px


Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2466 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 161, 162, 163, 164, 165
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 29.08.2021 13:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Dnes chci vyzkoušet pastorek 14T, udělal jsem to bohužel trochu obráceně. Napřed ho přehodil, pak mě napadlo zjistit jak si vlastně vedou pastorky 14-17T s tím že včera tam byl 17T a s druhou mechanikou Maďara jsem lítal napřed s 16T na 8S 670KV a 14T se 6S a 1000KV. Ten jsem dnes vyndal a přehodil.

V excelu tabulka s interaktivním výpočtem kdy se zadají do pole s červeným číslem otáčky motoru, tím se hned přepočítají jednotlivé pastorky. S pevně daným převodovým poměrem proti hl. kolu 170T vyjdou otáčky rotoru a vrtulky ( x 4,5 ). Funguje to dobře ale hned mě přešel humor protože těch 14 zubů na 80% je špatně. 14T je ideálních na zpomalení pro vyšší KV motor což se s 1000KV potvrdilo. Takhle budu muset otevřít ESC na 70-80%. Nechce se mi to znova montovat, je to na půl hodiny. Listy dolů, pravé boční okno ven, zubová vůle musí sedět po celém obvodu hnacího kola. Holt s tím jeden start dám, data budou na logu a pak zkusím 15T. Podle propočtů bude ideálních 15 nebo 16 zubů. Je to v té tabulce sólo Helisika, oblast průměrného nebo možná ideálního otevření ESC je tam 56% a lze jít nahoru i dolů.

Maketové otáčky na prázdnou heli vycházely dřív na Maďarovi okolo 1200-1300 otáček, to ale na postřik nestačí takže vždycky to bude kompromis s cílem regl otevřít raději víc.

Rozsah 14 až 17T je poměrně značný, moc jsem si to neuvědomoval. Se 17T dám 1400 otáček na 39% otevření reglu, s 14T ho na 1430 otáček musím otevřít až na 75% ( takže dejme tomu 72% na 1400 ). Postřik je na 1240 málo, včera jsem lítal komfortně na 1525 a možná by se dalo jít lehce nad 1450. Toho s 14T buď nedosáhnu nebo na 80% kde leží maximum někde okolo 1440. Je to sice o 200 otáček víc než původních mizerných 1240 ale není tam už pak žádná rezerva směrem nahoru. Včera se 17T jsem za to vzal a šlo to nahoru neuvěřitelně svižně.


Přílohy:
Tabulka převody.JPG
Tabulka převody.JPG
[ 93.29 KiB | Zobrazeno 616 krát ]

Tabulka převody Helisika 14-17T.JPG
Tabulka převody Helisika 14-17T.JPG
[ 74.52 KiB | Zobrazeno 616 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 30.08.2021 0:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Dnes pastorek 14T. Dobrý test, že to nebude finální verze napověděly výpočty. Neletělo to vůbec špatně, myslím že bez logů bych možná skočil na špek a nechal to jak to je.

Dal jsem jenom dva starty, s vodou to potřebovalo 70% ESC což mi přišlo moc, včera tam bylo citelně víc výkonu na 50% takže jsem tušil problém s PWM což se doma potvrdilo.

První start napřed bez vody, hned při roztočení bylo vidět že 50%, vyhovujících včera bohatě pro 17T, je příliš málo i s prázdnými nádržemi. tedy 60% a start. Let 1min20s, průměrný odběr 34A, 60% THR = 16650ot motor = 1370 rotor. Vylítáno 650mA. PWM 88%. Letělo to slušně, žádné houpání.

Druhý start plus 2kg vody. Rovnou Idleup2 a 70% THR = 17600 motor = 1450 rotor. Překvapivě to celkem letělo a svižně stoupalo, bohužel jsem rychle zjistil že nejde postřik - zavzdušnění. Zapomněl jsem to vyzkoušet krátce na zemi, stačí před prvním startem a někdy se to chytne hned. Se 2kg vody 45s, spotřeba 600mA. 1450 otáček není málo ale včera tam bylo se 17T 1525 a to bylo hodně znát. Průměrný odběr 49A, jeden stoupák 80A. Nehorší číslo - PWM 96-99% což je úplně špatně.

Přistání, odvzdušnění a 3. start opět s vodou. 70%, odběr 49A až 38A během vystříkání vody, maximálka 81A, regl teplota 58 st. Celsia. Vylítáno dalších 1650mA a PWM ještě o něco horší – 96-99%. Tím jak jde dolů napětí baterky tak se PWM vždy zrcadlově zvyšuje.

Druhá baterka 6+2S, rovnou s vodou, houpání poměrně často a dost, ty vzpěry jsou zatím špatně. 70% THR, odběr 54A na začátku postřiku, na konci 35A. Špička stoupák 89A. Jive pustil motor ( proměřuje si jakost baterky a podle toho se otevírá ) tentokrát na 17400 = rotor 1430. Vylítáno 2350mA za 4min10s ( celkem dobrý ) ale PWM opět moc vysoko – 93-98%. Baterka o celkové váze 961gr šla dolů z 33V na 28,5V. Teplota regl 67 st. Celsia ale je už chladněji. První složená baterka měla 1088gr.

Resumé. Pastorek 14T je moc malý, ten se hodil vysloveně na 1000KV. Teď vyzkouším 15T a pak i 16T přestože ten bude možná už moc, těžko odhadovat. 15T mám dva kusy. Pořád musím mít na paměti že bez nádrží to poletí rychleji a když dám zbytečně velký pastorek, budu muset regl víc škrtit což bude jeho teplota nahoru.

Abych zase něco zvoral, nezkontroloval jsem baterku do kamery a z každého startu mám pár vteřin než zkolabovala. Sice bych to sem jako nudné nedával, natáčím si to spíš pro strýčka příhodu kdyby něco i když už je to trochu víc v klidu než při prvních startech.

To houpání bude pak další konstrukční téma. Vyzkouším sice ještě jednu verzi větších pružin ale guma se pořád zdá být perspektivnější. Ocelový drát dokáže vibrace možná omezit ale taky přenášet a generovat, guma naopak rozmělnit a eliminovat. Přesně tak jak na jaře zabral gumicuk místo hliníkových pevných 5mm profilů.


Přílohy:
log01075_H4 MAK 14T 8S bez vody a s vodou, DS1 a Zippy.jpg
log01075_H4 MAK 14T 8S bez vody a s vodou, DS1 a Zippy.jpg
[ 74.27 KiB | Zobrazeno 588 krát ]

log01076_H4 MAK 14T 8S s vodou DS3 a kamioňák SK.jpg
log01076_H4 MAK 14T 8S s vodou DS3 a kamioňák SK.jpg
[ 74.62 KiB | Zobrazeno 588 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.09.2021 18:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Dnes foukalo tak nic, vyrobil jsem aspoň další dva typy pružících antén na horní vzpěry, ocelový kalený drát 1,2mm místo 1,5mm. Tohle už by teoreticky fungovat mohlo tak uvidím jak zítra společně s 15T pastorkem. Už v ruce je to podstatně lepší.


Přílohy:
IMG_1457.jpg
IMG_1457.jpg
[ 53.08 KiB | Zobrazeno 501 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.09.2021 13:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Výrazný posun vpřed přinesly souměrné laminátové listy MSC 570mm, houpání se redukovalo na hodnotu kdy to už vnímám spíš jenom já. Listy jsem potáhl matnou černou folií plus žluté konce, Helisika je tak opět blíž k reálu.

Lítání s pastorkem 15T vypadá jako definitivní verze, ještě se uvidí jak bez nádrží pouze na pohon 6S. Posledně jsem doma nechal vzpěry tak lítal jenom maďar, na 6S a pastorek 16T jako dřív je to použitelné i když s převodem V2 byly otáčky nepatrně vyšší. Na 8S letí perfektně, rezerva výkonu až až a stačí 50% na ESC. Experimentoval jsem s točítkem, ve výsledku mám pocit, že novější regl 80+HV v Helisice se hřeje víc než ten starší v Maďarovi. Během 5min letu jsem měl regl otevřený mezi 30-60% a v pohodě 60st. Celsia, u Helisiky na 50% 5 minut a bylo tam 87st. Celsia. Helisika ale dostane regl 130A tak z toho nic vyvozovat nebudu a počkám jak si povede regl Hobby Wing Platinum.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Na videu je trochu víc vidět rozstřik vody, jedna tryska nerozprašovala a byl tam ostrý paprsek. Prozatím nechám pevné vzpěry s anténkama z drátu 1,2mm, až dorazí časem listy Helitec, které jsou maketovější a víc nesou začneč testování znova, spíš asi na jaře. Letos jsem se vůbec nedostal s bambivakem na vodu, to chci dohnat.

Teď mě čeká oprava kontaktů na bílou koncovou diodu, stabilizátory musí dolů. Posledně to mrkalo i u Maďara tak to bude zřejmě celé dvakrát.


Přílohy:
IMG_1483.jpg
IMG_1483.jpg
[ 139.12 KiB | Zobrazeno 280 krát ]

IMG_1484.jpg
IMG_1484.jpg
[ 140.46 KiB | Zobrazeno 280 krát ]

IMG_1485.jpg
IMG_1485.jpg
[ 61.44 KiB | Zobrazeno 280 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.09.2021 21:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Helisika dnes ve Zlončicích, silnější vítr model opět víc rozhoupal, podcenil jsem trochu otáčky, nedal o něco víc a byl tam hned na začátek neplánovaný kontakt se zemí, naštěstí bez následků :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Fotil jsem hlavně strojky které vídám málo nebo poprvé, přiložená fotka toho co mělo po jednom startu dnes je pár dní stará.


Přílohy:
IMG_1478.jpg
IMG_1478.jpg
[ 72.42 KiB | Zobrazeno 141 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.09.2021 12:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4486
Bydliště: Praha 6
Helisika na poličce vypadala doma nějak zvláštně, přední konce lyžin se nárazem ve skluzu ve Zlončicích ohnuly asi 2cm nahoru :-). Ještě že jenom tak. Narovnání nebyl problém, teď mě čeká oprava kontaktu koncového světla na Maďarovi. Včera jsem dolítal baterky pouze s 550 kam se vrátil testovací motor 1000KV a Maďarem, jeden start 8S a dva 6S. Jedna starší baterka se mi už nelíbí, Kontronik ji evidentně vyhodnotil jako slabší a na logu bylo pak vidět jak padá napětí rychle ze 25 na 20 Voltů. Po minutě visení jsem radši přistál. PWM byl pořád 100%.

Na druhou 6S to pak letělo velmi slušně, nesmí ovšem moc foukat a pořád hlídat možné prosednutí heli. PWM je u 6S na 80% otevření ESC stále na 97 až 100%, průměrný odběr 32A a špička při větším stoupání 56A. Rotor 1180 otáček. Regl 80+HV je na to v pohodě.

Let na 8S je jiná liga. Při 50% ESC upravených posléze točítkem na 45% je PWM pěkných 74-79% a rotor točí 1280 resp. 1225 otáček. Průměrný odběr klesne z 32A u 6S na 26A, maximum 81A což regl taky dá. Let trval 5:40s, odběr 2400mA takže je tam ještě rezerva na minutu určitě a s novou baterkou 5800+7000 na 2S to bude na jaře možná i 7 minut. Teplota reglu omezeného na těch 44% vyšla 58 st. Celsia což de OK ale bylo chladno, jenom +13.

Kromě jednoho dvoučlánku 5500mAk 25C už letos nové baterky nabíjet nebudu. Dvoučlánky jsem zasmrštil do černého plastového rukávu aby moc nerušily, spodní hlavní baterka bude jako dřív v plastové neuzavřené krabici.


Přílohy:
IMG_1494.jpg
IMG_1494.jpg
[ 100.18 KiB | Zobrazeno 60 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2466 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 161, 162, 163, 164, 165

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz