Vyzkoušej si to.... u mě to bylo tak, že jsem byl nucen dávat víc a víc kolektivu a viditelně poklesl výkon... nešlo to vyloženě na zem... ale já jsem to hned pochopil a dál neprodlužoval pochybný čas ve vzduchu... když točíš málo už na 6čl... tak na 5čl. to není žádná hitparáda Natož v tomhle současném "horku venku" - to ty baterky zrovna výkonem neoplývají...
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
Máš určitě pravdu, netočíme moc a člověka hned nenapadne cvaknou nejvyšší otáčky ( pakliže je tam v TX má ). Byla to tedy KLIKA .
S baterkama je to loterie. Někdy odejde i slušný typ, jindy překvapivě drží třetí liga.Jednu baterku mám s 300 starty, starou 5 let a i když by nedala 3D lítání, na Hughese bohatě stačí. Koupil jsem jí s heli od známého s 550, to už měla 85 startů a pořád drží. Nikdy baterky nenabíjím víc jak 3A, nevybíjím je víc jak 3,8V na článek. Řeším to počtem baterek což samozřejmě není finančně výhodné, akorát nemusím nabíjet venku a nechávat běžet auto.
Jednu kaput baterku jsem zkoušel opravit doplněním dobrého článku z předchozí odešlé někdy loni na podzim. Stejný typ. Samozřejmě nesmysl a nedopadlo to, cílem bylo zjistit "co je uvnitř", naučit se odsávat cín, opatrně rozebírat aby se nic nešluslo. Připadal jsem si jako pyrotechnik . Měl jsem tedy 12 článků, pět kaput, sedm OK. Zkoušel jsem je jednotlivě nabíjet a cyklovat abych viděl jak na tom jsou a pak vybral podobné. Data se samozřejmě ideálně nesešla a nechal jsem toho.
Jeden známý mi posílal odkaz na video jak se to vyrábí ( GensAce ), čekal jsem něco komornějšího ............
Dobrý den, potřeboval bych radu ohledně listů.Mám maketu bell 212 velikost 800 a listy tam jsou 750mm a já chci nové 800mm blattschmied, jenže původní listy mají díru pro šroub M4 ale ty 800mm listy jsou všechny pro M5. Na stránkách blattschmied se všeude píše že je lze použít i pro M4, ale s redukcí.
Dva dny hledám kde tu redukci koupit, ale nic jsem nenašel.
Trochu z toho mám obavu, ale tak uvidíme.Doufám tedy, že ty vložky přijdou opravdu s těmi listy.Výrobce to nikde nepíše a na můj dotaz nereaguje.
Když už jsme u těch listů, je nutné měnit i vrtulkové listy pokud měním hl. listy?Myslím kvůli přechodu z 750 na 800 (vrtulka má nyní 105 mm)Hlavní i ocasní rotor mají po 2 listech.Viděl jsem už úplně stejný model s listy 800 a 820 a vrtulkou 120mm, tak nevím jestli je mám také vyměnit.
Popřípadě jakou značku ocasních rotorů upřednostňujete?Blattschmied má symetrické vrtulkové listy jen malých rozměrů nebo pro maketu nevhodně pomalovaných, já bych chtěl bílé s černými proužky.
Záleží, jestli ti bude vrtulka ještě fungovat, což souvisí samozřejmě s otáčkama. Já používám vrtulkový listy taky od něj a to rovněž polosouměr, jako hlavní. Líbí se mi i tvarově. Pro představu- můj Wessex má listy 820 a vrtulku 120 a točím 1050 ot. Když jsme byli při záletu s otáčkama asi 950, model letěl v pohodě, ale vrtulka už nestíhala. Oboje je čtyřlist.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
No taky jsem uvažoval o polosymetrických, ale na stránkách mají obrázky se směrem otáčení hl. a zadního rotoru a ještě různým umístěním zadního rotoru (vlevo nebo vpravo) ale já tam moji kombinaci nenašel.V překladači mi to přeložilo že ne všechny kombinace jsou vhodné pro polosymetrické vrtulkové listy.Tak nevím jestli je tam můžu dát nebo ne.Hl rotor se točí doleva, kdyz stojím za ocasem tak vrtulka je napravo.Při pohledu na vrtulku z boku se točí doleva.
Nevím naco tyhle všechny kombinace mají vliv mimo volby levé/pravé listy. Ale těch obrázkú tam mají hodně.
Pro vyber praveho nebo leveho listu je rozhodujici kombinace smeru otaceni rotoru a vrtulky. Umisteni vrtulky vlevo nebo vpravo nema vliv. Porad potrebujes kompenzovat kroutici moment jednim smerem. Podle tveho popisu potrebujes prave listy. https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... _Schlag/HD Tady treti obrazek. Jakou delku vybrat, to zalezi na vice faktorech. Cim nizsi otacky rotoru, tim take nizsi otacky vrtulky. Na rotorovych listech pak mas vetsi nabeh aby to vubec letelo, tim padem mas i vetsi kroutici moment a potrebujes vetsi silu na vrtulce. Jenze ta ma male otacky a v meznich situacich uz ani maximalni vychylka nemusi stacit. Na druhou stranu u maketoveho letu nepotrebujes vrtulku tak ucinnou jako u akro, kdy chces treba perfektne zaseknout helinu z piruet. Dalsi faktor je prevodovy pomer mezi rotorem a vrtulkou. Pokud se stavi maketa na akro mechanikach, je vetsinou prave prevodovy pomer docela problem. Spocitat jak dlouhy vrtulkovy list by jsi potreboval je asi v nasich podminkach a znalostech nerealne. No a na druhou stranu, letani na nizkych otackach rotoru ma svoje specifika a ne kazdemu je to prijemne. Helina ztraci rychlost reakci na cykliku, zacina se vice prosedavat po vetru, je treba ridit a myslet u toho trochu dopredu. Zase je to maketovejsi a na oko hezci. Pro letani na nizsich otackach bych k listum 800mm asi premyslel o vrtulce 120mm pokud tam je misto a nepotka se to.
Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
pkotatko píše:
Jakou delku vybrat, to zalezi na vice faktorech. Cim nizsi otacky rotoru, tim take nizsi otacky vrtulky. Na rotorovych listech pak mas vetsi nabeh aby to vubec letelo, tim padem mas i vetsi kroutici moment a potrebujes vetsi silu na vrtulce. Jenze ta ma male otacky a v meznich situacich uz ani maximalni vychylka nemusi stacit. Na druhou stranu u maketoveho letu nepotrebujes vrtulku tak ucinnou jako u akro …… Petr
Potřebuješ. Není sice myšleno ve slova smyslu tvrdý zásek, ale potřebuješ aby vrtulka přefoukla veliký kroutící moment v nějaké krizové situaci. V 98% vrtulka vždy bude stačit ale ve 2 % řízení když budeš tahat moc za kolektiv a cykliku tak vrtulka musí zamakat tak moc že velice rychle poznáš kde má svoje limity.
Jen bych doplnil nezapomenout na strašně důležitou věc. U vrtulky makety asi tak 150x více platí že když už má malou účinnost tím že má malé otáčky tak její maximální úhel náběhu může být velice škodlivý. A on ve většině případů kdy se dostanete do problému s účinností vrtulky právě je škodliví. O co se jedná …. při překročení nějakého úhlu v závislosti na otáčkách vrtulky dojde ke velkému zhoršení proudění okolo listů a vztlak z listů si utrhnete ještě větším přidáním. Zní to možná blbě ale stačí upravit rozsah na vrtulce tak aby dráha smykátka nebyla využívána v plné její možné délce. Jde o to, že vrtulka nepracuje v čistém pracovním prostředí jako nosný rotor. Od nosného rotoru nabíhá do ní proud urychleného vzduchu a mění se její zatížení a pracovní prostředí během pár sekund i několikrát. A pak stačí chvilkové utržení proudu přes příliš velikým úhlem náběhu a vrtulka to vzdá. Delší listy a méně úhlu náběhu na vrtulce je zdravá cesta jak předejít velkým problémům.
OK. Polosymetrické jsou určitě dobré, ale na vrtulce jsem to ještě nezkoušel.Kdych se přeci jen přiklonil k symetrickým 120mm, kde je kupujete?( aby měli i nějaký vzheld hodící se k maketě)
Polosymetriky mi leží v hlavě, ale nevím.
Jinak Počítám otáčky hl. rotoru cca 1300 plus mínus.
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Polosymetrické listy na vrtulce budou mít větší tah při nižších otáčkách což se mi jeví jako žádoucí. I když nemám zkušenosti s maketama, osobně bych na vrtulku dal polosymetrické listy pokud je to jenom trochu možné. A polosymetrické listy na rotoru budou mít opět vyšší vztlak při nižším odporu. To má za následek nižší kroutící moment a tím i reakční moment. Výsledek by měl být takový, že bude stačit nižší tah na vrtulce. Takže já to vidím tak, že pokud mají být nízké otáčky na rotoru, tak bych použil polosymetrické listy i vrtulku.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru