Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1772 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 115, 116, 117, 118, 119  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 10.11.2019 20:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Posledních pár hodin a nocovku jsem strávil rozchozením VBar Neo. Nejlepší je že jsem to zkusil zevrubně popsat, bylo to docela dlouhé a při vložení fotky nového chladiče z GME na JIVE něco spadlo, musel sem se znova nalogovat a celý text je "v pdachu" jak říká Svěrák v Záskoku. Nemám čas a hlavně sílu to teď psát znova, až někdy jindy. Bylo top dost otřesné ale vítězství potěší. Zprovoznit to pro Windows je hnusná zábava a tak k tomu udělám krátký popis pro každého kdo se nechce jako já probírat několika videi u nichže je skoro vždy moment kdy něco nepostřehnete, přeskočíte nebo nechtěně uděláte jinak.

Nový chladič z GME vypadá na JIVE dobře, to se Petrovi Koťátkovi povedlo najít :-).


Přílohy:
IMG_0858.jpg
IMG_0858.jpg
[ 52.71 KiB | Zobrazeno 851 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 11.11.2019 14:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
S tím VBarem NEO je problém s Windows, je to postavené ( SW ) hlavně na Linux. Problém nemá podle všeho ani MAC ale Windows jsou výživné. Chodí to od verze WIN 7 přes ty vyšší.

Postup je následující.

1/ založení účtu na stránkách Mikado.de
2/ stažení SW do PC - program VBar Control Manager ( pro načtení výrobního čísla VBar NEO a jeho registraci na stránkách Mikado, veškerý upgrade se zapojenou propojkou, instalace Rescue ) plus program VStabi Neo ( nastavování a komunikace s bezpádlovým systémem Neo v PC ), instalace programů v PC ( provede se jedním krokem současně.
3/ stažení programu Virtual Box ( 120 MB ) - vytvoří ve Vašem PC virtuální počítač
4/ stažení další aplikace VBC ( 300 MB ) - zprovozní virtuální počítač s Linuxem pro funkčnost VBar Control Manager
5/ spuštění virtuálního počítače a načtení aplikace VBC, zapnutí jednotky NEO s propojkou
6/ Spuštění VBar Control manager - získání výrobního čísla
7/ registrace NEO na stránkách MIkado, zadání názvu jednotky ( např. název heli )
8/ načtení klíče pro zprovoznění NEO v programu VStabi Neo ( ochrana proti kopírování a černé výrobě )
9/ Zkopírování tohoto klíče do kořenového adresáře VBar Control v Program files (x86)
10/ Zprovoznění ovladačů zařízení. NEO musí být připojené s propojkou jako pro PC viditelná Root jednotka ( bez ovladače ). Následně se ve správci zařízení Neo vyhledá, zadá se aktualizace ovladače ( který tam chybí ) zadáním cesty do Program files (x86), VBar Control / Drivers a provede se aktualizace ovladačů
11/ Neo se odpojí, vyndá propojka a znovu připojí k PC, spustí se program VStabi Neo kde se až v tuto chvíli změní červené "No Connection" na zelené "Connected" a zeleně svítí i USB vlevo od něj. Dole svítí stav napájecího zdroje ve Voltech. Teď už se dá otevřít Setup a systém nastavovat.

Jednoduché že ? :-)

I tak je pro mě malá záhada že se to povedlo. Nešel mi virtuální počítač, jak tomu ne zcela rozumím, zkoušel jsem i věci jako změnit virtuální PC z Linuxu na WIN10 :lol: . Po třech hodinách jsem začal trápit starý NTB Lenovo s XP kterým nastavuji Demona a Spirita. Jaksi mi nedošlo že Win XP systém VBar nepodporuje a radost že mi funguje virtuální počítač a tak nějak se spustí VBar Control Manager trvala pár minut protože jednotku nenačetl. To už byly čtyři ráno. Otráveně jsem to vypnul a jak mám pravidelně zvykem dal jsem "poslední pokus" VBar Neo připojit zpátky k velkému kompu s WIN10. A ejhle --- VBar Control Manager fungoval :-). Po další hodině jsem měl registraci a klíč nicméně Neo stále ještě nekomunikovalo se softem k nastavení. Přičítal jsem to chybnému vložení klíče, 3x jsem to opakoval beze změny, pořád "No connected". V pět ráno jsem to zabalil.

Druhý den dopo jsme to probírali s Martinem který ale NEO provozoval pouze pod WIN 7 přes NTB a s desítkama mu to nechodilo. Prošel jsem znova dvě videa na stránkách VBaru a tam mi konečně docvaklo že se musí určitě aktualizovat ty ovladače v PC. Za chvíli už všechno šlo. Je mi jasné, že ten kdo je v počítačích velmi zdatný by šel asi přímo k cíli a tohle neabsolvoval.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.11.2019 16:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1813
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
A až budeš chtít něco za rok nastavit a mezitím Ti nějaká část zastará nabo se zaktualizuje na jinou verzi,tak můžeš začít znova. Zlatý offline pádla :lol: .

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.11.2019 23:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Máš pravdu, chce to mít kliku :-).

Včera jsem chtěl dokoupit záchranu a neuspěl. Den předtím jsem platil přes Pay Pal ten Stiffener z Grand RC a vyčerpal větší část limitu na týden ( kartu kromě booking nepoužívám, o žádném limitu jsem nevěděl ). Tak si počkám.

Koťátko má pravdu, že na maketu je záchrana prakticky k ničemu. Pokud se heli prosedne ,,,, je k ničemu. Být to další pětilist kde jsem si tímhle opakovaně prošel a tak trochu na to spadl v Bambousku, záchranu neřeším. Tenhle Hughes s dvoulistem bude ale s motorem 1000KV výrazně ostřejší. Po tříleté zkušeností než jsem šel na 670KV vím, že tam výkon na řešení případné krizovky určitě je. Ale taky vyšší odběry, i proto ten chladič. Teplovodivé lepidlo na JIVE 80+LV do vařečky zatím nedorazilo.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2019 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Dorazilo teplo vodivé lepidlo ( taková bílá lepkavá zubní pasta ) a nalepil jsem zpátky chladič včetně základní ALU destičky. Očištění acetonem šlo pomalu, nakonec zabralo udělat to opatrně mechanicky a pak nalepit. Trochu mě to nakoplo využít dnešní počasí a sestavit zpátky 550 se Spiritem která má právě ten opravený JIVE 80+LV. Když to v pohodě stihnu tak zalítnout.

Od začátku, kdy jsem vařečku rozebral s cílem předělat jí na Hughese a nakonec začal stejně stavět třetí mechaniku jsem si nadával jak jsem se zbytečně ukvapil a aby mě to ještě nemrzelo když lítala bez jediné chyby. A přesně to se stalo.....

Takže budu opravovat a i když ještě nevím co se dělo, musím v tom nějak prsty. Sestavení problém až tak nebyl, heli jsem si nafotil před rozebráním, dalo se to svižně zkopírovat a moc změn jsem ani nedělal. Akorát jsem neosadil Bluetooth modul, ten jsem snad nikdy nepoužil.

Nechtělo se mi Spirita připojovat ke kompu když jsem vůbec do ničeho nesahal, akorát jsem si digiměrkou zkontroloval střed a úhly na listech ( + 12,7 až -11,5 ), u vrtulky jsem nepatrně upravoval kloubek na smykátku aby to mělo potřebný střed 5,2mm mezi domkem a smykátkem. Spirit kompenzoval tak jak má, jenom při naklopení vzad to nemá takový efekt jako při naklopení dopředu nicméně ten správný směr kompenzace tam vidět byl. Teď mě ještě zpětně zarazilo že Spirit svítí červeně v manuálu o barvě nic není a asi je to správně. Demon má zelenou tak mě to plete. Ostatně pokud by bylo něco špatně, nebude to kompenzovat.

Nabil jsem jenom tři starší baterky a hurá na haldu než se setmí. Stál jsem radši 6 metrů bokem, heli bokem čumák doprava. Postavil jsem jí s nepatrným náklonem na levou stranu ale tak to je celkem často, halda není asfaltové parkoviště. Roztočím to, počkám až se otáčky stabilizují a pomalu tahám za kolektiv. Najednou mi přijde že o něco dřív než by se to začalo zvedat ze země se heli celá naklání na levou stranu. Ne prudce nebo moc ale znatelně. Vrátím kolektiv na nulu, podíval jsem se na vysílač jestli tam mám doopravdy správný model, všechno OK. Tak znova a o něco víc. Lehce se to nadlehčilo, ta tendence vlevo tam byla pořád,,,,, Přitom vůbec nefoukalo. Rozhodl jsem se to radši vypnout a doma v klidu zjistit co a jak. Asi jsem byl už v myšlenkách co to sakra je a naprosto debilně jsem místo autorotace která vypne motor ( mám ještě jeden záložní spínač na vypnutí jako pojistku ) nechápu proč cvaknul protilehlý pružinový spínač Instruktor / žák kde je Záchrana ,,,,,,,

Heli měla dostatečné otáčky aby vystřelila vzhůru, já to okamžitě pustil takže šla s pěknou energií zpátky na zem dva metry vlevo do trávy. Asi tam byl nějaký kámen protože to odnesl jeden list vrtulky a převody na předním domku. Hlavní hnací kola jsou naštěstí v pořádku, ještě že tak. Bude to sice opět rozborka ale ty hnací kola stojí dost a čeká se na ně. Pak ještě praskl přední třmen podvozku, byla to pěkná rána.

Doma jsem to znova připojil, serva jdou všechna stejně, žádné že by se jedna strana pohybovala pomaleji nebo jinak. Před lety jsem měl povytažený konektor serva výškovky z HC3SX a při kolektivu na zemi se heli zakláněla, naštěstí jsem si toho všimnul včas. Pokud by se ten konektor vysoukal ven o něco později, sbíral bych trosky a nejspíš vůbec netušil co se stalo protože pádem se vytáhne ven cokoliv. Od té doby mám skrz kablíky tenkou režnou niť a konektory se ven nedostanou, dost často to lidé zajišťují tavnou pájkou.

Tak mám záhadu a celkem jsem otrávený jak jsem si to zbytečně zkomplikoval. Čím to může být zatím nechápu. To že jsem odpojil Bluetooth modul v tom hraje roli těžko…..

Stiffener je na celnici, zítra ho vyzvednu.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2019 18:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Je to opravené. Připojil jsem Spirita na PC, všechno vypadá dobře. Zkoušel jsem i silou sevřít unašeče jestli nějaké servo nezvadne podobně jako u mechaniky Hughese před lety kdy bylo po pádu vadné servo výškovky a dvakrát to záhadně spadlo.

Všechno vypadá OK. Ještě jsem si "vysvětlil" tu ránu při přistání. Jak se to při kolektivu naklánělo a už už jsem viděl rotor na zemi, dal jsem záporný kolektiv abych heli přišpendlil k zemi a vypnul motor. Místo vypnutí byla záchrana, heli se okamžitě vznesla asi 4-5 metrů vysoko. Došlo mi co dělám za blbost tak jsem záchranu vypnul jenomže tam byl pořád záporný kolektiv a heli se bleskově a s ránou vrátila na zem. Každopádně skončila asi 2,5 - 3 metry od místa startu a na stranu toho náklonu. O nějaké kolmici se na 100% mluvit nedá přestože to kompenzuje správně jak v ose výškovky tak křidélek.

Na druhou stranu pokud jsem tu záchranu cvaknul ve chvíli kdy tam ještě nějaký náklon vlevo byl, srovná se to až obloukem a heli se může octnout jinde než nad bodem vzletu.

Poslal jsem screeny z připojení Spirita Petrovi Koťátkovi, ten vidí 5x víc informací než já :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2019 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Nic z toho co se dá zkontrolovat chybu nenašlo. Ze Spirita jsem nevytahoval konektory serv ani nic dalšího, odpojený byl pouze JIVE 80+LV a měření kapacity k2Ulm. Spirit je na oboustrance na plastové destičce, ta byla nalepená epoxy na spodní uhlíkové plato 550. Destičku jsem strhnul, měla přijít na překližkovou mezidesku Hughese 4. Dnes jsem pouze očistil epoxy a znova to nalepil. Opět přesně v ose na střed, kabelama vzhůru a dopředu. Jlog2 je v tomhle nepoužitelný ale Petr psal jestli mám poslední log. Mám, ale až z testování po pádu kdy to bylo připojené několikrát. Klasicky mě vůbec nenapadlo si log uložit, nedošlo mi že to tam je.

Doma jsem kontroloval jestli Spirit kompenzuje stále stejně a stále správně, taky to 3x roztočil jestli to nemá negativní vliv, rušení a tak. Porovnával jsem fotky montáže před rozborkou a teď, nic podezřelého tam není. Pouze válcovité odrušení na BEC kabelu mezi JIVE a Spiritem bylo dnes o 2-3 mm blíž k jednotce, možná se jí i dotýkalo ale snad to nemůže hrát zásadní roli. Každopádně ho uvážu k rámu aby se Spirita nemohlo dotknout, předtím bylo taky uvázané viz fotka.

Zítra to zkusím roztočit připojené k PC a v ruce při pohybech kontrolovat kompenzaci, pak načtu log. Pokud bude OK tak s tím vyrazím ven a opatrně to s menšíma otáčkama zkusím znova.


Přílohy:
2019-11-24_234634.jpg
2019-11-24_234634.jpg
[ 75.33 KiB | Zobrazeno 497 krát ]

IMG_0881.jpg
IMG_0881.jpg
[ 93.16 KiB | Zobrazeno 496 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.11.2019 15:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Dnes jsem doma vyzkoušel gyrování Spirita s roztočeným motorem komplet bez listí, všechno pohledově OK včetně načteného logu. Odpoledne dvě baterky venku, letí to úplně normálně, žádné naklánění. Třetí baterku už jsem nedal, bylo velehnusně, mlhavo, +6, psa bych nevyhnal :-). Vycházelo mi že mám za celý rok přesně 160 startů tak jsem to zabalil.

Nezbývá mi než to přičíst přehnané nervozitě a mírnému sklonu terénu, nic jiného mě nenapadá. Celé extempóre vlastním přičiněním, nakonec mám ještě kliku že jsem heli nerozbil mnohem víc. Náklady na starší listy vrtulky a převod předního domku jsou symbolické. Tím pádem je heli připravená na jaro a už do toho sahat určitě nebudu :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.12.2019 10:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Pomalu začnu s výrobou přípravků k mezidesce a upevnění mechaniky v trupu. Přijímač R7108SB je spárovaný, VBar NEO už má FW Rescue a čekám na měřák k2Ulm. Bez připájení vývodů k měřáku a prodloužení silových kabelů s konektory k JIVE se nedá nastavit ( HELI mód ) a připojit JIVE definitivně k motoru tak aby se to točilo správným směrem. Posuvné motorové lože nebude, Stiffener už dorazil stejně jako pastorek 11T.

Je lepší udělat elektroniku dřív než se bočnice propojí s mezideskou, pak se k tomu může už dost špatně. Letos to sice myslím nepoletí, na výrobu a sestavování se i tak těším.


Přílohy:
IMG_1174.jpg
IMG_1174.jpg
[ 109.13 KiB | Zobrazeno 354 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.12.2019 20:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Dnes alespoň osazení domků hl. hřídele z TREX600. Obroušení kotvících středů abych víc nezeslaboval bočnice a vyjmutí zbytečných ložisek. Klec rámu se tím hodně příčně zpevní, kabely mezi motorem a JIVE se dají vést okolo domků. Až bude měřák kapacity tak se to rozeběhne rychleji.


Přílohy:
IMG_1178.jpg
IMG_1178.jpg
[ 56.47 KiB | Zobrazeno 282 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.12.2019 18:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
Výroba dalších dílů. Hledal jsem pár dat jak to bylo vyráběné abych neztrácel čas laborováním, k mému překvapení je to pět a půl roku,,,,

Hliníkové díly ještě dastanou černou barvu ( Glavinol na barevné kovy + matný černý Alkyton ). Vyráběním maximálně rozměrově věrné kopie aby byly mechaniky s pětilistem i dvoulistem záměnné je náročnější než jsem předpokládal. Mnohem víc měření, občas opětovná rozborka jaká mě čeká až bude měřák. Ono se sice dá vysledovat, který vodič motoru a regulátoru jsou propojené, dokud to neroztočím jistota správného smyslu otáčení tam nebude a změna jedině přehozením dvou libovolných vodičů. Na to musím sundat mezidesku, jinak se k tomu dostat nedá. A dřív nedává smysl všechno na čisto vydrátovat a upevnit všechny vodiče i kdyby to fungovalo.

V Bar NEO bude nakonec vzadu dole, konektorama dozadu aby měly kabely maximální volnost a jednotku netáhly někam za sebou. U Demona i Spirita, které jsou sice na stejném místě ale kabely směřují vzhůru to bylo složitější. Tady budou konektory i líp kontrolovatelné. Akorát jsem netrefil dokonale střed, doufám že to nevadí. Chtělo to milimetr vlevo při pohledu zezadu. Podkladní destička z čirého polykarbonátu je na mezidesku přichycená kvalitní tenkou oboustrankou a zajištěná dvěma šroubky M3, na ní je oboustranka k jednotce. VBar se nedá dát na bok jako většina jednotek, vždy naploch takto nebo v invertu, konektory vpřed či vzad - celkem 4 pozice.

Podkladní hranoly zadní s těmi trny už jsou taky vyrobené, jejich osazení bude z hlediska měření a pozice nejhorší aby pak ve finále nesměřovala trubka v trupu jinam :-).

Zřejmě bude brzy měřák, pak to půjde už celkem svižně. Paralelně se vymýšlí klobouk, vypadá to na kombinaci soustruženého krčku s talířkem a samostatně klobouk z 3D tiskárny.


Přílohy:
IMG_4552.jpg
IMG_4552.jpg
[ 85.3 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

IMG_4554.jpg
IMG_4554.jpg
[ 58.01 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

IMG_4556.jpg
IMG_4556.jpg
[ 89.04 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

IMG_4557.jpg
IMG_4557.jpg
[ 53.7 KiB | Zobrazeno 163 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.12.2019 6:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6680
Bydliště: Dubai, UAE
To ze mas bezpadlo mimo osu heliny nijak nevadi. Kdyz je na bocnici, tak take neni v ose.
Je treba aby bylo rovnobezne s tou osou a kolmo na ostatni dve.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.12.2019 12:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 671
Ba, ba, pravda.


Přílohy:
011.jpg
011.jpg
[ 63.64 KiB | Zobrazeno 121 krát ]


_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.12.2019 18:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3721
Bydliště: Praha 6
To je strojovna !!! V čem to bude lítat ?

Dneska jsem zase pokročil, fotky spíš zítra. Destičku s bezpádlem jsem trochu upravil aby byla dokonale i v té podélné ose a v kolmici.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.12.2019 20:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 671
Relax píše:
To je strojovna !!! V čem to bude lítat ?

Dneska jsem zase pokročil, fotky spíš zítra. Destičku s bezpádlem jsem trochu upravil aby byla dokonale i v té podélné ose a v kolmici.



To je Sioux (archiv). S helinama je bohužel konec- veskrze kvůli financím, už takhle jsem nad poměry :roll:

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1772 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 115, 116, 117, 118, 119  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz