Po smutném závěru s první polomaketou Hughes v trupu Robbe následuje druhý pokus, tentokrát do trupu MD-530 od Thunder Tigeru, který se za tímto účelem přestěhoval ze Zlína do Prahy
. Radost asi na obou stranách, i úspěšně a rychle prodaná věc je nakonec pozitivní...........
Při vybalení mě zarazila barevnost která vůbec neodpovídá snímkům z webu, zelená je příjemnější než dost jedovatý tmavý odstín jaký jsem čekal, na druhou stranu možná právě proto vidím jako jasné že heli dostane ve druhé fázi jiný kabát protože tohle v trávě nebo proti stromům dokonale zmizí
. V plánu jsou jiné barevné varianty, ještě nic definitivního. Souběžně dojde k zalaminování nepravidelného otvoru na dolní části trupu, který sloužil pro spalovací pohon.
Zvažoval jsem jestli ponechat nebo změnit nástřik zatmavení kabinky což se vyřešilo samo, nátěr se na dvou místech odděluje. Heli má poškozený podvozek, náhradní je již objednán a dodavatel objevil v Evropě jediný dostupný kus což je klika.
Okamžité srovnání obou trupů je skutečně diametrální "vláčnost" přední části, absence dělící manžety je celkem zásadní.
Váha trupu 801gr, přední část 94gr a stabilizátory 120gr, podvozek 389gr = celkem 1190gr.
Robbe trup měl 1439gr, po zpevnění podvozku vzpěrama 1533gr což je mnohem víc ale třeba stabilizátory měly jenom 86gr takže se bude teď víc hlídat těžiště a poloha baterky 6S.
Pár námětů na osazení mechaniky už v hlavě mám, teď se to doměří a dopočítá. Určitě tam udělám kotvení podvozku k trupu a to celkem důsledně, plavací poloha mi přijde dost "neformální". Budou to přepážky v dolní části a protože při přistání hrozí tlak vzhůru který by to všechno mohl poslat nahoru, asi využiju vnitřní části laminovaných bočních pouzder na nosníky raketnic jako jakýchsi zarážek. Na žebra bude založená tenká dělená deska. Střední odnímatelná část pro osazení podvozku, boční pevné pak pro osazení jednotky svícení a Rx podobně jako v minulém trupu. Pod stávající mezidesku, která drží i pohonnou baterii, přijdou jiné distanční mezičleny pro dosažení potřebné roviny mechaniky. Vzájemné propojení : podvozek / trup / mechanika a posloupnost montáže bude určitě jiné a složitější ( výroba toho co minule již bylo osazené ). Dost možná přidám i nějaké tvarové úzké vnitřní lemování slepé manžety mezi přední a zadní dveře. Všechny atyp díly z minula zůstanou uchovány stranou pro případ že bych se k němu časem ještě vracel.
V téhle fázi prvotní radost razantně opadla protože časové dispozice jsou prachmizerné. Minulý trup jsem dával do kupy v době kdy bylo víc volna a převažovala práce doma. To lze elegantně prokládat povinnosti a zábavu a střídat tak technologické pauzy pracovní i ty modelářské
. Pokud jsem minulý model dostal do vzduchu i s pauzama za měsíc tak teď to budou minimálně dva, možná i tři ..............
- Přílohy
-
-
-
-