Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2023 8:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Díky za radu ! Syntetiku určitě dám, lze ji slušně rozpracovat i menším štětcem.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2023 0:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Prozatím jsem ve fázi teorie, sbírání dat a přijde skizzování 1:1, data od Pavla nejsou zrovna super. On má parádní ASko provozované na 6S a jenom kabina s kokpitem a pilotem ( 3D tisk ) váží 590 gramů, sám byl možná překvapený když mi to na požádání zvážil.

Mechaniku budeme mít stejnou a na milimetr ve stejné pozici, já tam musím dostat ještě další dvoučlánek. Dát ho dopředu na 6S je z pohledu těžiště naprostý nesmysl, navíc už tak baterka vytváří nerealistický monoblok mezi sedačkama. S dvoučlánkem se musím dostat co nejblíž hlavní hřídeli kde je ovšem systém ovládání háku. A taky kolize s upevněním mechaniky.

Pavel má mechaniku na tenké překližce, vepředu je jenom pár milimetrů nad originální konstrukční podlahou trupu ( 3,5mm letecká překližka ). Kdežto já jí zvedám o čtyři centimetry výš. Teoreticky se tam vejde naplocho dvoučlánek ale to bych ho musel dát pod předek mechaniky a pod její mezidesku aby to mělo dobrý efekt na těžiště. Vzadu končí konstrukční podlaha trupu asi 50mm před koncem bočnic mechanik, bude to dost improvizace na volné téma. Něco mě napadá, chce to dobře rozměřit a nakreslit. Vzadu nelze pracovat se šroubovákem shora, musí tam být možnost přišroubovat to pořádně dlouhým nástavcem s bitem zepředu a nikoliv shora aniž bych udělal díry do trupu podobně jako to měly dole trupy Hughesů od Thunder Tiger.

Ještě je další možnost, zopakovat netradiční řešení nasunutí zadní části mezidesky s mechanikou na kovové trny jako to je u obou Hughesů, pak by stačilo ji přišroubovat pouze vepředu. V mezidesce měl být otvor kudy by se protáhl konec hokejky ovládající bambi vak a hák. S mechanikou jsem se dostal tak vysoko že mám naopak 10mm místa navíc.

Prodloužení trubky s kardanem vyšlo úplně přesně, hliníkový třmen s kotvením zadního domku se bude muset hodně upravit aby se vešel pod kryt prostoru se směrovkou, to řešil i Pavel. Baterka bude přece jenom na čtvercových hliníkových profilech 10/10, protáhnu je skrz dva otvory pod konstrukční podlahou které jsou tam úplně ideální.


Přílohy:
IMG_0419.jpg
IMG_0419.jpg
[ 33.41 KiB | Zobrazeno 185 krát ]

IMG_0420.jpg
IMG_0420.jpg
[ 59.64 KiB | Zobrazeno 185 krát ]

IMG_0423.jpg
IMG_0423.jpg
[ 29.42 KiB | Zobrazeno 185 krát ]

IMG_0426.jpg
IMG_0426.jpg
[ 43.88 KiB | Zobrazeno 185 krát ]

IMG-20231113-WA0015.jpg
IMG-20231113-WA0015.jpg
[ 63.81 KiB | Zobrazeno 185 krát ]

P_20231113_111039.jpg
P_20231113_111039.jpg
[ 72.06 KiB | Zobrazeno 184 krát ]

P_20231113_111123.jpg
P_20231113_111123.jpg
[ 44.18 KiB | Zobrazeno 184 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2023 22:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Po zvětšení prořezů v hlavní přepážce a vyříznutí prostoru pro odhazovací systém šlo vyměřit přední podpěry i jak budou vypadat. Použil jsem dubový masiv tl. 15,5mm, lehce ho odlehčil. Oba díly budou nalepené epoxidem plus zajištění dvěma vruty. Jako pilíře jsou propojené hliníkovým L profilem 15/25 tl. 1,5mm, na něm bude ležet mezi deska v kvalitní letecké překližky tl. 6mm. Spojení vruty M4 se samo jistící matkou přístupnou velmi dobře zepředu.

Po finalizaci zadního domku vrtulky a simulaci konečného upevnění se vyměří výška pod mezi deskou vzadu. Tam dám jeden centrální pilíř, do něj zezadu širší hliníkový profil se špičatými čepy vyrobenými ze šroubů M4. Čepy budou zavedené při zasouvání mechaniky do L profilů v mezi desce s mechanikou. Přesné vycentrování udělám napřed s profily z polykarbonátu, tam uvidím skrz na hroty čepů a středy snadno překreslím. Po vyvrtání a kontrole udělám jejich kovové masivnější kopie.


Přílohy:
IMG_0429.jpg
IMG_0429.jpg
[ 65.96 KiB | Zobrazeno 154 krát ]

IMG_0428.jpg
IMG_0428.jpg
[ 54.1 KiB | Zobrazeno 154 krát ]

IMG_0434.jpg
IMG_0434.jpg
[ 78.2 KiB | Zobrazeno 154 krát ]

IMG_0433.jpg
IMG_0433.jpg
[ 67.32 KiB | Zobrazeno 154 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.11.2023 0:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Konečně trochu posun, chtělo to víc času najednou což nevychází často.

Postupně montáž, doměřování zadního kotvení na trny vyrobené ze šroubů M4, na které se nasune mezideska s mechanikou podobně jako u Hughesů.
S tím rozdílem, že trny jsou napevno v trupu a nikoliv součástí mezidesky. Nejtěžší je trefit přesně osu, záměrně jsem použil U profil abych měl vrták k vyznačení zápichu do plechu v trupu přesně vystředěný, přestože ve finále se používá jenom jeho zadní část.

Nápad dát dvou článek co nejblíž těžišti a tedy pod mezidesku se ukázal jako prozíravý a úspěšný, na druhou stranu nejít do verze vysunutí celé mechaniky o 44 milimetrů vzhůru nad základnu, nic takového bych plánovat nemohl.

Postupně jsem upevnil co šlo ale není to ještě definitivní montáž, někde pak budou kvalitnější šrouby s imbusovou hlavou apod. Nakonec jsem se rozhodl osadit i podvozek abych mohl namontovat ovládání háku a taky viděl kolik místa pod ním zůstane. Je to výrazně míň než u Hughese, možná až o 30mm a ještě si promyslím jestli s tím nepůjdu aspoň 5mm výš. Třmen bambi vaku nemá rád extrémně šikmé náklony vpřed což tady hrozí.

Mezideska se taky bude ještě upravovat kvůli kolmo vzhůru vedeným silovým vodičům u Hardcase verzí dvoučlánků. Kurtování dvoučlánků musím ještě promyslet, možná nějaký pěnový U obal a fixace podle typů baterky.


Přílohy:
P_20231117_175136.jpg
P_20231117_175136.jpg
[ 58.94 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

P_20231117_175126.jpg
P_20231117_175126.jpg
[ 78.91 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

IMG_0438.jpg
IMG_0438.jpg
[ 47.66 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

IMG_0453.jpg
IMG_0453.jpg
[ 43.7 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

P_20231117_182509.jpg
P_20231117_182509.jpg
[ 78.96 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

IMG_0443.jpg
IMG_0443.jpg
[ 51.38 KiB | Zobrazeno 115 krát ]

P_20231117_185129.jpg
P_20231117_185129.jpg
[ 44.9 KiB | Zobrazeno 115 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne sob 18.11.2023 0:59, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.11.2023 0:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Po sestavení jsem začal řešit těžiště. Do trupu vložil VOP a páskou přilepil bokem SOP, do kabiny přišlo půlkilové závaží čímž jsem se hodně přiblížil Pavlově hodnotě 690 gramů protože holá kabina má 170gr. Pavel si myslí že to udělám lehčí, moc tomu nevěřím. Pilota vytiskneme z lehčího filamentu, to by pomoct mohlo. Helina padala bez závaží a 6S baterky intenzivně dozadu ale čumák je od hřídele hodně daleko takže už po vložení toho závaží bylo všechno jinak a tušil jsem že s 6S to poletí opačně což se stalo.

Pokud se dá těžký 6S 5800mAh podélně v ose a celek se podrží na imbusovém šroubováku skrz horní otvor pro rotorovou třílistou hlavu, digiměrka zafixovaná na vršek kabiny ukáže 7 stupňů náklon na čumák. To by možná šlo u AH64 ve fázi útoku :-). Takto musí vzniknout v kokpitu falešný, poměrně vysoký kanál, který skryje baterku.

Vyzkoušel jsem dát baterku napříč, de facto stejně jako dvou článek. Malinko se to zlepší na 5,4 stupně, to je pořád hodně ale víc se zatím vymyslet nedá.

V obou případech jsem chtěl dostat na střed ještě jedno kotvení mezidesky protože kvůli dvou článku je fixovaná až 80mm od předního okraje což se mi úplně nelíbí. Řešení naštěstí mám.

Na poličce je vidět jak je ASko delší než Hughes, dělá to asi 140mm. Zase bude nižší, odhadem o 50mm.


Přílohy:
IMG_0448.jpg
IMG_0448.jpg
[ 49.56 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

P_20231117_180327.jpg
P_20231117_180327.jpg
[ 49.97 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

IMG_0451.jpg
IMG_0451.jpg
[ 50.87 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

P_20231117_191829.jpg
P_20231117_191829.jpg
[ 38.77 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

IMG_0447.jpg
IMG_0447.jpg
[ 56.95 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

IMG_0446.jpg
IMG_0446.jpg
[ 60.6 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

IMG_0452.jpg
IMG_0452.jpg
[ 53.19 KiB | Zobrazeno 114 krát ]

P_20231117_191648.jpg
P_20231117_191648.jpg
[ 37.1 KiB | Zobrazeno 114 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.11.2023 14:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Zapomněl jsem na vrtulkové listy, i takový detail udělá něco přes jeden stupeň k lepšímu. Klíčové je bude seškrtit váhu kokpitu na minimum, nesmí to jenom vibrovat.

Vzorek nýtů od Michala je trochu problém, přenosná folie funguje tak na 30% a zůstane na ní zlomek nýtů, zkusím ještě poslední folii od Spandexu pro Hughese, ta je celkem nová. Chci vidět co to udělá s přilnavostí folie než se do toho uvrtám. Jak je helina větší každý detail je dobrý. Naštěstí už v základu má trup od Funkey hodně plastických detailů a pokud by se nýty + folie neosvědčily, trága to nebude a ušetřím pár dlouhých hodin času.


Přílohy:
P_20231117_180712.jpg
P_20231117_180712.jpg
[ 77.06 KiB | Zobrazeno 101 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2023 23:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4946
Bydliště: Praha 6
Minimum času, pouze přípravy na výrobu delší hřídele, očištění rotorové hlavy s kompenzátorem a gripů, vyříznutí otvoru pro vodítko výškovky co bude trčet ven. Zvažoval jsem udělat vodítko ze silného polykarbonátu což by mohlo rušit míň než tohle ve světle šedé barvě jakou bude mít hlava a deska cykliky komplet. Jenomže neodhadnu jaké jsou tam energie a kdyby to prasklo, model jde na zem a je po něm.

Při osazování mezidesky jsem úplně zapomněl pohlídat stranovou polohu a teď zjistil že hřídel letí milimetr doprava. Než zvětšovat výřez s tím že nebude na středu, deska cykliky bude taky lehce mimo, nezbylo než propilovat oválné otvory v mezidesce, dva hlavní vepředu i dvě dvojice na vodítka na trny vzadu. Finální pozice těch vepředu bude daná kovovými pásky se dvěma vruty přímo do mezidesky.

Hlava zbavená šedé barvy co moc nedržela má nějaké jemné škrábance, ty zmizí stopro pod novou barvou.


Přílohy:
20231203_130525.jpg
20231203_130525.jpg
[ 44.86 KiB | Zobrazeno 27 krát ]

20231203_134734.jpg
20231203_134734.jpg
[ 84.79 KiB | Zobrazeno 27 krát ]

20231205_173836.jpg
20231205_173836.jpg
[ 171.33 KiB | Zobrazeno 27 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz