Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 270 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: stř 03.10.2018 19:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Jeden článek udělá takový sešup ? To bych nečekal. Na překvápko se těším/e :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: stř 03.10.2018 19:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Vyzkoušej si to.... u mě to bylo tak, že jsem byl nucen dávat víc a víc kolektivu a viditelně poklesl výkon... nešlo to vyloženě na zem... ale já jsem to hned pochopil a dál neprodlužoval pochybný čas ve vzduchu... když točíš málo už na 6čl... tak na 5čl. to není žádná hitparáda :mrgreen: Natož v tomhle současném "horku venku" - to ty baterky zrovna výkonem neoplývají...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: stř 03.10.2018 20:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Máš určitě pravdu, netočíme moc a člověka hned nenapadne cvaknou nejvyšší otáčky ( pakliže je tam v TX má ). Byla to tedy KLIKA :-).

S baterkama je to loterie. Někdy odejde i slušný typ, jindy překvapivě drží třetí liga.Jednu baterku mám s 300 starty, starou 5 let a i když by nedala 3D lítání, na Hughese bohatě stačí. Koupil jsem jí s heli od známého s 550, to už měla 85 startů a pořád drží. Nikdy baterky nenabíjím víc jak 3A, nevybíjím je víc jak 3,8V na článek. Řeším to počtem baterek což samozřejmě není finančně výhodné, akorát nemusím nabíjet venku a nechávat běžet auto.

Jednu kaput baterku jsem zkoušel opravit doplněním dobrého článku z předchozí odešlé někdy loni na podzim. Stejný typ. Samozřejmě nesmysl a nedopadlo to, cílem bylo zjistit "co je uvnitř", naučit se odsávat cín, opatrně rozebírat aby se nic nešluslo. Připadal jsem si jako pyrotechnik :-). Měl jsem tedy 12 článků, pět kaput, sedm OK. Zkoušel jsem je jednotlivě nabíjet a cyklovat abych viděl jak na tom jsou a pak vybral podobné. Data se samozřejmě ideálně nesešla a nechal jsem toho.

Jeden známý mi posílal odkaz na video jak se to vyrábí ( GensAce ), čekal jsem něco komornějšího ............



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: stř 03.10.2018 20:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Není to GensAce ale GREPOW Čína. Došlo mi to na talířích v kantýně v závěru předchozího videa :-) .

Tohle video je trochu víc profi a bez nadbytečných rádoby vtipných komentů



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 14:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Dobrý den,
potřeboval bych radu ohledně listů.Mám maketu bell 212 velikost 800 a listy tam jsou 750mm a já chci nové 800mm blattschmied, jenže původní listy mají díru pro šroub M4 ale ty 800mm listy jsou všechny pro M5.
Na stránkách blattschmied se všeude píše že je lze použít i pro M4, ale s redukcí.

Dva dny hledám kde tu redukci koupit, ale nic jsem nenašel.

Jak řešíte tento problém?Vložky si vyrábíte sami?

Díky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 14:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Vždy, když jsem kupoval listy Helitec (Blattschmied), tak mi přišli vč. redukcí na menší šroub a také vč. podložek pro vyšší grypy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 16:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Opravdu?to je skvělá správá.

Je to složité přelisovat ty vložky?(abych nepoškodil listy)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 19:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
Vůbec ne, myslím, že se mi to vždycky podařilo vytlačit nějakým vhodným čepem bez nutnosti poklepání.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 20:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Trochu z toho mám obavu, ale tak uvidíme.Doufám tedy, že ty vložky přijdou opravdu s těmi listy.Výrobce to nikde nepíše a na můj dotaz nereaguje.

Když už jsme u těch listů, je nutné měnit i vrtulkové listy pokud měním hl. listy?Myslím kvůli přechodu z 750 na 800 (vrtulka má nyní 105 mm)Hlavní i ocasní rotor mají po 2 listech.Viděl jsem už úplně stejný model s listy 800 a 820 a vrtulkou 120mm, tak nevím jestli je mám také vyměnit.

Popřípadě jakou značku ocasních rotorů upřednostňujete?Blattschmied má symetrické vrtulkové listy jen malých rozměrů nebo pro maketu nevhodně pomalovaných, já bych chtěl bílé s černými proužky.

Díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 20:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
Záleží, jestli ti bude vrtulka ještě fungovat, což souvisí samozřejmě s otáčkama. Já používám vrtulkový listy taky od něj a to rovněž polosouměr, jako hlavní. Líbí se mi i tvarově. Pro představu- můj Wessex má listy 820 a vrtulku 120 a točím 1050 ot. Když jsme byli při záletu s otáčkama asi 950, model letěl v pohodě, ale vrtulka už nestíhala. Oboje je čtyřlist.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2019 21:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
No taky jsem uvažoval o polosymetrických, ale na stránkách mají obrázky se směrem otáčení hl. a zadního rotoru a ještě různým umístěním zadního rotoru (vlevo nebo vpravo) ale já tam moji kombinaci nenašel.V překladači mi to přeložilo že ne všechny kombinace jsou vhodné pro polosymetrické vrtulkové listy.Tak nevím jestli je tam můžu dát nebo ne.Hl rotor se točí doleva, kdyz stojím za ocasem tak vrtulka je napravo.Při pohledu na vrtulku z boku se točí doleva.

Nevím naco tyhle všechny kombinace mají vliv mimo volby levé/pravé listy. Ale těch obrázkú tam mají hodně.

Tak nevím co s tím.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: pát 18.01.2019 6:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Pro vyber praveho nebo leveho listu je rozhodujici kombinace smeru otaceni rotoru a vrtulky. Umisteni vrtulky vlevo nebo vpravo nema vliv. Porad potrebujes kompenzovat kroutici moment jednim smerem.
Podle tveho popisu potrebujes prave listy.
https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... _Schlag/HD
Tady treti obrazek.
Jakou delku vybrat, to zalezi na vice faktorech. Cim nizsi otacky rotoru, tim take nizsi otacky vrtulky. Na rotorovych listech pak mas vetsi nabeh aby to vubec letelo, tim padem mas i vetsi kroutici moment a potrebujes vetsi silu na vrtulce. Jenze ta ma male otacky a v meznich situacich uz ani maximalni vychylka nemusi stacit. Na druhou stranu u maketoveho letu nepotrebujes vrtulku tak ucinnou jako u akro, kdy chces treba perfektne zaseknout helinu z piruet. Dalsi faktor je prevodovy pomer mezi rotorem a vrtulkou. Pokud se stavi maketa na akro mechanikach, je vetsinou prave prevodovy pomer docela problem. Spocitat jak dlouhy vrtulkovy list by jsi potreboval je asi v nasich podminkach a znalostech nerealne.
No a na druhou stranu, letani na nizkych otackach rotoru ma svoje specifika a ne kazdemu je to prijemne. Helina ztraci rychlost reakci na cykliku, zacina se vice prosedavat po vetru, je treba ridit a myslet u toho trochu dopredu. Zase je to maketovejsi a na oko hezci.
Pro letani na nizsich otackach bych k listum 800mm asi premyslel o vrtulce 120mm pokud tam je misto a nepotka se to.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: pát 18.01.2019 12:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
pkotatko píše:
Jakou delku vybrat, to zalezi na vice faktorech. Cim nizsi otacky rotoru, tim take nizsi otacky vrtulky. Na rotorovych listech pak mas vetsi nabeh aby to vubec letelo, tim padem mas i vetsi kroutici moment a potrebujes vetsi silu na vrtulce. Jenze ta ma male otacky a v meznich situacich uz ani maximalni vychylka nemusi stacit. Na druhou stranu u maketoveho letu nepotrebujes vrtulku tak ucinnou jako u akro ……
Petr



Potřebuješ. Není sice myšleno ve slova smyslu tvrdý zásek, ale potřebuješ aby vrtulka přefoukla veliký kroutící moment v nějaké krizové situaci. V 98% vrtulka vždy bude stačit ale ve 2 % řízení když budeš tahat moc za kolektiv a cykliku tak vrtulka musí zamakat tak moc že velice rychle poznáš kde má svoje limity.

Jen bych doplnil nezapomenout na strašně důležitou věc. U vrtulky makety asi tak 150x více platí že když už má malou účinnost tím že má malé otáčky tak její maximální úhel náběhu může být velice škodlivý. A on ve většině případů kdy se dostanete do problému s účinností vrtulky právě je škodliví.
O co se jedná …. při překročení nějakého úhlu v závislosti na otáčkách vrtulky dojde ke velkému zhoršení proudění okolo listů a vztlak z listů si utrhnete ještě větším přidáním. Zní to možná blbě ale stačí upravit rozsah na vrtulce tak aby dráha smykátka nebyla využívána v plné její možné délce. Jde o to, že vrtulka nepracuje v čistém pracovním prostředí jako nosný rotor. Od nosného rotoru nabíhá do ní proud urychleného vzduchu a mění se její zatížení a pracovní prostředí během pár sekund i několikrát. A pak stačí chvilkové utržení proudu přes příliš velikým úhlem náběhu a vrtulka to vzdá. Delší listy a méně úhlu náběhu na vrtulce je zdravá cesta jak předejít velkým problémům.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: pát 18.01.2019 16:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
OK.
Polosymetrické jsou určitě dobré, ale na vrtulce jsem to ještě nezkoušel.Kdych se přeci jen přiklonil k symetrickým 120mm, kde je kupujete?( aby měli i nějaký vzheld hodící se k maketě)

Polosymetriky mi leží v hlavě, ale nevím.

Jinak Počítám otáčky hl. rotoru cca 1300 plus mínus.

Díky za rady


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: přestavba airwolf >>> bell 427
PříspěvekNapsal: sob 19.01.2019 9:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Polosymetrické listy na vrtulce budou mít větší tah při nižších otáčkách což se mi jeví jako žádoucí. I když nemám zkušenosti s maketama, osobně bych na vrtulku dal polosymetrické listy pokud je to jenom trochu možné. A polosymetrické listy na rotoru budou mít opět vyšší vztlak při nižším odporu. To má za následek nižší kroutící moment a tím i reakční moment. Výsledek by měl být takový, že bude stačit nižší tah na vrtulce. Takže já to vidím tak, že pokud mají být nízké otáčky na rotoru, tak bych použil polosymetrické listy i vrtulku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 270 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz