Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2023 21:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Je to vskutku neveselé čtení - nicméně věřím, že to správíš a bude to (budeš s tím) opět parádně létat => vidět letět Helisku s pětilistem a postřikem resp. s rozmetadlem v akci je prostě super zážitek ;-)

Jen pár poznámek: záchranu používám "každodeně" a mám nastavenu na každé heli (Spirit) a myslím, že u obyč heli má smysl (tréning) s nastavením ne "do limitu" - tj. rozumné stoupání s normálním výkonem motoru (70/80% kolektivu při cca 12 st. max). Např. u Snipra není se základním ozubeným kolem problém očesat zuby právě při testu ostře nastavené záchrany. U maket (respektive polomaket) to už je něco jiného - tam ji nastaveno mám, ale defacto se ji bojím použít (u 500 MD500 se třeba s původní vrtulkou heli roztočila dokola a bylo potřeba ubrat stoupání a dát vetší listy VR, aby šla rozumně aktivovat/otestovat).

Vrtulka nefunguje (tj. mechanický pohon/náhom vrtulky ) - tam předpokládám funguje jen vypnutí motoru a pokus o autorotaci - záchrana s fungujícím motorem spolehlivě usekne ocas (osobně vyzkoušeno) nebo se heli mechanicky rozpadne ve vzduchu (viz před cca 14 dny video z US na FB 800 od Robanu, kde heli byla v ideální výšce a vodorovně pro autorotaci, ale roztočila se tak, že ve vzduchu doslova vybuchla). ALE - u makety/polomakety jsem autorotaci ještě nezkoušel - u lehkého MD500 ze Snipra by to asi dopadlo, u AS355 by to asi odnesl podvozek - zatím jsem neriskoval. Z principu by měla jít použít pouze je otázka, zda v listech je dost energie na zabrždění nad zemí (u lehkého Loga 550 s lehkými 550 listy to dávám tak tak a přitom s těžšími 550 Rapidy to je lahůdka).

a poslední - nastavení maketa vs. 3D - to je další věc, která zavání průšvihem z podstaty - vis při jiné poloze kniplu + jiné chování v invertu atp. (má/může se vůbec zkoušet? ;-) ) => zatím mám nastaveno vše stejně cca +/-10/13 stupňů s nulou v "neutrálu" bez ohledu na typ modelu - vím, že to není dobře (z pohledu létání s maketou), ale prostě aspoň se ta heli chová "stejně" a nejde udělat chybu přepínačem/nastavevením v modelu.

_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2023 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Díky za zajímavá vysvětlení, člověk opravdu vše nedomyslí a ani nezná.

Dnes jsme byli dopoledne v Klecanech s Pavlem počasí vyšlo pěkně ale bylo to domluvené na poslední chvíli tak jsem se neozval, příště na to budu myslet ( i na Dagxe ). Stran záchrany u VBaru jsem měl jeden test ještě s první jednotkou dva roky zpátky ale invert samozřejmě bez maketového trupu. Na rozdíl od Spirita udělá VBar půlpiroflip a helinu otočí rotorem vzhůru. Mluvil jsem o tom na Sobínce s Tiborem, domníval jsem se že to umí jenom VBar ale není to tak, jmenoval ještě něco dalšího, snad Brain. Pavel to nikdy nezkoušel tak jsme to dali pro jistotu ve velké výšce a všechno ok až na to že vzhledem k tomu že jsem nechtěl být moc daleko byli jsme spíš šikmo nad sebou a z takového úhlu jsme nebyli schopni jednoznačně určit jestli to napřed nebo současně stoupá. Pavel si myslel jestli to napřed trochu neklesá což by byl malér nicméně před těma dvěma lety si nic tak negativního nevybavuju a byl jsem o dost níž.

Já mám Helicommand v Próčku, Demon byl v Maďarské policii a teď je v budoucí AS350 přestavěné z motyky 550 kde byl Spirit, ten je v šupleti. Místo Spirita jsem použil uvolněného Demona. Spirita má i druhá tréninková 550. Helisika má první VBar, pak mám v šupleti asi tři Microbeasty lítané předtím než jsem dal do všeho novější jednotky se záchranou. Tři makety mají tedy 2x VBar a 1x Bavarian Demon.

Postupně to do sebe zapadá, k malérům pomohly kromě vlastní blbosti a nepozornosti dvě věci. Výměna rádia které je sice sofistikovanější a lepší ale u několika věcí a zejména záchrany jsem s tím hodně bojoval a de facto tomu stejně úplně nerozumím tak abych přesně věděl co konkrétně co ovlivňuje a znamená. T8FG je totiž jednodušší, používá jiné symboly a grafiku, nenašel jsem jasnou komparaci. Nakonec jsem nastavil VBar dobře a chodí jak má včetně toho invertu jenomže u Demona to tak není, dokonce byl nastavený špatně ale zjistil jsem to až včera. I když to nic nemění na pitomém a neuváženém nápadu letět invert s helinou která má v invertu jenom -5 a ještě polosouměrné listy.

U Próčka jsem kdysi vždy kontroloval jak se chovají listy když komára otočím lyžinama nahoru, je jedno jak je knipl a cvaknu záchranu, musí vzniknout pozitivní náběh a vztlak směrem dolů. S velkou helinou se to dělá hůř, s mnohem těžší mechanikou na maketu dováženou na 6,5kg tak aby imitovala trup i kokpit jsem to neudělal a to byla chyba. Spokojil jsem se s tím že když jdou listy správně v normální poloze, není boha aby to nefungovalo v invertu. A protože se snažím lítat tak abych záchranu ideálně nepotřeboval, na druhou stranu jí tam preventivně mít chci, minimálně jsem to měl vyzkoušet ve vzduchu a vysoko. Asi by mě to vyděsilo ale začal bych to řešit, stalo by se totiž to o čem jsem slyšel vyprávět a sice že jim to "zachránilo model" přímo do země plnou rychlostí. Ano, v obrácené poloze mechaniky jdou listy nikoliv opačně ale stejné a vysvětluje to můj dojem že v poslední fázi letu kdy už bylo jasné že to nevyberu a cvakl jsem záchranu to jakoby zrychlilo a zmizelo v obilí. Bylo to tak rychlé a zároveň zpomalení na listech že praskla volnoběžka, na druhou stranu pokud bych to zabalil dřív a neměl pocit že to možná heli zvládne, cvaknul bych záchranu a pochybuji že bych stihl cokoliv víc než se leknout a totálně vytuhnout.

Dnes jsem tomu dal dvě hodiny, vypsal jsem si z T8FG kompletní nastavení Próčka a Maďara ještě když lítal s Demonem, měl jsem dvě verze. BDZ se záchranou a BDB bez záchrany. Jeden čas jsem lítal poměrně dlouho bez ní ale byla tam nějaká lapálie s bambi vakem a k záchraně jsem se definitivně vrátil. V invertu ji maketa nikdy nepotřebovala a s výjímkou pár vteřin na vrcholu lopingu hodně vysoko v invertu nikdy nelítala. Ale na mechanice před zabudováním jsem jí vždycky úspěšně otestoval. Akorát jsem si hlídal max +10, radši ne víc a to jsem s Helisikou nějak vypustil a podcenil. Zdánlivý detail.

Vypsal jsem si i nastavení Helisiky a druhého VBaru pro Maďara, tam se to trochu liší. Třeba ve Functions nemají pro 7. resp. 8. kanál uvedený pružinový spínač SH, přesto to funguje. VBar ho tam uvedený má ale potřebuje mix pro GYR2. Logiku to sice nemá, Master GYR2 a Slave GYR2, skoro vždycky se master a Slave liší, právě proto že mezi nimi vzniká řízená interakce. Ale bez něj to prostě nefunguje. On ječ taky problém že k tomu nejsou moc návody, Mikado se soustředí na svůj vysílač v němž lze nastavovat mnohem víc věcí místo počítače ( u mě ) a taky přepínat jednotlivé banky. Já si je můžu nastavit v počítači a potom jeden z nich aktivovat - nahrát do jednotky a ten používat, než opětovného připojení je nezměním.

K tomu co píšeš. Zničit převody ostrým nastavením záchrany v kombinaci příliš velkého úhlu a taky moc vysokých otáček vůbec není problém ,to jsem si na Helisice ukázkově předvedl ale taky na poliv Kuchaříku na jaře když jsem zakufroval a zničil převody a listy. Bohužel jsem na to prakticky zapomněl a udělal úplně totéž a znova na mechanice v trupu....

Kdybych vypnul ve třiceti metrech motor u Helisiky tak těch šest a půl kila na listech neudržím. Pořád by tam byla disproporce tahu vrtulky vůči rotoru, asi bych neodhadl ve kterém okamžiku potlačit výškovku jak se trup neustále nejenom otáčel ale i nakláněl čumákem nahoru a dolů. Pokud bych to měl na prvočinitele a byl v situaci jako loni s Maďarem = troska, kterou jedině komplet slepit, vyztužit, vybrousit a nová povrchovka, asi byhc považoval každé řešení za možná lepší než to stávající. Když vidím jak relativně lacino a až zázračně z toho trup vyvázl, stabilizátory bez škrábance, musím hodně poděkovat tam nahoře protože andělé strážní odvedli dokonalou práci. Je to skoro zázrak. Dnes jsme to s Pavlem probrali jak na opravu, nejsložitější bude to zevnitř tak vylaminovat aby tkanina kopírovala hrb epoxidu podél stykové spáry původního lepení a nevznikly tam pouze nic neřešící kapsy se vzduchem. Napadlo mě strčit tam hned po vylaminování tenký mikroten a potom balónek který nafouknu a tkaninu přitlačím. Na tmelení mi lakovna doporučila tmel s vláknem, to už je pak detail.

Pět listů nějakou energii má, nastoupal jsem za zvýšení otáček ale jak to mělo 6,5 kila plus vyšší úhel na listech. i přes govenor se to evidentně netočilo stejnou rychlostí jako když bych dal těch 70% na reglu v normálním letu.

Maketa vs 3D je přesně tak jak to píšeš. U makety je dobré roztáhnout dráhu plusového kolektivu tak že nula na listech je kousek k sobě, na třetinu až polovinu dráhy. Záleží kolik si tam chceme dát mínusu. Když jsem lítal s tmavým Raptorem a dvoulistem, měl jsem tam záměrně totéž co na motyce a co popisuješ. A letělo to pěkně jenomže to byl adept na tokové soft Akro které mě hodně bavilo a hodně mě mrzelo že jsem tuhle dynamickou helinu pitomě ztratil zbytečnou chybou resp. výškovkou opačně v couvačce moc nízko, nestihl jsem ani cvaknout záchranu. Takhle to dopadá když člověk poruší základní schéema nelítat ne jaře s maketou dokud není s motykou naprostá jistota. Na podzim předtím byl Raptor perfektní, měl o kilo a půl menší váhu, byl mnohem dynamičtější než oba Hughesy a s dvoulistem letěl fakt hodně dobře. Tak jsem ho vzal chtivě do vzduchu a při devátem startu bylo po něm.

Loni jsem začal zbytečně spěchat, jeden kamarád mi tvrdí že je to klasický důsledek našeho věku - abychom toho ještě stihli co nejvíc :-). On hodně sportuje, má čím dál víc čím dál horších úrazů které mají delší rekonvalescenci než dřív, je z toho podobně otrávený jako já teď ze sebe a z vrtulníků. Možná má pravdu, nejvyšší čas uprat plyn a kompletně to přehodnotit.


Přílohy:
P_20230529_091448.jpg
P_20230529_091448.jpg
[ 138.73 KiB | Zobrazeno 1631 krát ]

P_20230529_102518.jpg
P_20230529_102518.jpg
[ 145.39 KiB | Zobrazeno 1631 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.05.2023 9:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Ještě k těm jednotkám resp. k VBaru. Na rozdíl od Demona a Spirita kde je reakce hlavy na aktivaci Rescue okamžitá a na 100% s tím že v téhle poloze zůstane dokud se drží pružinový spínač tak VBar tak krátce vyskočí a hned se začne pomalu vracet. V invertní poloze, asi jak řeší ten půlpiroflip je to jiný a i přes jasnou počáteční reakci správným směrem se hned pohyb změní na vícesměrný jak se snaží o ten půlpiroflip :-). Spirita mám někde nastaveného zřejmě trochu jinak ale nejsem autorem, před mnoha lety mi to pomáhal zkušenější člověk a od té doby jsem na to nesáhl. Záchranu nemůžu prověřit dokud je cvaknutá autorotace a motor se netočí, až když jede naplno a model je ve vzduchu. Vím že jiní to tak nemají, chová se to tak jako Demon.

Na rozklíčování nastavení T16IZ proti T8FG budu potřebovat víc času, všechno si vypsat a porovnat, bohužel jak to má jinou grafiku a pozměněné názvy kdy je bez dotykového displeje T8FG logicky co nejúspornější a T16IZ naopak maximální. Ne všechno je mi jasné, nastavování bylo a je částečně intuitivní a zkoušení co už funguje správně, co vůbec a co opačně. V nejhorším poprosím Zdeňka který měl Futabu mnoho let a přešel na JETI. BTW, Jeti vysílače byly na Sobínce zastoupené nejpočetněji a to v různých variantách a vybavenosti. Ale třeba makety vrtilníků provozují na T14SG, Erlich lítal s Tronem úžasnou akrobacii s rádiem od Mikada.

Teď se k tomu bohužel skoro měsíc nedostanu. Maximálně si párkrát zalítám s 550 nebo 450, případně opravenou mechanikou do Maďara viz fotka kde je souměrný pětilist 600m v laminátu z MSC. Ale i tam si u VBarů projdu nastavení celé znova. Podle Pavla který VBar taky lítá v AS350 je nutnost omezovat rozsah kolektivu v endpointech na vysílači nějak špatně, mělo by to být na 100 a všechno mít vyřešené jenom přes počítač v jednotce.

Opravuji ulomené čepy na spojkách podvozku, to už jsem řešil dřív s dlouhými šrouby skrz ale poškodilo se to při pádu Maďara. Hlavně ale opravit trup Helisiky, lakovna si dá nejspíš opět na čas.

Díly na opravu mechanik mám, chybí mi jenom další kardan na vrtulku 600. Předpokládal jsem že by šel vyměnit vnitřek volnoběžky, na V1 jich mám několik nových ale V2 bude asi rozměrově jiná a bude to tam pevně zalisované, Možná se to musí nahřát v troubě nicméně kašlu na to a dám nový kus který tu naštěstí mám. Před dvěma roky jsem si koupil trojmo díly na V1 kvůli převodu 1 : 4,5, pak jsem náhodně zjistil že lze sestavit hybrid šikmá kola 112T a autorotaci 132T vyměnit za 180T kde pasují převody V1 v předním domku. Takže mám celou sadu V1 jaksi k ničemu a u V2 asi vymetu špajz a budu muset objednat něco do rezervy znova. Na druhou stranu doufám že už to zůstane delší dobu nevyužité :-).


Přílohy:
P_20230521_083638.jpg
P_20230521_083638.jpg
[ 209.15 KiB | Zobrazeno 1565 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2023 15:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Pustil jsem se do opravy trupu. Napřed odstrojení antén a před lakovnou hlavně zajistím pozičky, ty bych určitě nechtěl dělat znova. Konec trupu drží, praskla střední část nahoře i dole. Napřed očištění od střípků a slepení středně hustým vteřiňákem, potom důkladná omotávka krepovkou aby to ztuhlo ve správném tvaru. Na dřevěnou 30mm kulatinu jsem nalepil Dispercolem pásek kvalitního ostrého brusného papíru zrnitost 100 a zbrousil uvnitř
alespoň nejhorší hrboly podél původního spoje nahoře a dole. Pavel včera navrhoval vylít to nadvakrát epoxidem aby se zanořil zbylý vystouplý profil, po zbroušení mi to přišlo docela dobré tak jsem od toho upustil a snad to nebude vadit. Napadlo mě dát dovnitř po tkanině s epoxidem mikroten a nějaký balonek nebo cokoliv nafukovacího aby tkanina co nejlíp přilnula jenomže jsem doma nic neobjevil a shánět to nemám čas. Dostat tam tkaninu nebylo vůbec jednoduché, to jsem věděl dopředu. Udělal jsem asi 3/5 obvodu, okraje pak z druhé strany překryju a nakonec dám ještě jednu vrstvu na stranu kde to napráskaly listy. Tkaninu jsem po obvodu lehounce přešel řídkým vteřiňákem aby se nevytahávala vlákna, to dokáže dělat hrozné problémy.

Upravil jsem si starší soft zubní kartáček Curaprox. Nahřátí a vyrovnání, potom obrousit konec a narazit ho do měděné trubičky na topení. Rozdělat epoxid 100:40 vahově, kartáčkem nanést pásek epoxidu na středu zamýšleného položení. Potom kónický pruh tkaniny široký 9/16 a dlouhý 40cm položit na druhý konec kulatiny, na užším konci centimetrový pásek krepovky nalepené asi centimetr pod tkaninu a jeho konec opačně shora na kulatinu, tím se tkanina zatáhla směrem od kabiny kde je to nejširší až tam kam potřebuju. Asi 10mm od konce což se mi sice nepovedlo a jsem zároveň ale je to jedno, příště si udělám na kulatině značku.

Přimáčknout tkaninu na natřený pruh, otočit trup o 180stupňů, oddělit krepovku, kulatina zpátky ven a potom pomalu od konce s předáváním epoxidu na kartáček lepidlo rozvrstvit a postupně položit tkaninu. Kartáček dostane epoxid spolehlivě skrz až na podklad. Občas se tkanina zachytilaa musel jsem jet znova, pak to bylo OK. Ve snaze to ještě vylepšit jsem měl najednou práci to vrátit protože jsem se blížil zpracovatelnosti 30 minut a směs začala víc a víc lepit. Představa že tam dám mikroten nic moc ale tkanina chtěla přimáčknout. Pak mě napadlo dát o něco pevnější tenký igelit, zalepit pořádně konec trupu a nasypat tam ve svislé poloze jemný písek, průběžně ho upěchovat a nechat to vyschnout. Myslím že se k epoxidu nedostal a mělo by to zabrat, doufejme že než jsem to byť rychle zrealizoval, epoxid byl ještě hodně měkký a tvárný pokud to někde předtím nedolehlo a slepilo se to dodatečně. Večer strhnu uzávěr, písek ven jako z trychtýře, igelit pryč a můžu to zopakovat naproti. Totéž zítra na zesílení poškozené pravé strany. Současně už bych chtěl uvolnit skalpelem všechno co nedrží venku a prosytit holou tkaninu taky epoxidem.


Přílohy:
IMG_0195.jpg
IMG_0195.jpg
[ 40.32 KiB | Zobrazeno 1466 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2023 20:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Večer jsem písek spodem vysypal, vytáhl igelit a vypadá to dobře. Na jednom místě se trochu písku k epoxidu dostalo, pomohlo přejetí brusným papírem na kulatině. Jedno místo jsem přece jenom podle Pavla epoxidem vyplnil. Je to dole, do rána to vytvrdne a zítra bude repete na levé straně. S pískem to evidentně funguje.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.06.2023 9:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Konečně dorazily antény na přijímač R7108. Levné to nebylo, na druhou stranu pokud to nemá servis tady ani žádný e-shop, těžko to řešit jinak. Platil jsem 1164, clo a poplatky za odbavení poštou 363, celkem 1527. Schválně jsem zadal kód FUTRXANT7108 do vyhledávače že třeba zjistím že to mají někde v Rakousku nebo v Evropě, kdepak.

Zabralo až spodní číslo 9M99Z10102, tam se zobrazil jediný britský obchod NEXUS v Northamptonu, skladem jeden kus, já potřeboval díky zbrklému zkrácení té nepoškozené dva. Jinak by byla cena 10 liber bez poštovného a cla byla mnohem lepší.

Levá strana trupu má už taky tkaninu, tentokrát se to po zkušenostech ze včerejška povedlo rychleji a líp.


Přílohy:
IMG_0196.jpg
IMG_0196.jpg
[ 59.36 KiB | Zobrazeno 1391 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.06.2023 10:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Sestavení přijímače a antének bylo snadné, všechno chodí. Hned jsem z 550 vyndal FASST R6208SBT a dal ho místo R7108SB FASSTest na mechaniku pro AS350, tu která se mi v invertu sesypala jako poslední na zem. Kromě polosouměrných listů, malého úhlu v invertu pročež jsem to vůbec neměl zkoušet ale nedošlo mi to šla v invertu obráceně záchrana.

Zjistil jsem přesně to co jsem očekával a je jasné že jsem si to vyrobil celé sám. Jak jinak než nepozorností.

S vysílačem T8FG kde mám původní nastavení pro Maďara tak jak lítal několik let a R6208SBT přijímačem co tam mimo jiné byl to chodí perfekně, i při otočení. Schválně jsem přes endpointy omezil invert jenom na 3 stupně, otočil mechaniku a cvakl Rescue, vystřelí to až na maximum takže to skutečně nejsou závazné hodnoty. Let je jedna věc, Rescue druhá. Do nastavení Demona jsem nikdy s výjímkou koncových poloh smykátka nesahal, až posledně jsem zmenšil rozsah úhlů při Rescue z 5 na 4 což je minimum a stále to dávalo +10. Udělal jsem to po pádu Helisiky kde bylo +12,6 příliš a u Demona byla hodnota 5 taky +12.

Zbývá tedy najít co je v nastavení vysílače T16IZ špatně. Něco je u Rescue špatně, nepropojil jsem si odlišná schémata nastavení a ještě to v ruce nebo aspoň invert vysoko ve vzduchu nezkontroloval. Jinak bych ten pád zastavil v pohodě....

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 08.06.2023 11:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Oprava trupu Helisiky je skoro hotová, ještě testovací sada na trefení lazury a půjde to na plnič. Na tmelení jsem použil modifikovaný PS tmel s vláknem, na dokončení klasiku. Radili vybrousit to až na gelcoat, na mnoha místech je to až na laminát ale pokud tam nezůstaly bublinky od vzduchu tak to nevadí.

Ještě pak přebrousím plnič a budu se modlit aby trefili barvu :-).

Z Austrálie dorazila včera kola 118T, celkem vyjdou i s poplatkama na 1926,00 což není málo, vybavuju si že v benovoletadýlka ztálo kolo 500-600, paradoxně 112T je výrazně dražší. Tím že jsme poškozením volnoběžky o 118T nepřišel mám šanci je teď dát do všech tří maket i když jedna bude mít pastorek 10T a dvě budou mít 11T.


Přílohy:
IMG_0275.jpg
IMG_0275.jpg
[ 58.17 KiB | Zobrazeno 1308 krát ]

IMG_0276.jpg
IMG_0276.jpg
[ 49.3 KiB | Zobrazeno 1308 krát ]

IMG_0278.jpg
IMG_0278.jpg
[ 74.33 KiB | Zobrazeno 1308 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.06.2023 17:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Opravená část je v plniči který večer přebrousím pod vodou zrnitostí 800 plus 3M kotoučem, zítra to vezmu zpátky. Zamaskování před broušením posunu o 5mm, s nástřikem se pak budu modlit. Velký optimismus že to nebude vidět se nějak vytratil, říkali že by bylo dobré dát tam nějaký šikmý černý pruh :-). Navíc neuhlídali zalepení igelitem a na kousku jim tam podfouknul plnič, naštěstí to prý jde umýt ředidlem, případně rozleštit.

Prý to určitě vidět bude, nějaký malý schod což nebude ani tak hrubé stříbro a téměř neměřitelná lazura ale silný čirý lak, to je jasné. Pokud by to šlo srovnat leštěním, bylo by asi lepší tam nedávat znovu šípovité metalické pruhy a nechat to jak to je až do vytvrdnutí laku a rozleštění, pruhy až po tom.
Uvidí se jak to dopadne. Na barvu se celkem cítí, vzorník postupku nechtěli protože se jim to tam pletlo a pak je ještě škoda barvy.....

Často se to dělá tak že se páska sundá hned jak lak lehounce zavadne aby neměl ostrou hranu nebo se nepodtrhával, to holt nechám na nich a spolehnu se na velké zkušenosti.


Přílohy:
IMG_0285.jpg
IMG_0285.jpg
[ 61.27 KiB | Zobrazeno 1271 krát ]

IMG_0286.jpg
IMG_0286.jpg
[ 53.49 KiB | Zobrazeno 1271 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.06.2023 8:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Z pohádky do pohádky. Včera jsem vytmelil bublinky v laminátu a plnič, zalepil jsem to jejich 3M krepovkou která lepí dokonale, možná až moc. Ale je kvalitní a vydrží víc broušení laku do ztracena. Dneska to donesu do lakovny a jak tu 3M strhli protože se to bude oblepovat plastovou, která udělá čistý oblouk, tak se podél jedné praskliny utrhnul na dvou místech kompletně lak i s metalízou..... Na palici. Takže tmelení lokálně dvou defektů plus plnič, potom se v pásu broušením zmatovatí lak, následně kompletní nástřik barvou + čirý lak. Rovina napojení se tím posune asi 40mm šikmo dopředu.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.06.2023 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Oprava defektů s plničem, na závěr zmatovatění laku až po modrou plastovou pásku ze které se dá udělat čistý oblouk. Tahle střední část navíc bude asi vyšší právě o nástřik slabší barvy ale silného laku takže tam vzniknou dvě šikmé hranice. Bude se to stříkat někdy příští týden.


Přílohy:
P_20230614_085920.jpg
P_20230614_085920.jpg
[ 64.07 KiB | Zobrazeno 852 krát ]

P_20230614_090224.jpg
P_20230614_090224.jpg
[ 69.59 KiB | Zobrazeno 852 krát ]

P_20230614_113332.jpg
P_20230614_113332.jpg
[ 62.18 KiB | Zobrazeno 852 krát ]

P_20230615_211805.jpg
P_20230615_211805.jpg
[ 72.01 KiB | Zobrazeno 852 krát ]

P_20230615_211842.jpg
P_20230615_211842.jpg
[ 61.02 KiB | Zobrazeno 852 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.06.2023 22:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Ahoj. Při hledání info k ESC hobbywing platinum 120a mi to našlo nějaký Tvůj starší příspěvek. Mám problém s programátorem.
https://profimodel.cz/cs/programatory-a ... wE#302310D
Máš stejný? Hvězdička u parametru znamená aktivovaný stav? Pokud změním parametr,hvězdička zůstane tam kde byla ale změna je potvrzena. Ověřil jsem to měřením výstupu BEC ale nějak se mi to nelíbí.Jakým způsobem se to chová u Tebe?

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.06.2023 23:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Už si to nevybavuju ale čeká mě programování třetího regulátoru do AS350 tak si to ověřím a dám vědět.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 01.07.2023 0:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Trup z lakovny je doma, nic moc. Chvíli jsem váhal jestli to nezbrousit znova ale asi to nechám, holt budu mít na očích trvalou připomínku na zbytečnou chybu. Tím že se vytrhla ta barva a posouvala hranice broušení s lakováním, první dělící rovina je lehce nerovná a i když přechod laku dopadl pěkně, odmítnutí těch srovnávacích vzorníků a stříknutí "na odhad" jim tentokrát nevyšlo a stříkli to tmavší. Ta lazura je záludná, trochu jsem to čekal. Akorát že světlejší odchylka by byla o něco lepší. Trochu to rozbijí stříbrné metalické folie.

Moc práce, dostanu se k tomu bohužel nejdřív za měsíc, tenhle rok se nějak nevede.


Přílohy:
P_20230630_132236.jpg
P_20230630_132236.jpg
[ 119.02 KiB | Zobrazeno 615 krát ]

P_20230630_115300.jpg
P_20230630_115300.jpg
[ 92.04 KiB | Zobrazeno 615 krát ]

P_20230630_121332.jpg
P_20230630_121332.jpg
[ 34.38 KiB | Zobrazeno 615 krát ]

P_20230630_132603.jpg
P_20230630_132603.jpg
[ 49 KiB | Zobrazeno 615 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2023 23:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Po chvilkách se vracím k řešení nastavení celé elektroniky tak aby byly periferie samostatně, ne ve všem se vyznám a hlavně u VBaru musím projít znova všechny návody a pár tutorial videí Mikado s typicky německou angličtinou :-). Ty návody určitě obsahují všechno ale nějak je problém se v tom intuitivně vyznat, psal to i Zdeněk s nímž to chci radši konzultovat. Než kvůli nějaké ptákovině spadnout, to radši nebudu za nejbystřejšího. Minimálně jedno zalehnutí šlo za novým vysílačem a špatném nastavení, nechci to opakovat.

Nejradši bych nechal kanál plynu na CH3, poslal ho přes propojku RX s VBarem do něj a odtud do regulátoru. Musí se to přeprogramovat v PC, tam mi to moc jasné není protože VBar umí řešit govenor který má regl v sobě ale Master z regulátoru potřebuje signál z AUX3 VBaru kam ale zase pro změnu nesmí napájení abych VBar neodpálil. Propojka z reglem má tak spešl konec kde jsou signál a napájení ve dvou samostatných konektorech. Pak si ještě musím ujasnit kam pošlu BEC, jestli ho vynechám nebo přijde do napájení přijímače na CH7/B. Něco mi říká že to jde ale je to dost netradiční, BEC se dává skoro vždycky do řídící jednotky aby se ke kvalitnímu přímému napájení dostala hlavní serva heli. Mám to ve variantě 1 vlevo na snímku jenomže to bych musel přehodit kanál plynu z CH3 ( přes S.BUS ) na CH9 aby to lezlo z přijímače napřímo do regulátoru jako dosud. A to přejmenování, nastavit že CH9 má pravý knipl, to jsem nikdy nezkoušel.

Na druhou stranu dělená propojka s reglem dává stejné napětí tak je to asi v pohodě, akorát že přijímač se na to sáhne až přes S.BUS propojku z VBaru. Přijímač napájí jediné servo kde může být větší odběr a sice hák závěsu, při otevírání bambi vaku zvedá víko dva litry ( kila ) vody. Takže by tomu BEC slušel.

Kabeláž se bude muset kompletně předělat, dokud to nebude odzkoušené a pořádně prolítnuté tak to do trupu nedám ani omylem.


Přílohy:
IMG_0302.jpg
IMG_0302.jpg
[ 85.02 KiB | Zobrazeno 510 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz