Registrován: 18.3.2013 Příspěvky: 1343 Bydliště: Zlínský kraj
tak na to že Obsah balení: Maketový nastříkaný laminátový trup EC-135 Hliníkový podvozek Mechanika HSM-800 4-listá rotorová hlava Fenestron ocasního rotoru Osvětlený kokpit Přední a zadní sedačky Světelný modul Maketové doplňky Montážní přislušenství
Registrován: 13.6.2011 Příspěvky: 114 Bydliště: česká skalice
cena je jaká je . Mně by spíš zajímala konstrukce "Fenestron může díky jednoduché konstrukci ovládat běžně používané servo vhodné k řízení ocasního rotoru." Když to bude mýt někdo doma rád bych přijel na podívání a okopčení . Jinak když nebudu počítat práci tak jsem zatím s materiálem na 6000 tis. To mám jen hotový trup. Nyní se peru u mojí align 600 EFL s vibracema už jsem vyměnil kde co ale stále kvoká. Stačí nasadit hlavní kolo 112z a v ose Y vyskočí vibrace na 28%, ložiska na hlavní hřídeli jsem měnil ale bez úspěchu.
_________________ T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Jo, ve filmu je možné všechno . Ale EC se dá spustit velmi rychle. Pokud jsou tam francouzské motory , tak spuštění jednoho motoru trvá cca 15-20 sec, když se to fest ošidí , tak cca do minuty se dá odletět. Ale není to moc ku prospěchu toho vrtulníku a neběží správně všechny systémy. Hlavně tedy horizonty a s tím související stabilizace a autopilot. EC s americkými motory se spouští delší dobu, tam jeden motor trvá cca 30 sec. Jednomotorový vrtulník se dá spustit ještě rychleji, ale ne každý. Nicméně takové to naskočení do vrtulníku a odlet za 30 sec je v reálném životě blbost.
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Troll píše:
Jo, ve filmu je možné všechno . Ale EC ......
Ahoj Honzo
Měl bych jeden zvídavý dotaz. Párkrát se stalo, že jsem byl přítomný vzletu EC a překvapila mne jedna věc. Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila. Sice o kousek ale je to takové hop cuk .... No prostě to není hezké. To pilot při startu neodhadne kolik má mít vyšlápnuto a nebo za to může nějaké elektronika? Vým že po táhle ovládání "vrtulky" jsou dvě serva, jedno je snad coby samotné ovládání od pilota a druhé servo je servo od autopilota. Je možné, že tyhle dvě serva do toho zanesou nějakou "nepřesnost" v délce táhla a pilot vlastně ve výsledku ( dokud se to neodlepí od země ) neví jak moc má vyšlápnuté nožní řízení?
Tohle mi totiž připomíná naše lítání / startování s modelem, kdy občas vrtulka fouká víc a po starrtu se to trošku otočí. Občas to výdám i na Bell 412 ale tam zas nevím vůbec nic o tom jak je tam řešené ovládání VR.
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
OPR píše:
Ahoj Honzo
Měl bych jeden zvídavý dotaz. Párkrát se stalo, že jsem byl přítomný vzletu EC a překvapila mne jedna věc. Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila. Sice o kousek ale je to takové hop cuk .... No prostě to není hezké. To pilot při startu neodhadne kolik má mít vyšlápnuto a nebo za to může nějaké elektronika? .......
O.
Toto jsem také párkrát viděl, poprvé jsem se lekl. Chtěl jsem si to natočit, ale nikdy jsem to nestihl
Čeho ses lekl? Toho couvání při startu? Ono by to tak mělo správně být, aby pilot stále viděl na heliport a jelikož moc nevidí pod sebe, tak si musí kousek "přicouvávat".
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
blesk píše:
Čeho ses lekl? Toho couvání při startu? Ono by to tak mělo správně být, aby pilot stále viděl na heliport a jelikož moc nevidí pod sebe, tak si musí kousek "přicouvávat".
Spíše toho, že se lehce pootočila. Opticky to zdáli vypadalo, že by mohla narazit do plotu. Když pak stojí člověk blíže, tak už to skoro ani nezaregistruje. A s tím couváním máš pravdu, toho jsem si také všiml.
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Na tom videu není vidět vůbec nic. Měl jsem na mysli ten moment, kdy je vrtulník ještě na zemi a jakmile se přizvedne kolektiv a vrtulník se nadlehčí, vrtulka tahá moc než by měla ( a nebo méně) a vrtulnik sebou cukne a pootočí se.
Na tom videu je vrtulník už hodně nad zemí a je to kalsický odlet.
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
OPR píše:
Na tom videu není vidět vůbec nic. Měl jsem na mysli ten moment, kdy je vrtulník ještě na zemi a jakmile se přizvedne kolektiv a vrtulník se nadlehčí, vrtulka tahá moc než by měla ( a nebo méně) a vrtulnik sebou cukne a pootočí se.
Na tom videu je vrtulník už hodně nad zemí a je to kalsický odlet.
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
OPR píše:
Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila.
Za to nemůže elektronika, ale pilot. Když to stojí na zemi, tak se špatně odhaduje kolik nohy bude třeba při odpoutání . Když si pilot dá záležet, tak to dokáže zvednout úplně přesně rovně, ale často se na to kadí, nějaký stupínek odchylky přece nehraje žádnou roli a hned jak se to odlepí, tak to pilot otočí tam, kam chce. Teda kromě začátečníků, ono pro nezkušeného není úplně snadné zkoordinovat všechny páky a pedály. Když jsme se to učili , tak jeden ze spolužáků zcela běžně odletěl o 90° jiným směrem než byl směr dráhy . Takže za tím nehledej žádné složitosti. U EC ( těch verzí co mají směrovou stabilizaci) to dokonce lze od země odlepit úplně rovně i bez toho, aby pilot hýbal pedály. Velké odchylky musí opravit pilot, ale ty drobné zvládne i automat. Musí se to ale pak dělat velmi pomaličku a opatrně. Ta směrová stabilizace velice pomáhá i v případě, že se naopak přistává a jsou zablokované pedály.( to se dělá při nácviku nouzových postupů, naostro to zkusil málokdo takže informací jak je to v reálu sloužit nemůžu) Taky to ale musí být velejemná práce s kolektivem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru