Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: úte 12.01.2021 13:49 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Broušení nebere konce. Největším problémem je spára okolo dveří, která byla různě utopená barvama, navíc forma dost nekvalitní a už v základu je spára někde hluboká 0,7mm, jinde 0,3mm. Jako na potvoru tam barvy drží nejvíc a neodskočí. Mikrofrézkou jsem navíc občas vyjel v obloucích mimo a nemá to čistou hranu takže další tmelení a broušení. Na pár místech škrábance, jestli jsem neuhlídal brusné papíry a připletla se mi tam 120 nebo co, nevím. To ale půjde vytmelit. Pak celé 500 kde vylezou víc problémová místa. Ještě že jsem se snažil nechat tam co nejvíc tu tmavě zelenou, na ní jsou nerovnosti vidět mnohem víc a líp než na té bílé vespod.
Krabička na měnič napětí a spínač Jeti SP06 je velikostí tak akorát. Možná tam naskládám i autopojistku 5A co je vedle. Konektory budou XT60. Odbočka 1,5mm z napájení regulátoru podobně jako je měřák kapacity, pojistka, měnič, spínač a čerpadlo.
Přílohy: |

IMG_0347.jpg [ 87.33 KiB | Zobrazeno 471 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
Relax
|
Napsal: stř 13.01.2021 19:40 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Trysky od číňana zatím nikde, aby vercajk v dílně nezahálel vrátil jsem se k nápadu dva roky zpátky když byla expedička TRX-4 nová jenomže nenapadl sníh tak to šlo k ledu. Po dvou letech jsem zkoušel pásy, nic moc extra. Na vodící kola se lepí sníh, zvětší se a pásy jdou pak ztuha, baterky která normálně vydrží hodinu než má 7,6V byla v tomtéž stavu za 20 minut.... Chce to spíš zmrzlý sníh, prašan. Když se to nezmění půjdou zpátky kola, na sněhu s řetízkama. V sobotu večer jsem vyrazil až za tmy, se světly je auto večer celkem pěkný. Nic z toho nebylo, hodil jsem záda na cestě z kopce, auto spadlo na předek a pásy odrovnaly převody v servu. Bude tam radši 32 kilové místo 21 kilového, už tak mělo vůli na pastorku po 38 baterkách. S kovovými díly na podvozku má auto 5,5 kila, servo dostává zabrat. Po namontování radlice na auto se ukázaly drobné chyby, nezapočítal jsem jaksi váhu radlice ( 580 gramů ) což je dost aby se auto naklonilo na předek a zamýšlená „rezerva“ 25mm na variantu s kolama kdy bude radlice níž padla na vyrovnání náklonu na předek. Řešení ale mám, případně balast na zadek, auto by i líp sedělo. Není tam ještě nové servo. Radlice se dá případně zmenšit na výšku i stranově, vyrobil jsem ji schválně větší aby neuklízel sníh dva dny. Rám co drží radlici je multifunkční, třeba na frézu na sníh  . Ještě musím osadit oranžové majáky. Trup Helisika je téměř vybroušený načisto, zbývá osazení vedení k diodám podobně jako u stabilizátorů. Stabilizátory jsou dost odfláknuté stavebně už z výroby. Každá strana toho vodorovného má nepatrně jinou tloušťku a profil, navíc je hodně měkký. Aby to nebylo zdrojem vibrací, váhám jestli neudělat nějaké opatření jako třeba ho na dvou třech místech provrtat a vlepit nějaké tyčky, víc lepidla dovnitř, pak vytmelit a papír 500. Trup Raptora budu brzy rozebírat na nějaké úpravy, kabina půjde ven a můžu ji zkusit jak pasuje na vybroušený trup. Teoreticky to možné je, oba trupy jsou ta vojenská verze s nosníkama raketnic, akorát že u toho broušeného byla pouzdra už dřív zaplněná a vytmelená. Pokud by to sedělo tvarově, můžu přemýšlet o variantě tmavých skel, bohužel příliš tmavých. Ale jak psal Pavel 123, nebude tolik vadit že tam není kokpit.... Vyjasňují se polepy na Helisiku. Budou tam tři různé stříbrné folie od nejsvětlejší po nejtmavší, nápisy se musí složit jako pyramida z jednotlivých vrstev z plotteru. Ty nejmenší laserový tisk na základ pro obtisky, to má Pecka v provedení čirá, bílá a stříbrná. Po nalepení jako u kitů se to nechá pořádně vyschnout a přetáhne lakem. To nevadí, jsou to technické věci jako červená šipka a DANGER před vrtulkou, štítky u plnění paliva a oleje. Všechno ostatní se dá sloupnout a jít na něco úplně jiného. Nýty tam dělat nebudu, jinak maximum detailů jako antény, kotvící body na trupu, nádechové otvory, konektory a podobně. Pokud se vyřeší virtuálním nastavením pětilistu i letový projev, dám ho tam.
Přílohy: |

IMG_0315.JPG [ 116.68 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0322.JPG [ 118.6 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0334.JPG [ 105.53 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0335 (2).jpg [ 88.81 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0354.jpg [ 51.59 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0355.jpg [ 69.76 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0358.jpg [ 74.33 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|

IMG_0357.jpg [ 61.42 KiB | Zobrazeno 424 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: čtv 14.01.2021 19:18 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Radlice nad očekávání dobrá. Občasný náklon dělají kardany protože se otáčí stejným směrem jak poznal Pavel123. Esteticky je nesmyslně velká, minimálně s pásy ji ale auto zvládne s přehledem, neprokluzuje a má to nečekanou sílu. Zajímavé je servo 32kg. ktrré se bez napájení úplně volně otáčí, to to původní se ani nepohnulo. Problém s pásama vs mokrý sníh se vzhledem k teplotě nezměnil. V detailu je vidět kolik se toho natvrdo nalepilo. Po hodině bylo pod autem na podložení aby netrpěly tlumiče asi deci vody. Příště už zase vrtrdelníky. První pokus o vytlačení bočního sání do motoru na pravé straně musím zopakovat, odflákl jsem protikus kopyta. Zapomněl jsem na konus. Stejně se budou dělat krytky zábleskových diod. Ta pod trupem má protáhlý vejčitý tvar, to asi nedám  .
Přílohy: |

IMG_0361.jpg [ 101.18 KiB | Zobrazeno 384 krát ]
|

IMG_0367.jpg [ 80.47 KiB | Zobrazeno 384 krát ]
|

IMG_0364.jpg [ 81.23 KiB | Zobrazeno 384 krát ]
|

IMG_0374.jpg [ 78.63 KiB | Zobrazeno 384 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: ned 17.01.2021 16:00 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Pár dnů mi vrtalo hlavou lítat vůbec poprvé na čerstvém sněhu, vize jak ho rotor pořádně rozvíří ve slunci. Nevyšlo mi z toho skoro nic ale pět minut s Maďarem po několika měsících a hlavně poprvé od toho karambolu stálo i tak za to. S videem fiasko, není to poprvé. Kameru jsem odzkoušel doma na 2,7K, zapnutí pečlivě před roztočením heli – jeden důsledný krátký stisk a letím. Letěl jsem asi 5 minut a zapomněl osadit na Jlog2. Sníh nějak nefungoval, asi je to oteplením a že je dvoudenní. Až na pár chvilek se skoro nezvířil, to co jsem chtěl natočit nejvíc by tak nevyšlo. Taky by se to muselo točit od země a s tmavým lesem v pozadí.
Přistanu, vypnu kameru, sundám jí a vidím že svítí jako by natáčela, došlo mi asi "teprve teď" natáčím jako se mi to občas stane a musím pak letět znova. Jenomže dnes byla nabitá jenom jedna baterka. Tak jsem udělal aspoň pár fotek a domů, mezi mraky vyšlo na chvíli slunce……. To by bylo taky fajn dřív.
Doma vidím že kamera zobrazuje hlášku "Camera Busy" a nereaguje na nic. Vypnout, Play, nic - zaseklá… Tak jsem vyndal zandal baterku, Play a jenom třívteřinová sekvence s roztáčením heli a konec. Škoda, vždycky se holt nezadaří. I tak jsem měl radost, Maďar opět ve vzduchu. Byť jenom s dvoulistem je s Vbarem pěkně živý i na ty nejnižší otáčky.
Přílohy: |

IMG_0387.jpg [ 61.33 KiB | Zobrazeno 271 krát ]
|

IMG_0388.jpg [ 83.6 KiB | Zobrazeno 271 krát ]
|

IMG_0389.jpg [ 74.89 KiB | Zobrazeno 271 krát ]
|

IMG_0391.jpg [ 119.33 KiB | Zobrazeno 271 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: úte 19.01.2021 18:31 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Začínám s přípravou na 3D tisk nádrží. Je asi nereálné získat kvalitní řezy trupem Hughese 500 a především by to nebyla žádná záruka že budou v měřítku odpovídat mému modelu. S ohledem na kvalitu zpracování trupu by to bylo mrhání časem a materiálem  . Lepší cesta jak nádrže nevyhodit a nepředělávat je získat šablony 1 : 1 přímo z modelu, přenést je na čtverečkovaný papír a zbytek už musí udělat počítačový program, to půjde zcela mimo mne. Napřed jsem vytypoval v jaké oblasti trupu nádrže budou a vytyčil tři příčné roviny A / B / C které odpovídají středu nádrže a oběma koncům kde pak začíná obloukovité zakončení, lišící se vepředu a vzadu. Tři řezy jsou od sebe 80mm, celkem 160mm. Obvyklá metoda vystřižení z papíru nepřipadala v úvahu, tvar je příliš velký a nesymetrický, spotřeboval bych asi příliš papíru. Ze čtvrtky jsem nastříhal pásky široké 30mm a ta rozstříhal po 30-35mm. Na trup jsem nalepil úzkou krepovou pásku s linií pro orientaci řezů, díky ní se dalo i kontrolovat jestli běží stále kolmo na podélnou osu trupu. Postupně jsem obdélníky ze čtvrtky opatřené vždy na jednom konci oboustrannou páskou přikládal k linii na pásce a slepoval je do tvaru kopírujícím trup co nejtěsněji. Střed a konce jsem přichytil páskou, nakonec vyznačil podélnou osu a osy na bocích. Šablonu na spodní osové linii a bocích jsem udělal pouze střihem na několik korektur. Na závěr jsem trup upevnil páskou na laminovanou desku, vyznačil půdorysně osy všech řezů a úhelníkem vnějškově okótoval koncové body žeber na bocích i dole. Zbývá vzít čtverečkovaný papír, šablony na ně přenést s využitím všech získaných rozměrů od podkladní desky a odečíst 19mm na spodní lem zadních dveří tak aby nádrž začínala těsně pod ním. Trup rovný není, hlavně směrem dozadu kde je na pravé straně +10mm víc od podélné osy než vlevo. Na středu je rozdíl 3mm a vepředu 2mm. Lem dveří má na pravé straně trupu jiný sklon ale je to celkem detail, dveře se stejně neotevírají. Na šablony se vytvoří samotné nádrže s poměrovou velikostí vůči trupu, výsledný řez a tvar nádrží už k projekci dat na tisk.
Přílohy: |

IMG_0423.jpg [ 66.58 KiB | Zobrazeno 203 krát ]
|

IMG_0416.jpg [ 56.31 KiB | Zobrazeno 203 krát ]
|

IMG_0417.jpg [ 56.3 KiB | Zobrazeno 203 krát ]
|

IMG_0419.jpg [ 54.02 KiB | Zobrazeno 203 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: stř 20.01.2021 15:58 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Chvíli to vypadalo na návrat ke klasice, žebra nádrže podle šablon vyřezat s tenkého hliníku nebo překližky, vložit bločky polystyrenu a brousit. Primárně aby se zjistilo jestli to tam naráz ze strany dám jako jeden díl, obě nádrže propojené spojovací zalepenou trubkou 20mm a třmenem. Nakonec jsem se rozhodl udělat nádrže na jedné šabloně komplet jako že by nekopírovaly trup dokonale když má horizontálně oblouk pouhé 4mm. Dodržet zúžení směrem vzad a obě čela na maximální tvarovou shodu.
Pak mne napadlo udělat model 1 : 1 z tvrdého kartonu což netrvalo dlouho, celek se dá dát pod vrtulník bez jakýchkoliv problémů a tvar sedí. Trup má sice jiné proporce na podvozku - vzdálenost a výška nohou z boku než Helisika což nijak nezměním, naopak můžu udělat nádrž nepatrně delší a mít tam o pár decilitrů víc vody.
papírová model nádrže má i průměty čel abych neriskoval že až se to vytiskne a sestaví, nepodaří se mi to tam obloukem z boku dostat. Sestavené je to záměrně, nevěřím tomu že bych sehnal tak malá šroubení a díly na sestavení, navíc by to byla větší váha a tenhle systém něco mít bude. Nevidím proto důvod ještě navyšovat tam kde to lze vyřešit jinak. Propojovací trubka průměr 20mm bude do nádrží natěsno zalepená a nádrže spojené ještě propojovacím rámem z 2mm hliníku, ten bude nasazený na čepy z trupu na dně. Jediné co asi budu musel sundavat budou zadní stupačky.
Pokud bych tuhle sestavu nedostal na míso bokem, musel bych sundat lyžiny a opustit variantu připájení kablíků od poziček, naopak tam dát konektory podobně jako je to u stabilizátorů. Nestabilní kontakt je k ničemu, před dvěma dny mi poblikával pátrací reflektor a musím zjistit jestli to je nebo není vnější servokonektor.
Vzadu je mezera mezi nádrží a trupem, trochu to ruší tak se ještě s programátorem poradím jak moc by bylo komplikované tam to zúžení přece jenom dát. Obě krajní šablony nádrže by pak nebylo postavené na prostředním řezu B ale předek na A a zadní šablona na řezu C. Rozdíl tam je 214 vs 180mm.
Přílohy: |

Compare podvozek.JPG [ 66.28 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0453.jpg [ 73.31 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0454.jpg [ 71.14 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0449.jpg [ 51.78 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0457.jpg [ 53.16 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0458.jpg [ 61.14 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|

IMG_0460.jpg [ 43.04 KiB | Zobrazeno 163 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Renda
|
Napsal: stř 20.01.2021 20:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
 |
 |
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 105 Bydliště: opava
|
No .. nemám slov Já jsem u nás na letišti taky trochu mimozemšťan .. už dva roky si hraju a upravuju motor z metanolu na benzín a sotva mi jeden funguje a konečně to vypadá že jsem opravdu došel do cíle .. tak chystám teď předělat webru61 a vestavět ji do mechaniky T-Rex 600 .. udělám pak nějaké fotky a dám to tady. Ovšem tvé projekty .. smekám .. a držím palce Ta naše cesta je v mnohém společná .. proč jít po cestě když si můžeme k cíli vyšlapat vlastní chodníček Ať se dílo podaří R
_________________ RP
Trex 600 benzín - Airwolf, Trex 450 Airwolf, Trex 450 Hughes 500, Hughes 500 Breitling vel. 700
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: stř 20.01.2021 21:47 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Modelařina může být i velmi zábavná věc, ve všech disciplínách. "Kreativitou proti demenci" říká jeden známý. Zatím to na sobě nepozoruju ale musí se tomu předcházet  . U mě ty bláznivější nápady podpořil už loni marasmus ve kterém jsme se postupně díky kovidu postupně ocitli a jeho konec ještě nemá pevné obrysy. Pokud to jeden neumí řešit a jiný na tom prohnaně profituje, ten třetí, kterého potřebujeme ovšem nejvíc, to má se všemi pádnými argumenty přetěžké. V dnešní epoše sociálních sítí se dá s náladou lidí dělat v podstatě cokoliv a ti první dva s ním celkem snadno zametou. Těžko pak něčemu skutečně uvěřit. Uzavíráme se víc do svých světů a snažíme se to přečkat s rozumem v hrsti a pozitivní energií pro sebe i druhé. Snadné to není. Řada lidí je na tom skutečně velmi špatně a těm nahoře je to v podstatě jedno. Co se položí to chtivě převezmou, často mám pocit že je to celé záměr. Webra61 je parádní motorek, kdysi ho měl jeden známý ve svém akrobatovi Cirrus. Ať se zdárně vede a s motorem to letí jako víno. Před chvílí jsem dostal od přítele první nástřel z projekce pro 3D tisk. Akorát tam je chyba v rozteči šablon a tím celkové délce, místo 20cm to má 24.
Přílohy: |

zreeerw.jpg [ 52.74 KiB | Zobrazeno 133 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: čtv 21.01.2021 15:44 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Ještě vyladit z jakého plastu to bude, velikost trysky a čím to pak nejlíp slepit. Dělení bude na dvě poloviny napříč v polovině nádrže, v dělení bude zesilující příruba. Tisk bude trvat řadu hodin, nezdá se to. Tisk začne čely na desce, nezbytné podpůrné profily se pak odstraní. Pro vytvoření kvalitní příruby je to lepší i za cenu větší spotřeby materiálu.
Přílohy: |

IMG_0454 (2).jpg [ 72.89 KiB | Zobrazeno 94 krát ]
|

IMG_0449 (2).jpg [ 54.99 KiB | Zobrazeno 94 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Relax
|
Napsal: ned 24.01.2021 19:22 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 4157 Bydliště: Praha 6
|
Pár screenů od Zdeňka z finalizace projekce nádrží. Základní model - což byla několikahodinová úmorná práce jednoho člověka - se musel převést do jiného jazyka a programu pro tiskárnu. V něm se teď vyladí poslední detaily jako vnitřní hrdla, zesílení stěn apod. Zdeněk v tom má dost praxi, vyčaruje cokoliv  . Nakonec zjistil že se dá opustit tisk po dílech a jejich lepení, bude jeden uzavřený skelet s vnitřní speciální strukturou navrženou programem. Nejsou to uzavřené pravidelné komory, přitom dobrá pevnost a voda se dostane všude. Navíc brání rychlému přelévání kdy by to třeba taky mohlo mít vliv na chování modelu i když jsou nádrž v těžišti. Původně měl být nahoře ještě jeden technický větší vstup 70 x 40mm s víkem, na screenech z videa je ještě vidět. Tím otvorem se měly mechanicky odstranit nepotřebné podpěry a výplně plus zalepit výstupní trubka a nějaké kotvící šrouby. Otvor tam nebude, pouze jeho náznak formou přiloženého plechu. Plnění vodou bude stejné jako u předlohy vstupními hrdla vzadu nahoře z boku u obou nádrží, stejně tak hadicová signalizace o množství vody uvnitř. Navíc dám pouze krátké odvzdušňovací trubičky. Systém upevnění k trupu se nemění, místo šroubování do nádrže v ní budou v pouzdrech zalepené závitové tyčky. Tisk jedné nádrže bude trvat asi 9 hodin..... Dnes trup možná dobrousím a v týdnu půjde na plnič do lakovny. Potom už to bude veselejší.
Přílohy: |

IMG_0500.jpg [ 87.1 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

uzetztrrtergfd.JPG [ 25.56 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

zutuerrewgd.JPG [ 25.74 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

hgjhgdjhgf.JPG [ 49.92 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

zurzrtzerzrezr.JPG [ 44.69 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

utztrzurztee.JPG [ 57.94 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

jgfdsdsfsdfsdf.JPG [ 65.45 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|

utzuturur.JPG [ 56.55 KiB | Zobrazeno 8 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|