px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1652 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 12:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1001
Bydliště: Praha
Ahoj Tomáši,
k tomu 5ti listu - zajímá mě to, protože Hughs s dvoulistým rotorem nikdy bude vypadat opravdu dobře, ale zase rozum mi říká, že dát třeba 20 tisíc jen za lepší vzhled na zemi je docela dost.
Jak popisuješ letový projev a jeho neduhy, tak si opět říkám (poprvé to bylo, když jsi Hughese s 5ti listem ladil a popisoval jsi to), jestli by nestálo za to slevit z těch co nejnižších použtelných otáček a trošku je přidat. Zkoušel jsi tenkrát v různých otáčkách i trošku polítat, abys měl srovnání jak se heli chová, abys měl představu, jestli a jak znatelně by zvýšení otáček eliminovalo popisovaný neduhy?
Myslím, že jsi psal, že tam máš Demona a kvůli tomu nemůžeš mít přepínatelný režimy, ale napadlo mě, jestli by třeba nešlo mít ve vysílači zkopírovaný nastavení do druhýho modelu, jen se změnýma křivkama plynu + např.se změněným ziskem gyra, takže 2 Hughese, jednou s aktuálníma otáčkama a jednou se zvýšenýma a podle větru zvolit model ve vysílači?
Odjakživa se mi líbí víc modely, který vypadají jako jejich velká předloha, a to i za cenu horších letových vlastností, než mají ryze účelový sportovní modely. Ale všechno je o kompromisu a pokud maketovost nějak výrazněji zhoršuje letový vlastnosti, pak bych volil nějaký kompromis, třeba vyšší otáčky, než který působí maketově, ale přináší zvýšený riziko při lítání.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 14:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3405
Bydliště: Praha 6
Se změnou otáček nemám problém, je to snadné. Demon má sice jediné nastavení věcí letových parametrů ale otáčky řeší rádio v křivkách kde mám tři pevné hodnoty plus točítko kterým můžu kterékoliv z těch tří hodnot plynule měnit v obrovském rozsahu. Až tak že pokud bych je snížil na maximum, motor se zastaví :-). Bylo to na testování ( hledání ) optimálních resp. nízkých otáček ale pak jsem to tam nechal. Napadlo mě simulovat tak pomalý rozeběh rotoru jaký má Kosmik. Samozřejmě se to nedá srovnat, i když můžu délku roztáčení libovolně natahovat, každý zoubek na točítku lze zřetelně rozlišit což nevypadá nijak suprově.

Takže otáčky si můžu měnit plynule, cokoliv od zastavení motoru po maximum. Paměť je krátká tak jsem se díval na měření z loňského podzimu a bylo tam na THR křivkách 1240/1325/1410 otáček. Porovnával jsem to s Jlog záznamy z posledních dvou sérií startů a je tam nějaká záhadička. Přestože kontroluju polohu točítka aby bylo v nule a otáčky na Iddle 3 ( ty nejnižší ), vždycky vyšla jedna, ale baterka stejného typu jako jsou ostatní, kde jsou tyhle základní otáčky výrazně nižší. Teď v Klecanech 1100 proti 1250 u dalších tří startů, předtím 1150 a 1075 místo 1250/1260 u ostatních. Regl si baterku očuchá a nastavuje si základ, u horších / jiných baterek se proto otáčky dost liší. Ale u baterek stejného typu ve výborné kondici mě to překvapilo.

Normálně dávám nejvyšší otáčky před zahájením nějaké akrobacie, třeba převrácení přes výškovku do klesání střemhlav. Po zjištění jak neuvěřitelně snadno a kolik se ohnou uzoučké listy Spin Blades jsem to dělal minimálně pro zvýšení odstředivé síly :-). A taky je tam rezervy že rotor dostatečně zabere. Jinak lítám tedy těch 1250. S motorem 1000KV to bylo o hodně víc, tuším někde mezi 1600-1800 s možností jít ještě výš. Dolů nikoliv, ani při maximálním zavření regulátoru což není dobré. Takže je ten motor v 550 kde se úžasně zvedla účinnost proti 600MX a letový čas šel při stejné odebrané kapacitě o 50-60% nahoru :-).

Mírné zvýšení otáček zkusím, ostatně Petr K. mi psal proč to nedělám automaticky když fouká.

Zkoušel jsem i rozumné minimální otáčky, dá se jít ještě níž ale už je cítit riziko nezvládnutí případné chyby nebo nenadálého propadu a taky se to k modelu nehodí. Hughes by měl mít svistot turbíny, elektrika nemá šanci to imitovat ale pořád se to dá nějak řešit a optimalizovat.

Pětilist není podstatný jenom staticky na zemi, i ve vzduchu ho dobře postřehneš a nevypadá to špatně.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1652 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz