Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Tak to video ukazuje, jak se to dělat nemá . Sice to ten pilot řemeslně zvládá dobře, ale postup je naprosto špatně. Fléra ( to zvednutí čumáku) moc brzo, moc vysoko a moc krátká,. Proto mu zbývá ještě velká dopředná rychlost a na zemi valí dopředu jako blázen. Taky špatně zvolený povrch. Když už se dělá taková autorotace která má končit nějakým rychlejším dojezdem, tak vždy na spevněný povrch, beton, asfalt. Na trávu to může být o hubu. Zvlášť když to pilota někdo takhle blbě naučí. Tráva, a v reálném životě se na trávu v autorotaci povede sednout jenom naprosto výjimečně, je hrbatá, křivá, může mít sklon, nebo skrývat nějakou díru, krtinec či kus dřeva nebo kámen. No a když se ART nepovede dokonale a trochu s vyosením vrtulníku mimo směr letu ( což se stává docela běžně) tak se může podvozek zadrhnout a pak je vrtulník na kaši. Znám jednoho pilota v ČR co dělal ostrou autorotaci do pole. Taky měl vyšší rychlost , podvozek ( ližiny) se zakousnul do oranice, ale zbytek vrtulníku pokračoval bez podvozku ještě dál , nakonec se to samozřejmě převrátí, rotor chytne o zem a zbytek netřeba popisovat. Ideální ART je taková, když vrtulník ukončí fléru těsně před dotekem země, tím se to co nejvíce odbrzdí a přistání je pak mnohem bezpečnější. Taková ART je ale zase MNOHEM obtížnější . Tak mladé piloty často učí to, co bylo na videu. Ono je to daleko snažší a tím i bezpečnější. Riziko havárky v letecké škole j pak přijatelnější a tak to tak někdy ve školách dělají. Ono taky dělat instruktora při nácviku ART začátečníkem je dost adrenalinový sport A pak vyprodukují ve škole pilota co podle osnov umí ART, ale pro skutečný život to vlastně neumí.
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
Něco podobného jsem čekal,,,,, přišlo mi že klouže vpřed zbytečně rychle a daleko, tu heli vlastně jenom přibrzdí místo zastaví. Skoro jako by si chtěl užít dlouhej skluz .
Jak popisuješ optimální postup, je to asi dost blízko stavu kdy může nastat propad stroje a náraz, musí se to učit postupně. Z kokpitu to musí být dost děsivá záležitost, asi tak v poměru jako vypadá nic moc výška komínu, pak se tam vyleze a žaludek je vzhůru nohama .
Učit to začátečníka jako instruktor musí být drsná záležitost, nevím jak moc se dá v nouzi zasáhnout do zdvojeného řízení ale je to o zlomcích vteřin, možná spíš odhadnout že to žák nedá a převzít to dřív.
Loni nebo předloni zkoušela Policie ČR tuším autorotaci s Eurocopterem. Dokonce byla na palubě nějaká vyšší hodnost, taky žena a skončilo to velkým malérem a poškozením heli s obrovskou opravou. Snažili se to moc nepitvat a nemedializovat což je jasný. Kolovala jenom jedna fotka, Eurocopter vypadal dost žalostně ale naštěstí to bylo bez zranění.
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Ještě je jeden figl kdy viseni a statické přesuny nad zemi se dělají trošku snadněji. A to když fouká. Vítr ten polštář odnáší jakoby jedním směrem a vrtulník má tendenci z toho polštáře tak jakoby sklouzavat a občas se rozjíždí proti směru od kud fouká. Sice i tak se musí vrtulník držet na místě ale je to jednodušší o to, že je směr úniku je z toho polštáře je jakoby pořád jedním směrem. Neplatí to vždy a když je v okolí třeba terénu zlom, za kterým se budou tvořit turbulence tak to platit nebude.
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
Bell je aktuálně jedna z nejpovedenějších maket heli na našem nebi, mě osobně se líbí moc.
Petr se s Bellem naučil velmi rychle pěkně plynule a maketově lítat kdy využil letité letecké kvality . Můžu to srovnávat, sám s Hughesem zatím dost bojuji a je to mnohem těžší než by se zdálo udržet alespoň část letu nebo některé pasáže plně pod kontrolou a koukatelné.
Vidět Bella ve vzduchu stojí opravdu za to, jsem rád že mi to teď v sobotu vyšlo !
Ano, je to fakt úžasný koukání. Z mýho pohledu, díky Petrovým zkušenostem, je lítání dokonalý. Že se jedná o model, prozradí jen náhlej poryv větru nad zemí a tak. To se nám modelářům ale nepodaří odstranit asi nikdy. Petře dík, žes to v neděli tak pěkně zorganizoval.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
Tam už se to vymýšlí špatně, heli je vymazlená a lítá nádherně. Listy je jedna z mála věcí které si zaslouží ! Btw je na tom odkazu i spousta jiných zajímavých věcí.....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru