Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 18.04.2020 15:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Doufám že se neurazíš ( já vím že šťourat a poukazovat na chyby je snadné :cry: ) ale pokusím se napsat něco maličko k pilotáži když zvedáš ten kyblík. Zkus napřed napnout lano , jemně abys kyblík ještě nezvedal a v této fázi se nemusíš snažit centrovat vrtulník přesně nad kyblík. Když budeš mít jemně napnuto, pak se snaž navést vrtulník nad kyblík.Bdeš to mít lehčí když se nebudeš starat o precizní pilotáž ve všech osách. Pokud budeš někde víc mimo střed, tak to nevadí, napnuté lanko ti samo pomůže vystředit vrtulník. To je zkušenost z reálného vrtulníku . Stejně by to mělo fungovat i u modelu i když si zcela uvědomuji, že u modelu to bude značně obtížnější. Nejdůležitější v této fázi bude bude opravdu jemná práce s kolektivem. Dokud bude tah rotoru nižší než je celková hmotnost heli i s kyblíkem, tak ten uzemněný kyblík zabrání aby ti vrtulník někam neutekl a pomůže s centrováním. Až to budeš mít vycentrováno, zkus kolektiv přidávat pomalu. Bude to vypadat realisticky. Já vím, že se to snadno kecá, ale alespoň to párkrát zkus a pak uvidíš jak dál.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 18.04.2020 18:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Kdepak urazit se, to bych byl hodně mimo :-). Skvělé rady, opravdu za ně moc děkuji. Pro příště je to tedy jasná strategie. Bohužel to "příště" se odkládá, bude oprava stroje neb se stal dnes nečekaný karambol vlastní blbostí. Na vině nejsou vyrobené věci což je na jednu stranu dobře, na druhou stranu mě to stejně mrzí.

Škoda že jsem si neotevřel mobil Tvoje poznámky ještě před tím odpoledním lítáním, v okamžiku vložení jsem byl už na cestě. Myslím že bych se nad tím zamyslel, změnil taktiku a neopakoval včerejší chyby. Chtěl jsem sem dát i video které jsem domněle natáčel ale dnešek je prostě dokonalost sama. Kamera byla jako celkem často přes dotykový displej zbrkle nastavená na Photo, já to nezkontroloval a štve mě to protože bych tu ránu docela rád viděl. Prostě když se daří tak se daří.....

S maketou lítám celkem slušně, už loni s pětilistem to začalo vypadat dobře, bylo tu i pár videí. Přece jenom tisíce startů s 550 i 450 se někde projevit muselo. V takové situaci do které jsem se pustil mi ale chybí potřebný klid protože jsem si až moc vědom co může nastat. Když člověk nechce za žádnou cenu spadnout a opravovat tak si přesně o toto koleduje mnohem víc :-).

Dopo jsem koupil v Hornbachu tenké lanko a prádelní šňůru i zkroucený vlasec jím nahradil. Bylo by lepší ještě tenčí, možná co se používá do brzd na kola, ještě zapátrám. Chtělo by to něco lehce měkčího. Vypadalo to přesto dobře, dokonce jsem trefil i délku tak jsem natěšeně vyrazil s kanystrama ven. Vodní plochu ještě vybranou nemám, řekl jsem si že zkusím napřed znova to co včera i když je to s plným kyblíkem nejhorší varianta do jaké pak víceméně nepůjdu pokud bude někde dostupnost otevřené vody nebo větší nádrže. Nicméně jsem chtěl konečně vidět jak je kyblík zavřený, plný vody a pak se řízeně vypustí. Potvrdit si že to funguje. Musím si ještě počkat, bude čas inovovat spodek vypouštění ( 3D tisk a olovo ). Ráno jsme ještě s Martinem probírali změnu nastavení VBaru kde chci ubrat agilitu, neudělal jsem to, asi by mě to nezachránilo.

Nejel jsem tam co včera, chtěl jsem tentokrát rovinu a tam co obvykle jezdím začíná být obilí už vyšší. Musel jsem na remízek s tvrdou hlínou což není nic moc, evokuje to jasně větší riziko poškození když se tvrdě přistane a přesně to se stalo. Dal jsem kyblík znova na tu vyšší základnu aby se v něm udržela voda ( první blbost ). Hughese jsem dal znova napravo dozadu, jako včera. Při prvním pokusu jsem si dával pozor abych netrefil ta lanka protože jestli by pro dražší polosouměrné listy Spin Blades vlasec nebo ta prádelní šňůra nebyl problém tak lanko by byla konečná. Heli se mi zhoupla a podvozkem lehce převrátila kyblík, vyřešeno, okamžitě přistání zpátky. Včera to začalo trochu vypadat až ve chvíli kdy jsem si uvědomil, že nesmím tolik sledovat ten kyblík ale ten černý kříž a musím se udržet nad ním.

Naplnil jsem ho vodou, všechno ostatní bylo v pohodě a druhý pokus. Napřed to vypadalo dobře, chystal jsem se spustit hák abych lanko uzávěru prodloužil a míček zůstal po napnutí závěsu v uzavřené poloze, to se právě včera vůbec nevedlo. Heli byla asi v metru a začala mi cestovat zbytečně dopředu, vypadalo to že kyblík zvrhnu znova což se mi nechtělo tak jsem šel zpátky dolů. Tam už bylo obilí, zazmatkoval jsem, bylo jasné že couvat nemůžu protože bych vzal vrtulkou kyblík a lanka. Tak jsem šel dolů mnohem rychleji, až tak rychle že jsem s Hughesem doslova praštil o zem, nechal tam negativ a vrtulka zavadila o růžek té 5cm desky ( vysoko nad terénem a v jejím dosahu ). Naštěstí jsem - a to si vybavuju - vypnul motor, nicméně jak se už po vyndání mechaniky před chvílí ukázalo, odešly převody na předním domku. Na mechanice je to vlastně jediná škoda kromě listů vrtulky které preventivně vyměním. Odskákal to podvozek, nohy zalepené přes výřezy do dvou žeber. Něco se ulomilo, bude to celkem drsná operace protože předchozí majitel to udělal velmi fortelně. Říkal jsem si že jestli na heli něco kdy odejde, podvozek to určitě nebude a všechno je opačně. Já s tím bohužel praštil ještě víc. Problém bude prasklá spojka na pravou lyžinu, to se opravuje zle a možná se bude dělat do formy rezervní, stejně žádné nemám. S tím podvozkem jsem měl problém, byl příliš rozkročený, tím pádem málo místa na závěs a nevypadalo to realisticky, druhý trup jsem proto udělal jinak. Takže mě to čeká znovu, vyřeším i velkorysé tmelení nebo zapomenutí, určitě budou opět i kryty podvozku.

Testování s vodou si dá pauzu, minimálně do opravy tohoto trupu který jsem ochotný na to dát. Ten druhý určitě ne, ten bude na jiné věci, možná snad ten postřik pokud to bude fungovat s patřičným efektem rozprášení.

Aktuálně se tedy něco nepovedlo ale ve všem budu pokračovat. Tohle byla moje blbost, akorát že bez stresování s tím kyblíkem by se mi to asi nestalo :-).

Pár fotek následků bude.

Mám nabito šest baterek, dnes už lítat nejdu, není nálada. Radši začnu s opravou, mechanika si zalítá napřed sólo, pak teprve trup. A uberu agilitu, možná i upravím trochu Style. Na tyhle pokusy je to hrozně ostré, možná by pomohly měkčí laminátové listy ale nesměl bych s nima dávat vysoké otáčky.


Přílohy:
IMG_0126.jpg
IMG_0126.jpg
[ 194.27 KiB | Zobrazeno 1597 krát ]

IMG_0127.jpg
IMG_0127.jpg
[ 193.3 KiB | Zobrazeno 1597 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne sob 18.04.2020 22:45, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.04.2020 22:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Oprava něco zabere ale vím jak na to. Přední nohy nejsou vylomené jak jsem si myslel, pouze se utrhly laminátové výstelky. Teď je otázka jestli jít za každou cenu do revize sklonu jak jsem psal nebo to nechat. Kromě toho že je trup níž se totiž lyžiny hodně rozbíhají, to se při zalepení prostě nepovedlo nebo nehlídalo. Pokud bych to chtěl revidovat, musím to vykuchat kompletto. Jde to, bude to ale náročnější. Na další testování nechci opravovat trup včetně finálních detailů ( přechody a kryty podvozku jako na novém trupu ) a prožívat zásadně povrchovku. Základní slušné vytmelení, už jenom proto že je polyesterový tmel zpevní napojení kovových nohou a žeber. A barva ? Žlutý Duplicolor a dost. Stejně to pak celé zbrousím.

U rozlomené spojky na lyžinu mě čeká totéž co u modrého trupu, odvrtat střed a vlepit profil z horní spojky. Něco mi říkalo nevyhazovat ten klínový přípravek v němž se to dá udělat, v ruce ani náhodou. Kovových nohou mám asi 12ks.

Pokud trup přečká všechny testy a bude to 100% provozuschopné ( bambi vak o postřik ), pak teprve bude finální úprava včetně krytů, syntetický plnič a barva. Navíc teď stejně nevím jaká barva nebo barvy to budou, mám jenom cíl aby se to hodně lišilo od té modré policejní.

Před dalším testováním snížit Agilitu VBaru. Na ocelová 2mm lanka, ze kterých jsem měl doma radost jak pěkně kloužou podél sebe a na place se najednou bál co když je trefím rotorem mám skvělý typ od Pavla - rybáři mají taková lanka o průměrech 0,5mm.

Spodní díl bambi vaku bude 3D tisk, místo tyček kdy se jedna nárazem míčku při pádu stejně ohnula a vylomila budou "L" profily a do spodní manžety se jako balast nevložím už přesýpací broky ale pásek olověného plechu který je prostorově efektivnější. Hliníkový plech to dole uzavře.


Přílohy:
IMG_0128.jpg
IMG_0128.jpg
[ 59.42 KiB | Zobrazeno 1571 krát ]

IMG_0129.jpg
IMG_0129.jpg
[ 55.61 KiB | Zobrazeno 1571 krát ]

IMG_0136.jpg
IMG_0136.jpg
[ 95.82 KiB | Zobrazeno 1571 krát ]

IMG_0130.jpg
IMG_0130.jpg
[ 33.47 KiB | Zobrazeno 1571 krát ]

IMG_0133.jpg
IMG_0133.jpg
[ 34.67 KiB | Zobrazeno 1571 krát ]

IMG_0137.jpg
IMG_0137.jpg
[ 116.47 KiB | Zobrazeno 1570 krát ]

IMG_0461.jpg
IMG_0461.jpg
[ 83.87 KiB | Zobrazeno 1570 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.04.2020 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
To je teda fakt smůla. Holt trnitá je cesta výzkumníka :? . Ještě jedna rada - když dáváš vrtulník na zem před vzletem, nedávej ho šikmo dozadu od kyblíku. Tak musíš při centrování nad kyblíkem hlídat dvě osy. Postav vrtulník tak, abys měl kyblík přímo před vrtulníkem , pak se budeš po vzletu posouvat jenom přímo dopředu, zjednoduší to pilotáž.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.04.2020 12:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Trnitá leč zábavná, včera to mohlo dopadnout i hůř. V pátek jsem měl namále víc těsně před vypuštěním dvoukilového kanystru kdy jsem tomu dal hrozně moc energie a myslím že pokud by se nevypojil, bylo by zle. Nevím teď jestli jsem tam to video dal ale možná ho vložím, je to efektní i zlověstné.

S tou polohou heli vůči kyblíku v ose je to perfektní nápad, v pátek jsem to zkoušel, bylo to ještě na začátku než jsem si uvědomil, že ovládací posuvná hokejka nesmí být rovnou vysunutá, naopak víc nahoře. Když byla dole tak měl sice míček uzavřít vodu jenomže v reálu se při startu systém zkřížil, nesesmekl dolů a voda okamžitě vytekla. Dalo se to dát jedině bokem, na druhou stranu i tak mohl vést lanka vzápětí podél lyžiny dopředu. Pak jsem dával hokejku už výš a třmen mohl být klidně směrem vpřed, to mi nedošlo. Chtělo to sesmeknout to mosazné futro, pak jde třmen v pohodě i v ose dopředu....

Je tam i několik konstrukčních vad které byly nakonec příčinou toho karambolu protože mě zbytečně stresovaly. Za prvé je to závitová tyčka M3 co trčí vzhůru a očko na konci je nad hliníkovým kruhem s kotvením kyblíku. Na té startovací desce ( ta bude určitě pak s třetinovou výškou ) byl konec tyčky sotva 2-3cm pod rovinou listů rotoru a pořád jsem musel počítat s tím že když heli nakloním směrem ke středu tak ho trefím. Takže žádná tyčka ale očko dole hned nad míčkem a delší lanko. Za druhé mnohem tenčí lanko na ovládání míčku, případně i na kyblík i když tam se ty 2mm co tam jsou teď možná snesou.

Nakonec mě to přivedlo k úplné změně té spodní části kyblíku a vaku v budoucnu. Poprosím Zdeňka jestli by to vyrobil na 3D tiskárně, skizza je dole a kótovaný výkres mám za chvíli. Žádný míček a vodítka, naopak plochý zvedaný uzávěr se závažím položený na silikonové manžetě, ve spodním otvoru křížový rošt se středovou tyčkou na které bude uzávěr jezdit v mosazném futru. Jednak se to zjednoduší, žádné vylamování tyček, složitý míček a uzávěr bude pod větším přítlakem vody shora takže to bude líp těsnit. A zvětší se i otvor kterým se dostává spodem dovnitř voda, to je při menším zdvihu serva než jsem plánoval potřeba. Hladké plochy 3D tisku se dají dobře zorientovat. Jako zátěž se použijí pásky a kolečko olověného plechu co sehnal už dřív Pavel na expediční auta ( zátěž do pneumatik ). Žádné přesýpání, epoxidový lak co beztak vytekl. Prostě zjednodušovat.

Oprava podvozku nebude úplně snadná protože změním úhel nohou který takto neodpovídá předloze. Opravit to musím a abych to pak předělával je nesmysl. Ještě akorát nevím zda hned řešit ty tvarové přechodky jaké jsem dělal na modrý trup, na druhou stranu jimi uzavřu zvenčí obrovské otvory okolo kovových nohou a zevnitř se to bude mnohem snáz vyplňovat epoxidem i tkaninou která už nebude zvenčí jako dosud. nebylo to ideální řešení, muselo se hodně tmelit. Právě tyhle přechody bylo nutné strhnout, mnohem horší bude odvrtat, odbrousit, jakkoliv dostat ven přední nohy a nepoškodit překližkové přepážky. Vzadu se nárazem utrhly, potřebuji zafixovat polohu té své destičky na kotvení mezidesky ( ty trny ). Tohle už nechci dělat od nuly jako u druhého trupu :-).

Po těch dvou dnech už je mi jasné že to fungovat bude, závěsný systém je v pohodě, vypouštění se doladí. To co jsem předvedl na pilotáži v první fázi vzletů bylo příšerné, zejména na tom se musí zapracovat tréninkem s jednoduchou zátěží.

Lítání se skutečným vrtulníkem obdivuji, je to nesmírně náročné a zajímavé. Jeden můj známý ( kterého možná znáš ) měl možnost vyzkoušet si vojenský simulátor na Moravě. Jak řekl, je to mnohem obtížnější než očekával. Nevím zda hraje primární roli setrvačnost a prodleva s níž stroj reaguje, zřejmě čím větší vrtulník tím víc je to znát. Každopádně je to pak založené na predikci a dlouhodobých zkušenostech, taky dokonalé znalosti aerodynamiky a mechaniky toho stroje. Podle mě je vrtulník mnohem častěji v oblasti kritických režimů a fyzikálních záludností než letadlo, na druhou stranu to vypadá dokonale když se to umí :-).


Přílohy:
IMG_0138.jpg
IMG_0138.jpg
[ 58.63 KiB | Zobrazeno 1527 krát ]

Lanko.JPG
Lanko.JPG
[ 46.34 KiB | Zobrazeno 1527 krát ]

IMG_0139.jpg
IMG_0139.jpg
[ 94.28 KiB | Zobrazeno 1527 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.04.2020 23:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Výkresy pro 3D tisk, spodní základna a horní uzávěr, vychází to z předchozí skizzy. Udělal jsem to trochu širší než předchozí uzávěr aby se menší zdvih míčku kompenzoval větším otvorem pro nabrání vody. Do prostoru pro balast přijde buď olověný plech tl. 0,5mm nebo olověné kuličky. Plech má efektivnější vyplnění bez vzduchu mezi kuličkama, ty by se musely zalepit epoxy.

Kovové nohy podvozku jsou venku, zadní žebro se musí nalepit znova stejně jako zadní přepážka od závěsného systému. Obě se nárazem odlepily, na tom laminátu to tedy zrovna moc nedrží přestože byl zdrsněný a zbavený modročerné barvy.


Přílohy:
IMG_0144.jpg
IMG_0144.jpg
[ 53.2 KiB | Zobrazeno 1497 krát ]

IMG_0145.jpg
IMG_0145.jpg
[ 49.04 KiB | Zobrazeno 1497 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 0:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Formou 3D tisku se realizoval ten klobouk, teď už je povrch vytmelený a stříknutý plničem plus finální broušení, těsně před černou polomatnou barvou.


Přílohy:
IMG_0143.JPG
IMG_0143.JPG
[ 76.1 KiB | Zobrazeno 1491 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 8:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Zdeněk - autor klobouků už si to vzal do péče :-)


Přílohy:
trzetwertert.JPG
trzetwertert.JPG
[ 30.77 KiB | Zobrazeno 1465 krát ]

trtwewww.JPG
trtwewww.JPG
[ 26.16 KiB | Zobrazeno 1465 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 19:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Dnes první zkouška jak si vede čerpadlo tlakem do kousku hliníkové trubky s deseti otvory 1,42 mm. K mému překvapení je to mnohem rychlejší než jsem čekal a moc zábavy s tím zrovna nebude. Maximálně by se dalo pracovat s napětím kdy se za servospínačem trochu omezí a čas prodlouží.

Jedna nádrž má 900ml, při otvorech 1,42mm to je pryč za 45 vteřin. Pak jsem otvory zalepil izolačkou a v mezeře navrtal nové o průměru 1,00 mm. Čas se prodloužil pouze o 10 vteřin. Dvě nádrže budou 1,8 litru ale čas zůstane. Podle předpokladu to není žádné rozprašování, to by tam musel být tlak a to asi nedám :-). Spoléhám se na práci rotoru, chtěl bych to vyzkoušet ukurtováním 550 na příčníky auta, nic jiného mě nenapadá. Žádný velký výkon, kolektiv do polohy kdy letí heli vodorovně. A ještě ji dát na nějakou trochu konstrukci výš aby se voda jenom tak neroztekla po střeše. Pokud to nebude vypadat nějak zajímavě nemá cenu to dělat za každou cenu, práce to bude celkem dost.

Zdeněk má 3D tisk skoro připravený, ladíme poslední detaily.


Přílohy:
fasdfasa.JPG
fasdfasa.JPG
[ 38.52 KiB | Zobrazeno 1443 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 20:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
A je to v procesu............


Přílohy:
terqwewq.jpg
terqwewq.jpg
[ 85.01 KiB | Zobrazeno 1438 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 21:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.5.2003
Příspěvky: 129
Až Vás to s Bambi vakom prestane baviť a budete chcieť väčší adrenalín (v podvese), tak sa pozrite na toto video. Až sa divím, že sa toto vôbec robí.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.04.2020 22:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Energetika je velký byznys, žádné rukavičky. Tohle zařízení jsem na videích už viděl v době kdy mě nenapadlo něco vyrábět ledva byly makety před dokončením a člověk řešil jenom jak s tím bude zvládat lítat.

Použili to v jedné bondovce kde s tím při honičce 007 v noci vrtulník likviduje nějaký přístav :-).

Udělat se dá všechno. Když se mi to z hlediska přístupu k přírodě vysloveně nelíbí ( tak jako Vám ), nemá to poezii a asi by mě to nebavilo stavět. Udržení roviny tak aby se to neotáčelo do stran chce kvalitní bowden a závěr, udělat se to dá. Pohon kotoučů z baterie uložené v trupu Hughesu ( na videu to vypadá že je to na benzin a motor dole ). Napětí kabelem dolů, tam slušný elektromotor s převodem "ne moc do pomala" a nechat si vyrobit ty kotouče nebo něco najít, multifunkčích nářadí je na trhu dost. Servospínač na motor pro vyšší proudy.

Je to jenom specifická strojařina, udělat by se to určitě dalo ale nemá to žádné využití ani můj obdiv. Shodit nebo rozprášit vodu je jistě infantilní a taky mnohem bezpečnější než se zamotat do větví a skončit na zemi s nekonečnou cirkulárkou. Tohle by taky muselo mít možnost odhození. Vážilo by to celkem dost a napájecí konektor by se vysmekl.....

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.04.2020 9:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Je to hotové :-)


Přílohy:
ztrzreee.JPG
ztrzreee.JPG
[ 108.48 KiB | Zobrazeno 1419 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22.04.2020 7:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Video (3) - trochu drsnější odhoz - zapomněl jsem ho 17.4. vložit. Je tam dost extrémní kyvadlo dvoukilového kanystru, i s tím si VBar poradil. Kanystr jsem strhl stranou hned při zdvižení, dostal poměrně velký výkyv a pak už jsem to nedokázal moc zlepšit, na druhou stranu jsem to chtěl spíš raději odhodit. Přitom stačilo klesnout, na chvíli ho položit a zopakovat zdvižení pečlivě.

Za letu se musí vyrazit vpřed ve správný okamžik kdy se kývání omezí, ne naopak.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22.04.2020 22:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Nejotravnější fáze opravy je hotová, kovové nohy podvozku jsou zalepené v novém úhlu ( podle modrého Hughese ). Nárazem se částečně utrhla i příčná žebra a nakonec jsem vytrhl i podélné výztuže zalepené shora hrubou skelnou tkaninou. Byl půlené takže jsem vyrobil úplně nové a aby se v nich vršek příčných žeber uzamkl, musel jsem odříznout lůžka pro pylony na zbraňový systém který byly předtím skryté. Definitivně se potvrdilo že originální verze trupu je ta vojenská ( jako byl původně obalradův zelený Hughes č.II. )

Při rozměření horních krytů nohou se ukázalo že tam kolidují vystouplé kapkovité části a tak šly taky pryč. Zevnitř to podlaminuji a kryty to víceméně schovají. Odřízlé části tam možná dám na jiné místo pokud to vyjde cca s předlohou. Na detailu je pěkná stratigrafie vrstev. Vrchní probarvený bílý epoxid z formy, finální khaki zelená, středně modrá jako první novější úprava a pak ta žlutá ve velmi silné vrstvě. Ta se dá skalpelem doslova oloupat a odskakuje takže při budoucí nezbytné změně kabátu nebude nutné začít hned broušením.

Dorazila oranžová pláštěnka. Materiál je houževnatý, celkem tenký a plastová rubová část ke bílá. Bambivak je zevnitř oranžový což by až tak nevadilo, mám už rozkreslený střih z osmi částí a zvažuji jestli ho neudělat raději dvojitý. Ne ani tak kvůli té barvě, hlavně kvůli pevnosti. Pokud bych zvedl vak z vody nebo s vodou tak prudce jako občas v pátek ten kyblík, kilo a půl vody by mohlo vak klidně roztrhnout a de facto zničit. Materiál by se dal slepit BEVA filmem za tepla, udělám si napřed ale zkoušky jestli snese materiál teplotu 65-75 stupňů pro aktivaci filmu. Je měkký a pružný, fungovat by to mohlo. Šití bude pěkná pakárna neb mi šicí stroj preventivně zapůjčen nebude :-).

V Hornbachu jsem narazil a minule zřejmě přehlédl 1mm ocelové pletené lanko, přesně takové se šikne na ovládání míčku a posléze uzávěru z 3D tiskárny.

Při úklidu na mě vypadl sáček s náhradními díly na Army podvozek Hughese, který jsem před lety sehnal ještě tady u Pelikána a potřeboval jenom ty plastové spojky. V sáčku kovové nohy, pár lyžin a celkem 6 kusů spojek mezi lyžinu a kovovou nohu. Takže jsem to minule i včera opravoval úplně zbytečně, ta druhá je navíc odštíplá a bude tedy výměna za nové díly.


Přílohy:
IMG_0161.jpg
IMG_0161.jpg
[ 71.91 KiB | Zobrazeno 1316 krát ]

IMG_0165.jpg
IMG_0165.jpg
[ 74.74 KiB | Zobrazeno 1316 krát ]

IMG_0162.jpg
IMG_0162.jpg
[ 71.65 KiB | Zobrazeno 1316 krát ]

IMG_0168.jpg
IMG_0168.jpg
[ 58.29 KiB | Zobrazeno 1316 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz