Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 899 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2012 3:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 29.1.2012
Příspěvky: 1
Ahoj,
můžete mi někdo poradit?Nakupuji zboží přes e-bay a následně ho prodávám.Teď se mi stalo,že paní,která si u mne koupila hodinky v ceně 13 dolarů
(věděla,že zboží je dovážené z ciziny),musela platit poplatek 96Kč.
Měla na to pošta vůbec právo?
Takže když já budu muset paní zaplatit 96 Kč ,takže ještě doplácím!!!
Nevíte co mám dělat,prosím poraďte.
Díky,Dana


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2012 10:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.9.2009
Příspěvky: 1139
Bydliště: Brno sever
Ano, pošta na to má nárok.

Holt jí to asi budete muset zaplatit, záleží, jak jste se dohodly.

Někteří vykukové, zvláště na Aukro.cz fungují podobným způsobem - "prodají" někomu předmět, skásnou prachy a až pak danej krám objednají z Chiny, nebo odjinud a nechají poslat přímo na adresu kupujícího. V podmínkách pak mají napsáno, že veškeré náklady spojené s celním řízením jdou na vrub kupujícího.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2012 11:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
horcikovad píše:
Ahoj,
můžete mi někdo poradit?Nakupuji zboží přes e-bay a následně ho prodávám.Teď se mi stalo,že paní,která si u mne koupila hodinky v ceně 13 dolarů
(věděla,že zboží je dovážené z ciziny),musela platit poplatek 96Kč.

Měla na to pošta vůbec právo?

Takže když já budu muset paní zaplatit 96 Kč ,takže ještě doplácím!!!

Nevíte co mám dělat,prosím poraďte.
Díky,Dana

Dovozcem zboží je adresát uvedený na zásilce.

Pokud je zásilka ze zahraničí poslána přímo na adresu zákazníka a ten zákazník to zboží nemá pro obchodní účely, ale pro soukromou potřebu, pak je to z hlediska zákona považováno za neobchodní dovoz a Česká pošta pak v některých případech účtuje poplatek 96 Kč nechvalně známý jako "výpalné", a to v případě osobního vyřízení celního odbavení na poště Praha 120 a kromě toho také v případě vyžádání dokladů od adresáta pokud celníky na zásilku není stanoveno DPH. Pokud na zásilku je stanoveno DPH a zásilka je odbavena přes celního deklaranta České pošty pak Česká pošta adresátovi účtuje namísto poplatku 96 Kč vyšší poplatek 180 Kč přičemž se tento poplatek zahrnuje do základu pro DPH.

Pokud Vás zajímá za jakých okolností se neplatí nic, za jakých okolností se platí poplatek 96 Kč a za jakých se platí poplatek 180 Kč to je uvedeno viz tento odkaz. Je třeba si ovšem uvědomit, že se to týká jen neobchodního dovozu tj. pokud je např. zásilka poslána ze zahraničí přímo na adresu zákazníka a ten zákazník to zboží nemá pro obchodní účely, ale pro soukromou potřebu.

Neobchodními účely se rozumí to, že je zboží určeno pro osobní potřebu adresáta nebo jeho rodinných příslušníků.

Obchodními účely se rozumí to, že je zboží určeno např. k dalšímu prodeji nebo pro realizaci nějaké zakázky např. stavby, tvorba výrobku na zakázku apod. tj. prostě , že adresát zásilky dováží zboží v rámci své podnikatelské činnosti.

Pokud adresát zásilky, který má zboží pro obchodní účely tuto skutečnost neoznámí, může to být kvalifikováno jako celní delikt a v některých případech i jako daňový únik, protože pro zásilky odbavované jako obchodní dovoz se uplatňují odlišná pravidla např. z hlediska zahrnutí poštovného do částky pro porovnání s limitem DPH viz úvodní příspěvek v tomto tématu a tam viz sekce Zboží obchodního charakteru.

Pokud si jako prodejce necháte poslat zásilku na svoji adresu a nebo pokud zákazník na jehož adresu je zásilka poslána má to zboží pro obchodní účely pak má adresát zásilky při oznámení o zásilce od Česká pošty oznámit poště skutečnost, že se jedná o obchodní dovoz. V takovém případě Česká pošta zásilku celně neodbavuje a předává ji soukromé firmě, která v těchto případech zabezpečuje celní odbavení a adresát pak může zvolit i možnost osobního odbavení buď přímo na poště Praha 120 nebo pokud příslušná celně-deklarantská firma takovou službu poskytuje existuje i možnost přeposlání zásilky v režimu tranzitu a odbavení zásilky v místě blízkému místu podnikání adresáta. Jen pro informaci u neobchodních dovozů není možnost režimu tranzitu poskytována vůbec.

Celní odbavení obchodního zboží má odlišné formy poplatků viz tento odkaz a tam viz sekce Ceník - služby celní deklarace a podsekce Obchodní zboží. Poplatek 96 Kč tam je taktéž uveden a není vyloučeno, že může být uplatňován za podobných předpokladů jako je tomu u zásilek neobchodního charakteru. Já k tomu podrobnější informace nemám a o oblast odbavování pro obchodní účely se ani moc nezajímám.

Ohledně podrobností k uplatňování onoho poplatku 96 Kč vůči zásilkám obchodního charakteru se tedy můžete informovat dotazem na adrese cd-praha120@cpost.cz, ale upozorňuji na skutečnost, že podávání těchto informací může Česká pošta považovat za službu v rámci tzv. poradenských služeb pro veřejnost a v takovém případě vám bude účtovat 360 Kč za každou započatou hodinu, kterou se tomu bude věnovat pracovník České pošty vyřizující takový dotaz.

Z dosavadních informací, které k tomu mám mohu konstatovat jen to, že poplatek 96 Kč není vázán na plnou moc a Česká pošta ho uplatňuje na základě svých interních rozhodnutí a předpisů obvykle zcela bez ohledu na to zda s tím adresát souhlasí či nikoli. Pouze v některých dřívějších případech kdy adresát odmítl podepsat plnou moc a přitom si nevyřizoval odbavení zásilky osobně bylo zaplacení tohoto poplatku Českou poštou prominuto, ale nebylo to ve 100% takových případů tj. může to být různé případ od případu. Takže i když se adresát rozhodne plnou moc nepodepsat přesto se může stát, že mu Česká pošta poplatek nepromine a bude postaven před rozhodnutí buď zaplatit poplatek 96 Kč a nebo odmítnout zásilku.

Ve vysvětlení České pošty k uplatňování poplatku 96 Kč uvedeného viz tento odkaz je mimo jiné uvedeno, že se poplatek neuplatňuje u zásilek s celní hodnotou do 22 Eur za předpokladu, že je splněna podmínka úplnosti a správnosti doprovodné dokumentace, resp. není třeba ze strany České pošty na uvedenou zásilku vyhotovit souhrnnou deklaraci a následně ji uložit do dočasného skladu z důvodů ověřování správnosti údajů. Bohužel o tom zda výše zmíněná podmínka je či není splněna rozhodují pracovníci České pošty zcela nezávisle na celnících a navíc nekonzistentně. Některé dřívější případy naznačují, že mohlo být o nesplnění výše zmíněné podmínky rozhodnuto účelově i když byla doprovodná dokumentace zjevně kompletní a i samotní celní úředníci by takovou zásilku s vysokou pravděpodobností propustili volně bez CLA i DPH bez požadavku na ověřování správnosti údajů. Může tedy jít o konflikt zájmů ze strany pracovníků České pošty v tom smyslu, že některé zásilky byly, jsou a i nadále mohou být zadrženy s požadavkem na doložení dokladů úmyslně jen za účelem vybrání poplatku 96 Kč, který pak Česká pošta inkasuje.

Pokud dojde k situaci, ve které bude Česká pošta adresátovi účtovat poplatek 96 Kč a nepromine ho pak jediným, způsobem jak lze v současnosti zaplacení tohoto poplatku zabránit je odmítnout převzetí zásilky. Adresát v takovém případě nic platit nebude, ale také nic nedostane a zásilka je Českou poštou na její náklady obvykle vrácena na adresu odesílatele.

Případná stížnost na uplatnění poplatku 96 Kč je dle mého názoru bez šance na úspěch, protože je to realizováno v rámci služeb České pošty, které nejsou zahrnuty do kontroly dle zákona o poštovních službách a ČOI stížnosti k tomu odmítá řešit, protože na to nemá pravomoc a totéž i ČTU, který dokonce i v oficiální odpovědi na stížnost konstatoval, že v současné době na to v ČR nemá pravomoc nikdo. Takže takovou stížnost bude nakonec řešit zase sama Česká pošta a jelikož má v tomto ohledu zcela volné ruce tak je zřejmé jak asi takovou stížnost vyřídí. Osoba vůči níž byl zmíněný poplatek uplatněn a nesouhlasí-li s ním může tedy zkusit stížnost uplatnit u samotné České pošty a pokud bude stížnost Českou poštou vyřízena negativně pak v případě že má příslušná osoba dostatek prostředků, volného času a chuti tak může zkusit zahájit soudní spor proti České poště ohledně uplatnění onoho poplatku. Pokud se někdo rozhodnete pro tento krok pak prosím o to, abyste zde dali vědět výsledek sporu ať už dopadne jakkoli.

Při objednávání zboží od zahraničních prodejců mimo EU doporučuji následující postup.

1. Buď už rovnou do poznámek v rámci objednávky nebo ihned po provedení objednávky pošlete prodejci zprávu s těmito požadavky:

Please you for:

1) do not write any specification "Gift" in the customs declaration,

2) write specification "Other" in the customs declaration,

3) write specification actual sale price of goods and also separately price of postage in the customs declaration,

4) enclose in the package a invoice with prices of all each items of goods and also separately price of postage.


2. V případě, že budete kontaktováni Českou poštou ohledně doložení dokladů k zásilce tak si vyžádejte od České pošty informaci o tom z jakých důvodů jsou tyto informace požadovány a pokud to bude důvod nedostatečného zdokumentování zásilky od prodejce tj. např. pokud v tom konkrétním případě bylo pracovníkem České pošty identifikováno nesprávně vyplněné celní prohlášení na zásilce nebo chyběla faktura (invoice) apod. tak zásilku odmítněte s požadavkem na uvedení důvodu nesprávně vyplněného celního prohlášení nebo s tím, že chyběla faktura k zásilce apod. Česká pošta pak zásilku vrátí na vlastní náklady na adresu odesílatele aniž by adresát cokoli musel platit.

3. Následně kontaktujte prodejce s tím, že nedodržel vaše požadavky, na které jste ho předem upozornili a v důsledku toho vám způsobil problémy při celním odbavení, které měly za následek odmítnutí zásilky z vaší strany v důsledku nákladů vzniklých vinou prodejce (odesílatele). Prodejce, který posílá zásilky do cizí země má respektovat zákony cílové země ve vztahu k posílané zásilce. Následně od něj požadujte buď vrácení peněz včetně poštovného nebo zaslání zásilky znovu na jeho náklady a tentokrát s již správně přiloženou dokumentací k zásilce. V případě, že se bude prodejce cukat řešte problém reklamací přes PayPal a požadujte vrácení plné částky.

PayPal: Protection for your Purchases. Tam je návod jak postupovat krok za krokem.

Funguje to zhruba tak, že poškozená osoba mající jakýkoli PayPal účet, ze kterého provedla platbu, za kterou nedostala od prodejce zboží i když se třeba jednalo o odmítnutí zásilky adresátem v důsledku nesprávného postupu odesílatele při odesílání zásilky apod. otevře na Resolution Centre spornou událost (v tom návodu je na to odkaz) pro tu konkrétní platbu, a to nejpozději do 45 dnů od provedení té platby. Pokud se do 20-ti dnů od otevření té sporné události nedohodne s prodejcem tak předá spornou událost k reklamaci PayPalu a pokud PayPal uzná oprávněnost na straně reklamující osoby, pak jí převodem na její PayPal účet uhradí celou částku včetně poštovného a převezme celou pohledávku na sebe. PayPal si pak následně sám vypořádá pohledávku s příslušným prodejcem.

4. Pokud by se ukázalo, že zásilka byla Českou poštou zadržena účelově i když prodejcem byla přiložena veškerá potřebná dokumentace a byla v pořádku, pak zkuste stížnost na uplatnění onoho poplatku u České pošty viz již zmíněný popis a případně pak žalobu u soudu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.01.2012 21:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2010
Příspěvky: 310
Bydliště: Hradec Králové
Jak spolehlivě vám funguje elektronické zasílání výzvy k celnímu řízení přes email? Na podzim jsem se při odbavování jedné zásilky takto upsal v naději, že tím urychlím celý proces a auha zase mám doporučený popis v papírové podobě :(


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2012 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Andrews píše:
Jak spolehlivě vám funguje elektronické zasílání výzvy k celnímu řízení přes email? Na podzim jsem se při odbavování jedné zásilky takto upsal v naději, že tím urychlím celý proces a auha zase mám doporučený popis v papírové podobě :(

Není to 100% a nejspíš ani nikdy nebude tj. je potřeba počítat s tím, že podobné případy budou běžné.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2012 17:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2011
Příspěvky: 35
Bydliště: Ostrava
Sakra lidi mě ta pošta prostě nepřestane překvapovat. 11. ledna jsem objednal z ámeriky nějaké drobnosti, nejspíš došly v bubliknkové obálce. Balík převzala pošta praha 120 20.ledna. Ovšem, dopis se mi páni poštáci uráčili doručit, ! 27.1. ! s tím že to nebyl dopis, ale UPOMÍNKA ZA NEVYZVEDNUTÍ. Nikdo na mne nezvonil, nikdo mi nic neřekl, žádný lístek nic. Věděl jsem že to má přijít, každý den jsem byl doma. NIKDO NEPŘIŠEL. Tedy dobrá, hned 27.1. jsem odeslal mailem doklady. Čekal jsem že to včera/dneska přijde. Nic. Od včera volám na poštu vyclívací a NIKDO TO NEBERE. Volám na všechny čísla, 257 019 511/512/582/518/516/301 a na jejich mobil. Nikdo to nebere. Od pozítří platím 10Kč za každý den co to tam bude ležet. Pokud zaplatím jen korunu navíc za jejich neschopnost. Budou se divit co se tam začnou dít za věci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2012 19:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Calypso píše:
Sakra lidi mě ta pošta prostě nepřestane překvapovat. 11. ledna jsem objednal z ámeriky nějaké drobnosti, nejspíš došly v bubliknkové obálce. Balík převzala pošta praha 120 20.ledna. Ovšem, dopis se mi páni poštáci uráčili doručit, ! 27.1. ! s tím že to nebyl dopis, ale UPOMÍNKA ZA NEVYZVEDNUTÍ. Nikdo na mne nezvonil, nikdo mi nic neřekl, žádný lístek nic. Věděl jsem že to má přijít, každý den jsem byl doma. NIKDO NEPŘIŠEL.

To není na žádné překvapení, protože takové případy se občas stávají.

Předpokládám, že ta UPOMÍNKA ZA NEVYZVEDNUTÍ byla na ten doporučený dopis, ve kterém po Vás žádají doložení dokladů k tomu balíku, který jim leží na poště Praha 120.

Je to tak ?

Pokud ano a šel jste si na poštu vyzvednout ten doporučený dopis tak jste měl zajít za vedoucí a požádat ji o sepsání protokolu k té události a žádat vyšetření toho kdo z doručovatelů to konkrétně měl doručit a kdy to přesně bylo (hodina a den) a pokud jste v tu dobu byl doma tak proč to rovnou nedoručil.

Ono se totiž občas stává, že některá doručovatelka ať už z lenosti nebo omylem prostě zapomene něco doručit a pak až za několik dnů dá do schránky upomínku. Tím, že jste to nechal být byste mohl mít problém a některým lidem se dokonce stalo i to, že jim zásilku poslali zpět aniž se adresát cokoli dozvěděl.

Calypso píše:
Tedy dobrá, hned 27.1. jsem odeslal mailem doklady. Čekal jsem že to včera/dneska přijde. Nic. Od včera volám na poštu vyclívací a NIKDO TO NEBERE. Volám na všechny čísla, 257 019 511/512/582/518/516/301 a na jejich mobil. Nikdo to nebere. Od pozítří platím 10Kč za každý den co to tam bude ležet. Pokud zaplatím jen korunu navíc za jejich neschopnost. Budou se divit co se tam začnou dít za věci.

Od 27.1. uplynulo sotva pět dnů. Vyřízení zásilky po zaslání vyžádaných dokladů může trvat klidně i dva týdny. Je to uvedeno v úvodním příspěvku viz tento odkaz a tam viz sekce Možnosti urychlení odbavení zásilky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.02.2012 3:12 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.2.2012
Příspěvky: 1
Nevím jestli to někdo tu něřešil.
Zajímalo by mě, jaké doklady předkládat, pokud jsem si koupil zboží v obchodě USA, poslal si to na americkou adresu přeposílací služby do ČR a od nich to posílám do ČR. V tomto připadě dokládám fakturu za zboží, cenu zboží z toho původního obchodu nebo jen z přeposílací služby nebo nějak jinak ? To samé s platbou, předkládám platbu za přeposílací službu nebo za samotné zboží nebo za vše dohromady ?
Rád bych se vyhl připadným problémům, že mám špatné doklady apod.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.02.2012 4:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
nug píše:
Nevím jestli to někdo tu něřešil. Zajímalo by mě, jaké doklady předkládat, pokud jsem si koupil zboží v obchodě USA, poslal si to na americkou adresu přeposílací služby do ČR a od nich to posílám do ČR. V tomto připadě dokládám fakturu za zboží, cenu zboží z toho původního obchodu nebo jen z přeposílací služby nebo nějak jinak ? To samé s platbou, předkládám platbu za přeposílací službu nebo za samotné zboží nebo za vše dohromady ? Rád bych se vyhl připadným problémům, že mám špatné doklady apod.

Měl byste dokladovat cenu zboží zaplacenou u původního obchodu a dále pak náklady na dopravu a služby s tím spojené počínaje původním obchodem až k vám.

Takže následující:

1. Fakturu (invoice) s rozpisem ceny jednotlivých položek zboží a poštovného v rámci USA od původního obchodu kde jste to nakoupil.

+

2. Fakturu (invoice) za poštovné a případné poplatky za služby spojené s přeposláním z USA do ČR od firmy, které jste za tyto služby platil.

+

3. Prohlášení o účelu dováženého zboží. Pokud si budete vyřizovat odbavení vy osobně na poště Praha 120 pak toto prohlášení nemusí být v písemné podobě a stačí jej podat u celníků ústní formou.

+

4. Doklady o provedených platbách za obě výše zmíněné faktury např. výpisy z PayPalu nebo výpisy z banky podle toho jak jste to platil.

Další podrobnosti k tomu si nastudujte z úvodního příspěvku viz tento odkaz.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 11:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2010
Příspěvky: 310
Bydliště: Hradec Králové
Tak ještě jeden hloupý dotaz: Pošlu z HK tři balíčky (stejný odesílatel) každý s cenou cca 22$ bez poštovného. Sejdou se na celní poště v jeden okamžik. Můžou mi z toho napočítat DPH tak že sečtou cenu balíků, nebo musí přistupovat ke každému balíku zvlášť a propustit bez cla,DPH?

Teď řeším další hloupost a to že jsem do JEDNOHO mailu bláhově vložil dokumenty pro dvě zásilky. Soubory řádně označeny a i v mailu uvedeno co k čemu patří čísla zásilek atd. Proclili jeden a na druhý zapoměli. Začal jsem ho shánět a oni že nic nedostali a zárověň my poslali další papírovou výzvu ze které vyplívá, že už budu platit skladné! Plus se blíží 20 denní lhůta na vrácení zpět...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.12.2010
Příspěvky: 2399
Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
Obrázky: 16
Andrews> budou vyřizovat jednotlivě každej balíček a třeba i můžou na každej dát DPH když si usmyslí že třeba zahrnou do výpočtu i cenu poštovného :) Podklady posílej "po jednom" vždy s řádně vyplněným předmětem emailu s číslem zásilky a skladovým číslem pošty a bude to OK.

_________________
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Andrews píše:
Tak ještě jeden hloupý dotaz: Pošlu z HK tři balíčky (stejný odesílatel) každý s cenou cca 22$ bez poštovného. Sejdou se na celní poště v jeden okamžik. Můžou mi z toho napočítat DPH tak že sečtou cenu balíků, nebo musí přistupovat ke každému balíku zvlášť a propustit bez cla,DPH?

Ke každému balíku se přistupuje zvlášť. To, že bude uvedena na celní deklaraci hodnota 22 USD ještě není 100% zárukou toho, že bude zásilka propuštěna bez CLA a DPH. Jednak existují druhy zboží, na které se vztahují jiné limity než hodnota jako např. parfémy, tabákové výrobky, káva apod. a navíc pokud pojmou podezření mohou si vyžádat doklady o platbě, fakturu atd. viz viz tento odkaz a tam viz sekce Pokud si od Vás vyžádají dokumenty k zásilce a pokud z doložených dokladů zjistí cenu vyšší pak budou cenu na zásilce ignorovat a ve výjimečných případech když z jejich pohledu bude i takto prostřednictvím dokladů doložená cena nedůvěryhodná pak dle zákona mají celníci oprávnění stanovit cenu vlastní klidně i vyšší a podle ní pak postupovat.

Andrews píše:
Teď řeším další hloupost a to že jsem do JEDNOHO mailu bláhově vložil dokumenty pro dvě zásilky. Soubory řádně označeny a i v mailu uvedeno co k čemu patří čísla zásilek atd. Proclili jeden a na druhý zapomněli. Začal jsem ho shánět a oni že nic nedostali a zároveň mi poslali další papírovou výzvu ze které vyplývá, že už budu platit skladné! Plus se blíží 20 denní lhůta na vrácení zpět...

Nepřikládejte doklady k více zásilkám do jednoho emailu. Každá výzva je k jedné zásilce a má k ní následovat pouze doložení dokladů týkajících se jedné konkrétní zásilky a žádné jiné.

V tomto případě kdy už je riziko z prodlení pokud je to jen trochu možné nedoporučuji se spoléhat na email a udělat si raději výlet do Prahy na poštu Praha 120, vzít si sebou potřebné doklady popsané viz již zmíněný odkaz a zařídit si celní odbavení zásilky osobně přímo na poště Praha 120. Na poště Praha 120 je to otázka vyřizování zhruba do hodiny nanejvýš dvou, a to počítám včetně stání v několika případných frontách.

Při osobním vyřízení vám bude účtován poplatek 96 Kč na zásilku bez ohledu na to zda bude či nebude na zásilku stanoveno CLO nebo DPH.

Jinak pokud si to nebudete vyřizovat osobně a ponecháte to vyřídit Českou poštu tak na každou zásilku, ke které byly vyžádány doklady a nebude u ní stanoveno CLO ani DPH Česká pošta obvykle rovněž účtuje poplatek 96 Kč. U zásilek, na které by bylo stanoveno CLO nebo DPH a vyřizovala by to pošta by neúčtovala poplatek 96 Kč, ale 180 Kč.

Ohledně podrobnějších informací doporučuji k prostudování úvodní příspěvek tohoto tématu viz už uvedený odkaz. Než se případně budete ptát dál nejprve si to tam opravdu podrobně prostudujte. Tam najdete řadu informací i na další otázky, které mohu vyvstat včetně limitů atd..


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 20:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2010
Příspěvky: 310
Bydliště: Hradec Králové
Drondys píše:
Ke každému balíku se přistupuje zvlášť. To, že bude uvedena na celní deklaraci hodnota 22 USD ještě není 100% zárukou toho, že bude zásilka propuštěna bez CLA a DPH. Jednak existují druhy zboží, na které se vztahují jiné limity než hodnota jako např. parfémy, tabákové výrobky, káva apod. a navíc pokud pojmou podezření mohou si vyžádat doklady o platbě, fakturu atd. viz viz tento odkaz a tam viz sekce Pokud si od Vás vyžádají dokumenty k zásilce a pokud z doložených dokladů zjistí cenu vyšší pak budou cenu na zásilce ignorovat a ve výjimečných případech když z jejich pohledu bude i takto prostřednictvím dokladů doložená cena nedůvěryhodná pak dle zákona mají celníci oprávnění stanovit cenu vlastní klidně i vyšší a podle ní pak postupovat.


Předem velice děkuji Drondysovi za osvětu kterou taky vykonává.

Jde mi o modelový případ kdy objednávám RC věci v opravdové ceně 22$ v každém balíčku jsou jiné věci a cenu uvedou na balík a označí jako Other - RC parts etc.. Prostě selská logika celníka: heléé ten Andrews tu má tři balíky po 22$ on se mě snaží přechytračit no vyžádám si papíry. Hmm papíry opravdu na 22$ OK propouštím ... ale může taky nastat hmm kouknu na heureku a najdu kolik by to stálo u nás a ejhle je to víc než limit a tak zaplatí DPH = tohle by byla řádná sfiňárna zvláště u zboží takovéhle hodnoty :(

Co jsem ale nedohledal (celní kodex) co znamená dovoz zboží. Je to jeden balík?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 20:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.12.2010
Příspěvky: 2399
Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
Obrázky: 16
Andrews> Řeší se jeden balík, nic ale poštákovi, nikoliv celníkovi nebráni aby si každej tvůj balík vybral a doklady vyžádal a hle, už má 96,- za každej do kasičky pošty. Tohle záleží také na tom jak kvalitní deklaraci uvede prodejce na balíku, někdy dost těžko ovlivnitelné. Chcu tim ale říct to že i když budeš nakupovat poctivě v limitu nemusíš se pro vždy vyhnout dalšímu placení.

Za další pošták vyčká na podklady a stejně může odfláknout práci a předat nekvalitní podklady celníkovi, zase bez postihu (můžeš leda tak podat stížnost) Když se pak celníkovi něco nebude líbit může se vtom štourat víc a pak stanovit jak uvedl Drondys vlastní cenu a napaří aj DPH a hle, poštákům to hned sype 180,-

_________________
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.02.2012 22:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Andrews píše:
...Prostě selská logika celníka: heléé ten Andrews tu má tři balíky po 22$ on se mě snaží přechytračit no vyžádám si papíry. Hmm papíry opravdu na 22$...

Tohle způsobují v drtivé většině případů jen samotní pracovníci České pošty na proclívací poště Praha 120 a nikoli celníci. Stačí si přečíst mé příspěvky výše zejména první červeně zvýrazněný odstavec nahoře na této stránce a hned bude jasné "odkud vítr vane". Česká pošta má v tomto ohledu zcela volné ruce a v řadě případů se její pracovníci chovají daleko hůř než jakýkoli celník. Pokud by vyžádání dokladů bylo skutečně jen na celnících a pracovníci pošty by se do toho vůbec nemontovali tak by s vysokou pravděpodobností prošlo bez jakýchkoli obstrukcí tj. i bez vyžádání dokladů mnohem víc zásilek než nyní prochází. Česká pošta na tom rozhodnutí o vyžádání dokladů vydělává a tudíž není divu, že je v zájmu pracovníků pošty taková rozhodnutí činit. Navíc v současné době v tomto ohledu na Českou poštu nikdo nemá žádné páky, jak jsem již zmínil v onom příspěvku výše a tak si do jisté míry mohou dělat co se jim zlíbí. Komu se to nelíbí může se s nimi zkusit leda soudit přičemž šance na úspěch jsou mizivé.

Andrews píše:
co znamená dovoz zboží. Je to jeden balík?

Ano jeden balík.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 899 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz