Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 16:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Pro čísla mám nějakou slabost. Obvykle si nepamatuju co bylo včera k obědu ale jak obsahuje informace číslo tak je ve výhodě. Hlavně když se dají ta čísla porovnávat a něco z toho vyvodit. Je mi jedno že je to jednou cenná věc a jindy ( většinou ) marginálie :-).

Každá baterka má rodný list kde je kromě pořadí a výchozí kapacity v % nabíjecí proud, kolik se dobilo, měrný odpor, rozdíl na článek, doba nabití, datum a v čem byla použitá = kolik se vylítalo mA což ukáže další nabití. Je to zapisované ručně do tabulek z excelu. Je tam dobře vidět od kdy a jak jde výkon baterky dolů, v jakých parametrech. Doplňují to záznamy o extrémním vybití nebo nějaké anomálie.

První roky jsem si u 450 a 550 evidoval všechny nehody, nákup dílů apod. Pak sklad dílů, evidence všech nákladů při pořizování v kategorii elektronika a nabíjení, díly podle modelů. Člověk tak přesně věděl co to obnáší. Pádů ubylo a přestal jsem si tak evidovat opravy, bylo to stejně spíš "blbnutí na kvadrát". Základ si vedu pořád, poslední roky to jde hodně dolů tak už nemám žádné výčitky a co tajit. Kolegové vždycky kroutili hlavou. Podobná čísla nechtějí vidět ani náhodou, natož někdo další doma :-).

Určitě to mám převzaté z práce, archivace dat a snímků k tomu co řešíme. Člověk to pak podvědomě dělá pořád.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 12:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Díky Petrovi z Klecan sem můžu dát první letové video air to air, navíc ne jenom s Hughesem.

Tím že foukalo je letově nic moc ale jak se u karet říká "první vyhrání z kapsy vyhání" a určitě to zopakujeme až nebude vítr. Hughes je v tu chvíli úplně jiný model a taky to chce dobře promyslet choreografii. Viset víceméně šikmo nad sebou nebyl z mé strany dobrý nápad protože se špatně odhaduje sebemenší změna výšky, která je pro záběr z dronu už špatná. Ale i tak z toho mám radost :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 15:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Škoda žes nedal vědět.Byl jsem na dohled kamery.V lídlu :)

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 15:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
To mě nenapadlo,,,,, příště se určitě ozvu.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 10:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj Tomáši,
to video z dronu je pěkný. Určitý ospravedlnění existence dronů :D
A pěkný letiště. Bylo by možný si tam někdy společně zalítat? - teda až budu konečně mít s čím... :)
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 15:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Letiště je to skvělý, nemá zázemí jak Sobínka (WC) ani 220V ale jinak nemá chybu. Orientace osy východ - západ. Muselo by se to domluvit s náčelníkem a třeba férově a podle využití ( sraz více maket) přispět jednorázově na sekání apod. Taky mít kliku že tam nebudou místní. Není to ale tolik frekventované jako jiná letiště. Já tam jezdím tak 2x do roka, až s Blankou se to dá jet za rozumnou dobu a cenu lehce nad úrovní kam jezdím s Hughesem častěji. Určitě se domluvíme a vyjednávám to s Petrem.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 20:43 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2009
Příspěvky: 5
Jsem rád že se moje video líbí...

O letiště se starám a domluvit lítání není problém. Dá se pohodlně lítat celý den se sluncem v zádech. V tomto směru nemá naše plocha konkurenci...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 21:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Ruzyně má hlavní dráhu azimutově 24 - 06, ML Sobínka 25 - 07 a ML Klecany 26 - 08. Tedy hodně podobné. Z hlediska podvečerního slunce jsou na tom Klecany nejlíp. Jako lokalita rovněž. Přilehlá komunikace V Honech, vzdálená 60 metrů v ose dráhy nemá žádný velký provoz a okolo letiště nejsou žádné stromy a budovy které by překážely modelům. Nejbližší jsou vzdálené až 200 metrů ( Ahold ) resp. 300 metrů, vícepatrové domy. Tedy nic co by omezovalo obvyklé lítání. Letiště je zabezpečené proti pohybu nežádoucích osob podobně jako Sobínka, je to logické.

U Sobínky se situace změnila výstavbou budov firmy na pražení kávy, na druhou stranu jsou za zády pilotů a tedy v prostoru, kde se nesmí s modelem pohybovat. Sobínce Na je značné množství členů a proto velmi malá šance přijet a mít prostor víceméně pro sebe. Je tam několik spolkových aktivit včetně tréninků a závodů ( například Combat WWII apod ). Je tam výborná parta i zázemí. Členství jsem ukončil záhy po rozpadnutí party s heli. Na ostatní působí vrtulníky odtažitě a příliš nebezpečně, není divu :-).

Poplatky za členství jsou tam celkem vysoké ( jenom důchodci mají velkou slevu ), částka závisí na počtu odpracovaných brigád. Ale je k dispozici dlouhá asfaltová dráha, velká zatravněná plocha i technické zázemí, které se jinde hledají velmi obtížně. Možná dál mimo Prahu.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 7:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Ahoj Tomáši.
Hughesovi to moc sluší! Paráda!
Píšeš o zhoršení let. vlastností oproti dvoulistu... dovedeš to blíže specifikovat? Zajímá mě, zda máš stejné dojmy jako já... :)
díky, švíco


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 12:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
plodik píše:
Jsem rád že se moje video líbí...

O letiště se starám a domluvit lítání není problém. Dá se pohodlně lítat celý den se sluncem v zádech. V tomto směru nemá naše plocha konkurenci...



Díky, určitě bych se někdy v budoucnu, až se k vám bude chystat Tomáš, rád domluvil, to by bylo super. Samozřejmě počítám s nějakým příspěvkem za návštěvu a použití letiště.
Pavel

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 16:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Když jste šli do vzduchu s heli a dronem, měli jste domluvený aby nedošlo ke srážce? Např. já budu lítat v tomto prostoru a koptera mimo, nebo lítám kde chci a hlídá si to pilot dronu? Já bych asi byl dost nesvůj. To je vždy řečí když lítáme s f3k a já se bojím srážky a najednou ťuk :) .Šance je sice malá ale je tam.Omezí ji jen pořádná příprava a domluva před startem. Taky mám kolegu (s DJI) a přemýšlím o něčem podobném.Ten jeho stroj umí i sledovat objekt.Zkoušeli jsme to s rc autem.Při rychlejší změně směru ale nestíhal reagovat.Heli maketa ale tak rychlé reakce mít nebude.Kolega to teprv testoval takže to pravděpodobně půjde doladit.Zatím nevím jestli jde třeba nastavit vzdálenost ve které se má držet ale má to zajímavý potenciál.Na druhou stranu jakýkoli kontakt by asi skončil katastrofou.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 18:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.7.2018
Příspěvky: 1
Měli jsme základní pravidla - dron nejde nad letovou plochu, heli nejde mimo plochu :D U dronu se to dařilo, u heli trošku míň. Základ byl odstup aspoň 5 metrů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 18:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Rozdíl 2L a 5L je hodně a možná hlavně o otáčkách rotoru, kde jsem šel výměnou motoru z 1000KV na tuším 670KV. Váha modelu zůstala 4,5 kila což není zrovna málo na rotor s 600mm uzoučkými listy. Kolega v Klecanech se smál že vypadají jako slepené za sebe ze 450 :-).

Jakmile foukne zezadu a sečtou se rychlosti, heli ztrácí vztlak a začne se propadat. Pokud se zareaguje včas nebo ještě lépe předvídavě, heli se nepropadne, v opačném případě je to i s plným kolektivem tak tak a před pár dny jsem si i lehce cvaknul o zem. Prostě málo otáček a vztlaku. I když cvaknu vyšší otáčky, chvilku to trvá takže z nějaké ošemetné situace by mě myslím záchrana v Demonovi nepomohla a lítám tak jako bych jí prostě neměl = žádné skopičiny a pokud nějaký akrobatický prvek tak jedině s velkou výškovou rezervou. Jenomže heli se při střemhlavém klesání dostane do myslím nemaketové rychlosti a jakkoliv je to efektní a zvukově zajímavé, nevypadá to dobře nebo že bych si to chtěl opakovat častěji. Model při tom taky dost trpí na kloubkách a dynamickém namáhání takže se snažím hledat nové letové prvky které budou vypadat dobře, čistě a věrohodně. Lítat jenom osmičky, přesuny a viset na místě mi nestačí. Chce to ale dobrý prostor.

S pětilistem je mnohem náročnější odhad kolik dávat kolektivu, hlavně při a po zastavování dopředného letu s použitím výškovky. Jak zacházet s kolektivem celkově. S popisem o co jde si dovolím ocitovat Petra K, který mi k tomu posledně trefně napsal :

"U makety je to znatelnější, protože je vyšší plošné zatížení rotoru. V dopředném letu se ti přičítá vztlak proudícího vzduchu, takže heli letí třeba jen na 1-2 stupně kolektivu. Jakmile začneš brzdit, musíš přidávat na kolektivu. Vis je při cca 5 stupních. Chce to dělat s předstihem, jinak se heli propadne. U dospělé je to znát ještě daleko víc."

Takže maximální trénink a úplně zahodit návyky s vařečkou 550.

S dronem jsem to měli rámcově domluvené. Věděl jsem že s větrem dokážu udržet Hughese vertikálně na místě ale bude to nahoru dolů, i proto je tam těch záběrů "jako šafránu". Nebylo moc z čeho vybírat :-). Žádné riskování, za bezvětří a po několika pokusech by se dalo určitě získat víc. Výhoda je že dron může být doslova přibitý na místě a pilot heli tak může nezávisle a rozumně tvořit. Navíc Petr je výborný pilot, má mnohem víc zkušeností a dobře ví do čeho jít a co určitě vynechat. Dron vůbec nenahrává zvuk, to mě trochu zklamalo ale zase co se dá ve vzduchu slyšet,,,,. Petrův Air taky umí sledovat ale myslím že pouze řidící jednotku = pilota. Běžíš, jedeš na kole, na lyžích a dron v patách. U heli je to nepoužitelné, těžko umístit jednotku do Hughese byť by se tam vešla. Petr mne kdyžtak opraví :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne úte 10.07.2018 18:24, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 18:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Něco jako detailní záběr modelu je nesmysl, kamera na dronu má velmi široký záběr takže i z pěti metrů je model dost malý. Ale bohatě to stačí.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 18:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Na natáčení Hughese je potřeba minimum větru kdy jede jako po kolejích, nepropadá se tolik a je to úplně jiný model. První testík byl spíš "za každou cenu něco" ale i tak to bylo super.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz