Autor |
Zpráva |
Troll
|
Napsal: sob 20.08.2016 9:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Couvání při vzletu je správný a bezpečný postup v případě, že se používají postupy CAT A. To je postup , který se použije když je v místě vzletu nebo přistání nedostatečný prostor pro normální vzlet. Normální vzlet vypadá podobně jako s letadlem. Rozeběhnutí u země . Couvání má za účel dostat vrtulník dostatečně vysoko na to, aby při vysazení motoru mohl bezpečně přistát na to místo, odkud odstartoval, nebo už má dost výšky na to, aby odletěl i když vysadí jeden motor. Při tom couvání pilot vidí kam pak sedne. Kdyby necouval, tak mu místo vzletu zmizí pod vrtulníkem a velice špatně se tam pak zase trefuje. Těžko se přistává, když nevidíte kam. Druhá výhoda je ta, že pak při opětovném klesání vrtulník nejenom klesá dolů, ale i letí trošku dopředu což rotoru dává trochu tahu navíc. Klesá to pak pomaleji. Takže když vidíte couvat vrtulník z místa kde je omezený prostor, tak je to správně. Když necouvá, tak to buď nejde , nebo je pilot trubka. A když vidíte třeba R22 nebo jiný jednomotorový vrtulník sedat mezi baráky nebo stromy, tak je pilot taky buď blb, nebo vědomě podstupuje dosti vysoké riziko. Protože jednomotor CAT A nedokáže a spadne. Výška, do které má vrtulník stoupat při CAT A je cca 40m a je podobná pro všechny typy co znám. Představte si, že jste nastoupali do 40m a zrovínka potlačili cykliku že to rozběhnete a v ten moment vysadí motor. Přistát zpět už nejde, musíte vrtulník urychlit na takovou rychlost, při které dokáže stoupat i na jeden motor. Ta rychlost je přibližně 45 kt. ( cca 80km/h) . Než to dokážete, vrtulník bude klesat. Na jeden motor to prostě nestoupá. Těch 40 m dovolí tu rychlost nabrat a ještě by mělo zbýt pod vrtulníkem nějakých 12 m k zemi. Pokud je ale před vámi panelák co má 7 pater , tak musíte stoupat ještě o ten panelák výše, takže do nějakých 65m než začnete rozbíhat vrtulník. Docela opruz, ale takhle je to správně vy se dožijete klidného stáří.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
martin z
|
Napsal: sob 20.08.2016 12:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
A jak je to vlastně s těmi dvěmi motory ve dvoumotorových typech? Já se domníval, že v nouzi to dokáže letět nějakou kratší dobu desítek minut na plný výkon jednoho motoru...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 20.08.2016 21:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7120 Bydliště: Vsetín
|
Na jeden motor to letí, ale moc nestoupá...
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: ned 21.08.2016 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To je trochu komplikovanější. Existují vrtulníky první, druhé a třetí třídy výkonnosti. Třetí třída jsou v podstatě jednomotory. Ty bez motoru neletí. . První třída jsou vícemotorové, které dokáží na jeden motor letět i stoupat za nějakých definovaných podmínek. A druhá třída jsou vícemotory, které nesplňují první třídu. Takže existují dvojmotorové vrtulníky co na jeden motor dokáží letět i stoupat, ale taky existují dvojmotory, které na jeden motor jenom více či méně klesají. Ta první třída musí dokázat na jeden motor stoupat alespoň 100 stop za minutu. Stoupání je myšleno za letu, ne ve visu. Těch 100 stop není mnoho, nějakého půl metru za vteřinu , kdo lítá, tak ví že nic moc. Ale přece jenom to stoupá. Ale pokud takovému vrtulníku vysadí motor při vzletu, i když je v první třídě, ještě nemusí mít dost výkonu aby bezpečně přistál. Vrtulníky v první třídě ještě můžou být certifikovány že splňují požadavky pro vzlety a přistání v kategorii A ( CAT A ) . to je ještě taková nadstavba. Takový vrtulník při vysazení jednoho motoru musí být schopen bezpečně dokončit vzlet nebo přistání. Takovou certifikaci třeba musí mít všechny záchrankové vrtulníky a vrtulníky co létají a přistávají ve městech. Taky by se to docela hodilo pro přistávání třeba na ropné plošiny. No a ta doba letu je taky komplikovanější. Motory mají omezené režimy výkonu na nějaké doby. Třeba motor může běžet na 95% výkonu po dobu 5 minut, na 100% výkonu dvě minuty a pod. Existuje i režim, ve kterém může motor běžet furt , třeba 85% . Když je výkon vyšší než ten režim furt, tak se musí dodržet to časové omezení. Pokud jde o hubu, tak se klidně ta doba i přetáhne, ale pak se motor poškodí nebo i zničí . Ale lepší zničit motor než mít někde hezký hrobeček. Pokud nejsou fakt krizové podmínky,( třeba to pokryje ledovka) tak se jeden motor dá letět i desítky minut a doletět někam, kde se dá rozumně přistát.
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 17.09.2016 12:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
serfar30
|
Napsal: čtv 29.12.2016 21:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2011 Příspěvky: 114 Bydliště: česká skalice
|
_________________ T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: úte 03.01.2017 11:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Pořádný řidič, oklepe si boty
|
|
Nahoru |
|
|
serfar30
|
Napsal: stř 08.03.2017 8:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2011 Příspěvky: 114 Bydliště: česká skalice
|
ahoj přátelé , tak po zimní přestávce pokračuji ve stavbě . Skořepina je již bez polystyrénu vyleptal jsem jí za pomoci rozpouštědla, ale narazil jsem na malý problém ,že v místě kam natekl rozleptaný mat. tak to narušilo malinko povrch. Tak to budu muset přebrousit a znovu přetmelit. Rovnou jsem vyřízl část předního okna a vrch odnímatelných dílů. Ještě mne čekají dveře atd... Maketa už dostala podvozek a hned to vypadá lépe Viz foto. PS: Všem přeji krásné jarní polétání hlavně bez pádu Mirek
Přílohy: |
Ec podvozek.jpg [ 214.78 KiB | Zobrazeno 3389 krát ]
|
|
_________________ T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: stř 08.03.2017 16:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Ahoj.Já dělal každý kokpit vlastně jinou metodou ale sokola na 550ku jsem taky odleptával.Jak myslíš že to narušilo povrch? Venkovní povrch? To je snad téměř nemožné.Nevím o rozpouštědle(lil jsem co mi přišlo pod ruku )které by leptalo laminát.Ano ten šlem uvnitř byla pakárna a ještě horší po odpaření rozpouštědel a ztuhnutí šlemu.Brousit trup zevnitř od tohoto bordelu šlo špatně.Nevěděl jsem kolik je kde jaká vrstva,jestli už brousím laminát nebo stále ten rozpuštěný bordel..Nakonec jsem se soustředil jen na místa kde budou přepážky a jiné lepené věci. Na MI-2 a kabině snipera už jsem používal olaminované pozitivní kopito.Je to minimum práce navíc ale výsledky několikanásobně kvalitnější.Téměř žádné dodatečné opravy,velmi solidní povrch zvenku i zevnitř,minimum broušení.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
serfar30
|
Napsal: úte 28.03.2017 10:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2011 Příspěvky: 114 Bydliště: česká skalice
|
bohužel teď nemám moc času na heli dělám dřevo na zimu . O víkendu jsem byl proletět Agustu ale na konci první baterky divnej zvuk. Nasadím nové baterky a vibrace jako blázen tak mám podezření na ložisko. Zase mne čeká šroubkování a zjištění závady. PS:v příloze je fotka z boku to je to jednodušší broušení. Na dně je to horší ale budu se snažit toho odbrousit co nejvíce.
Přílohy: |
20170310_053738.jpg [ 108.41 KiB | Zobrazeno 3264 krát ]
|
|
_________________ T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 30.03.2017 12:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Opravdu bych, pokud bude nějaké příště , doporučil kopyto nejdřív vytmelit např.šlehaným tmelem, pokud je to potřeba, což je asi vždycky , pak olaminovat, nahrubo dotmelit a to teprve - po důkledném naseparování - použít k laminování skořepiny trupu. Čím hladší bude povrch olaminovaného kopyta, tím snáze se to bude separovat. Nejspíš by šlo kopyto olepit nějakou 3D folií, na tu by se epoxy snad nechytalo. Takhle udělané kopyto se nezničí a může dobře posloužit při eventuální opravě - prostě se na něj nalaminuje potřebný kus trupu a tím se nahradí havárií poškozená část.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
serfar30
|
Napsal: čtv 25.05.2017 8:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2011 Příspěvky: 114 Bydliště: česká skalice
|
Ahoj Pavle , no nevím jestli nějaké příště bude . Je to moje prvotina nemyslím si že bych stavěl ještě jedno EC. Je pravda že na ty opravy by se to hodilo, ale nemám doma tolika místa kde to skladovat. Skořepinu začnu postupně vybrušovat. V první řadě je potřeba dodělat dílničku , ať mám kde ty svoje výtvory skladovat. Jelikož si budu mechaniku a veškeré díly s tím spojené z větší části vyrábět tak je potřeba na to strojové vybavení. Pustil jsem se do stavby CNC frézky se soustruhem v jednom.Pro zatím mám hotovou osu "Z a Y už se pouštím do X osy a 4 osa bude jako dělička a zároveň bude sloužit jako soustruh. Je na tom super že stojan a vřeteno jsou použité z klasické nástrojařské frézky a to je polohovatelné vřeteno a rovněž je výsuvné, tak se s tím budou moci např. vrtat i šikmé otvory atd. Jako pohony použiji servo pohony a řízeno to bude Machem 3. V příloze přidávám fotku.
Přílohy: |
Freza z_y osa.jpg [ 52.38 KiB | Zobrazeno 3068 krát ]
|
|
_________________ T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|