Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Makety - Akce
PříspěvekNapsal: stř 31.01.2018 13:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2939
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Výhodou je podstatně menší ztráta výšky než při klasickém postupu. Já to vezmu trošku obšírněji, bude to lepší i pro laiky. Vírový prstenec vznikne pokud vrtulník klesá svisle bez dopředného pohybu. Je myšleno bez pohybu vzhledem ke vzduchu, ne k zemskému povrchu. To je sice malý, ale podstatný rozdíl. Projevuje se tak, že při překročení nějaké rychlosti klesání ( může nastat už od 3m/sec vertikálně dolů, obvyklejší hodnota je ale asi tak od 5m/sec) vrtulník začne samovolně klesat i když pilot přidává výkon kolektivem. Čím víc výkonu přidá, tím je to horší a klesá to rychleji. Když se přistává někde v omezeném prostoru, tak vrtulník obvykle v poslední fázi letí velmi pomalu a vysoko. Pak stačí aby pilot klesal trochu rychleji než je vhodné, a je problém.Nejnenápadněji se do toho režimu dá dostat když pilot ještě viditelně vzhledem k zemi letí dopředu, neklesá svisle k zemi. A ono mu pak foukne zezadu právě tak rychle jak vrtulník letí. Tím se vrtulník dostane okamžitě do svislého klesání i když stále pokračuje dopředu a může nastat vírový prstenec. Při klasickém způsobu vybrání pilot ztratí nějakých 50m výšky. A protože ta závěrečná fáze přistávání se obvykle dělá ve výšce menší než těch 50m, tak má pilot velkou šanci že skončí velkou ránou v zemi. Při tom způsobu co je na videu se dá ztráta výšky zmenšit i dost pod 20 m takže má pilot dobrou šanci že to nějak vybere.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Makety - Akce
PříspěvekNapsal: čtv 01.02.2018 6:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5541
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj Honzo, já doufal že napíšeš :mrgreen:

A je tento sled úkonů a reakcí na vzniklý režim vírového kroužku zapsán jako uznávaný postup řešení krize? Vyučuje se?
A mohl by jsi napsat nějak trochu lidsky vlastně ten sled úkonů co co musí pilot udělat a naopak co nesmí?

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz