMG_0119.JPG
IMG_0119.JPG
[ 82.29 KiB | Zobrazeno 1027 krát ]

IMG_1337.jpg
IMG_1337.jpg
[ 54.1 KiB | Zobrazeno 1027 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.07.2021 15:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Montáž Raptora zkomplikovala utržená zarážecí matice M3, vyřešil to ohnutý pásek 1mm hliníku přetažený přes matice a ukotvený šroubkem M2,5. Teď už to dá pokoj. Při rozebírání šroubu zajištěného Loctitem jsem asi příliš zatlačil a utrhl jí.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Test Raptora s motorem X-NOVA 4020 1000KV nepřinesl žádné pozitivní překvapení. Výkon má, jde pěkně ale odběr zůstává okolo 34A což je na heli o váze okolo nebo lehce pod 5kg dost. Pětilist prostě baští. Zajímala mě hlavně teplota reglu. Na jediné baterce ( ze které jsem odlítal jenom 2700mA ) se teplota vyhoupla na 78 st. Celsia, regl šel na 55% 1280ot rotor a pak 60% 1320ot rotor. Do maxima 1800ot je ještě dost rezerva tak to vyzkouším, času než dorazí hřídel pro dvoulist mám dost. Raptor letí každopádně dost neklidně, přestože je tam taky VBar NEO tak v dopředném letu jakoby poskakuje - péruje přes kolektiv, nepatrně přes výškovku. Dokud nebude mít finální pohon nemá smysl to moc řešit.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Helisika už dostane nádrže, není co vylepšit. Letí moc pěkně, asi zatím nejlíp z Hughesů co jsem postupně měl. Regl se neohřeje víc jak 75 st., motor sice teplý byl ale když je venku 26-27 st, plné slunce a heli se nijak nechladí, není se čemu divit. Na původních 60% a 1210 ot. je to trochu nestabilní, při prosednutí v zatáčce je to tak tak zareagovat včas aby model nezakufroval do trávy. Lepší je 65% a 1240 ot nebo pak 70% a 1255ot., tam je model přece jenom trochu živější a bude to základ na bambi vak i postřik. Na čtvrtou baterku bylo malé obecenstvo, příjemný ukrajinský taxikář se synkem. Natočili si video, model se jim líbil a tak jsem dal první dva lopingy ve výšce. Zcela z přehledem, radši z dopředného mírného klesání a na rychlosti, ne z místa. Pěkný, stabilní. Rozchodilo se i koncové světlo, je tam někde horší kontakt okolo řídící jednotky, asi konektor.


Přílohy:
IMG_1338.jpg
IMG_1338.jpg
[ 66.36 KiB | Zobrazeno 985 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.07.2021 0:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Dnes jsem si opět koledoval o malér, štěstí mě naštěstí neopustilo :-).

Dorazila zánovní hřídel na Raptora z Anglie, hned jsem se pustil do instalace dvoulistu. Vypadalo to jednoduše do chvíle než se ukázalo že origo táhla z desky cykliky na mohutné páky na unašečích jsou o cca 9mm kratší. Tím pádem výroba osvědčeným způsobem ale zdržení. vyndal jsem kompletní pětilist, nic se nemusí nastavovat a pokud tam přijde časem zpátky, ani nastavovat. Dal jsem novou desku cykliky se čtyřma kuličkama nahoře a hned bylo jasné že origo mohutné kloubky z táhel TREX dole nedám. Kulička je o dvě desetinky menší, kloubek by sletěl na první dobrou. Takže menší kloubky. Táhla jsem vyrobil 71mm dlouhá, nahoře pravý delší závit a tři matky na Loctite pro nastavování nuly na listech, velké kloubky, dole levý závit a menší kloubky. Ty velké jsou volnější, napřed se mi to vůbec nelíbilo. Ocelový drát mám sice stejný - síla 2,48mm nicméně po vytvoření závitu má 2,39mm. A originál má vnější závit který je pak 2,65mm a kloubek jde hodně nafest, v podstatě kleštěma. Ve výsledku můžu ladit délku bez klíče rukou, doufám že to vydrží ale kontrolovat to budu a brutální 3D lítání nehrozí. Spokojenost nicméně není, u pětilistu to je mnohem lepší, pěkně na klíč. Tady to zřejmě radši zajistím tavnou pájkou abych neměl najednou stopu jako vidle :-).

Zbytek montáže rutina, i tak jsem zapomněl na uhlíkové vzpěry na trubku což je špatně. Zbylo závaží na ocas - jedna TREX hřídel 10mm. Přilepit krepovou páskou a pak dva stahovací elektro pásky, ty sehrály ještě svůj part později. Připojení VBaru, záloha, odstranění virtuálního pootočení desky cykliky, snaha zvednout úhly nad změřených +7,5 až -6,6. Tam je to nějak divně, když se VBar odpojí digiměrka ukáže jiné hodnoty a už si nevybavuju čím to tak minule a asi stále je. Přidal jsem, výsledek +7,9 až -8,8.... Tak příště a odjezd. Na tyhle opatrnější první starty nedávám lepší baterky a naopak listy které bych event. oželel.

Primárně se jel vyzkoušet postřik ale foukalo tak napřed dvoulistý Raptor. Start v pohodě, přišlo mi že to točí nějak míň ale na zálet lepší tak. Postupně se začal kývat ocas sem a tam, většinou to dělá vrtulka když jde ztuha smykátko na osce nebo je problém směrem k servu - táhlo. Přistál jsem, nechtělo se mi ale šroubkovat skrz páku protože kdybych šroubek ztratil je vymalováno, zkusil jsem ještě jeden start. Dělalo to zase víc a zhoršovalo se, okamžitě jsem přistál. A zírám co se děje, páka od serva ohnutá až nalomená, ve snaze ji narovnat praskla. Tím pádem volné táhlo, to se skoro nehnulo a nechápu že s tím servo dokázalo hýbat. Důvod - stahovací pásek na to dovážení, nafackovat si. Kdybych hned nepřistál mohlo to prasknout a asi by to dopadlo špatně. Říkal jsem si jestli to není varovný signál jet domů ale nechtělo se.


Přílohy:
IMG_1345.jpg
IMG_1345.jpg
[ 60.46 KiB | Zobrazeno 939 krát ]

IMG_1348.jpg
IMG_1348.jpg
[ 88.75 KiB | Zobrazeno 939 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.07.2021 0:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Hughes měl nádrže už z domova, zbylo namontovat ráhno. Napřed jsem si to pořádně vyfotil na střeše auta kdy něco abych měl aspoň pár snímků. Na první starty jsem nechtěl ohrozit dražší listy Helitec, navíc bych je ztratil pro Maďara kam patří i dekorem pruhů. Osadil jsem tedy kratší lamináty 570mm MSC. Těžiště se zdálo v pohodě, dám baterku, všechno zkontroluji, Jlog2 a start.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

První vzlet byl šok. Sotva se to vzneslo, na plný kolektiv se to došouralo tak tak metr nad zem a vrtulka evidentně nestíhala, točilo to nějak málo. Opatrně jsem přistál a dumal co se děje. Člověk hned dělá dalekosáhlé závěry, pak zjistí že blbne. Říkal jsem si že tam bohužel asi budu muset vrátit 1000KV a dvoulist se kterým to letělo perfektně, holt oželet maketovost. Nápad dát tam motor 710KV mi s ohledem na tu bídu přišel jako nedostatečný protože to byl prázdný model kam teprve měly přibýt dvě kila vody..... Byl jsem z toho dost vedle a otrávený. Pak mě napadlo dát tam listy Helitec které jsou o 30mm delší a určitě líp nesou, i samotná Helisika s nimi lítá perfektně. Výměna, start, v podstatě skoro totéž, akorát bych nastoupal pomalu i výš a vrtulka vypadal hrozivě nestabilně. Nic - pro dnešek konec a dumat co dál.

Baterku která se svezla pár desítek vteřin ve dvou mašinách jsem dal do motyky 550 s tím že na ní asi vylítám všechny baterky protože teď bude několik dní víc foukat. 2x3S se nesveze, není v čem jak praskla páka serva v Raptorovi a jinam se nevejde.

Vzít motyku se mi náramně vyplatilo, zjistil jsem to brzy. Lítám obvyklé věci, zjišťuju že musím přepnout na střední ale vlastně i vysoké otáčky aby to nebyl šnek, hned mi vrtalo hlavou jak je to možné když na ten třetí kvalt je to hodně ostrá mašina a dnes nic. Kouknu na vysílač a točítko změny otáček když si je chci libovolně upravit ( nezakázal jsem to nikdy v menu ) je o 90 stupňů doleva což je 8-9 zoubků. Tolik nikdy nedávám, jedině když nacvičuju autorotaci a stáhnu motor na naprosté minimum. bylo mi hned jasné že to bylo nechtěné, asi jsem vzal vysílač špatně do ruky a hotovo, nezkontroloval jsem ho. Proto Helisika letěla jako polomrtvá, naštěstí jsem ji ještě nerozebral a tak byl pokus č. 3, napřed bez vody.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Možná to není tolik ostré jako dvoulist 1000KV ale letělo to evidentně slušně takže jsem natankoval litr vody. Neuhlídal jsem měrku v kanystru a bylo tam 1,5 litru, nechal jsem to.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Váha to sice je ale pořád to letí slušně, na motor 710KV možná zapomenu protože na normální lítání by to točilo moc a přivíráním reglu by se přehříval. Uvidím po nějaké sérii startů, zatím to není se 710KV ani 50/50.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Natočil jsem ještě postřik na střeše auta kde je vidět zblízka, poslední baterku jsem vylítal bez ráhna abych měl srovnání jak moc model letově degraduje. S ráhnem se občas přece jenom zavlní, hlavně při pomalém klesání. Při dopředném letu je to zcela v pohodě.


Přílohy:
IMG_1566.jpg
IMG_1566.jpg
[ 70.94 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1569.jpg
IMG_1569.jpg
[ 69.66 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1570.jpg
IMG_1570.jpg
[ 64.85 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1572.jpg
IMG_1572.jpg
[ 57.95 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1575.jpg
IMG_1575.jpg
[ 78.66 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1578.jpg
IMG_1578.jpg
[ 63.74 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1581.jpg
IMG_1581.jpg
[ 61.18 KiB | Zobrazeno 935 krát ]

IMG_1592.jpg
IMG_1592.jpg
[ 66.88 KiB | Zobrazeno 935 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.07.2021 1:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Tak mám splněno, teď vyladit maketové věci jako vrtulku, listy Helitec s jiným dekorem a pár drobností. Přistávací reflektor svítí při vypnutém postřiku, při jeho zapnutí zhasne, chce to přenastavit. A hlavně víc lítat. Pak taky bambi vak, na ten se těším moc. Jediný problém je ideální vodní plocha bez stromů, to tady nemám. Buď stromy nebo je to ráno proti slunci.


Přílohy:
IMG_1610.jpg
IMG_1610.jpg
[ 69.05 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1599.jpg
IMG_1599.jpg
[ 78.7 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1602.jpg
IMG_1602.jpg
[ 82.91 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1613.jpg
IMG_1613.jpg
[ 61.88 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1612.jpg
IMG_1612.jpg
[ 68.54 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1615.jpg
IMG_1615.jpg
[ 60.63 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1617.jpg
IMG_1617.jpg
[ 62.49 KiB | Zobrazeno 933 krát ]

IMG_1619.jpg
IMG_1619.jpg
[ 71.75 KiB | Zobrazeno 933 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.07.2021 10:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2007
Příspěvky: 495
Bydliště: Plzeň
Tomáši, ty opáleniny na fotce s ulomenou pákou serva, to už bylo? Nebo tak hřálo to servo?

Příloha:
opaleniny.PNG
opaleniny.PNG
[ 548.19 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.07.2021 14:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4501
Bydliště: Praha 6
Máš perfektní postřeh, já si připadám trochu za nepozorného pitomce. Nechápu jak jsem si toho mohl nevšimnout, asi jak jsem mám plnou hlavu Helisiky. A montáž dvoulistu se odehrává na mechanice jinde.

To není servo, to je ten nepochopitelný požár baterky Dinogy Sport 5000mAh nad Kuchaříkem letos 24. února. Zmínil jsem to, radoval se že se to stalo blízko, rychle jsem přistál a baterku se mi podařilo vyndat. Nebyla to taková ta klasika že to bouchne a hoří dokud není po baterce, to bych měl po Raptorovi. Puflo něco u krajního článku, vyšlehl plamen ale pak se to stabilizovalo a při vyndání z trupu předním oknem jsem ani na trupu nic nepopálil.

Že jsem to pořádně neprohlédl hned ale ani posléze dost nechápu, stane se. Hlavně že to nezpůsobilo pád modelu. Sice bych asi pak zjistil proč ale co z toho.

Nafotil jsem pár detailů. Polyetylenová spirálová omotávka ochránila kabely od serv, ty jsou zdá se v pohodě. Nejvíc jsou chycené kabel od reglu, propojka RX - VBar NEO a kabel j jednotce světel NF32MAX. Všechny tři vyměním. Páka serva byla divně ohnutá, ve snaze ji narovnat praskla. Ohnutí zřejmě taky způsobil požár, jak to bylo v ose páky, nezměnily se ani koncové body.

Helisika poletí někdy příští týden, do té doby žádné větší úpravy. Zpětně se i přes lapsus s vysílačem kde si udělám na točítka značku ke snazší kontrole potvrdil a přímá souvislost účinnosti vrtulky a otáček. Helisika ještě s motorem 1000KV a převody V2 s horším poměrem měla vzhledem k vysokým otáčkám celkem minimální problém s vrtulkou. Maďar s motorem 670KV kdy točí o hodně míň je na tom špatne. Helisika a motor 670KV ale převodem V1 pohoda dokud nesnížím otáčky ještě víc jako včera. V kombinaci s velkou zátěží už to zlobilo i tam, hlavně při prudším přidání kolektivu z visu.

Na prvních startech kdy to tak tak viselo točil rotor skutečně dost málo - 1080 otáček ! To by bylo v pohodě na heli s listy 800-100mm, tady ne, navíc jsem tam měl MSC 570mm. Jakmile jsem zvedl otáčky na 1200-1280 což je maximum, letělo to v pohodě i s 3,3kila navíc. Motor 710 ještě zvážím ale až po delším lítání, přece jenom 6 tisíc není málo a potřebuju spíš druhé listy Helitec 600mm.

Na komparačním snímku Helisiky na rychlo je starší verze kterou posléze předělali s nápisem "fert Me" což znamená něco ve smyslu "oplodni mě", ale farmářsky :-).


Přílohy:
CLqOCAXUYAEoWYj (3).jpg
CLqOCAXUYAEoWYj (3).jpg
[ 77.24 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_1350.jpg
IMG_1350.jpg
[ 76.76 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_1352.jpg
IMG_1352.jpg
[ 79.11 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_1354.jpg
IMG_1354.jpg
[ 90.47 KiB | Zobrazeno 891 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2473 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz