Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 19:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
No jistě. Je to první slušná heli se kterou jsem se učil základy a na to se nezapomíná. Už sice nemá původní serva a aktuálně je ( kromě kabinky :-) ) ve velmi dobré kondici. Mám jí spíš pro synovce a bratrance kteří si to chtějí na kabelu s druhým vysílačem vyzkoušet v podstatě bez rizika, jinak jako záložní stroj. Pokud lítám víc s 550 tak potom často 450 vytáhnu abych s ní zaletěl totéž. je to výrazně náročnější, je mnohem hůř vidět a je mnohem hbitější a jedovatější. Jak tam není moc setrvačnosti na listech, nejde s ní trénovat autorotace a je víc nestabilní. Musí jet to svoje. Když byly vyběhané převody na servech tak se klepala jako ratlík ale s novýma je v pohodě. Je v ní první HCX, na případnou výuku nemůžu riskovat že to vždycky převezmu včas v pohodě a nepůjdu pro zbytky. Bylo by to nefér i pro začínajícího pilota který do toho jde "bez rizika" a pak by ho to celé mrzelo.

Komár má svoje kouzlo, občas lítal víc v situaci kdy byla 550 na prvočinitele a to jsem byl dvojnásob rád že jsem ho neprodal. Ostatně to nemá moc smysl, nevyplatí se to. Řada lidí prodávala mnohdy suprově vybavené strojky s díly za pár tisíc, to je vynikající pouze pro kupce ale vlastně taky dobrý.

Někdy 2011 jsem tady na kopci potkal jednoho pána s heli velikosti 450, možná to bylo nějaké HKčko. Lítalo to jako sršeň, sice jenom osmičky a nahoru dolů, jeden dva lopingy. Úplně mě to uhranulo. Nikdy jsem nebyl na žádné Sobínce, modelář samotář, nulová šance to vidět. Už se tu sice nikdy neukázal ale mojí heliéru vlastně odstartoval. Před Vánoci jsem vyrazil k Houškovi, poradili mi jeden "čínský zázrak" který nikdy nevydržel ve vzduchu déle jak půl minuty a to jsem se musel hodně snažit. Venku jedině bezvětří, doma co chvíli pod stolem, rána o stěnu, však to známe. Prostě tam byla shitová elektronika od rádia po kdeco, jenom kupovat poškozené převody a listy. Po pár měsících jsem to hlavně díky čtení na rcmanii vzdal a heli skončila neprodejná v mém muzeu. Vyrazil jsem znova k Houškovi a poučen na mánii, šel jsem rovnou pro TREX450Pro. Akorát - a to jsi mi tehdy správně vytknul - koupil jsem k tomu bezpádlo 3G což byla chyba. Sám jsem to sice sestavil, sám jsem to ale nenastavil protože jsem nevěděl jak a hlavně jsem s žádnou slušnou heli nikdy neletěl. Nastavil to mladý technik od Houšky a tím začaly první skoky a krůčky. Teď si nevybavím kdo mi poradil 3G vyhodit a dát Mikrobeasta, každopádně od té chvíle to letělo mnohem líp ( hlavně zmizel nebezpečný delfín ). Postupně jsem mohl dávat ostřejší letové režimy, to mi už poradili kluci v Klecanech. Lítal jsem totiž na ten základní Standard i inverty a kdeco, bylo to skoro až nebezpečný. Na Sport to bylo najednou perfektní. Se 450 jsem skončil na zemi 10x ale má 568 startů, to není až tak mizerný skóre.

Můžeme mít nevím kolik modelů, na ten první nezapomeneme stejně jako nezapomeneme na první slečnu :-). Ale napřed zodpovědně 200 hodin simulátor, to se velmi oplatilo. No a pak už to šlo od května 2011 nějak samo. První tři starty s křížem, bylo vidět že je to spíš na obtíž tak dolů a postupně se to poddalo. Po 304 startech do října jsem koupil od 00Ja 550 a do té doby skvělý Komár se dostával do vzduchu míň a míň. Pětsetpadesátka byla snad ve všech směrech lepší, už první start byl i přes velké obavy a možná právě proto neskutečným zážitkem. Taky měl člověk pocit, že to už není taková hračka. Další rok už letěl Komár jenom stokrát, další rok padesátkrát, pak přišlo téma maket a až 2016 to bylo trochu víc jak se po výměně serv "vylepšil".

Jsem se trochu nostalgicky rozepsal ............ :-)


Přílohy:
IMG_8289.JPG
IMG_8289.JPG [ 128.52 KiB | Zobrazeno 378 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 20:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5459
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Jo jo náhodné potkání u Houšky si pamatuji velmi dobře .... tam se chodilo jak do špíže pro dobroty :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Dneska je ten špajz o poznání menší, museli to prohodit o obchod ob vedle. Já si je pamatuju ještě když byli kousek od Bulovky, tam jsem koupil parádní smrkovou stavebnici Smith Miniplane. Nikdy nepostaveno, dodatečné info že to má nadměrné plošné zatížení a i když je to parádní éro, vzdal jsem to. Je to dávno, dneska jsou super výkonné stříďáky jenomže takový motor a pořádna baterka, to by byla ještě větší váha a horší letový projev ež na spalovák, jaký pro něj byl určený.

Pak jsme spolu řešili listy, vážení a dovažování, občas Sobínka. Postupně to tam pro heliny nějak uvadlo, odcházeli lidi a nezbyl skoro nikdo. Pak už si tam člověk připadal s helinou nepatřičně, ostatní se toho báli. Po pár letech jsem slyšel že mají strach ze závodních koptérek s FPV které lítají skutečně závratným tempem ( jeden známý z Boleslavi mi občas posílá videa a je to opravdu děsivý fofr ), mluvilo se o ochranné síti jako bariéře. Možná to tam radši postaví, kdoví. No a 2020 možná ÚCL všechny koptéry zakáže po vzoru tlaku z Evropské Unie. Pouze licencovaní proškolení piloti, pouze homologované stroje. Vezměte si situace narušení přibližovacích koridorů na Ruzyni - dvakrát za poslední dobu. DJI koptéry mají prý SW který si pamatuje zakázané zóny a v nich vůbec neodstartuje. Je ale řada dalších výrobků které poletí kdekoliv si majitel zamane, a Tihle borci se zaslouží o poměrně fatální zákaz podobně jako dva "letci" s větroni tady u nás když se podobně motali v přiblížení B737 ElAl. Řešili to Go Around ( opakováním přiblížení ) a za pár měsíců vyšla novela 5km od vztažného bodu letiště žádný model, výškové limity jinde apod. Sobínka horko těžko vybojovala výjimku, o kterou málem přišli kvůli nedisciplinovaným majitelům Jetů tam od nich. V Německu musí mít prý každý model nehořlavý kovový štítek o váze 53 gramů kde je uveden majitel modelu a to se kontroluje. Samozřejmě je to Německo, v Čechách jsme mistry v obcházení čehokoliv.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 15:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2009
Příspěvky: 865
Bydliště: EU
Taky přidám trochu historie .... Moskito Basic ... rok 2001 :D :D :D


Přílohy:
3.jpg
3.jpg [ 44.52 KiB | Zobrazeno 313 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 15:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
To byl vrtulník od Robbe na spalovací motor ? Pěkný.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 16:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2009
Příspěvky: 865
Bydliště: EU
Relax píše:
To byl vrtulník od Robbe na spalovací motor ? Pěkný.

Ano a k tomu mechanické gyro ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 16:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Hledal jsem folii na potažení listů ale nějak se mi to nezdá. Listy jsou zřejmě uhlíkové, polomatné bez povrchové úpravy. Bílá část začíná už od kořene což se bude folií dělat hodně špatně a asi by bylo lepší to stříknout. Zamaskovat zbývající část listu, opakovaný nástřik. Je nutné tam dávat nějakou základovku nebo rovnou bílou a jaký typ ? Musí se to brousit nebo stačí odmaštění ?

Stříkání se mi moc nelíbí protože je to do jisté míry definitivní, můžu riskovat změnu váhy nebo těžiště listů. Žluté konce je podobný problém ale u širokých listů Spin Blades jsem to udělal s folií.

Je to dotaz spíš na Michla :-).


Přílohy:
1223501.jpg
1223501.jpg [ 95.37 KiB | Zobrazeno 302 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 20:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 389
Já listy stříkal odjakživa- rozhodně obojí, obrousit nějakou čtyřstovkou a odmastit. Je pravda, že se tomu někdo brání, nakonec ani Martinovi se do toho moc nechce (že prej pořád čeká, až to rozbije :wink: ). Listy, co jsem stříkal Petrovi K. dopadly při vážení na A1, ale to může bejt náhoda, ale vždycxky se dají dovážit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.09.2017 22:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Díky za info Michale.

Jestli nevyhraje trochu lenost, přece jenom folie je na půl hoďky. Bohužel ty listy jsou bílé už od kořene a když začnu na plné šířce, nebude to podle reálu a jak se znám, bude mi to vadit. Asi bych zkusil rovnou bílou barvu bez základovky, nebo jí dám jenom slabě aby nebyl nástřik celkově moc silný. A hlavně aby bílá bílá byla :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 0:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Vyhrála pragmatičnost a slušný výsledek - americká folie na auta co mi zbyla z loňska. Použil jsem jí i na bílý vložený pruh mezi dva modré odstíny. Sice se má aplikovat s použitím horkovzdušné pistole, která umožní vytáhnout jí přes vypouklé plochy ( na plastové listy jsem jí radši vynechal ) a folie má hustou membránovou síť mikrootvorů jimiž uniká vzduch a nezůstává tak pod folií.

Uvidím jak to bude držet. Listy mají shora jemný dekor lesklejších plošek ( typické pro Spin Blades ), dost možná by to tam možná zůstalo vidět. Folii jsem zkusil na jeden list, bylo to za pár minut a všech pět listů za necelou půlhodinu. Provedení rotoru se během let měnilo, třeba zjistím že se mi to nelíbí a folii sundám, stříkané listy bych musel nechat být jak jsou.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 8:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Folii jsem dal i proto že při skládání listů by se v prostoru unašečů stříkaná barva poškozovala. S folií jsem i tak skončil radši před touhle specificky namáhanou oblastí.Jeden asi časem předělám, seříznul jsem to moc a vznikla tam malá klínová mezera.

Vrátím tam 11T pastorek, sice jsem pořád zvažoval polítat s 12T a pak to porovnávat ale je to celkem zbytečná věc, fyziku neošálím. Radši doladím zisk vrtulky, V Demonovi nastavím zisk hlavy napevno 80% ( je 70% ) a točítko zruším. Až budou jasné zisky vrtulky, nechám tam už jenom ladění otáček pro pomalý rozeběh a event. kompenzaci napětí na slabší baterce nebo korekci větru abych nemusel jít skokově na střední otáčky, jenom o kousek.

Kameru si půjčil jeden známý, dnes se nic natáčet nebude.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 15:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6266
Bydliště: Dubai, UAE
Tak alespon napis jak se ti litalo.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
Dneska se zadařilo, radost mi trochu pokazilo až načtení Jlog2. Na kartě je konečně všechno ale má to háček. Tím jak jsem se překotně rozhodl dát tam 11T, zapomněl jsem vygenerovat na kartu nový config pro 11T a zůstal tam pro 12T. Naštěstí jsem neladil moc různé otáčky a to minimum jsem přepočítal z otáček motoru ( ty config nezmění ). Rotor jsem dopočítal přes poměr 1 : 10,2 ( log jede s 9,33 ).

Na 60% otevření JIVE točí rotor 1240-1250ot. podle baterky, nic se proti prvnímu testování nezměnilo. Na prvních třech baterkách jsem se snažil zjistit jestli a jak se projeví zvyšování zisku vrtulky, točítko umožnilo jít +20%. Nic dramatického, jednotlivé režimy mají odstupňovaný zisk což funguje dobře. Snad jedině u středních otáček jsem zaznamenal trochu akustický neklid na vrtulce ale pokud jsem hodnoty zvednul o 10%, nikde nic negativního. Pokud platí totéž co jsi psal Petře o zisku hlavy že je v našem zájmu mít co nejvyšší zisk, pak bych mohl hodnoty zvednout o těch 10% aniž by něco utrpělo. Ani na to co tam bylo to neletí špatně, není tam skoro žádný markantní rozdíl. Byly to ale hodnoty na výrazně vyšší otáčky takže těch 10% nahoru má logiku.

Iddle 3 1250ot. --- 43% --- 53%
Iddle 2 1325ot. --- 38% --- 48%
Iddle 1 1410ot. --- 26% --- 36%

Sledoval jsem i ty nejvyšší otáčky jakkoliv je asi lítat nebudu. Při ukončení stoupání a pravé zatáčce kdy se heli odlehčí, zaslechl jsem zvuk charakteristický pro lehké přegyrování. Je možné že tam by těch 10% nahoru být nemuselo.

Opět to nastavím napevno a točítko RD zakážu, zůstanou jenom otáčky. Ty se hodí, ke kompenzaci baterky a hlavně při větru což se mi dnes osvědčilo. Po druhé baterce se vítr zklidnil a poprvé jsem tak mohl letět s pětilistem za takových dá se říct ideálních podmínek. Naprostá pohoda, jede to jako po kolejích, tedy pokud si člověk dává pozor a vede to plynule :-). Využil jsem toho k vyzkoušení ještě nižších otáček, dostal jsem se s otevřením JIVE z 60% 1250ot. na 53% 1190ot., 50% 1170ot., 46% 1130ot. To už bylo trochu málo a vrátil jsem se na 51% 1180ot. a nakonec celá baterka na 1170ot. Je to takové hodně vyklidněné ale má to něco do sebe. taky spotřeba šla lehce dolů- okolo 20-22A. Let se prodloužil o další minutu na 9 minut.

Mimo to jsem zkusil rychlé klesání a asi tři velké otevřené lopingy, heli drží pěkně dráhu, nikam se nehrne a neklepe. Lítal jsem je na troje otáčky, s větší přípravou a pomalejším nastoupáním to jde i na ty nejnižší ale střední jsou o něco lepší. Odběr se nedostane přes 57A.

Bílá folie na kořenech listů je vidět jenom pokud je za heli terén a stromy, jinak nic úchvatného. Žluté konce snad budou lepší. Za mě bych požádal Petře o souhlas dát to do trupu, nenapadá mě co bych dál hledal a měnil. Je možné, že v trupu se bude něco chovat trochu jinak, aerodynamika bude dost jinde.

Škoda že nebyla dnes kamera, na poslední baterce v zapadajícím slunci to bylo pěkný a taky to hezky letělo, na druhou stranu v trupu to pak bude hezčí.


Přílohy:
IMG_7172 (2).jpg
IMG_7172 (2).jpg [ 178.57 KiB | Zobrazeno 140 krát ]
2017-09-15_H3 Kuch DG1.jpg
2017-09-15_H3 Kuch DG1.jpg [ 76.23 KiB | Zobrazeno 140 krát ]
2017-09-15_H3 Kuch GA1 lopingy.jpg
2017-09-15_H3 Kuch GA1 lopingy.jpg [ 74.69 KiB | Zobrazeno 140 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 21:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6266
Bydliště: Dubai, UAE
Jsem rad ze to funguje a ze se ti to libi.
No a teda fakt nevim zda ti dovolim dat mechaniku do trupu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pokud jsi spokojen tak jasne ze jo. Mechanika funguje, nastaveni take.... Sup tam s tim a litat a litat.
Nemyslim si ze by se melo neco zasadniho menit tim ze bude mechanika v trupu. Jen bude helina lepe videt a tim ze bude i vetsi, zacnes i lepe videt vsechny pilotni chyby. Takze to bude pozitivni.
Zisk gyra klidne zvedni o tech 10%. A zase plati, pokud se ti to takhle libi, tak to tak nech. Nema cenu dal laborovat. Nic moc se stejne asi navic nevymysli.

Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 22:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3218
Bydliště: Praha 6
OK, jde to do trupu. Zisky na vrtulku jsem dal +10% nahoru - 3/2/1 jsou 53%/48% a 26%, Normal 34% a Hold 53%.
V Demonovi je výchozí zisk ocasního gyra 48 = to co je pro střední otáčky. Nemělo by tam být těch 53 ???

S osazením si trochu víc pohraju, mělo by to zase čas vydržet :-)

Díky za veškeré cenné a úspěšné konzultace :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz