Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 7:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
ASP motor je urcen do letadla. Heli motory maji pistni krouzek. To bude prvni problem.
Dalsi bych videl v chlazeni jako takovem. Bylo by potreba okolo hlavy a valce vytvorit tunel, proud vzduchu usmernit a nechat ho nucene proudit jen pres hlavu a valec. Takhle se ti tam treba ten vzduch jen mele a poradne nechladi. Dale pak zalaborovat s vyfukem jak uz ti tu psali a pripadne zvysit procento nitra. K tomu ale musis mit i upraveny (snizeny) kompresni pomer.
Treba Raptor 50 byl na uchlazeni motoru svina. Tunel nebyl dobre navrzen. Davaly se jine vetraky, upravoval tunel a stejne to bez minimalne 20% nitra nikdy poradne nechodilo. Samozrejme s heli motorem. V helinach se bezne pouziva 30% nitra. Ale uz to pak neni nic levneho.
Mozna by bylo daleko schudnejsi predelat to cele na elektriku. Pokud to bude dobre navrzeno, tak bude klid.
Predelaval jsem uz takhle dve heliny. Hirobo Sceadu a benzinove Vario Trainer.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 23:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.7.2015
Příspěvky: 6
No asi nejdříve zkusím předělat tu vrtuklu na chlazení na 6.ti listou.Bednu pořádně utěsním a udělám spodní kryt s osazením okolo vrtule aby proud vzduchu mohl býtl nasáván pouze okolo hlavy a spodem vyfukovám.Bohužel ale musím zachovat průměr protože větší by se tam nevešla.Romus má od Kavana RANGERA což je stejná konstrukce a problémy nemá,tak snad to pomůže i u mého vrťase.Chtěl bych to jenom zprovoznit jestli to bude lítat a stejně mám v úmyslu na to potom udělat nějakou kapotáž tak tam bych asi to chlazení vymyslel jinak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Je to jen názor laika, a vůbec se zmiňovaným motorem nemám zkušenosti. Létám jen elektro.

Ale podle fotky oné "chladící vrtulky" .......... pane jo, to je paskvil, příšerná parodie na něco co má foukat. Dej tam cokoliv lepšího a mělo by se to samo o sobě zlepšit. Pokud seš schopnej navohejbat plech, podívej se na fotky chladících ventilátorů, jak mají vypadat lopatky a podle toho je uzpůsob. Protože tohle ce je na fotce je příšernost prvního řádu. Pokud jakejkoliv účinnější ventilátor usměrníš v tunelu, měl by výsledek být lepší o řád.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 9:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Nešla by tam dát nějaká vrtulka přes unašeč s patřičným stoupáním z copteru? ta bude foukat dostatečně na rozdíl od tohodle šílenství, co tam máš ted ......


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 10:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
No, u dnesnich helin vubec takovy system vrtulky ( ala vetrak ci letecka vrtule ) neni. Chlazeni funguje jako "odstredivka" nebo lepe receno turbo u spalovaciho motoru. Vrtulka s rovnymi listy orientovanymi rovnobezne s hrideli a chladici tunel. Vrtulka prostredkem nasava vzduch a zene ho odstredivou silou tunelem na hlavu a valec motoru.
Viz. fotka pro lepsi predstavu o cem pisu.
Příloha:
HN6025.jpg
HN6025.jpg
[ 35.28 KiB | Zobrazeno 2343 krát ]



Stejne si ale myslim, ze se tezko podari vyrobit chlazeni takove, aby to ustal letecky motor a navic s malym procentem nitra v palivu.
Opravdu si myslim, ze v tomto pripade by prechod na elektriku byl efektivnim resenim. Jde jen o to dobre si spocitat KV motoru a vyrobit nejake motorove loze. Puvodni odstrediva spojka tam klidne muze zustat. To funguje. Mam to vyzkouseno.
Zde je videt Hirobo Sceadu nitro mechanika predelana na elektro. Puvodni komplet odstrediva spojka byla zachovana. Jen se vymenil spalovaci motor za elektro.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: čtv 09.07.2015 21:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.7.2015
Příspěvky: 6
Mohl by jsi mi napsat čím je to osazené na tu elektro verzi vč. reglu a aku?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2015 7:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Je tam tenhle motor http://www.modelsport.info/HELI-ELEKTRO ... 00003.aspx
Premotany na 650KV. Baterka 6S/5000 a regulator YGE 100. Motor byl stejne spaleny z jine heli, tak pri previjeni jsem si ho rovnou namotal na vyssi KV.
Pri volbe KV motoru to chce si ujasnit kolik hodlas tocit na rotoru. Pak vypoctem prevodu zjistit kolik by mel tocit motor. Tuto hodnotu lehce nadsadit ( + cca 15-20% ), vydelit nominalnim napetim uvazovane baterie a mas pozadovane KV.
Velikost motoru bych volil jako do heli tridy 600. Na hridel motoru jsem si jenom udelal redukci tak, aby na ni sla upevnit puvodni odstrediva spojka. No a pak vymerit a vyrobit nejake motorove loze.
Neni to tak slozite jak to na prvni pohled vypada. Prestanes mit problem s prehrivanim, budou mensi vibrace a helina bude cista. Mel jsem spalovaku hodne a dneska uz bych to nechtel. I provoz vyjde levneji.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2015 20:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.7.2015
Příspěvky: 6
Děkuji za popis potřebného osazení pro přestavbu na elektro verzi ale to jsem s cenou někde kolem 10 000kč.Jsem sváteční vrtulníkář(lítám spíše letadla)a za tuto cenu se dá sehnat na bazaru kompletní a funkční stroj.Nemám v úmyslu a ani se nenaučím lítat styl "hozená motyka",spíše pohodovka a klídek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2015 22:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Psal jsem ti co jsem tam dal ja. Byly to veci co jsem uz mel v supleti. Helinam se dost venuji. Netvrdim ze se tam neda dat neco vyrazne levnejsiho. Zvlaste pro nedelni letani.
Regl treba Hobbywing http://www.helipal.com/hobbywing-platin ... 3-esc.html ( da se koupit myslim i v CR )
Motor by se vybral na HK nebo treba nejaky Align. Baterka nejaka Zippy atd.
Myslim, ze pri trosce shaneni by jsi se dostal nekde okolo 5 tis.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2015 9:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Pokud by to měl být motor do 600 class pak bych v cenové relaci jednoznačně volil motor 600mx 510KV. Je to dostatečně výkonný motor a premotat motor pokud by bylo nevyhovující KV už není v ČR problém. Jen by stačilo pro začátek motor rozebrat, osadit kvalitnejsima loziskama a instalovat.
Motorové lože dnes už také není problém vyrobit.

Jen si chce secakramensky dobře rozmyslet požadavky na pracovní otáčky rotoru. Zjostit převodový poměr dozadu na vrtulku a od toho se odrazit dal k dalším řešením pohonu.
Cena za výrobu dílů se taky bude odvozovat podle toho kde to necháš dělat. Ale můj reálný odhad je 8-11 tisíc. Včetně pohonné sady.

Nástřel rozpočtu:

Motor600MX (bazarovej) 2500,-
Regl 2000,-
Lože cca 2000,-
Accu 3000,-

Je to podle toho prostě jak se ti podaří sehnat komponenty a jak se jednotlivé věci budou muset upravovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2015 10:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Stran techniky a výběru motoru nejsem dost kovanej ale čistě modelářsky a esteticky bych šel určitě do elektriky a to z několika důvodů.

Prvoplánově vypadá heli v elektrice podle mě maketovější.

1/ nebude to velikost 450 kde to jenom piští, ale takový rotor a motor už vydají dostatečný drive a hlavně na rozdíl od jakéhokoliv spalováku je slyšet krásně rotor jak pracuje v některých náročnějších režimech a změnách při letu. To mi přijde u heli vůbec nejlepší. A to nemluvím o kouřové cloně z výfuku která se snese tak u 3D strojů ale u makety nemá co dělat. Tam to naopak vypadá že stroj je ve stavu těsně přes nouzovým přistáním protože je něco špatně. Elektromotor se uplatní spíš v rezonanci ve zcela uzavřeném trupu ale má to taky mnoho modifikací. Na videu co poslal pkotatko je to perfektně vidět, nádherný model a i poslechově je to libovka. Turbína kterou má jeden známý v TREX700 je zase někde jinde ale to už si pořídí málokdo a za čtyři roky provozu kdy jí vídám vím, že to rozhodně není levná věc natož když s ní lehce škrtnul o zem a bylo to bohužel na servis v Anglii.

2/ Pořád vidím větší riziko selhání pohonu při spalovací verzi, zejména pokud není motor dokonale vyladěn a naprosto spolehlivej. Spalováky jsem kdysi v letadlech měl tak trochu vím o čem to je :-). Elektrika selže snad jedině na mechaniku a tam musí být v pohodě vždycky, to je základ.

3/ Nevýhodou elektriky je samozřejmě nutnost pořízení spíš dvou baterek a nabíječky plus třeba zdroj, na druhou stranu kvalitní palivo s nitrem dneska taky nevyjde levně a model je pořád upatlanej a v obýváku takový krasavec určitě nebude. Někdo má jistě ke spalovákům "velkou empatii" a tohle řešit nebude.

Tak či tak přeju mnoho úspěchů v daném projektu :-)

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alouette II. Vario
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2015 7:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím,
doporučení přestavby na elektro pohon je určitě rozumné.
Pokud bys ale chtěl přece jen ještě experimentovat (což mně je blízké a rozumím tomu :D), pak se podívej na stránky
http://www.vario-helicopter.net/product ... opter.html
a zkus se kouknout na co nejvíce fotek jejich mechanik se spalovacími motory, konkétně jak mají řešené chlazení.
Třeba by šlo do tvojí mechaniky bez velkých úprav nějak umístit tunel chlazení, jak doporučuje OPR.
Možná by se daly použít levné díly z HK:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... d_Set.html
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... mbely.html
ale letecký motor bude nejspíš dělat potíže, jak píše pkotatko.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz