Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 28.05.2020 22:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Náhodně nalezená videa :



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 30.05.2020 16:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Vrtulníky přistály na nových poličkách vyrobených z dílů z Hornbachu. Tady jsou dobře chráněné před poškozením a taky lákají vyrazit s nimi ven :-).


Přílohy:
IMG_5607.jpg
IMG_5607.jpg
[ 41.11 KiB | Zobrazeno 2999 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.05.2020 17:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
varianta otevírání vaku servem

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 7:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
bambi pod vařečkou :-)



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Nádherná turbínová lama a plastový bambi kyblík

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.06.2020 20:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Instalací diody s optikou z Nightfly do zrcadlového širmu a vřazením odporu je pátrací reflektor plně funkční a modrý Hughes je kromě finálního zapojení ( které musím ještě změnit ) stavebně dokončený.

Vysoce svítivá dioda se nemůže chladit a i když je nalepená vodivým lepidlem na hliníkové destičce, radši jsem na ní zezadu přidal přes teplo vodivou folii masivnější hliníkový silnostěnný "U" profil 30/12/12mm. Sestava je v reflektoru těsně za opalizující čočkou zajištěna tavnou pájkou.

S rozbočením 7. kanálu mezi světla, ovládání serva k bambi vaku včetně odhození a toho pátracího reflektoru sice můžu servo nebo pátrací reflektor vypnout ale pokud reflektor chci, nezbývá než ho provozovat při sepnutí současně s tím přistávacím, nelze ho mít samostatně. Takže se bude muset přeprogramovat přijímač a vyčlenit tomu samostatný kanál, přesně to čemu se vždycky spíš vyhýbám protože si v tom nejsem tak jistý jako při stavbě modelu :-).

S bambi vakem bych vyrazil rád, teď na to vůbec není počasí. Jednou jsem byl lítat s vařečkou 550.


Přílohy:
IMG_0004_2.jpg
IMG_0004_2.jpg
[ 74.17 KiB | Zobrazeno 2796 krát ]

IMG_0005_2.jpg
IMG_0005_2.jpg
[ 71.11 KiB | Zobrazeno 2796 krát ]

IMG_0006_3.jpg
IMG_0006_3.jpg
[ 61.42 KiB | Zobrazeno 2796 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 07.06.2020 21:03, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.06.2020 21:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dnes jsem s reflektorem přivezl i jednotku NF32 s diodama a přistávacím reflektorem. Uvidím kdy pustím do zabudování do druhého Hughese. Nejhorší jsou pozičky na lyžinách. Udělal jsem si sice hrubé zaformování podle těch stávajících ale není to nic moc a bude tam hodně dobrušování. Na stabilizátorech jsou měděné pásky, všechno je vidět a de facto by to chtělo udělat až před finální barevností kterou zatím nemám ujasněnou.

U maďarské Policie to bylo velmi snadné, líbila se mi na první pohled a okamžitě jsem se pro ni rozhodl. Teď mám jakousi podmínku že to nesmí být podobné tzn. nepřebírat podobné schema linií na trupu a nejlépe použít úplně jinou kombinaci barev s preferencí žluté nebo červené. Hledáním jsem strávil už dost času, zatím žádná "láska na první pohled" :-). Mám sice několik vybraných variant ale doufám že najdu ještě lepší.

Taky mám problém s typem předlohy. Některé jsou s motýlkovýma stabilizátorama, jiné mají kulatou příď a já mám špičatou. Nebude to sice opět maketa, na druhou stranu chci dodržet alespoň něco základního. Až v úplně krajním případě si udělat vlastní barevnost.


Přílohy:
4536117.jpg
4536117.jpg
[ 51.4 KiB | Zobrazeno 2826 krát ]

2167198.jpg
2167198.jpg
[ 91.24 KiB | Zobrazeno 2826 krát ]

5261717.jpg
5261717.jpg
[ 124.1 KiB | Zobrazeno 2826 krát ]

2155236.jpg
2155236.jpg
[ 108.42 KiB | Zobrazeno 2826 krát ]

6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
[ 325.4 KiB | Zobrazeno 2826 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.06.2020 7:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Italská verze s plovákama - nácvik na moři. Za zelená se žlutou se mi tolik nelíbí, jinak bych to zvažoval. Zajímalo by mě, jestli by se dalo jet na vodě takhle dopředu :-). Plováky by se vyrobit určitě daly i když jejich využití je pouze u vody a lítání bude určitě horší, obzvlášť pokud by foukalo.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11.06.2020 23:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dnes večer mezi 20:40 až 21:40 konečně alespoň 6 baterek po šesti minutách. Vyzkoušel jsem pátrací reflektor a je tam jedno příjemné překvapení. Poloha aktivace přídavného reflektoru řízeného servospínačem vychází jinak než jednotka světel NF3E, takže na jedné krajní poloze mám všechno vypnuté, pak se zapnou polohová světla, následně pátrací reflektor a s dostatečným odstupem a na konci dráhy pákového ovladače se zapne ( přidá ) i ten přistávací. Tím se vše elegantně vyřešilo a nemusím přeprogramovávat přijímač :-).

Lítal jsem jako vždy až do chvíle kdy se dá poloha heli číst ještě s malou rezervou i bez světel. Světla jsou každopádně vynikajícím pomocníkem pro orientaci a v tu dobu už taky pořádně svítí a vypadá to dobře. Pátrací reflektor má slušný paprsek viditelný na zemi pokud se letí níž i když to není žádný "laser".

Dnes to chtělo mít s sebou někoho s foťákem v ruce. Zapadající slunce odrážející se na trupu modelu bylo moc pěkné. Snad jindy.


Přílohy:
DSC_0014.jpg
DSC_0014.jpg
[ 89.97 KiB | Zobrazeno 2712 krát ]

DSC_0016.jpg
DSC_0016.jpg
[ 87.95 KiB | Zobrazeno 2712 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13.06.2020 22:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Počasí nedovoluje moc plánovat dopředu, nezbývá než risknout nabít baterky a čekat. Dnes po odpolední buřině se vítr konečně zklidnil, teplota šla taky dolů a tak jsem vyrazil pro změnu s bambi vakem. Napřed jsem jel tam co doposud. Zaparkovaný kamion v místech kde bych ho mohl klidně trefit nic dobrého, do vysoké mokré trávy na opačné straně rybníka se mi nechtělo a nic naplat, co jsem se tam vykoupal a přišel o mobil už se mi tam tak nelíbí :-).

Otočil jsem směr Zličín na rekonstruovaný rybník. Stavba notně pokročila a rybník se postupně napouští, hladina je proti minule metr až metr a půl výš. Voda nic moc čistá, musel jsem počítat s rizikem netěsnosti uzávěru vaku což se párkrát stalo. Po dešti hrozně rozbahněný terén, na hrázi tankodrom od bagrů, odstartovat jedině z posekané plochy vedle, přeletět stromy směrem nad vodu, přeběhnout bahno na okraj hráze. Lítal jsem tam úplně poprvé, žádná pohodička ale kdo se bojí,,,,,,.

Video jsem tentokrát nenatáčel a byla to škoda, mohl tam být vrtulník skoro ve vodě :-). Na fotku utopeného Hughese jsem narazil náhodou při hledání barevných verzí, dnes jsem jich nastahoval 324 a myslím že už není šance nalézt mnoho dalších. Pár nadějných úlovků mám.

První baterka celkem dobré, akorát se mi po třetím nabrání vak opět zhoupl a smyčka se z háku sesmekla. Prvně jsem si vyzkoušel jaké to je odhodit vak jiným spínačem, poprvé bylo v akci lítal Zdeňkovo nastavení kdy se dá vak odhodit pouze třípolohovým spínačem na vysílači shora. Vyžaduje to pečlivě stabilizovat model metr asi nad zemí, pustit knipl výškovky a směrovky a cvaknout krajní polohu od sebe. Nebo záchranu ale je to už divočina, pokud se vak houpe tak v ploze směrem vpřed má tendenci na háku zamrznout a odhození není bleskové. Navíc nad vodou to automaticky znamená vak ( opět ) utopit.

Chvíli mi trvalo si zapamatovat kterým směrem je vak uzavřený a především že už na tomhle lineárním spínači zdola nemám možnost odhození vaku tak jako dosud. Každopádně to Zdeněk vymyslel perfektně :-). Na první baterce jsem musel plný vak před přistáním zvrhnout. Odhazovat ho plný vody se mi nechce, jednak je to zbytečná rána s rizikem poškození a s plným vakem je Hughes přece jenom divočejší pokud se vak houpe. Přehmátnutí na spínač je to poslední do čeho se mi v takové chvíli chce.

Ze šesti baterek jsem s prázdným vakem přistál nakonec až naposled což je bída a řešení je jasné. Mechanika musí ven, ovladač se servem rovněž, pak vyrobit novou tyčku s hokejku která bude mít delším konec. Smyčka už se sesmekávat nebude buď vůbec nebo minimálně. Dalším důvodem rozborky je kontrola podložek mezi horním ložiskem domku hlavní hřídele a manžetou na hřídeli. Hlava s hřídelí má vertikálně vůli možná až 0,5mm což se mi vůbec nelíbí. Těžko pak hledat dokonalou stopu listu nebo přesnost řízení modelu.

Na druhé baterce byla málem koupačka. Na rozdíl od minulého rybníka kde stojím pár centimetrů nad vodní hladinou a mám dokonalý přehled o výšce, stojím tady na hrázi odhadem 2 - 2,5 metru výš než je hladina. Sice o něco líp vidím vertikální distanc heli a samotného vaku ve vodě ale výška se odhaduje trochu hůř. Po startu na loučce jsem nechal heli letět pomalu vpřed výš nad stromy a rychle přešel přes bahnitou cestu na kraj hráze, nic moc. Dolů k vodě jsem klesal o něco rychleji a nezastavil se ve dvou metrech jako obvykle. Vzal jsem to rovnou až k hladině, najednou zírám že má Hughes lyžiny a dno trupu ve vodě 8O . Rychle nahoru i když nevystřelil jsem prudce abych s vakem v němž už bylo dost vody příliš netrhnul a něco nepraskolo. Samozřejmě mě to vylekalo, hned jsem letěl k sobě a sledoval jestli z heli nevytéká voda. Kromě pár kapek naštěstí nic dalšího. Tenhle žlutý Hughes má uprostřed obdélný otvor 6x5cm s řídkým pletivem a tam vletěla voda raz dva, u druhého by se to nestalo protože tam je pouze malý otvor na táhlo s hokejkou kudy se ani tlakem moc vody nedostane. Po přistání jsem to radši zkontroloval, spodek i servo trochu mokré byly ale zdálo se to v pohodě. Modrý Hughes bude mít vodotěsné servo do expedičního auta ale nechci toho využívat :-).

Na dalších baterkách se výsledek čerpání a vypouštění zlepšil, jenom musím povolit táhlo ovládání vaku pár mm níž protože se nezavírá dokonale a mírná ztráta vody nebyla myslím ryze na vrub mechanických nečistot ve vodě. Na poslední baterce jsem konečně přistál s funkčním vakem tak jak by to mělo být vždy. Sice se dal stihnout ho naplnit ještě jednou ale zatáhlo se a začalo ošklivě foukat, přistání už nebylo taková pohodička jako předtím.

Je tedy co montovat a vylepšit, pak by to mělo zůstat snad již beze změn.


Přílohy:
DSC_0020.jpg
DSC_0020.jpg
[ 73.49 KiB | Zobrazeno 2547 krát ]

DSC_0023.jpg
DSC_0023.jpg
[ 68.48 KiB | Zobrazeno 2547 krát ]

DSC_0026.jpg
DSC_0026.jpg
[ 90.64 KiB | Zobrazeno 2547 krát ]

IMG_0129.jpg
IMG_0129.jpg
[ 48.92 KiB | Zobrazeno 2547 krát ]

Aircraft_Mishap_072107lg.jpg
Aircraft_Mishap_072107lg.jpg
[ 77.84 KiB | Zobrazeno 2547 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14.06.2020 23:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Před výrobou nového táhla s hokejkou jsem špekuloval jestli na to nevyzrát jinak, nechtělo se mi do rozebírání a řezání závitu. Napadlo mě vložit na zadní stranu vrcholu závěsného třmenu malý díl, vyrobený z tenkého "L" profilu tak aby se zalomení hokejky nedostalo kupředu a nemohlo se právě proto sesmeknout očko táhla ovládání uzávěru vaku. Jak to ukazuje celkem dobře video vložené 23. května. Vyrobení bylo otázkou chvíle, výsledek ve spodní poloze kdy je uzavřený vak byl perfektní ale dlouho jsem nejásal. Jakmile jsem posunul táhlo nahoru do polohy "Otevřeno", očko se dalo dostat ven při záklonu v ose dopředného letu ale i krouživém pohybu vzad. Pokud bych například vypouštěl vodu za letu vpřed ( nejčastější varianta ) a vítr pak odtlačí prázdný vak dozadu, sesmeklo by se to. Nezbylo než vyrobit novou hokejku s koncem delším o 5mm. Ta není na fotkách pořízených po osazení dílu z "L" profilu. Při montáži jsem sáhnul vedle a osadil znova tu krátkou, bylo mi divné že se nic nezměnilo :-). Po výměně za delší už se očko nedostane ven v žádné vzájemné poloze hokejky a třmenu, mělo by to být vyřešeno.

Pod manžetu hlavní hřídele se vešla podložka tl. 0,34mm a vypadá to dobře. Jenom nezbylo než vyndat hnací kola a tam mi zatrnulo. Zřejmě jsem loni při sestavování mechaniky pospíchal a hlavně vynechal finální vizuální kontrolu. V situaci kdy je pár věcí po zabudování do trupu nedostupných je to klíčová věc. Pevnostní šroub byl asi 4mm vysunutý a bez samojistící matice M3, natož zalepení Loctitem. K vyndání šroubu jsem musel vynaložit dost značnou sílu a asi by se to samo ven nedostalo, je to šlendrián jaký nemusí příště zůstat nepotrestaný. Přijít kvůli podobné lapálii o celý model je hrozný, zažili jsme to loni v Bambousku kde spadl Pavlův nádherný velký Hughes kvůli debilní vyšroubované kuličce na smykátku,,,,,,

Zbývá dát mechaniku zpátky do trupu a pak se uvidí jak to chodí. Pokud to bude v pohodě pustím se do výměny v modrém Hughesovi ( včetně serva ). Otvor v trupu kudy se tam dostala luxusně voda jsem preventivně zalepil čirou lepicí páskou :-).


Přílohy:
IMG_0009.jpg
IMG_0009.jpg
[ 34.73 KiB | Zobrazeno 2480 krát ]

IMG_0010.jpg
IMG_0010.jpg
[ 47.48 KiB | Zobrazeno 2480 krát ]

IMG_0016.jpg
IMG_0016.jpg
[ 117.77 KiB | Zobrazeno 2480 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 17.06.2020 21:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dnes po šesté večer dvě testovací baterky a odjezd domů, příliš početné obecenstvo a dva psi ve vodě.... Bude to chtít někdy dopoledne. Opravené ovládání vaku za jedna, všechno funguje podle představ. Zkoušel jsem ho schválně pořádně rozhoupat bez vody i s vodou, otevřený i uzavřený, táhlo se už nesesmekne. Jedině se s plným vakem a větším výkyvem voda postupně odčerpává jak se přizvedává uzávěr, to není problém protože takhle s tím nikdy lítat nebudu. Konečně odpadne nervozita že se táhlo zase sesmekne a bude to přistání s plným vakem nebo jiná kulišárna :-).

Strategie je vcelku jednoduchá a jednotvárná. Při startu nadletět nad postavený nebo přitáhnout pod sebe položený bambi vak, hned uzavřít uzávěr a nad vodu. Zastavit cca dva metry nad hladinou, případně zastavit houpání vaku a začít klesat, vak se každopádně zastaví kontaktem s hladinou. Vodou se plní svižně, dá se to urychlit posunutím heli kterýmkoliv směrem. Jakmile je vak plný a začne se zanořovat, heli stoupá, pokud není nad vakem tak se stoupání zpomalí aby si ho natáhla pod sebe a pak pomalu nahoru. Vypuštění je jednoduché, přistání s odhozením vaku těsně nad zemí i s rychlým přehmatem na jiný spínač je taky lepší než jsem čekal.

Na obrázku je záznam Jlog2. Bílé body značí odběr při visení nad hladinou a nabírání vody - cca 32A. Při zvedání plného vaku vaku záleží na tom jak je to rychlé, odběr pak kolísá od 46A do 56A. Při vypuštěním vody klesá strmě až na 20A.

Voda začne být brzy trochu nuda, začne náročnější trénování startu s plným vakem, případně nabírání z nějaké malé vodní plochy nebo bazénku.

Hlavně už neřešit počet nabrání vody za 6 minut využitelné kapacity. Raději menší počet a pečlivě, taky to hned mnohem líp vypadá. Šest minut je sice málo ale s tím nic nenadělám. On by Hughes letěl o minutu déle, možná i dvě ale baterky by už dostávaly příliš do těla a to nechci.

Postupně předělám ovládání v modrém Hughesovi který vypadá s vakem ještě líp. Navíc se mi dnes večer zúžila letka, spadl jsem s 550 při dolítání čtyř zbylých nabitých baterek. Pád po čtyřech letech a 483 startech, paradoxně dost podobně. Zase na haldě, couvačka v invertu a vrtulkou k sobě. Podcenil jsem kolektiv, zajel do trávy a podle zvuku si škrtla vrtulka, bohužel dost na to aby odešla a i když jsem dal plné stoupání, heli se rychle roztočila okolo své osy. Na okamžik jsem cvaknul záchranu, hned mi došlo že to nemá smysl protože z toho byly takové začaté a přerušené piroflipy jak se to záchrana snažila udržet v horizontu. Začala logicky stoupat tak jsem jí vypnul, vzápětí i motor čímž jsem zachránil alespoň hlavní hnací kola. Pád asi 10-15 metrů na zem. Na to jaká to byla rána ještě překvapivě dobrý výsledek. Čekal jsem něco jako totálku, půjde to opravit vcelku dobře. Bočnice zachránil jako vždy podvozek ukotvený pouze plastovými šrouby M4, podle všeho dapadla heli na ocas takže ohnutý úplný konec trubky s domkem, ohnutá oska a unašeče dostaly co proto, listy pryč. Hlavní listy hotovo, převody přední domek výměna, jinak zřejmě OK. A jedna vzpěra na ocas. Zdá se že je v pohodě i baterka což by mě mrzelo, je to jedna ze dvou nejnovějších se 44 cykly. Zrovna jsem si dnes pochvaloval že to lítá v pohodě a zkoušel zase něco jiného než obvykle, nezadařilo se :-).

Přitom pomalu přichází to co si vybavuji od Koťátka jak ho vařečky postupně přestávaly bavit. Z maket se člověk namlsá esteticky a vařečka je najednou o ničem. Ambice na ostřejší 3D lítání už nemám, akro s omezeným repertoárem je pořád to samé a maketa je přece jenom vypadá jako vrtulník. Každopádně 550 opravím ale asi proto nejsem z toho pádu otrávený tak jako dřív. Konec konců teď si zalítá zanedbávaná 450 :-).

Na žlutého Hughese s dvoulistem se rýsuje pár nových variant nástřiku ale zatím ještě žádná tutovka. Teď už hledám přes videa, podle označení se pak dají následně najít fotky. Z pragmatických důvodů preferuji jednobarevný nástřik podobně jako u maďarské Policie. Sebevíc dalších polepů z folií lze po čase odstranit a vytvořit něco jiného. Řada předloh vyžaduje nástřik dvou barev kde už je to v podstatě definitivní. Navíc chci to co bude v dobrém barevném kontrastu s modrým Hughesem, nemusí to být ani policejní stroj jak jsem původně plánoval a zbrkle předvrtal kotevní body na závěsy s reflektorem a IR detekcí. Dost se mi líbí ta oranžová verze ZK-HIP, bohužel s oranžovým bambi vakem už je té oranžové příliš :-). Věřím že najdu ještě něco jiného, navíc je to hledání celkem zábava protože na videích je Hughes mnohem akčnější než na fotkách. A taky se barevnost líp posuzuje.


Přílohy:
Jlog2 H4 2L Bambi 17062020.jpg
Jlog2 H4 2L Bambi 17062020.jpg
[ 43.94 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]

1146505829.jpg
1146505829.jpg
[ 80.27 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]

29268340532_3d40daa467_b.jpg
29268340532_3d40daa467_b.jpg
[ 132.22 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]

P1000281.jpg
P1000281.jpg
[ 120.76 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]

ýžřžčščěěš.JPG
ýžřžčščěěš.JPG
[ 37.28 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]

ZK-HIP H369FF 0058FF (2)1.jpg
ZK-HIP H369FF 0058FF (2)1.jpg
[ 82.66 KiB | Zobrazeno 2311 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.07.2020 16:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
550 opravená a lítá, ve středu zavítala letka Hughesů do Klecan a Petr P. mi poslal pár fotek, ještě bude časem video :-).

Pofukovalo a opět byl markantní rozdíl mezi dvoulistem ve žluté verzi a pětilistem. V podstatě nevím na kolik v tom jede jenom počet listů nebo i řídící jednotka ( VBar vs Demov ), nicméně se mi vůbec nechce to přehazovat tak to nechám v rovině ( marných ) spekulací :-). Každopádně letový projev Vbaru je mnohem čistší byť má zbytečně moc otáček. Hughes s pětilistem neletí špatně kromě fází kdy klesám, je jedno zda rychleji nebo pomalu. Heli se začne třepat přes výškovku, trochu i přes křidélka a nevypadá to zrovna dobře. Je to škoda, pohledově je Hughes celkem povedený a tohle zbytečně kazí výsledný dojem. Možná by se dalo trochu vrtat v nastavení, proberu to s Martinem.

V Klecanech se bambi vak proletěl pouze na sucho a nízký odhoz z modré verze, se žlutou jsem odhodil asi ze 40-50 metrů tři litry vody v kanystru nějakých 30 metrů od nás do pole. Lítalo se až do tmy, poslední start před desátou a pak už čekání na kometu. Nakonec jsem ji vyfotil až po jedné hodině za Černovičkama, podmínky se už s každým dnem horší a ještě je k tomu dost oblačno.


Přílohy:
IMG_E3648.jpg
IMG_E3648.jpg
[ 160.55 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]

IMG_E3652.jpg
IMG_E3652.jpg
[ 77.42 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]

IMG_E3653.jpg
IMG_E3653.jpg
[ 41.29 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]

IMG_E3650.jpg
IMG_E3650.jpg
[ 68.16 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]

IMG_7817.jpg
IMG_7817.jpg
[ 14.31 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]

IMG_7811.jpg
IMG_7811.jpg
[ 24.23 KiB | Zobrazeno 1964 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.07.2020 21:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Petr byl hodně rychlý s videem tak díky za něj :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Je tam všechno včetně toho odhozu kanystru :-).

Dnes jsem dal 4 baterky a přestože téměř nefoukalo, to pohupování je tam stále. Psal mi ale pkotatko že by v Demonovi lehce ubral zisk gyra na cyklice a posunul těžiště vpřed.

Tréning s bambi vakem plným vody na kulaté základně jako v začátcích nic moc. Z devíti pokusů se mi povedly čtyři, dost dobré byly dva. První tři jsem si stoupl za heli abych viděl osu, ani jeden nevyšel. Stoupl jsem si tedy bokem lehce dozadu a hned to bylo lepší. Často zvrhávka protože jsem nenastoupal přesně nad vak, moc spěchal nebo tam bylo opožděné uzavření vaku ( musím krobě palcování ovládat levým ukazovákem ten polohový spínač a není tam zatím nasvičená koordinace, bojím se že udělám letovou chybu a uzavření není ideální. Většina vody pak vytekla hned.

I přes záměrné rozkývání vaku se smyčka táhla už nevysmekne a technicky je to tedy hotové. Trochu hlavolam je občasné zamotání lanek mezi třmenem a bambi vakem po odhození nad zem kdy se to dokáže přehodit a zamotat ale naštěstí se dá celkem rychle přijít na správné přetočení zpátky. Ještě že jsou tam ty obratlíky.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.07.2020 17:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Změna zisku hlavy ze 70 na 60 evidentně zabrala, při klesání už se netřepe a video z Klecan by dnes vypadalo mnohem líp. Pkotatko měl jako vždy pravdu :-). Možná by to zvládlo i 55, zatím to nechám na 60. V létě 2017 jsem to zvyšoval z 50 na 70, pak na 80 a vrátil na 70. Teď opět snižuji.

Každopádně má pořád Hughes nepěknou tendenci se zaklánět a přejít do couvačky, přitom to není lehkým předkem. Naopak při vážení jde předek výrazně dolů, je to zvláštní. Nezbývá než zkontrolovat rovinu desky cykliky ale v těchto věcech jsem dost pečlivý, divil bych se kdyby to nebylo přesně. Při lítání osmiček je pohodovější doprava kde se dá letět pomalu, naopak při levé to zrychluje a vystřeluje ven. Je to asi dané smyslem otáčení rotoru.

Když Hughese zastavím a začnu stoupat, začne se postupně zaklánět a dejme tomu na deseti metrech výšky je 3-4 metry vzadu. Při klesání z výšky to dělá taky. Řízení je tak vysloveně o předvídavostí, jakou s druhým strojem s VBarem a dvoulistem neznám a nepotřebuji. Pětilist v tomto provedení je prostě "za odměnu". Něco za něco.

Svižnější couvačka nebo prudší přidání kolektivu z visení špatný, vrtulka tohle ani přesto že není malá prostě nedává. Skončí to několikerou piruetou, pokud by to bylo v režimu záchrana tak se člověk vysloveně lekne. Při dopředném letu je to lepší nebo to ani piruetu neudělá.

Až půjde mechanika ven na silné servo k ovládání bambivaku tak DC zkontroluji ale v podstatě mě do toho nic nenutí a hned tak to nebude. Bambi vak je zatím určený pro druhý vrtrdelník a nemám potřebu riskovat s modrým.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.07.2020 14:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Včerejší Klecany s jediným startem každého Hughese, moc foukalo. I tak se povedlo kamarádovi pořídit pár fotek :-).

Bambi vak jsem zapomněl doma, voda se vezla zbytečně. Čím horší letové podmínky, tím příjemnější je lítání s VBarem a dvoulistem.


Přílohy:
P1060655.jpg
P1060655.jpg
[ 206.46 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]

P1060650.jpg
P1060650.jpg
[ 30.54 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]

P1060658.jpg
P1060658.jpg
[ 239.11 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]

P1060659.jpg
P1060659.jpg
[ 123.75 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]

P1060664.jpg
P1060664.jpg
[ 63.63 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]

P1060663.jpg
P1060663.jpg
[ 35.45 KiB | Zobrazeno 1760 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz