Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2012 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Pokud nakupujete v eshopech různě po světě a platíte předem PayPalem hlídejte si časový limit 180 dnů od provedení platby (pozn. v minulosti do 17. listopadu 2014 včetně byl tento termín kratší jen 45 dnů od provedení platby).

Pokud vám nedorazí zboží tak neváhejte a dříve než uplyne tento termín (cca týden nebo dva před jeho uplynutím nebo i dříve dle Vašeho uvážení) kontaktujte prodejce a pokud se problém v krátké době několika dnů nevyřeší tj. pokud buď nedorazí zásilka a nebo pokud vám prodejce rovnou nevrátí peníze zpět na váš účet tak otevřete spor pro příslušnou platbu na PayPalu. Dělá se to po přihlášení ke svému PayPal účtu volbou dle postupu uvedeného v nápovědě PayPalu viz tento odkaz.

Poté co otevřete spor na PayPalu máte ještě dalších 20 dnů od jeho otevření na případnou další komunikaci s prodejcem. Pokud se do té doby problém nevyřeší tj. zásilka nedorazí nebo prodejce sám nevrátí peníze, pak pokud jste to neudělali ještě dříve tak před uplynutím 20 dne od otevření toho sporu ho nastavte do režimu eskalace k rozhodnutí což znamená, že dáváte PayPalu najevo to, že spor není vyřešen a žádáte tím PayPal o jeho rozhodnutí. Pro otevřený zatím neeskalovaný spor by měla být k dispozici volba Escalating your dispute to a claim. Paypal by měl spor rozhodnout nejpozději do 60-ti dnů od jeho eskalace, ale jen za předpokladu, že ho včas nastavíte do režimu eskalace.

Pokud byste pouze otevřeli spor sice v limitu 180 dnů od provedení příslušné platby, ale nenastavili byste ho v termínu nejpozději do 20 dnů od jeho otevření do režimu eskalace k rozhodnutí pak bude spor automaticky uzavřen bez rozhodnutí a vy se tím připravíte o možnost získat peníze zpět na základě rozhodnutí PayPalu. Jakmile je spor jednou uzavřen již jej pro tu samou platbu nelze znovu otevřít.

Pokud vůbec neotevřete spor v časovém limitu do 180 dnů od provedení platby můžete zbytečně přijít o peníze ať už z části za poštovné nebo v horších případech i o celou částku tj. i za zboží a navíc budete odkázáni jen na slib prodejce, že vám možná vrátí alespoň cenu za zboží, ale může se stát, že to bude podmiňovat tím až se mu vrátí balík což ovšem může trvat velmi dlouho jak se ukázalo v níže odkazovaném tématu kde se několika lidem stalo to, že čekali několik měsíců, protože limit na PayPalu bohužel prošvihli.

Důležitost včasného otevření sporu pro příslušnou platbu na PayPalu se naplno projevila v tématu viz tento odkaz kde v krátké době od otevření sporu v časovém limitu byl spor v případě problému, který měl Kuba78 s nedoručenou zásilkou rozhodnut PayPalem v jeho prospěch a byla mu přiznána plná náhrada včetně poštovného i když prodejce v daném případě HobbyKing plnou náhradu odmítal tj. měl v úmyslu vrátit pouze cenu zboží bez poštovného.

Samozřejmě, že pouhým včasným otevřením sporu na PayPalu ani jeho včasným nastavením do režimu eskalace pro rozhodnutí PayPalem ještě není zaručeno to, že bude spor rozhodnut ve prospěch stěžovatele jelikož existují i případy kdy se různí kupující snaží podvodným způsobem získat peníze zpět od prodejců neprávem. Nicméně v případech kdy jsou celkem prokazatelné indicie o tom, že se např. zásilka vrací zpět a není to vinou adresáta, pak jsou šance na úspěch poměrně vysoké a můžete na základě rozhodnutí PayPalu získat peníze zpět dříve než se zásilka vrátí odesílateli tj. nemusíte pak bůhví jak dlouho čekat třeba i X měsíců tak jako někteří ve zmíněném tématu.


Pár otázek a odpovědí


1. Co dělat když prodejce v rámci otevřeného sporu požaduje po kupujícím, aby spor uzavřel s výmluvou na to, že jinak nemůže peníze vrátit, protože je má blokované ?

ad 1. Požadavek na to, aby kupující sám uzavřel spor na Paypalu může být od prodejce jen finta. Pokud spor kupující uzavře dříve než dostane peníze už ho pak znovu pro tu samou platbu nemůže otevřít a pokud prodejce po uzavření sporu nic nepošle tak už pak kupující v podstatě nemá šanci z něj cokoli přes Paypal dostat.

V rámci otevřeného sporu má prodejce skutečně tu částku blokovanou ovšem jen pro použití k jiným účelům než vrácení, ale není pravdou, že by ji rovnou v rámci toho otevřeného sporu nemohl vrátit. K tomu, aby došlo k vrácení peněz totiž vůbec není nutné, aby kupující sám spor uzavíral. Stačí když prodejce v rámci toho otevřeného sporu potvrdí volbu Grant a full refund tj. vrácení plné částky. Popis jak má přesně v takovém případě prodejce postupovat je krok za krokem uveden v nápovědě Paypalu viz tento odkaz. Pokud prodávající přesně podle toho postupu pro otevřený spor potvrdí zmíněnou volbu Grant a full refund tak dojde k přesunu celé zaplacené částky na účet kupujícího a spor se zcela automaticky uzavře aniž by kupující musel cokoli potvrzovat nebo uzavírat.

Takže pokud vás prodejce bude žádat o uzavření sporu, aby mohl vrátit peníze tak doporučuji neriskovat, spor z vaší strany neuzavírat a tomu prodejci napsat v odpovědi buď odkaz na ten postup v nápovědě Paypalu nebo rovnou do textu odpovědi uvést jeho citaci pro plné vrácení peněz viz níže a pokud to prodejce provede tak tím bude vše vyřízeno.

Citace:
To close a transaction dispute, you can issue a full refund. Here's how to issue a full refund:

1. Go to the PayPal website and log in to your account.
2. Click Resolution Centre at the top of the page.
3. Select Open cases in the drop down box and locate the transaction.
4. Click the Case ID under the Case column.
5. Click Grant a full refund.

If you send a full refund, the dispute is closed automatically.

Kromě možnosti Grant a full refund je tam ještě druhá možnost Offer a partial refund tj. pokud se dohodnete s prodejcem jen na částečném vrácení peněz tak může prodejce zvolit tuto druhou možnost. Kupující však v tomto druhém případě ještě následně za předpokladu, že s nabídnutou částkou k vrácení souhlasí tak má příslušnou nabídku potvrdit a teprve pak dojde k přesunu peněz a uzavření sporu. Pokud je prodejcem zvolena druhá možnost Offer a partial refund a kupující nabídnuté částečné vrácení peněz odmítne např. z toho důvodu, že nabídnutá částka neodpovídá předchozí dohodě tak spor není ukončen.

Pokud se výše uvedené ať už plné nebo částečné vrácení peněz na základě předchozí domluvy v rámci otevřeného sporu s prodejcem neuskuteční nejpozději do několika dnů až zhruba do týdne od provedeného návrhu tak doporučuji nastavit ten otevřený spor do režimu eskalace k rozhodnutí sporu Paypalem dle výše uvedeného popisu.


2. Co když balík dorazí po otevření sporu, ale ještě dříve než budou vráceny peníze ?

ad 2. V takovém případě příslušný otevřený spor na Paypalu prostě uzavřete a tím je záležitost vyřešena. Postup pro uzavření otevřeného sporu krok za krokem je uveden v nápovědě Payapalu viz tento odkaz.


3. Co když balík dorazí až poté co budou vráceny peníze ?

ad 3. Pokud by vám balík po vrácení peněz přeci jen přišel pak jej buď odmítněte převzít a v takovém případě pošta bez požadavku jakýchkoli poplatků balík automaticky vrátí odesílateli nebo pokud balík převezmete pak byste měli peníze, které vám byly vráceny znovu zaplatit příslušnému prodejci a nebo zásilku poslat zpět na vlastní náklady.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2012 17:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4029
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 0
A proto má např Himodel uvedenou dobu dodání 60 dní / u "normálního poštovného China post"/, aby nakupujicí nemohl otravovat přes Paypal.
Nicméně po uplynutí 60 dnů,požadovanou věc zaslali znova,protože jsem ji měl pojištěnou, no což jsem však musel důrazně upozornit.
Takže to není problém pouze HK. Mohu ale potvrdil,že z Paypalu mají "vítr" nejenom Himodel a HK ,ale každý ze subjektů využívající tuto službu.....takže potvrzuji když se Vám to nezdá, využijte uvedený limit.
Paypal se s nimi moc nepáře,zkoukne trasovací čísla zásilek, něco napíše do uvedeného obchodu, co to nevím, ale obchodník ,který dělal mrtvého brouka déle jak měsíc,najednou komunikuje v podstatě rychlostí blesku.

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2012 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 1132
Bydliště: Doma
no, ja ti muzu celkem presne rict co jim pise, protoze kdyz otevres dispute, paypal te informuje pomerne sofistikovane o kazdem kroku ktery udelaji jak v systemu tak mailem + jeste jake jsou next steps a zda je neco potreba od tebe. maji to celkem promakane.
nevim presny obsah emailu, ale zde je vypis historie:

Sep 12, 2012 - PayPal: Email sent to seller
Sep 12, 2012 - PayPal: Email sent to buyer
Sep 8, 2012 - PayPal: Email sent to buyer
Sep 8, 2012 - PayPal: Email sent to seller
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to seller
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to buyer
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to seller
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to buyer
Aug 31, 2012 - Buyer: Dispute escalated to claim
Aug 31, 2012 - Buyer: Dispute filed
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to seller
Aug 31, 2012 - PayPal: Email sent to buyer
Aug 31, 2012 - Buyer: Dispute filed

takze si to dovedu predstavit - zeptali se HK co se deje, oni se je snazili nakrmit podobnymi kecy jako me, upresnili si co presne ma HK dodat za vyjadreni, dali jim par dni sanci at si dohledaji papiry a postavi se k tomu a pokud z toho vyplynulo ze je to ztracene a HK jen zdrzuje, tak jim proste strhli penize a zadny srani s tim. Bylo to videt i na komunikaci s HK - najednou kazda druha veta byla zadost o zavreni dispute. Z toho vyplyva, ze Paypal ma nejaky HK u prdele protoze takovych obchodu ma dvacet do tuctu a ztratit zakaznika a reputaci je pro ne horsi nez stahnout prachy z nejakych cinanu. HK ma z paypalu asi dost vitr, protoze kdyby Paypal zrusil smlouvu tak bych tipnul prijde HK o hodne zakazniku.

Na druhou stranu, prekroceni limitu 45 dni a pote nereseni ze strany Paypalu je bohuzel asi pochopitelne - urcite maji i svoje smluvni podminky vuci obchodnikum ktere neco podobneho obsahuji, takze i kdyz vidi ze je to problem (viz to ze rekli ze to pridaji ke stiznostem na HK) tak jim asi jejich podminky neumozni z nich ty prachy stahnout po prekroceni limitu - asi je behem tech 45 dni blokuji a pak se uvolni.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.09.2012 18:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2011
Příspěvky: 64
Bydliště: Poprad
Napíšu im že im stiahnu zaplatenú čiastku a zrušia zastrešenie :D
Práve riešim jeden stratený balík

_________________
Miniprotos, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.11.2012 23:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.6.2010
Příspěvky: 568
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Trochu z jiného soudku - Kde na PayPal účtě najdu změnu hesla? Hledal jsem jak blázen, ale nic, dokonce ani nápověda nic, tam pořád řeší jen ztrátu přístupu k e-mailu apod...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.11.2012 23:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
qq píše:
Trochu z jiného soudku - Kde na PayPal účtě najdu změnu hesla? Hledal jsem jak blázen, ale nic, dokonce ani nápověda nic, tam pořád řeší jen ztrátu přístupu k e-mailu apod...

Přihlas se na svůj PayPal účet a po zvolení záložky My Account pak na liště odkazů pod tím klikni myší na Profile. Po načtení stránky s Profile by mělo být zvoleno My Personal Info a v pravé částí stránky tam pak je položka Password a vedle ní je odkaz Change.

Mimochodem v nápovědě PayPalu je to popsáno krok za krokem v tématu nápovědy How do I change my password?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.11.2012 22:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.6.2010
Příspěvky: 568
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Díky. Na tu záložku profile jsem najel, ale rozbalí se přidat a editovat adresu, kartu, atd., nenapadlo mě, pitomce, kliknout rovnou na to slovo profile. Jinak jsem zadával "password change" do hledání a nic takové to nevyplivlo. Takže ještě jednou díky :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2012 0:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2011
Příspěvky: 183
Bydliště: Praha
A taky si hlídejte limit tuším 20 dnů po otevření PayPal dispute! :)

_________________
Alpha 1500 a nějaký ten plackolet /* T9X (ER9X) */


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2012 9:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Mrkvak píše:
A taky si hlídejte limit tuším 20 dnů po otevření PayPal dispute! :)

Díky za dobrou připomínku. Už jsem to doplnil i do mého úvodního příspěvku v tomto tématu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2012 15:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17603
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Drondys píše:
....
Mimochodem v nápovědě PayPalu je to popsáno krok za korkem v tématu nápovědy How do I change my password?

Dekuji take, toto jsem resil a neporesil ... tedy nedotahnul do konce pomoci Ctrl+C, Ctrl+V a googletranslatoru ... aneb "My google-english is very poor" ... :-)

edit: no fakt ju, staci kliknout na "profile" ... a ja pako jen ziral na rozbalene menu ... clovek se uci stale...
jeste jednou diky za nakopnuti kyzenym smerem.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04.01.2013 21:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1160
Bydliště: Brno, ČR
Tak řeším stejný problém. Objednal jsem nějaké věci na přelomu listopad/prosinec, ale stále nic nedorazilo.
Při sledování zásilky mi to ukáže jediný záznam:
10-Dec-2012 Hong Kong, The item left Hong Kong for its destination on 10-Dec-2012
To ne na stránkách Hong Kong pošty (chce ještě nějaké divné referenční číslo). ale na
http://www.17track.net/indexEn.html

Česká pošta o balíku taktéž nic neví.

Teď je asi na řadě kontaktovat HobbyKing. Jak ale přesně postupovat? Máte s tím někdo zkušenosti? Kam přesně napsat a jak to probíhá?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 04.01.2013 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 653
Bydliště: Vyškov
Najdi na PayPal přesné datum kdy jsi zaplatil, pokud je to méně než cca 42dnů piš co tě napadne a kam tě napadne. Pokud je to 42 až 45dnů okamžitě otevři PayPal dispute a pak si jen hlídej reakci a dobu na uzavření, vše podle prvního příspěvku v tomto topic.

_________________
Taranis a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 0:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1160
Bydliště: Brno, ČR
mab píše:
pokud je to méně než cca 42dnů piš co tě napadne a kam tě napadne.
No to "kam tě napadne" vidím právě jako problém.

Citace:
Pokud je to 42 až 45dnů okamžitě otevři PayPal dispute
Já myslel, že paypalu musím říct něco jako "zkusil jsem se domluvit s prodávajícím, ale nešlo to. Takže můžu otevřít paypal problém, aniž bych před tím kontaktoval prodejce?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 0:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10342
Bydliště: Břeclav
Stížnosti na paypalu jdou prvně prodejci a až teprve když nezabere, vloží se do toho paypal.

Několik věcí jsem tak řešil, prodejce pokaždé hned vycouval a refundoval. Za opletačky mu to nestojí.

Dokonce se mi stalo, že jsem reklamoval nedodanou zásilku, hned ji poslali znovu. Ta taky nešla, tak jsem reklamoval podruhé. V zápětí vrátili peníze. Den na to zboží dorazilo. Psal jsem jim znovu, jak a kam refundaci vrátit. Nikdo se už neozval a na na Paypal mi tak pořád zůstává pár dolarů k dispozici...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 16:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
mihlit píše:
Já myslel, že paypalu musím říct něco jako "zkusil jsem se domluvit s prodávajícím, ale nešlo to. Takže můžu otevřít paypal problém, aniž bych před tím kontaktoval prodejce?

Pokud před uplynutím 45 dne od provedení platby zboží nedorazí nebo nemáš informaci o tom, že už je na poště v ČR pak pro příslušnou platbu otevři spornou událost. Po otevření sporné události máš ještě dalších 20 dnů na případnou komunikaci s prodejcem tj. měl bys oslovit prodejce a zkusit se s ním dohodnout např. na tom, že ti vrátí peníze a pokud se s ním v tom termínu nedohodneš tak před uplynutím 20 dne od otevření té sporné události nastav otevřenou událost do režimu eskalace k rozhodnutí sporu což znamená, že dáváš PayPalu najevo to, že spor není vyřešen a žádáš tím PayPal o jeho rozhodnutí.

Když balík dorazí po otevření sporné události, ale ještě dříve než PayPal vrátí peníze v takovém případě příslušnou spornou událost na Paypalu prostě uzavřeš a tím dáváš PayPalu na vědomí, že spor byl vyřešen.

Když balík dorazí až poté co PayPal vrátí peníze pak jej buď odmítneš převzít a v takovém případě pošta bez požadavku jakýchkoli poplatků balík automaticky vrátí odesílateli nebo pokud balík dostaneš pak bys měl peníze, které byly PayPalem vráceny znovu zaplatit příslušnému prodejci a nebo zásilku poslat zpět na vlastní náklady.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz